MIC Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Kiedys chyba juz byl taki temat ale nie moge go znalezc. Do tej pory jezdzilem na napedzie 3x9 Co sadzicie o zmianie napedu na 8 rzedowy. NA 8-semce predkosci mozna osiagac te same, a i uzytkowanie jest tansze i lancuch chyba wolniej sie wyciaga. Za 9-tka przemawia chyba jedynie to ze jednak zmiana biegow jest szybsza. Co o tym sadzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 jezdze na 9 tylko dlatego, bo taki naped byl w rowerze juz sobie powiedzialem, ze kiedys wroce na 8. do zalet mozna jeszcze dozucic wieksza odpornosc na zabrudzone linki/pancerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 jezdze na 8 i nigdy sie nie przesiade na 9 :] czemu ? tańsza kaseta, lżejsza kaseta, tanszy lancuch, grubszy łańcuch, tansze manetki :] starczy ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 a dobry naped n 8 biegow dziala tak samo jak 9 tka,mozna sobie spokojnie zafundowac np kasete xtr na 8 plus tylnia xtr napedzana np manetkami rocket i do tego lancuch pc68 mega zestaw do tego jakakolwiek fajna korba np xt i przednia przerzutka tez xt albo x-gen.oczywiscie kupic mozna takze x-7 albo x-9 i jakies trigerki czy gripki-tutaj plusuje sram produkujacy najwyzsze modele takze na 8 biegow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Jeżdżę na 8 i też się nigdy nie przerzucę na 9 bo to bez sensu (hehe - nawet ostatnio chciałem napisać o tym artykuł) . Zakresy biegów na 8 są dla mnie wystarczające - baaa może nawet i ich za dużo bo wystarczyłoby mi w tyle w sumie 5-6 biegów. No i co najważniejsze - części 8 biegowe są znacznie tańsze. Wg mnie - 9 biegów to taki chwyt marketnigowy, który nie daje w sumie żadnych korzyści i powstał po to aby wydusić więcej kasy od klientów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 witam, ja tez jeżdże na 8sp i sobie bardzo chwalę. Niestety nie wszystkie części sa tańsze. Ja leca na napędzie Shimano i nie trawie gripów więc zostają mi rapidfire. Czyli Alivio (całkeim neizłe) albo XT. NIestety XT na 8s jest znacznie droższe niż XT na 9sp. Ale reszta tańsza i wydaje mi się że bardziej wytrzymała. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 9-tka z tyłu ok, ale z dwoma tarczami z przodu :twisted: Aktualnie jeżdżę jeszcze na 3x8, ale w przyszłym roku powinno się udać złożyć 2x9. I wtedy nie ma za dużo dublujących się przełożeń, a rozpiętość przełożeń też jest duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 ale w przyszłym roku powinno się udać złożyć 2x9 Bez najwiekszej tarczy? Ladny mlynek bedzie przy wiekszych predkosciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 rotfl duza tarcza zostaje oczywicie w takim wypadku odpada mala i srednia a zamiast nich montujesz np 29-tkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 9 jak Axi napisał tylko z dwoma tarczami z przodu np. Ritchey WCS Cross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 No ja krakow zaliczalem na 2x9 w sumei 2x8 bo 105 z krotkim 32 czy tam 34 co mam nie lapie ;] , zostala 28 z tylu i 32 z przodu i na podjazdach na moim klocku i bez spd nie dalo rady. Na nastepny sezon zmienie na Trigery i z tylu bedzie kaseta 8 szosowa pewnie tylko nie wiem czy 11-23 czy 11-25 jeszcze sie pomysli. A z przodu dalbym chetnie 29 ale pod 5 srubek ciezko cos kupic w normalnej cenie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 skoro działa tak samo to po co przepłacać, chyba że komuś zależy na nie wiadomo czym. w działaniu marketing. miałem kiedys 9 , teraz mam 8, lx tyl, przod deore, kaseta 850 lancuch pc-58. nic więcej mi nie potrzeba , na tej konfiguracji wypiłem tyle piwa w beskidzie niskim i sądeckim że go nie zmienię)))), pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 No wlasnie, tez sie zastanawiam nad wyrzuceniem najmniejszej tarczy, bo nigdy jej nie uzywam. Szkoda, ze nie robia tez kaset 11 - 24 Uzywam napedu ósemki bo jest duzo tanszy i w zupelnosci mi wytarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moskit Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Obecnie pomykam na 9-tce, poprzednio miałem 7-ke, a 8-ki nigdy w swoim rowerze nie miałem. Pewnie został bym przy 7-ce, ale zdobycie naprawde dobrej kasety, jak i pozostalych komponentów na taki naped graniczyło z cudem. Wskoczyłem od razu na 9-tke stwierdziwszy, że za jakiś czas równie trudno będzie z 8-ką. Może i uleglem marketingowi pomijając 8-ke, ale był to czas generalnej modernizacji mojego sprzętu i dorzucenie tych paru zloty żeby mieć 9-tke niemiało większego znaczenia. Różnice po przesiadce z 7-ki na 9-odczułem odrazu, chociaż mam taki jeden odcinek który udalo mi sie