czekoladowyPaczek Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Po kilkunasto-kilkudziesięciu sekundach nie uginania amortyzatora, czuć opór przy pierwszym ugięciu. Sprawia to wrażenie przyklejonej uszczelki, przy kolejnych naciśnięciach na kierownice tego nie czuć i amortyzator ugina się płynnie. Jak usiądę na rowerze, odczekam chwilę i zejdę to wtedy też czuć ten moment "przełamania" i dopiero się rozpręża. Myślałem, że może nasmarowanie uszczelek coś pomoże ale rozebrałem wszystko(oprócz kartridża), przeczyściłem i nasmarowałem, a gąbki olejowe namoczyłem w oleju. Nic to nie pomogło. Mam epixona RL-RC z 2015 roku - http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-rc-29-os-15mm-taper-czarny-2015/706 Cytuj
piciu256 Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 niektóre tak mają, poczekaj aż się dotrze i tyle Cytuj
siimon Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Ja mam w mańku to samo. Ale przeszkadza tak naprawde to w żaden sposób. Cytuj
ACTIVIA Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Po kilkunasto-kilkudziesięciu sekundach nie uginania amortyzatora, czuć opór przy pierwszym ugięciu. Sprawia to wrażenie przyklejonej uszczelki, przy kolejnych naciśnięciach na kierownice tego nie czuć i amortyzator ugina się płynnie. Jak usiądę na rowerze, odczekam chwilę i zejdę to wtedy też czuć ten moment "przełamania" i dopiero się rozpręża. Myślałem, że może nasmarowanie uszczelek coś pomoże ale rozebrałem wszystko(oprócz kartridża), przeczyściłem i nasmarowałem, a gąbki olejowe namoczyłem w oleju. Nic to nie pomogło. Mam epixona RL-RC z 2015 roku - http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-rc-29-os-15mm-taper-czarny-2015/706 Oto się nie martw. Bo teraz robię każdemu serwis zerowy i masz na pewno wymienioną tą do dupu uszczelkę tłoczka na oring. Oring jest dopasowany przez to jak amorek sporo czasu spędza w pozycji zerowej to stawia opór przy pierwszym nacisku. Przynajmniej masz pewność że długo długo na nim sobie pojeździsz bez wymiany uszczelki na tłoczku Cytuj
ACTIVIA Napisano 12 Marca 2016 Napisano 12 Marca 2016 Żeby to lepiej usprawnić to wejś spuść powietrze, odkręć korek u góry i nalej trochę gęstego oleju min 80W potem zakręć korek i napompuj go. Podczas pracy jak będzie miał więcej oleju to lepsza będzie praca tłoczka. Sporo osób usuwa elastomer natomiast leją sporo oleju, np 30-40ml Cytuj
czekoladowyPaczek Napisano 12 Marca 2016 Autor Napisano 12 Marca 2016 Więc wyjąłem elastometr i nalałem około 35ml oleju. Jutro zobacze jak to działa Cytuj
ACTIVIA Napisano 17 Marca 2016 Napisano 17 Marca 2016 Jak tam teraz wygląda u forumowicza praca amorka? Cytuj
czekoladowyPaczek Napisano 17 Marca 2016 Autor Napisano 17 Marca 2016 Wydaję mi się, że nie jest tak samo. Przejechałem tylko z 200m więc ciężko powiedzieć coś o pracy. Jak kupowałem u ciebie amorek w marcu zeszłego roku to też mam tą uszczelke wymienioną? Cytuj
ACTIVIA Napisano 17 Marca 2016 Napisano 17 Marca 2016 Pd pewnego czasu w amorkach wymieniam już na te lepsze uszczelki. Możesz być akurat tym szczęściarzem i już mieć uszczelkę wymienioną. Tak samo sa uszczelki przeciwkurzowe fabryczne są bez wargi zaś udaje mi się sprowadzać z wargą co są sporo lepsze Cytuj
czekoladowyPaczek Napisano 17 Marca 2016 Autor Napisano 17 Marca 2016 Uszczelki widzę, że mam z końcowym numerem 30 co by oznaczało, że są bez wargi. Odpuszczę sobie na razie ich wymianę bo wyglądały ok i przyznam, że nie mam ochoty w najbliższym czasie znowu go rozkładać. Cytuj
ACTIVIA Napisano 17 Marca 2016 Napisano 17 Marca 2016 Jak juz przyjdzie potrzeba to wtedy wymieniaj na lepsze Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.