Skocz do zawartości

[SR Suntour] Korozja XCM'a


karol12124

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Ostatnio zauważyłem że podczas uginania amortyzatora brudzi on się w jakiejś rudawej mazi więc poszukałem na forum tutoriali jak go rozebrać.. Dziś się za to zabrałem i moim oczom ukazał się widok rdzy i wżerów na jednej z goleni.. Drugą też już zaczyna atakować korozja. Jak dotąd wszystko wyczyściłem, zamówiłem smar ŁT-43 i zamierzam to złożyć na tygodniu. Da się coś z tym zrobić czy czekać aż amor umrze i zbierać na coś nowego ? Temat dotyczy XCM'a V3 HLO 26'' pod tarcze. Słyszałem że nie warto pakować się już w sprężynowe i lepiej kupić najtańszego XCR'a AIR ? 

 

http://i.imgur.com/LBnCLXA.jpg

http://i.imgur.com/JXO578w.jpg

http://i.imgur.com/wHE6dsF.jpg 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Zrobiłem z nim 3200KM z czego 90% asfalt więc nigdy nie był katowany, rower trzymam w domu..

 

Takie przetarcia nie robią się od katowania, ale od zaniedbania sprzętu. O amorka trzeba dbać i najlepiej po każdej jeździe wycierać lagi szmatką. XCMy dodatkowo mają bardzo kiepskie uszczelki, syf się łatwo do środka dostaje, no i się golenie wycierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycierałem lagi szmatką, zawsze były czyste i suche. Dodam też że rowerem nigdy nie jeździłem po deszczu i błocie, ale fakt - nigdy wcześniej do niego nie zaglądałem bo nie wiedziałem że jest taka potrzeba. Jaki amor polecicie w okolicach 500 zł? Jest coś oprócz XCR'a AIR na powietrze w tej cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic lepszego niż XCR Air w tej cenie nie dostaniesz, chyba że używka (ale to pewne ryzyko). Nowy XCR na 32 mm goleniach to już naprawdę przyzwoity widelec, także szukaj modelu od 2014 roku. Starsze można dostać na allegro nieco taniej, ale warto dopłacić do nowszego.

 

Ile ważysz? XCR to miękki amortyzator i wersji sprężynowo-olejowej nie dopasujesz do swojej wagi, w przeciwieństwie do powietrznego. Ja ważę 70 kg, użytkuję w dwóch rowerach XCR (modele sprzed 2014, na gorszych ślizgach i cieńszych goleniach) i nie zamieniałbym go na wersję Air - po prostu sprężyna jest idealnie dopasowana do mojej wagi i nie warto w moim przypadku dopłacać do wersji Air :) Jeśli ważysz powyżej 85 kg to zwykły XCR może być za miękki - wtedy warto kupić Air i dopasować sobie twardość. Jeśli jednak mniej to imho byłby to dobry zakup. Tutaj jest w dobrej cenie -> http://allegro.pl/a-26-xcr32-ds-lo-2015-tarcza-wyprzedaz-30-i6026372622.html

 

A nie myślałeś o sztywnym widelcu skoro jeździsz w zdecydowanej większości po asfalcie? 

Edytowane przez Piotrek383
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic lepszego niż XCR Air w tej cenie nie dostaniesz, chyba że używka (ale to pewne ryzyko). Nowy XCR na 32 mm goleniach to już naprawdę przyzwoity widelec, także szukaj modelu od 2014 roku. Starsze można dostać na allegro nieco taniej, ale warto dopłacić do nowszego.

 

Ile ważysz? XCR to miękki amortyzator i wersji sprężynowo-olejowej nie dopasujesz do swojej wagi, w przeciwieństwie do powietrznego. Ja ważę 70 kg, użytkuję w dwóch rowerach XCR (modele sprzed 2014, na gorszych ślizgach i cieńszych goleniach) i nie zamieniałbym go na wersję Air - po prostu sprężyna jest idealnie dopasowana do mojej wagi i nie warto w moim przypadku dopłacać do wersji Air :) Jeśli ważysz powyżej 85 kg to zwykły XCR może być za miękki - wtedy warto kupić Air i dopasować sobie twardość. Jeśli jednak mniej to imho byłby to dobry zakup. Tutaj jest w dobrej cenie -> http://allegro.pl/a-26-xcr32-ds-lo-2015-tarcza-wyprzedaz-30-i6026372622.html

 

A nie myślałeś o sztywnym widelcu skoro jeździsz w zdecydowanej większości po asfalcie? 