przejechac tylko raz i było to na starym sprzecie, dużo gorszym, z twardszymi przelożeniami i bez spd oraz z dużo gorszą kondycją jak i techniką. Myśle, że problem tkwi w psychice, ale nie o tym mialem tu mówić. Wiem jedno na pewno nieprzesiąde sie z 9-tki na 8-ke, ale może być tak dlatego gdyż jak już wspomniałem nigdy jej niemiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tooreck Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 uwazam podobnie jak wszyscy prze mną- 8 biegowy napęd jest sporo tańszy w eksploatacji od 9 biegowego i z tego chociażby powodu jest lepszy. Przy 9 biegach jeździ sie prawie tak samo a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 8s, ponieważ, nie uzywam obecnie wszystkich biegow < trzy najwieksze koronki sa praktycznie nie ruszone> nastepna 8s będzie w zakresie 11-28 . bo ja lubie 8 :D i częsci stosunkowo tanie : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 na koniec dorzuc, ze tylko sram prowadzi polityke 8-frendly, shimano nie, dlatego ciezko jest dostac dobre maneki RF na 8, a te ktore sa, sa drogie. z czesciami nie bedzie problem, bo o ile dobrze pamietam 2 lata temu sram wrocil do ich produkcji i teraz oferuje pelny asortyment dla 8. 8jak mi ktos sprezentuje manetki XT 8sp, to wracam na "osemke" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 shimano nie, dlatego ciezko jest dostac dobre maneki RF na 8, a te ktore sa, sa drogie. Ciężko dostać manetki sygnowane znaczkiem XT, XTR, bo dobre manetki RF kupisz na 8 bez problemu - mam na myśli model ALIVIO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 przeciez sa dobre manetki na 8 conajmniej na poziomie XT http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...p5?id=370&pos=5 mam takie same i nie zamienilbym je na XT a kosztuja o ile sie nie myle ok 200pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 alivio sa super, identyczne z moim starym stx rc, ale do lx/xt to one sie niestety nie umywaja. nawet deore sa duzo lepsze (co sie nieczesto zdarza) i to jest roznia, ktora czuc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 alivio sa super, identyczne z moim starym stx rc, ale do lx/xt to one sie niestety nie umywaja. nawet deore sa duzo lepsze (co sie nieczesto zdarza) i to jest roznia, ktora czuc. A możesz dokładniej powiedzieć w czym DEORE/LX/XT są lepsze od ALIVIO bo ja szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia. Jeździłem na XT, przesiadłem się na ALIVIO i różnic w działaniu raczej żadnych nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 A możesz dokładniej powiedzieć w czym DEORE/LX/XT są lepsze od ALIVIO bo ja szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia. Jeździłem na XT, przesiadłem się na ALIVIO i różnic w działaniu raczej żadnych nie widzę. Samopoczucie jest lepsze I zapewne trwalosc / waga. Jesli chodzi o manetki to sram zdecydowanie prowadzi w kat. 8-biegowych. Szczegolnie, ze gripy X-9 kosztuja 140 zł na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 A możesz dokładniej powiedzieć w czym DEORE/LX/XT są lepsze od ALIVIO bo ja szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia. Jeździłem na XT, przesiadłem się na ALIVIO i różnic w działaniu raczej żadnych nie widzę. Ja jezdzilem na LX i alivio i nie mialem zadnych problemow z dojrzeniem roznicy: dzwignie chodza znacznie lzej i plynniej, mniejszy skok dzwigni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Mialem rozne manetki i moge powiedziec tak jak dla mnie LX dziala " jakos " lepiej od Alivio , trudno tu mowic , moze ta sa bardzo subiektywne odczucia ale jednak. XTR sa juz lozyskowane i dzialania nieco plynniej chociaz to oczywiscie tez trudne moze byc przez niektorych do odczycia , ale maja z tego co wiem rownierz krotszy skok dzwigni np a to juz moze byc znaczace dla kogos. Ja uzywam shimano rapidow poki co , na zime zmiana na triggety jak pewnie juz chyba pisalem ;p , bo niestety xt na 8 za drogie a alivio nie ma odkrecanego monitorka - to jak dla mnie ich jedyny minus bo za nic nie szlo u mnei ustawic pod moje upodobania klamki hamulca. No zostaja STX np. od biedy ale to juz troche wiekoy sprzet a nowych nie wiedzialem ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 U mnie porównując XT i ALIVIO to w lekkości chodzenia było prawie identycznie - jedynie przednia manetka lżej chodziła w przypadku XT. Co do skoku to w przypadku przodu faktycznie że w ALIVIO jest troszkę większy ale mi to w sumie tam nie przeszkadza. A co do lekkości chodzenia to na razie przodują klamkomanetki ALTUSA (STEF-24) w rowerze mojej kobiety - płynność i lekkość zmiany przecudna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.