karol12124 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Witam! Ostatnio zauważyłem że podczas uginania amortyzatora brudzi on się w jakiejś rudawej mazi więc poszukałem na forum tutoriali jak go rozebrać.. Dziś się za to zabrałem i moim oczom ukazał się widok rdzy i wżerów na jednej z goleni.. Drugą też już zaczyna atakować korozja. Jak dotąd wszystko wyczyściłem, zamówiłem smar ŁT-43 i zamierzam to złożyć na tygodniu. Da się coś z tym zrobić czy czekać aż amor umrze i zbierać na coś nowego ? Temat dotyczy XCM'a V3 HLO 26'' pod tarcze. Słyszałem że nie warto pakować się już w sprężynowe i lepiej kupić najtańszego XCR'a AIR ? http://i.imgur.com/LBnCLXA.jpg http://i.imgur.com/JXO578w.jpg http://i.imgur.com/wHE6dsF.jpg Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 czy czekać aż amor umrze On już umarł. Zamierzasz czekać aż się złamie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Jedyne co można zrobić to rozbierać, smarować, rozbierać, smar... i tak dalej. Owszem, w sprężynę nie warto wchodzić. A przynajmniej nie w tanią sprężynę, więc zostają widelce powietrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol12124 Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Obecnie nie mam pieniędzy na taki zakup, nie zarabiam..Najwcześniej na początku lipca. Zrobiłem z nim 3200KM z czego 90% asfalt więc nigdy nie był katowany, rower trzymam w domu.. Czyli zbierać na XCR'a AIR ? Około 500 zł nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 (edytowane) Mam całe nowe górne lagi do XCM pod koło 26" Gdybyś chciał to pisz na PW Edytowane 13 Marca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Zrobiłem z nim 3200KM z czego 90% asfalt więc nigdy nie był katowany, rower trzymam w domu.. Takie przetarcia nie robią się od katowania, ale od zaniedbania sprzętu. O amorka trzeba dbać i najlepiej po każdej jeździe wycierać lagi szmatką. XCMy dodatkowo mają bardzo kiepskie uszczelki, syf się łatwo do środka dostaje, no i się golenie wycierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol12124 Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Wycierałem lagi szmatką, zawsze były czyste i suche. Dodam też że rowerem nigdy nie jeździłem po deszczu i błocie, ale fakt - nigdy wcześniej do niego nie zaglądałem bo nie wiedziałem że jest taka potrzeba. Jaki amor polecicie w okolicach 500 zł? Jest coś oprócz XCR'a AIR na powietrze w tej cenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 (edytowane) Nic lepszego niż XCR Air w tej cenie nie dostaniesz, chyba że używka (ale to pewne ryzyko). Nowy XCR na 32 mm goleniach to już naprawdę przyzwoity widelec, także szukaj modelu od 2014 roku. Starsze można dostać na allegro nieco taniej, ale warto dopłacić do nowszego. Ile ważysz? XCR to miękki amortyzator i wersji sprężynowo-olejowej nie dopasujesz do swojej wagi, w przeciwieństwie do powietrznego. Ja ważę 70 kg, użytkuję w dwóch rowerach XCR (modele sprzed 2014, na gorszych ślizgach i cieńszych goleniach) i nie zamieniałbym go na wersję Air - po prostu sprężyna jest idealnie dopasowana do mojej wagi i nie warto w moim przypadku dopłacać do wersji Air Jeśli ważysz powyżej 85 kg to zwykły XCR może być za miękki - wtedy warto kupić Air i dopasować sobie twardość. Jeśli jednak mniej to imho byłby to dobry zakup. Tutaj jest w dobrej cenie -> http://allegro.pl/a-26-xcr32-ds-lo-2015-tarcza-wyprzedaz-30-i6026372622.html A nie myślałeś o sztywnym widelcu skoro jeździsz w zdecydowanej większości po asfalcie? Edytowane 13 Marca 2016 przez Piotrek383 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 za 500 można wyrwać bardzo dobry amortyzator, ale trzeba cierpliwości (ja kupiłem manitou minute za tyle z przesyłką, stan prawie jak nowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol12124 Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Nic lepszego niż XCR Air w tej cenie nie dostaniesz, chyba że używka (ale to pewne ryzyko). Nowy XCR na 32 mm goleniach to już naprawdę przyzwoity widelec, także szukaj modelu od 2014 roku. Starsze można dostać na allegro nieco taniej, ale warto dopłacić do nowszego. Ile ważysz? XCR to miękki amortyzator i wersji sprężynowo-olejowej nie dopasujesz do swojej wagi, w przeciwieństwie do powietrznego. Ja ważę 70 kg, użytkuję w dwóch rowerach XCR (modele sprzed 2014, na gorszych ślizgach i cieńszych goleniach) i nie zamieniałbym go na wersję Air - po prostu sprężyna jest idealnie dopasowana do mojej wagi i nie warto w moim przypadku dopłacać do wersji Air Jeśli ważysz powyżej 85 kg to zwykły XCR może być za miękki - wtedy warto kupić Air i dopasować sobie twardość. Jeśli jednak mniej to imho byłby to dobry zakup. Tutaj jest w dobrej cenie -> http://allegro.pl/a-26-xcr32-ds-lo-2015-tarcza-wyprzedaz-30-i6026372622.html A nie myślałeś o sztywnym widelcu