Skocz do zawartości

[rower przełajowy] planuję zakup - czy warto?

Jaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim! :)

Potrzebuję Waszej porady - planuję zakup roweru przełajowego, a przyznam, że jestem dość zielony w temacie.

Wcześniej jeździłem na zwykłym crossie, chcę się teraz przesiąść na szybszy i mniej ociężały sprzęt, ale CHYBA JESZCZE nie na szosę.

PRZEZNACZENIE: Dłuższe wycieczki za miasto, głównie szosą, ale też planuje zjazdy z trasy (Kampinos, lasy, parki) + wiele podjazdów szosowych + dochodzi do tego przemieszczanie się po mieście - tu akurat bardziej rekreacyjnie, ewentualnie w drodze do wyjazdu poza miasto.Nie planuję też póki co udziału w przełajach, więc zupełnie AMATORSKIE podejście. Jednak sprzęt będzie użytkowany BARDZO intensywnie.

1. Jak oceniacie funkcjonalność roweru cyclo cross'owego? Jak taka hybryda się sprawdza na samej szosie i jak w innym terenie (las, drogi polne)?

2. Czy przełaj jest wygodny w miejskim użytkowaniu?

3. Jak wygląda kwestia baranków? Przesiadka z płaskiej crossowej kierownicy będzie dużym wyzwaniem? Sporadycznie zdarzało mi się wsiąść na szosę (nie swoją, więc doświadczenie znikome. zmieni się też sama pozycja jazdy).

4. Jakie macie doświadczenie z przełajami?? ;)

I czy polecacie konkretne modele?

BUDŻET: max 4k, z naciskiem na kwotą bliższą 3k, elastyczności brak.

Co sądzicie o poniższych, niskobudżetowych modelach? Czy ktoś je posiada?

- Giant Anyroad,

- Merida Cyclo Cross

- Accent CX-one

Byłbym niezmiernie wdzięczny za każdą radę.

Napisano

Według mnie rower crossowy byłby lepszy, szczególnie do dłuższych wycieczek za miasto ja osobiście preferuję cross, a już na pewno gdy jest to wypad w jakiś niezbyt równy teren. Przesiadka z płaskiej crossowej kierownicy może by była na początku trudna do przyzwyczajenia, ale to przyszło by z czasem. Poszperaj wśród rowerów w sklepie internetowym ######, powinieneś znaleźć jakiś odpowiedni dla siebie do 4000zł.