Skocz do zawartości

[rower] [porównanie] jaki rower kupić ?


mcreativo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 

 

Jestem dość nowy, od 2 dni zaczynam dopiero interesować się tematem rowerów.

 

Obecnie zastanawiam się nad tymi 3 modelami.

 

http://www.goride.pl/products-comparison?compare_product_list=8019%7C8453%7C8454

 

Generalnie zamierzam robić wypady do lasu w teren raz na tydzień.

Tylko, żeby dojechać, większość i tak przejadę na asfalcie. Więc pasuje wymienić opony np na (smart sam?).

Chyba będę też jeździł nim po mieście do pracy(codziennie 20km). W ogóle te rowery nadają się do tego ?

 

Po prostu chciałem profesjonalny osprzęt, wytrzymały, wydajny(mechanizm korbowy z zintegrowaną osią).

 

Koła 29'' i rama 21'' mam 187cm. Chcę też dość szybko się poruszać stąd koła 29'' a nie 27.5.

 

Który z tych modeli byście polecili. Pierwszy nie wiem czy jeszcze jest dostępny, choć nie wiem jak z wytrzymałością ramy karbonowej.

Potem B7 2015 czy opłaca się dopłacić do Srama i wziąć B8 ?

Napisano

Po pierwsze popraw temat. Co do srama to ja powiem, że się opłaca ale w przypadku napędów mtb jestem fanem srama wiec mogę nie być obiektywny. Ma też trochę lepszy amortyzator.

Napisano

Dzięki @roxorloops, też mnie właśnie kusi sram, z tego co do tej pory wyczytałem. A opony jakie mogę do tych rowerów założyć na miasto ?

  • Mod Team
Napisano

Lepiej zastanów się nad Level B7 2016.

Rower jeszcze niedostępny, ale ciekawszy ze względu na obie osie sztywne.

Myślę, że po negocjacjach powinien być nawet tańszy niż wymienione B8 2015 i B9 2013, czyli poniżej 3,8 k.

 

Przemyślałeś swój wybór :icon_question:

Na pewno ma być MTB :icon_question:

Pytam, bo do Twojego opisu planowanego użytkowania ( głównie miasto ) bardziej pasuje cross - nie będziesz musiał wymieniać opon, a w lesie też da radę.

 

Napisano

@roxorloops kurde drogie te opony ile ja wydam na ten rower masakra, a tak w ogóle wyczytałem, że sa one bez wkładki antyprzebiciowej(pierwszy raz o tym usłyszałem) fajnie byłoby coś takiego mieć jak zacząłem czytać.

No ogólnie zależy mi na oponach uniwersalnych(choć takie wiadomo nigdy w pełni nie istnieją) a te nie wiem pisze, że są na miasto.

 

@KrissDeValnor zacząłem czytać o tych osiach sztywnych ale nadal nie wiem jak to działa dokładnie(ale są tam szybkozamykacze ?) ale rower faktycznie tez warty uwagi. 

 

 Od 3 lat mam crossa za 750zł(STV Kands 700) a na poważnie gdzie dużo jeżdzę to będzie mój drugi sezon i nie mam kompletnie ochoty wsiadać z powrotem na tego Kandsa, mam już uraz do crossów. Lubie sobie wjechać w jakąś sciężkę, szlak pieszy, pole. A może faktycznie tu lepiej 27,5'' zastanawiam się jeszcze.

 

Jestem z południa Polski (Kraków) na razie jeżdziłem po dolinkach krakowskich teraz może będę robił wypady w większe górki na południe.

 

Wieć MTB to chyba tak przemyślany wybór, mam taką strategię, że może za parę lat kupie sobie też jakiś dobry rower szosowy. A w crossa nie chcę się bawić.

Napisano

Dzięki @Kriss

 

Czekam na to cacko: http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7

Opony też chyba jeden sezon na miasto/asfalt nie będą złe. 

Powietrzny amor i te osie sztywne mnie przekonały bo wszyscy o tym piszą.

