popio Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 witam , znalazlem koła na portalu aukcyjnym , jednak wczesniej sprzedawca z jednego ze sklepu polecil mi kola shimano WH R501 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/szosa-28/p,komplet-kol-wh-r501czarne-shimano,32252.html ktore kola beda lepsze jakosciowo ? chce w tej cenie wybrac najlepsze z mozliwych kół. wage mam okolo 100 kilo - kola beda uzywane do rekreacji asfaltowej. budżet 300 pln komplet +- 50 pln. a to drugie z aledrogo http://allegro.pl/kola-28-na-szose-rodi-stylus-novatec-kaseta-8-9-10-i5329836954.html kasete mam 10. dodam jeszcze ze zalezy aby kola byly mocne , nie zalezy mi specjalnie na wadze .
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Shimano może i lżejsze, ale 24 szprychy z tyłu i 20 z przodu pod 100kg to tak jakoś dziwnie. Osobiście widział bym przynajmniej 28/24 o ile nie 32/28 A po drugie jeśli chodzi o mnie, to mam powyżej dziurek w nosie wszelakich konusów itp. rozwiązań. Dla mnie wniosek byłby prosty, wolał bym te drugie, Rodi. Choć jak liczę szprychy, to te koła są chyba do jakiegoś sakwingu
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 dzieki Arni i chyba sie na nie zdeyduje , wiecej szprych to kolo mocniejsze?
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Generalnie tak, choć przy dzisiejszej technologii nie potrzeba już 36 sztuk, nawet w MTB tyle jest zbędne (poza DH itp). Tak jak napisałem wcześniej, ja mając ok. 100kg w szosie mam 32/28 szprych 2/1,65/2 z alu nyplami i mi wystarcza. SPIKE proponował mi nawet 28/24, ale bałem się ryzykować szczególnie tył. Można by się pokusić o 32/24 jako pewien kompromis. Nie wiem oczywiście co to za obręcze te Rodi (Rodi miałem w Unibiku i były OK), ale szprychy pewnie niecieniowane 2.0 więc koło powinno być mega pancerne. PS. Jest zmoka, te piasty są MTB i mają szerokość 135, a nie 130mm jak piasty szosowe. Odpuść je. Wiesz co, zadzwoń (nie pisz tylko zadzwoń) do tego sklepu: http://www.velotech.sklepna5.pl/ Tam pracuje spec od kół szosowych, ma te obręcze Rodi Stylus (470g za 65zł), on na pewno ci dobrze doradzi i złoży tak, jak powinno to być.
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 dzieki za podpowiedz , ja te koła potrzebuje do przełaja, to znaczy ze te koła nie bedą pasować?
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 To zależy jaką masz tą ramę do tego przełaja. Weź suwmiarkę lub linijkę i zmierz szerokość wewnętrzną między hakami i będziesz wiedział czy potrzebujesz piastę 130mm (szosowe) czy 135mm (cross/treking).
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 no wlasnie mierze i wychodzi mi od 130 do 140 hehe , jak dokladnie zmierzyc ? mam suwmiarkę.
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Co to za rama ? Masz od niej koło (wówczas możesz zmierzyć piastę) ? Miarę bierzesz przy hakach (wewnętrzną) w miejscu montażu piasty.
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 mam samą ramę .zmierzone wewnatrz -miedzy widełkami 132mm -suwmiarka.
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Czyli 130mm (te 2mm to luz na wsunięcie piasty). Do 135mm (czyli te linku allegro) musiałbyś rozginać tylny widelec.
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 ale czy tak sie robi ? jestem zielony w szosie/przelaju. mam szukac koła z piasta 135 czy 130? dokladnie to 131.8mm zmierzone suwmiarka.
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Piasta musi być dobrana pod ramę i jeśli w ramie przewidziano 130mm to taką należy założyć. Tu http://allegro.pl/kpl-28-szosa-lub-trekking-alexrims-s480-novatec-i6044852076.html masz komplet który można mieć z piastą 130.
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Szukaj 130mm piast. Rozginanie to zawsze jakieś nadwyrężanie konstrukcji, spawów. Po co kombinować? Nie masz potrzeby. Tak jak ci napisałem, zadzwoń tam i się nie cykaj, nie ugryzą cię, a na pewno pomogą. Te składaki z allegro nie wiadomo kto to robił, co za podwórkowy mechanik itd. Używał tensometru do składania? Pewnie fachowiec by spojrzał, to jeszcze kulawość zaplotu by znalazł. Przełaj, a więc i opony szersze niż typowa szosa, pewnie 32mm, a to pociąga za sobą nieco szersze obręcze np. 17mm. Te Shimano nie wiem jakie są szerokie, nie mogę znaleźć, do tego taka ilość szprych na przełaj pod 100kg? Ja bym nie ryzykował. Tu kpl 28' SZOSA lub TREKKING ALEXRIMS S480 / NOVATEC (6044852076) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. masz komplet który można mieć z piastą 130. i 14mm obręcze? Teraz szersze do typowej szosy się zakłada, 15 a nawet 17mm, a tu do przełaju z opona 32 albo 35mm?
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 wczesniej w tej ramie jezdzily koła fulcrum racing 7 tak mi powiedzial gosc od ktorego mam rame.
