Pysiek321 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Witam forumowiczów! Ktoś testował ten amorek? Jakieś opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 To bezpośredni następca modelu Velvet- poszukaj opinii o tym drugim. Głowna różnica ( według doniesień) to inna korona ,dostosowana tylko pod 27,5". Tłumik i komora powietrzna jest taka sama jak w Velvet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Wpadł mi w ręce ten amorek ze skokiem 140mm. Na razie przejeździłem tylko 3 godziny, lecz już się z nim prawie dogadałem. Trochę denerwuje stukanie w początkowym momencie ugięcia, z tego co czytałem nie jestem sam i ten typ tak potrafi. Odgłos jakby pancerz obijał się o ramę, więc początkowo próbowałem zwalić winę na wszystko inne. Podobno da się to poprawić w czasie serwisu. Podstawowy serwis co 25 godzin, pełen co 100. Więcej będę mógł napisać, gdy faktycznie pojeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie tego amorka. Użytkuję go w rowerze GT Sensor Comp model 2015. W ostatnim roku dużo nie jeździłem i nie robiłem serwisu tego amortyzatora. Teraz się do tego przymierzam (pierwszy raz zamierzam sam go serwisować). Nigdzie nie mogę znaleźć zestawu uszczelek do małego i dużego przeglądu. Na stronie producenta jest film jak zrobić mały przegląd po 25h, ale nie ma nic o pełnym przeglądzie z wymianą 140ml oleju. To Będzie mój pierwszy serwis amorka i nie chciałbym zniszczyć tego sprzętu. Może jakieś info do jakiego amorka szukać filmu z pełnym przeglądem i zestawu serwisowego. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz. Edytowane 8 Marca 2017 przez Pegaz123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 X-Fusion nie zaleca wykonywania pełnego serwisu samemu. Poza tym na polskim rynku ciężko kupić klucz do odkręcenia śruby w prawej goleni ( pod pokrętłem tłumienia odbicia). Tu jest cały wątek o tłumikach RL w x-fusion. http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/official-xfusion-rl2-fork-service-tuning-thread-910996.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Czy patrzyłeś w tych sklepach - nie mają uszczelek? Od Velveta powinny pasować, ale gdyby o mój amor chodziło - rozebrałbym go i sprawdził. Na szczęście do grubego serwisu mam jeszcze daleko http://www.bikecs.com/Produkty/CZESCI-Amortyzatory-Uszczelki-X_Fusion-32mm/8501/167831#.WMMluX1_ddg http://www.goodbike.com.pl/p/117/1218/uszczelki-u2nr-do-amortyzatorow-fox-32mm-2016--amortyzatory-akcesoria-amortyzatory.html https://ckbikeshop.pasaz24.pl/product/KOMPLETNY-ZESTAW-USZCZELEK-U2NR-DO-AMORTYZATOR-W-FOX-32mm-940605?CategoryId=73591& Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 (edytowane) Dzieki za informacje:-) w międzyczasie udalo mi się znaleźć informacje, że uszczelki od foxa 32 powinny pasować. Po zimie zauważyłem, że dolne golenie zostały sklejone przez uszczelki... Czy w takim wypadku powinienem wymienić też uszczelki? Tak na zapas... Jeżdżę na dobrą sprawę półtorej sezonu tym rowerem Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Marca 2017 przez Pegaz123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 że dolne golenie zostały sklejone przez uszczelki Coś bliżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Trzeba bylo użyć siły (nacisnąć ciężarem ciała, nie małego;-)) aby puściło... Myślałem, że mam zamkniętą blokadę, a to sklejona uszczelka. Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Mój ma 10 godzin nalotu i też się "blokuje". Nie do tego stopnia aby trzeba było używać ogromnej siły, ale przy pierwszym ugięciu to zjawisko jest widoczne. W kontekście zimowego postoju sytuacja o której mówisz wydaje mi się więc możliwa. Ja tam rower trzymam w mieszkaniu i bawię się nim non stop, więc idzie mu na zdrowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Wymiana uszczelek raczej nie zlikwiduje tego problemu,ale może go zmniejszyć. Wg mnie wystarczy tylko wyjąć gąbeczki w uszczelek, wymyć i nasączyć olejem. Jeśli mało jeździłeś, to zastanów się ,czy wymiana jest konieczna. To Będzie mój pierwszy serwis amorka i nie chciałbym zniszczyć tego sprzętu Choćby właśnie z tego powodu. Jeśli nigdy nie robiłeś amorków, to rzucanie się od razu na pełny przegląd może mieć opłakane skutki.Zacznij od małego serwisu,aby nabrać wprawy w rozbieraniu amorka. Pamiętaj,że do ściągnięcia dolnych lag potrzebny jest specjalny klucz.Jesli użyjesz czegoś niezbyt pasującego możesz uszkodzić trzpień regulacji tłumienia powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 (edytowane) Nie no, pełnego przeglądu jeszcze nie planowałem, tylko badałem sytuację. Czy ktos to juz robił z X Fusionem. Wiem, że Wro jest przynajmniej jeden serwis, który moze go przeprowadzić. Na razie tez uszczelek przeciwkurzowych nie potrzebuję wymieniać, bo są miękkie i elastyczne. A z tego widziałem na którymś filmie to chyba nasadową 13 da się dolną lagę wybić, ale w tygodniu sie temu lepiej przyjrzę jak bede sie do tego zabierał:-) Domyślam sie, ze taki