cinek1987cinek Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Witajcie. Zacznę od początku. Hamulce kupiłem nówki, po jakimś czasie wymieniłem z tyłu płyn + odpowietrzenie (serwis) - klamka wpadała i brak hamulca. Wszystko było ok. Niedawno wymieniłem z tyłu klocki bo te z zestawu się skończyły. I nie wiem czy wtedy czegoś nie zepsułem Rozepchałem tłoczki żeby wsadzić nowe klocki ...nie sądziłem, że tam było tyle płynu bo później zobaczyłem plamę na podłodze i klamce - wypchało płyn ze zbiorniczka. Hamulec działa normalnie, hamuje ładnie. Ale zobaczyłem dzisiaj podczas ostrzejszej jazdy w terenie i hamowaniu, że mi się chyba coś tam "poci". Zrobiłem foty. Co Wy na to ? Jakaś rada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 To mogą być resztki po tym oleju co się wcześniej wylał. Popsikaj jakimś odtłuszczaczem, wytrzyj dokładnie do sucha. Pojeździj, obserwuj. Jak objawy się powtórzą możesz się martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Wpychając płyn przy jego zbyt dużej ilości w układzie mogłeś uszkodzić membranę zbiornika - robiąc to delikatnie nie jesteś w stanie popchnąć tłoczków bardziej niż pozwoli na to jego objętość, jeśli miałeś w palcach tyle mocy to płyn przecisnął się rozrywając membranę albo przeszedł na zewnątrz pod jej krawędzią. Jeśli nawet wytarłeś olej z klamki to w czasie jazdy wstrząsy i pęd powietrza najprawdopodobniej wypchnął resztki z zakamarów. Przydałoby się przedmuchać klamkę np powietrzem z kompresora, z pompki lub z własnych chociaż płuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Spróbuję wyczyścić to i przedmuchać. A jeżeli coś jest uszkodzone to naprawiać to czy lepiej szukać klamki nowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Shimano nie oferuje części zamiennych do hamulców, wiec tylko nowa klamka. Jakbyś potrzebował to ma gdzieś w pudełku taką, oczywiście sprawną. Na razie dobrze przetestuj swoją, jakby lipa była to PW, jakoś się dogadamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 A jeżeli coś jest uszkodzone to naprawiać to czy lepiej szukać klamki nowe Tylko i wyłacznie nowa klamka , shimano nie sprzedaje części zamiennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Jakbyś potrzebował to ma gdzieś w pudełku taką, oczywiście sprawną. Na razie dobrze przetestuj swoją, jakby lipa była to PW, jakoś się dogadamy. PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jak ktoś zalewał układ nie resetując tłoków, będzie za dużo płynu. Jak je rozepchałeś, nadmiar musiał gdzieś się wydostać. Jak to zrobiłeś na chama, mogło uszkodzić membranę. Zwykle rozpycha się każdy tłok osobno, nigdy oba naraz. Jak jest za dużo płynu, wpychając jeden tłok, wysunie sie drugi, to taki bufor. Wtedy wiadomo że coś nie gra, można odkręcić śrubę w klamce i pozwolić wyciec nadmiarowi płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Nie wiem czy już nie za późno. Tłoczki wciskałem pojedynczo, i nie wydawało mi się abym w to wkładał dużo siły ;/ A płyn wyleciał klamką (rower był odwrócony podczas wymiany). Po przedmuchaniu niby jakoś więcej tego nie ma... ale cały czas widać to w środku klamki - zmieszane z syfem. Czy jest sens teraz odkręcić tą nakrętkę? Nie zapowietrzy się układ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Nawet w samochodzie przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczków otwiera sie "góre", ale teraz to już nie ma co, bo za późno.Jak masz to wyczyść klamkę np czymś do czyszczenia tarcz hamulcowych w aerozolu i pojeździj trochę, tylko uważaj żeby w pewnym momencie nie stracić hamulca i nie przywalić w coś gdyby dalej leciało. Ale może akurat będzie dobrze i nie będzie nic się sączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Witam ponownie. Zmieniłem olej i odpowietrzyłem układ w tylnym hamulcu (płyn był czarny....). Hamulec działał ok, klamka twarda. Ale niestety leje się z klamki. Mam już klamkę na wymianę. Tylko mam pytanie. Wylać stary olej i odkręcić przewód, zmienić klamkę czy jest na to jakiś inny sposób? I tak czeka mnie wymiana płynu i odpowietrzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 19 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Jeśli niedawno zalałeś nowym olejem nie ma sensu się go pozbywać. Podłącz strzykawkę do zacisku, w starej klamce odkręć odpowietrznik, zassaj trochę płynu do strzykawki. Nie pamiętam dokładnie ile, w każdym razie żeby z klamki wyciągnąć płyn. Zakręć odpowietrznik przy zacisku, odkręć przewód od klamki, przykręć do nowej, w nowej wykręć odpowietrznik, wkręć lejek, odkręć odpowietrznik przy zacisku, wpompuj płyn ze strzykawki, zakręć i powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Dzięki. Klamka wymieniona. Dość prosty zabieg. Na testy na razie brak czasu ale się sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domingez Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Witam, dolacze sie do tematu nie chcac zakladac nowego. Mam hamulce deore m615, sa na gwarancji. Klamka troche sie poci, czy jest to podstawa do reklamowania w sklepie i nie powinni robic problemu ? Dodam, ze oni je skracali i odpowietrzali. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Jak najbardziej reklamacja. Jeśli można to trzeba takie rzeczy jak najszybciej reklamować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Podpinam się pod temat. Nie potrafię usztywnić klamki SLX. Ogólnie widzę, że olej próbuje uciekać albo w miejscu wpięcia wężyka (chociaż mało prawdopodobne. Odkręcałem go i wszystko wygląda w porządku, gwint ładnie trzyma) albo z pokrywy zbiorniczka. Olej zbiera się pod gumową nakładką przy nakrętce przewodu hamulcowego. Oleju nie jest dużo, ale hamulec jest jak gąbka i trochę strach na zjazdach jest... Bawić się w jakiś serwis w domu albo oddać do serwisu? Czy od razu kupować nową manetkę (w końcu 100 zł to tragedii nie ma) i mieć z głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Zobacz czy to nie wycieka właśnie przez zle przyciety przewód . Wydrapane w Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Oglądałem przewód, jest elegancko przycięty, mosiężny pierścień (jak to się nazywa?) jest w doskonałym stanie. Właśnie olej zbiera się elemencie klamki, który ma gwint w środku, także wygląda jakby spływał ze zbiorniczka. Warto otwierać ten zbiorniczek czy nic dobrego to nie przyniesie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Jak masz gwarancję, oddaj i powinni wymienić. Jak nie, to niestety, ale pozostaje tylko wymiana klamki, skoro twierdzisz, że oliwka i przewód są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 Hmm wychodzi jednak na to, że oliwka i przewód zdupione, bo zwyczajnie wycieka z miejsca przyłączenia przewodu. Musi być oliwka skrzywiona. Dam do serwisu co się będę babrać. Już mam dość tego oleju Klamkę rozkręcilem i wyczyściłem, wszystkie elementy są w porządku wiec obstawiam, że jest szczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.