VanHezz Napisano 12 Marca 2016 Autor Napisano 12 Marca 2016 Widze pierwsze pare literek swojego i Twojego postu ... ;( Mój widać normalnie?
Rocky98 Napisano 12 Marca 2016 Napisano 12 Marca 2016 Pożyczam na wszelki wypadek A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż
VanHezz Napisano 12 Marca 2016 Autor Napisano 12 Marca 2016 Kiedyś miałem taki stary rower, który miałem taki problem, że podczas ruszania z miejsca i w dalszej jeźnie, gdy noga z pedałem znajdowała się w szczycie to zamiast brać napęd od samego szczytu, to spadał gdzieś o 90 stopni wydając czy tym dźwięk uderzenia, że aż ludzie sie obracali za mną, i dopiero potem czułem opór w korbie. (z czym mógłby to być problem?) Otóż w moim nowym rowerze, na którym dziś zrobiłem dopiero drugą trasę, dzieje się coś podobnego. Podczas ruszania wszystko jest w porządku, ale gdy jadę szybciej, za szybko względem zbyt niskiego przełożenia, to musze zwiekszych kadencje, żebym poczuć opór pod nogami, co jest chyba normalnie. Ale mam też tak, że opór pod nogami czuje właśnie dopiero gdy korba spadnie gdzieś tak o 70-90 stopni od szczytu i dopiero wtedy zaczyna brać, co by wskazywało na minimalne niedopasowanie predkosci wzgledem zbyt niskiego przełożenia. I teraz nie wiem, czy jest to ten sam problem co w moim starym rowerze, czy po prostu zbyt wolne pedałowanie przy zbyt szybciej predkosci. I jeszcze jedno pytanie. Czy w fabrycznych łańcuchach są spinki? Bo zauważyłem dziś znacznie jaśniejszy element od pozostałym i sie zdziwiłem. W dodatku słychać delikatne stukanie jak nachyle głowe do napędu, które przyspiesza wraz ze wzrostem kadencji. Teraz powinno być ok.
bts Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Generalnie wskazuje to na problemy z tylną piastą. Nie jestem ekspertem, ale z tego co kojarzę w bębenku są zapadki, które odpowiadają za luźne przeskakiwanie przy ruchu korbą "do tyłu" i przenoszenie siły przy normalnym kręceniu. Mi w ten sposób piasta przepuszczała przy niskich temperaturach (pewnie kwestia gęstego smaru). Możesz albo samemu rozebrać bębenek, wyczyścić i nasmarować (http://endurorider.pl/2011/02/jak-rozebrac-bebenek-w-piascie-shimano-instrukcja/), albo oddać do serwisu (koszt pewnie nie będzie wysoki).
VanHezz Napisano 13 Marca 2016 Autor Napisano 13 Marca 2016 hmm, może i tak być. Ale to każdy rower raczej tak ma troche; sprawdzałem w trzech moich rowerach dzisiaj na miejscu, że ruszałem ręką korbą do tyłu troche i do przodu, potem znowu odkręcałem do tyłu troche i naciskalem na pedał, no i w każdym rowerze za każdym razem korba musiala gdzieś tak około 1-1,5cm "spaść" z łańcuchem, żeby tylna piasta zaczęła brać. Spaść mam na myśli w sensie zanim właśnie w tylnej piaśnie był opór.
tobo Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Ponieważ luz w obrocie korbą wynika z konieczności jej obrócenia o tyle by zapadka w piaście oparła się o zagłębienie w pierścieniu, co powoduje pociągnięcie koła. Odstępy między "schodkami" mechanizmu zapadkowego to właśnie ten "pusty ciąg". Zapadek jest z reguły dwie lub trzy, jeśli pusty ciąg jest zbyt długi to może to być wynik zaklejania się mechanizmu zapadkowego przez stary/brudny smar, mechanizm działa z opóźnieniem. Zależnie od piasty mechanizm zapadkowy jest bardziej lub mniej wyeksponowany, jeśli jest to piasta Shimano to znajduje się on wewnątrz bębenka i diagnoza jest trochę bardziej skomplikowana, wymaga też więcej narzędzi - do rozebrania mechanizmu bębenka. W piastach innych firm mechanizm zapadkowy znajduje się w części w korpusie piasty i w części na krawędzi bębenka. Czynność sprawdzenie mechanizmu tego typu jest stosunkowo prosta i szybka.
VanHezz Napisano 13 Marca 2016 Autor Napisano 13 Marca 2016 Dzięki. No to w moim nowych rowerze powinno być wszystko w porządku, tylko dziwne, że podczas jazdy czasem ten pusty ciąg zdaje się wydłużać nawet do 7cm (podczas normalnego pedałowania bez odkręcania korby do tyłu) Ale już po chwili go nie ma, po prostu to znależy chyba od dobrania przełożenia do predkości roweru. Zauważyłem też dzisiaj, że podczas szybszej jazdy, gdy odkrecam troche korbe do tyłu a potem naciskam na pedał, to wydaje się ten pusty ciąg być troche dłuższy niż te 1-1,5cm gdy sprawdzałem go ręką na miejscu.
Rocky98 Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Masz tak na wszystkich przełożeniach, bo może masz napęd już styrany?
VanHezz Napisano 13 Marca 2016 Autor Napisano 13 Marca 2016 Napęd nie może być stryny raczej na drugiej jeździe, a właściwie pierwszej. Wydaje mi się, że tylko wtedy gdy jade szybko, a mam niskie przełożenie czyli musze szybko pedałować, chociaż też nie zawsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.