pełny przegląd to raz w roku powinien być, dlatego się dopytuję:-) Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Marca 2017 przez Pegaz123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 (edytowane) Co prawda mam Slide 29, ale generalnie są podobne. Serwis robie samemu bez specjalnych narzędzi. U mnie po paru tys. uszczelki jeszcze nie wymagają wymiany. Zaczynałem od tego filmu, gdzie z grubsza widać jak się do tego zabrać. https://www.youtube.com/watch?v=lhMlONm7YSk Zwykle wystarczy wymienić olej w dolnych lagach; uzupełnić go w komorze powietrznej; nasączyć gąbki i nasmarować uszczelki. Tłumiki są w 2 wersjach: zamknięty kartridż, lub otwarta kąpiel - tzw. "split damper". Ale jeśli amortyzacja działa dobrze, to lepiej ich nie ruszać. Edytowane 12 Marca 2017 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Zasadniczo X-Fusiony są dosyć łatwe w serwisie,ale nie tak proste jak Manitou. Fw66, czego używasz do prawej goleni ( zamiast fabrycznego narzędzia) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Na innym forum znalazłem instrukcję pełnego przeglądu, ale jako że jeszcze nawet podstawowego nie robiłem to nie potrafię powiedzieć jak merytorycznie i manualnie jest to przeprowadzone: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=910996 Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Fw66, czego używasz do prawej goleni ( zamiast fabrycznego narzędzia) ? Można to zrobić beleczym. Tulejka, klucz nasadowy - tak żeby ominąć śrubę od regulacji tłumienia i pukać w tą główną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 W podanym linku koleś wybija kluczem nasadowym 4mm: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 16 Marca 2017 Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 A jeszcze przed serwisem jeszcze małe pytanko. Ile oleju należy wlać? na Stronie X Fusion w pliku napisane jest że 10 ml http://www.xfusionshox.com/images/service_center/torque_chart_oil_levels.xlsx, natomiast na filmie mowa jest o 40 ml w pojemniku i prawie cały pojemnik wlewa. Patrząc mniej więcej na ilość to po około 15 ml... będzie źle jak wleję po 15? No jeszcze się po drodze znacząco pomyliłem nie mając roweru na miejscu spojrzałem na stronę producenta (http://www.gtbicycles.pl/archiwum/2015-rowery-2015/gorskie/trail/sensor-comp) i okazało się, że mam nie do końca Streat tylko Velvet RL2 . Na szczęście z te amorki są "bardzo podobne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 16 Marca 2017 Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 Wlewasz po 15ml oraz 10ml do komory powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 17 Marca 2017 Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Po 15 ml do dolnych lagów, to wlewam przy podstawowym serwisie, bo do komory powietrznej nie mam dojścia przy małym serwisie, chyba że zawór do pompowania powietrza odkręcę to może tamtędy da się wstrzyknąć. Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 bo do komory powietrznej nie mam dojścia przy małym serwisie Wykręć zawór ( ale całość, a nie tylko wkład),lub ,korzystając ze zdjętych lag, wykręć element prowadzący trzpień tłoka. i wyjmij całoś. Warto tam zajrzeć raz w roku, dać nowy smar i olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 17 Marca 2017 Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Przecież nie ma nic prostszego niż dolanie oleju do kom. pow. Kluczem nasadowym odkręcasz górny "korek" ... i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 17 Marca 2017 Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Ok, macie rację, jeszcze nie zacząłem, a już widzę problemy... powoli się wszystkiego nauczę. Do tej pory jeździłem na badziewiakach i nie chcę zniszczyć fajnego sprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 W X-Fusion RL/RL2 jedynym miejscem na ewentualną wtopę jest iglica powrotu tłumienia, a w zasadzie sposób wbicia trzpienia podczas zdejmowania goleni dolnych. Albo masz specjalny klucz,albo wiesz jak i czym uderzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegaz123 Napisano 21 Marca 2017 Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 Wykręć zawór ( ale całość, a nie tylko wkład),lub ,korzystając ze zdjętych lag, wykręć element prowadzący trzpień tłoka. i wyjmij całoś. Warto tam zajrzeć raz w roku, dać nowy smar i olej. Czy żeby wykręcić ten element muszę odkręcić od góry zawór? Nie mam w domu klucza 28 mm żeby odkręcić. Jak nie potrzeba to będę się musiał nad tym pochylić jak na razie wyczyściłem i wymieniłem olej w dolnych goleniach. Od nowości nie był ruszany a mimo to olej był przeźroczysty, nie mniej patrząc po tabeli powinno tam być po około 15 ml w każdej goleni, a spłynęło z obu w sumie 10 ml. To chyba trochę mało... od razu amorek zaczął lepiej pracować. Wybijając górny goleń z dolnego posłużyłem się kluczem nasadowym 4.5 mm (miałem taki w zestawie od grzechotki) i ładnie wszystko zeszło i nawet nic się nie uszkodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.