Ważę niewiele, 66KG. Tak, myślałem o sztywnym widelcu ale jednak chciałbym pozostać przy amortyzatorze - nie wymagam od niego wiele, ale jednak dobrze jak jest i działa a ostatnio właśnie ten XCM niedomaga.. Czyli brać zwykłego XCR'a z np 2015 r czy lepiej dozbierać do tych 500 i wziąć AIRa ? Do powietrznego musiałbym jeszcze dokupić pompkę, pewnie z 70 zł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to bywa z tanimi amortyzatorami powietrznymi, czy nie zdarzają się awarie, nieszczelności, ale podlinkowany przeze mnie XCR sprężynowo-olejowy jest w zasadzie bezawaryjny. Prosta budowa, chcesz zrobić serwis - odkręcasz dwie śrubki od dołu, wyjmujesz dolne logi z górnych, czyścisz, smarujesz i składasz - jak w XCM'ie. Powłoka goleni górnych jest dużo lepsza niż w XCM, do tego masz dobre tuleje ślizgowe i nic się nie będzie z nim działo - zwłaszcza przy Twojej jeździe. Raz na jakiś czas trzeba tylko zrobić podstawowy serwis jak wyżej i będzie się dobrze sprawdzał. Przynajmniej mnie praca XCR'a w zupełności zadowala, nie potrzebuję nic lepszego, a jeżdżę mtb. Decyzja należy do Ciebie, moim zdaniem wagę masz wręcz idealną pod ten amortyzator w wersji sprężynowo-olejowej i nie ma się co zastanawiać. 

 

Tutaj możesz poczytać o XCR -> http://www.forumrowerowe.org/topic/151928-amortyzator-sr-suntour-xcr-lo-r-air-29/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzbieraj sobie trochę więcej kasy bo bym miał dla ciebie w dobrej cenie nowego Raidona z 2016 który ma już aluminiowe rury goleniowe anadowane na złoty kolor. Tu będziesz miał pewność że ci nie zardzewieja bo XCR AIR 32mm ma ten sam chrom co XCM i także lubi rdzewiec bo ma stalowe rury goleniowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem bardziej adekwatnego tematu, więc... Mam XCMa z Krossa A2 Level 2013. Amor dokładnie: SF-XCM-P-RL-26-100.

Zardzewiał mi jeszcze bardziej jak koledze. Zdecydowałem się go rezebrać (po raz pierwszy), po tym jak od miesiąca działa tak jakby cały czas była włączona blokada skoku - tj. z trudem ugina się na 2-3cm.

Wyjąłem ten element (tłok - czy jak to nazwać) z prawej goleni, na którym pisze, że zawiera gaz pod dużym ciśnieniem (żółta ostrzegawcza naklejka). Jak go naciskam rękami to działa z takim trudem jak złożony amor - i z tej przyczyny go rozebrałem. W tym elemencie zapewne tkwi problem, ale co ja mogę teraz z nim zrobić? Na żółtej naklejce pisze, że nie można tego rozkręcać (gaz pod ciśnieniem). Jak widać na zdjęciu - w środku korka pełno korozji. Jest tam dzyndzel od blokady i nakrętka. Jak odwrócę ten cały tłok z gazem "do góry nogami" (korkiem do dołu), to ten dzyndzel luzem wyjdzie na jakieś 0,5cm i z powrotem wpadnie jak odwrócę pion na właściwy.

http://imgur.com/a/PMqLJ

Oczywiście amor jest na złom - zeżarte korozją lagi grożą złamaniem przy mojej ostrej jeździe. Jakieś 2-3 miesiące muszę jeszcze jeździć na tym. Z korozją nic nie zrobię, ale chociaż tą blokadę może da się naprawić? Help!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pozwolę podpiąć się pod temat bo niestety mój XCM też troszkę zardzewiał, co prawda jeszcze nie rozbierałem roweru, i przyznam mam trochę stracha jak zajrzę do tego amora, szukam aktualnie jakiegoś Amortyzatora do 500max, chyba że mi się gdzieś trafi taki sam żebym sobie golenie przełożył, bo jak widać nie wyglądają u mnie za ciekawie.
 

post-163467-0-91872200-1459867499_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...