 

Myślicie, że można wyciągnąć rabat z 10% od oryginalnej ceny ? I ciekawe kiedy będzie dostępny.

 

Zastanawiam się tylko nad 27,5''. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy ktoś już wie ma jakiekolwiek info, kiedy "Kross Level B7" będzie dostępny w sklepach ?

 

Ewentualnie może ktoś poleci jakąś inną ciekawą alternatywę ze sztywnymi osiami ?

  • Mod Team
Napisano

A propos rabatu na nowe modele Kross'a : pod koniec stycznia dystrybutor mówił o realnym rabacie na poziomie 10 %, ale jak to będzie wyglądało kiedy rowery trafią do sklepów - tego chyba nie wie nikt.

Jesteś dość wysoki, więc celuj raczej w koło 29 ", jednak wybór ramy 21 " będzie niekoniecznie dobrym pomysłem - najlepiej przymierz się przed zakupem także do ramy 19 ".

Rower na dużych kołach będzie miał wyższe prędkości przelotowe na szybszych odcinkach, ale kosztem mniejszej zwrotności w trudniejszym i bardziej technicznym terenie.

Jaki masz maksymalny budżet :icon_question:

Napisano

Trochę mi się już nie chce czekać na ten rower.  

Jeszcze rozwaliło mnie podejście Krossa bo wysłałem dzisiaj do nich maila o ten model, gość odpisał tylko tyle "Aktualnie model nie jest produkowany" zero konkretów, zero podejścia pro-klient.

Mógłbym zapłacić coś ponad 4000zł za dobry rower mtb.

 

Ale teraz bardzo mocno zastanawiam się nad jednak rowerem crossowym a mianowicie: http://allegro.pl/rower-romet-orkan-21-5-0-hydraulika-hit-i6066315571.html

Będzie uniwersalny, świetna cena, niezły osprzęt, też napęd z zintegrowaną osią, amor powietrzny.

W sumie tym rowerem też wszędzie wyjadę, trochę może bardziej się namęczę po jakichś górach, lasach ale o to właśnie chodzi. Nie będę się scigał. 

Napisano

Po prostu miałem słaby model bez amorka.

 

Teraz zastanawiam się nad Orkan 6.0 z Alfine 11. Jeździł ktoś, jak taki mechanizm się sprawuje ?

Napisano

Przymierz się do ramy bo 21 może być zbyt duża. Jestem wyższy i też mialem brać 21 cali ale po przymiarkach wyszło 20 cali. Mocno zastanów się nad typem roweru bo crossy skok maja mały więc daleko im do 100mm. To inna klasa i inny typ. Choć z tego co napisałeś do twojej jazdy najbardziej odpowiedni jest cross ale o tym koledzy już pisali.

Napisano

Po prostu miałem słaby model bez amorka.

 

Teraz zastanawiam się nad Orkan 6.0 z Alfine 11. Jeździł ktoś, jak taki mechanizm się sprawuje ?

Nie mam Alfine, ale w jednym z rowerów mam Nexus 8. Do roweru miejsko-spacerowego świetna sprawa. Rozpiętość przełożeń w pełni wystarcza zarówno do jazdy 40 km/h z lekkiej górki, jak i 5 km/h pod podjazd. Łańcuch jest w pełni osłonięty, więc nawet długie nogawki są bezpieczne. Kultura zmiany biegów bardzo wysoka.

Natomiast jest kilka "ale". Piasta trochę waży. Do tego przekładnia planetarna ma jednak opory wewnętrzne, które jakby dało się wyczuć (choć może to siła sugestii). Jednak od strony praktycznej najbardziej niewygodne jest to, że nie można w prosty i wygodny sposób odpiąć koła np. żeby zmieścić rower do bagażnika samochodu. Całe to odłączanie linek, ustawianie koła w płaszczyźnie ramy... Pewnie Alfine będzie podobne: świetne do jazdy, uciążliwe do przewożenia w kawałkach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...