skoro jeździsz w zdecydowanej większości po asfalcie? Ważę niewiele, 66KG. Tak, myślałem o sztywnym widelcu ale jednak chciałbym pozostać przy amortyzatorze - nie wymagam od niego wiele, ale jednak dobrze jak jest i działa a ostatnio właśnie ten XCM niedomaga.. Czyli brać zwykłego XCR'a z np 2015 r czy lepiej dozbierać do tych 500 i wziąć AIRa ? Do powietrznego musiałbym jeszcze dokupić pompkę, pewnie z 70 zł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Nie wiem jak to bywa z tanimi amortyzatorami powietrznymi, czy nie zdarzają się awarie, nieszczelności, ale podlinkowany przeze mnie XCR sprężynowo-olejowy jest w zasadzie bezawaryjny. Prosta budowa, chcesz zrobić serwis - odkręcasz dwie śrubki od dołu, wyjmujesz dolne logi z górnych, czyścisz, smarujesz i składasz - jak w XCM'ie. Powłoka goleni górnych jest dużo lepsza niż w XCM, do tego masz dobre tuleje ślizgowe i nic się nie będzie z nim działo - zwłaszcza przy Twojej jeździe. Raz na jakiś czas trzeba tylko zrobić podstawowy serwis jak wyżej i będzie się dobrze sprawdzał. Przynajmniej mnie praca XCR'a w zupełności zadowala, nie potrzebuję nic lepszego, a jeżdżę mtb. Decyzja należy do Ciebie, moim zdaniem wagę masz wręcz idealną pod ten amortyzator w wersji sprężynowo-olejowej i nie ma się co zastanawiać. Tutaj możesz poczytać o XCR -> http://www.forumrowerowe.org/topic/151928-amortyzator-sr-suntour-xcr-lo-r-air-29/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Uzbieraj sobie trochę więcej kasy bo bym miał dla ciebie w dobrej cenie nowego Raidona z 2016 który ma już aluminiowe rury goleniowe anadowane na złoty kolor. Tu będziesz miał pewność że ci nie zardzewieja bo XCR AIR 32mm ma ten sam chrom co XCM i także lubi rdzewiec bo ma stalowe rury goleniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawEx Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Nie znalazłem bardziej adekwatnego tematu, więc... Mam XCMa z Krossa A2 Level 2013. Amor dokładnie: SF-XCM-P-RL-26-100. Zardzewiał mi jeszcze bardziej jak koledze. Zdecydowałem się go rezebrać (po raz pierwszy), po tym jak od miesiąca działa tak jakby cały czas była włączona blokada skoku - tj. z trudem ugina się na 2-3cm. Wyjąłem ten element (tłok - czy jak to nazwać) z prawej goleni, na którym pisze, że zawiera gaz pod dużym ciśnieniem (żółta ostrzegawcza naklejka). Jak go naciskam rękami to działa z takim trudem jak złożony amor - i z tej przyczyny go rozebrałem. W tym elemencie zapewne tkwi problem, ale co ja mogę teraz z nim zrobić? Na żółtej naklejce pisze, że nie można tego rozkręcać (gaz pod ciśnieniem). Jak widać na zdjęciu - w środku korka pełno korozji. Jest tam dzyndzel od blokady i nakrętka. Jak odwrócę ten cały tłok z gazem "do góry nogami" (korkiem do dołu), to ten dzyndzel luzem wyjdzie na jakieś 0,5cm i z powrotem wpadnie jak odwrócę pion na właściwy. http://imgur.com/a/PMqLJ Oczywiście amor jest na złom - zeżarte korozją lagi grożą złamaniem przy mojej ostrej jeździe. Jakieś 2-3 miesiące muszę jeszcze jeździć na tym. Z korozją nic nie zrobię, ale chociaż tą blokadę może da się naprawić? Help! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Jak rdza ci siądze także na kartridż to tez go możesz na śmietnik wyrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Virek Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Pozwolę podpiąć się pod temat bo niestety mój XCM też troszkę zardzewiał, co prawda jeszcze nie rozbierałem roweru, i przyznam mam trochę stracha jak zajrzę do tego amora, szukam aktualnie jakiegoś Amortyzatora do 500max, chyba że mi się gdzieś trafi taki sam żebym sobie golenie przełożył, bo jak widać nie wyglądają u mnie za ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Szkoda że masz hamulce V-brakei bo by szło pomysleć o czymś lepszym Gdybyś chciał wymienić samą górę czyli z tymi rurami, koroną i sterówką to pisz na PW bo mam tam troche niepotrzebnych Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Virek Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 No niestety te V-Brake psuje cały zamysł wymiany amortyzatora,a montaż tarcz to ponad połowa roweru więc chyba jestem skazany na te suntory, cieżko dziś dostać dobry amortyzator z piwotami w kwocie +/- 500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 zawsze możesz kupić coś używanego, jeśli nie ważysz dużo (ok. 50-70kg) to na allegro jest manitou skareb wystawiony, niezly amortyzator tylko dość mało sztywny, lecz jeśli nie ważysz dużo to nie przeszkadza to zbytnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobryzioom Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Rownież szykuje mi się zmiana mojego XCM, chciałbym kupić jakiś powietrzny amor ale te nieszczęsne piwoty, cieżko cokolwiek dostać nawet używanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.