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 No i prawidłowo, one maja 17mm szerokości w wersji LG
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 W kwocie 300-350 nie poszalejesz z doborem komponentów (dolicz jeszcze koszt poskładania). Wspomniane Fulcrumy to koszt ponad 2 razy budżet. EDIT A Fulcrum Racing 7 ma 15 wewnętrznej http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/1115/Fulcrum.Racing.7/
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 No nie poszaleje, dla tego proponuję z problemem uderzyć do fachowca, a nie pchać się w ciemno na zakupy z allegro. Koła to coś więcej niż obręcz, piasta i kilka szprych A Fulcrum Racing 7 ma 15 wewnętrznej A czy ja pisałem o zwykłej wersji czy o LG do CX? http://www.wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-7-LG/1939 No i tabelka z zalecanymi szerokościami obręczy do opony: http://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html 17C idealnie wpasowuje się w oponki CX Proponuje poczytać posty kolegi chrisa o zaletach obręczy 17 i 19mm w przełaju.
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 arni kasete i łancuch mam kupione CN4601 łańcuch Shimano TIAGRA 10rz CS4600 12-30 Kaseta Tiagra 10rz czyli koła szukać o szerokosci 17? co oznacza wersja LG? nie chce czegos drogiego chce cos co wystarczy mi n asezon , bo nie wiem czy bede jezdzil takim bajkiem. wiec w 300 chce sie zmiescic , macie jakas propozycje dla mnie , co byscie zrobili na moim miejscu?
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 A czy ja pisałem o zwykłej wersji czy o LG do CX? @@Arni220, wiem doskonale ze takie są najwłaściwsze , ale ja podałem model o którym wspomniał autor tematu czyli nie wersja LG
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 LG to chyba właśnie wyróżnik do przełaju czyli szersza obręcz niż do typowej szosy. Musisz szukać piast szosowych o szerokości 100/130mm i obręczy o szerokości wewnętrznej 17, a może nawet 19mm. Będzie to oznaczenie 622x17/19 lub 17/19C. Nie patrz na to ile jest na zewnątrz, bo będzie to ok. 23mm. Obręcze z rantem pod hample szczękowe czy V, ok. 32 szprychy jak pod taką wagę. Wątpię byś coś takiego znalazł, dla tego proponuję złożyć. Do tego mocniejszy zaplot. Fachowiec zrobi ci pewnie 3X po napędowej i 2X po nienapędowej. Sam widzisz ile jest tego, by właściwie dobrać koła, a to jeszcze trzeba umiejętnie złożyć w całość, Franek z garażu tego nie zrobi, ale Franek z garażu wystawi na allegro wiem doskonale ze takie są najwłaściwsze ale ja podałem model o którym wspomniał autor tematu czyli nie wersja LG Domyślam się, ale pozostańmy przy właściwych kołach, bez zagłębiania się w niewłaściwe, bo tylko zamiesza mu się w głowie..
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 @@Arni220, wszystko super ale pokaż mi taki zestaw w 300 zł. W takich pieniądzach niestety trzeba iść na jakieś kompromisy i wybrać mniejsze zło.
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 @Arni220, wszystko super ale pokaż mi taki zestaw w 300 zł. W takich pieniądzach niestety trzeba iść na jakieś kompromisy i wybrać mniejsze zło. Dla tego ma uderzyć do ludzi, co profesjonalnie zajmują się składaniem kół, to mu taki zestaw z tanich komponentów złożą. Może dopłaci 50zł, ale będzie to chociaż dobrze ze sztuka CX zrobione. Jeśli jedni potrafili złożyć takie koła na Novatecu MTB to i inni zrobią to na Novatecu szosowym, podobnie obręcze, są tanie 13C i są tanie 17C, + najtańsze, niecieniowane szprychy i nyple, a otrzyma żądane koła w specyfikacji do CX za swoje 300/350zł..
popio Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 Arni , a ni elepiej jakbym sam zakupil poszczegolne elementy kół i dał do złożenia do serwisu rowerowego ? jezeli bylo by to wyjscie to jakie czesci bedą najlesze pode mnie ? 105 kilo wagi. waga koła niekoniecznie wazna.
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 OK poprzestańmy na tym , od siebie mogę zaproponować kolegę @@dawid, który również składa doskonałe kółka. Podsumowując : - piasta p/t 100/130 - 32 szprychy - obręcz wewnętrzna 17-19mm
Arni220 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 a ni elepiej jakbym sam zakupil poszczegolne elementy kół i dał do złożenia do serwisu rowerowego ? Możesz tak zrobić, ale masz gwarancję dobrego serwisu? Ja byłem z moimi kołami w serwisie, niby najlepszy w obrębie 100km i co? I gość nawet nie wiedział jaki naciąg szprych zastosował. A miał tensometr, pytanie tylko po co? Za takie serwisy to ja dziękuję. Zresztą w necie policzą cię takie same pieniądze za złożenie, a za wysyłkę 20zł? Trudno, ale chociaż gwarancja dobrego złożenia jest i profesjonalnej roboty. jezeli bylo by to wyjscie to jakie czesci bedą najlesze pode mnie ? 105 kilo wagi. waga koła niekoniecznie wazna. Tu się nie wypowiadam, nie siedzę tak w temacie, by znać poszczególne modele. Tu też najlepiej doradzą ci profesjonaliści, bo to oni mają z tym styczność na co dzień i wiedzą, że obręcze X są miękkie pod 100kg, a inne dobre choć np. droższe o 10zł i cięższe o 30g. Masz dwie propozycje świetnych składaczy, dzwoń, pytaj, rozmawiaj. Tak będzie najlepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.