Skocz do zawartości

[problem z odgłosami] Tylne koło


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po umyciu roweru myjką pojawił się po jakimś czasie denerwujący dźwięk z tylnego koła nie było natomiast słychać tego cykania podczas jazdy na "luzie" po potraktowaniu WD-40 cykanie się pojawiło ale ten hałas został załączam link do filmiku z tym oto dźwiękiem może ktoś podpowie co się mogło stać i jak się tego pozbyć ?

 

Napisano

Kasetę również bo nie będzie dostępu. Domniemam , że piasta na standardowych kulkach. Wskazane byłoby również zajrzeć do bębenka.

Napisano

Nie wiem na jakich kulkach jest bo w mechanikę rowerową się jeszcze nie zagłębiałem ale piasta jest firmy joy tech a rower ma ok 1,5 roku

Napisano

Często mają niewielki luz , tym się nie przejmuj.

Rozbierz wyczyść i nasmaruj.

Regulacja piast na konusach wymaga trochę wprawy.

Napisano

Nie myje się myjką ciśnieniową i nie pryska WD-40 na łożyska - to nie jest smar!! WD-40 to penetrator i rozpuszcza smar...

 

Piasta jest do serwisu, a ja bym i do bębenka zajrzał, bo jak będzie chodził na sucho to luz na kasecie będzie się powiększał, a koło będzie coraz głośniej szumieć i pojawią się trzaski podczas pedałowania.

 

Będziesz potrzebował wąskich kluczy 17 do kontrowania konusów, a jak porwiesz się na serwis bębenka to klucz do wykręcenia jego bieżni - jeszcze kilka rzeczy, ale raczej standardowych i jakiś smar łożyskowy - może być ŁT-43.

Napisano

Tu nie piasta chodzi głośno a bębenek. Dżwięk się pojawia w chwili, gdy kolega przestaje kręcić korbą, czyli w chwili gdy bębenek zaczyna pracować. Czym prędzej czyścić i smarować.

 

A kaseta lekki luz roboczy może mieć, usuwa się go pozbywając się najcieńszej podkładki z bębenka. Czasem są dwie, czasem trzy, po odkręceniu kasety i rozebraniu bębenka kapniesz się co jest co. Jeśli po wyjęciu podkładki i skręceniu bębenka będzie on stawiał opór tzn, że podkładka jest potrzebna.

Napisano

Po rozkręceniu wszystko w środku było mokre w piaście nie było smaru wcale kulki na sucho chodziły natomiast do bębenka nie udało mi się dostać z powodu braku klucza nawet go nie odkręciłem imbus się obrócił nie wiem czy tam jakiś inny klucz czy co. Bębenek tylko wysuszyłem opalarką jest lepiej ale bez szelestnie to nadal nie chodzi.

 

Jakie dokładnie potrzeba klucze do rozkręcenia bębenka ?

Napisano

nie ma co uszkodzić- sam się bałem jak to robiłem, nie odkręcało się więc walnąłem mocniej parę razy i poszło- śrubokręt miał wgniecenie na końcówce, a na nakrętce/ konusie piasty żadnego śladu ;) tamten metal jest naprawdę mocny.

Napisano

Z wyglądu taki sam kaseta jest shimano ale zastanawia mnie czemu nie udało mi się go odkręcić imbusem imbus się obrócił

Napisano

Myślicie że warto zaglądać do niego skoro wyciekła już z niego cała woda a resztę wysuszyłem opalarką

Napisano

@@piciu256,Działać może działa tylko nie zawsze to co odkręcasz przetrwa...

 

Jeśli chcesz uszkodzić to nie warto ale jeśli chcesz żeby piasta/bębenek służyły ci długo to musisz zrobić serwis natychmiast. Odwlekanie serwisu nigdy nie jest dobrym pomysłem

Napisano

Przejedź 100km na sucho to się dowiesz czy warto serwisować. I żadnego imbusa nie potrzebujesz, imbusem odkręca się bębenek od piasty, ale się go nim nie rozkręca. Rozkręca się albo płaskownikiem, albo specjalnym kluczem do bębenków. I też bardzo nie polecam walenia młotkiem w śrubokręt. To jest partyzantka i badziewie a nie praca serwisowa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...