19piter64 Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Witam, od pewnego czasu pogorszyła się siła hamowania tylnego hamulca. Model hamulców to Shimano BR-M355. Klocki mam organiczne, przejechane około 700 km. Hamulec nie łapie od początku z taka siła jak powinien oraz często wydaje dźwięki przy hamowaniu. Próbowałem odtłuścić tarczę specjalnym środkiem lecz nie ma żadnej poprawy. Czy po takim przebiegu mogą klocki być już do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Odtłuszczaczem klocków nie zniszczysz. Opisz to jakoś bardziej. Klamka wpada Ci do kierownicy czy jak? Wyjmij klocki , obejrzyj ich plecy i zacisk czy nigdzie nie jest mokro , czy powierzchnia klocków jest sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19piter64 Napisano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 (edytowane) Klocków jeszcze nie wyciągałem ale cały zacisk wydaje się suchy. Być może w jakiś sposób klocki się zatłuściły przy smarowaniu łańcucha chociaż zawsze starałem się uważać przy smarowaniu. Problem polega na tym, że pomimo wciśnięcia klamki hamulec nie łapie od początku tak jak kiedyś. Przy wciśnięciu klamki odczuwam taki pewien zakres luzu, tak jakby już brakowało klocka natomiast patrząc na zacisk wydaje się go jeszcze sporo. Edytowane 11 Marca 2016 przez 19piter64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redy19 Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Mam podobny problem po tym jak mgiełka z WD-40 poleciała w stronę tarczy i zacisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 redy19Tarcza do odtłuszczenia , zaciski w środku można przeczyścić czymś , co nie zje uszczelek a klocki nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redy19 Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 przemywałem tarczę benzyną ale mało to skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 przemywałem tarczę benzyną Benzyna ekstrakcyjna nie nadje się do odtłuszczania bo podobno zostaje po niej tłusty nalot.Kup Aceton lub Nitro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 U mnie organiki shimano rozleciały się po kąpieli w acetonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 bo to się przeciera a nie moczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19piter64 Napisano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 a do czego służy ten "zbiorniczek" zaznaczony na czerwono ? Zauważyłem, że jest od spodu zapocony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) To manetka służy do zmiany biegów Nie ma w niej żadnego płynu więc nic z niej nie powinno ciec... Przetrzyj ją może po prostu coś ci się tam rozlało... Edytowane 27 Marca 2016 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Być może klamka cieknie, przydałoby się zrobić dokładny ogląd jej boków i spodu - pęknięta membrana w zbiorniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jeżeli klamka sie stała zauważalnie miększa od przedniej, a powinny być porównywalne ( prawa zawsze będzie miększa z racji na długość przewodu) , to gdzieś jest wyciek i sie układ zapowietrzył. Skoro masz mokrą manetkę, cieknie z klamki. Jak hamulce zaczęły piszczeć, może tez cieknąć z zacisku. Nie oszukujmy sie ten hamulec to padlina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19piter64 Napisano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Klocki wyjąłem, lekko przepaliłem, przetarłem papierem ściernym. Zostało ich jeszcze sporo. Tarcze odtłuściłem odtłuszczaczem. Dodatkowo tylne klocki dałem na przód. Sytuacja się nie zmieniła. Zaciski, tłoczki oglądałem i wygląda wszystko ok. W przyszłym tygodniu udam się do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Tarcze myłes ? Jak jest brudna, czyl iw otworkach ma syf, wyczochraj ją szczoteczką, pod wodą, pozniej np gąbką do naczyń umyj w płynie do ... naczyń na koniec wysusz i jak juz założysz na koło albo i przed przeczuchraj ją papierem ściernym. Ale nie fest, tylko tak powierzchniowo, zauważalnie. Klocki metaliki od razu pod palnik i grzać aż sie zaświecą, organiki porządnie umyć i wypiekać w możliwie max, temp piekarnika ale nie pow. 300 stopni - nie stosować otwartego ognia. po tych zabiegach hamulec musi hamowąć, może nie 100% swojej siły, bo to jest odratowywanie ale z 80-90 powinien mieć, po dotarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracer354 Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 jak będziesz zmieniał klocki kup pół metale, lepsza silą hamowania ale tarcze też są wtedy do wymiany, ale wzrost siły będzie odczuwalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Nie sa do wymiany , to chwyt marketingowy. Co się niby ma stać? Mają się ślizgać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Mogą se szybciej zużywać, ot to sie może stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.