Skocz do zawartości

[Rower] Kellys Thorx 10 / Merida Big Seven 500 / Kross R7


iczajna

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Z racji zbliżającego się sezonu chciałbym nabyć rower MTB. Przeznaczenie to 90% jazda po mazowieckich lasach, ewentualnie jakiś wypad w lekkie góry 1-2 do roku.

W oko wpadły mi następujące modele:

 

Kellys Thorx 10 - jeździłem nim na około sklepu, wrażenia pozytywne i osprzęt za tą cenę chyba na plus. Tylko opinie na forum jakieś negatywne (??).

Merida Big Seven 500 - mógłbym ją kupić w dobrej cenie. Wydaje się solidnym sprzętem, niska waga, poza tym się nie wyróżnia niczym specjalnym.

Kross R7 - dużo nowinek, qr15 etc.

 

Czy może jesteście w stanie polecić inny model w tym budżecie? Warunek jest jeden, musi być nowy.

 

Dodam, że mam 171 cm i 78 cm długość wew. nogi. Według kalkulatora competitivecyclist:

 

Fit style

The XC Fit

Standover Height Range 29.3 - 29.9 Inches

Virtual Top Tube Length 22.5 - 22.9 Inches

Stem Length 9.2 - 10.8 Cm

BB Saddle Position 68.6 - 70.1 Cm

Saddle Handlebar 50.5 - 52.1 Cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Z racji zbliżającego się sezonu chciałbym nabyć rower MTB. Przeznaczenie to 90% jazda po mazowieckich lasach, ewentualnie jakiś wypad w lekkie góry 1-2 do roku.

W oko wpadły mi następujące modele:

 

Kellys Thorx 10 - jeździłem nim na około sklepu, wrażenia pozytywne i osprzęt za tą cenę chyba na plus. Tylko opinie na forum jakieś negatywne (??).

Merida Big Seven 500 - mógłbym ją kupić w dobrej cenie. Wydaje się solidnym sprzętem, niska waga, poza tym się nie wyróżnia niczym specjalnym.

Kross R7 - dużo nowinek, qr15 etc.

 

Czy może jesteście w stanie polecić inny model w tym budżecie? Warunek jest jeden, musi być nowy.

 

Dodam, że mam 171 cm i 78 cm długość wew. nogi. Według kalkulatora competitivecyclist:

 

Fit style

The XC Fit

Standover Height Range 29.3 - 29.9 Inches

Virtual Top Tube Length 22.5 - 22.9 Inches

Stem Length 9.2 - 10.8 Cm

BB Saddle Position 68.6 - 70.1 Cm

Saddle Handlebar 50.5 - 52.1 Cm

 

Tutaj dość dobra, przeceniona alternatywa

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-1-275-2015/aid:767380

 

sugeruję M-kę, dostępne kolory to czarno-srebrny

Gwarancja 6 lat na ramę i 2 lata na komponenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Z racji zbliżającego się sezonu chciałbym nabyć rower MTB. Przeznaczenie to 90% jazda po mazowieckich lasach, ewentualnie jakiś wypad w lekkie góry 1-2 do roku.

W oko wpadły mi następujące modele:

 

Kellys Thorx 10 - jeździłem nim na około sklepu, wrażenia pozytywne i osprzęt za tą cenę chyba na plus. Tylko opinie na forum jakieś negatywne (??).

Merida Big Seven 500 - mógłbym ją kupić w dobrej cenie. Wydaje się solidnym sprzętem, niska waga, poza tym się nie wyróżnia niczym specjalnym.

Kross R7 - dużo nowinek, qr15 etc.

 

Czy może jesteście w stanie polecić inny model w tym budżecie? Warunek jest jeden, musi być nowy.

 

Dodam, że mam 171 cm i 78 cm długość wew. nogi. Według kalkulatora competitivecyclist:

 

Jestem bliski kupna tego Thorxa. Przymierzałem się do niego w zeszłym roku ale nie wyszło. Przy prawie identycznych wymiarach (170 i 76cm) bardziej odpowiadała mi S niż M. Wady tego roweru to na 1 rzut oka: kolor ;) , wyższa niż u konkurencji waga , brak manetki do blokady amora na kierownicy, pedały . Toczył i rozpędzał dość fajnie , geometria mi odpowiada - między typowo wyścigową a turystyczną. Rozważam jeszcze Gianta Talona 27,5 0 Ltd ale chyba oszczędzę prawie 1k kasy licząc się ze słabszym amorem i cięższym rowerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz. Ja Thorxa odrzuciłem. Ta geometria jest za dziwna, rura podsiodłowa jest odchylona do tyłu i siedzisz praktycznie koło osi koła. Rura pozioma niby długa, ale nie zmienia zupełnie środka ciężkości.

W skrócie, wątpię żeby tym rowerem się dobrze podjeżdżało, ciągła pozycja do zjazdów.

 

Do moich dywagacji doszło natomiast takie cudo Shockblaze R7 Pro i aktualnie toczy walkę z Meridą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przymierzałeś się do tego roweru czy tylko teoretyzujesz na podstawie wymiarów , bo twoja opinia żywcem jakby zacytowana od innego użytkownika przy okazji innego tematu. Później się okazało , że tam był problem w pomiarach i nagle kąt się zmienił z 69 do 74 stopni między modelami z tamtego roku a tegorocznymi, mimo że to ta sama rama. W Warszawie kupujesz ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeździłem sobie S-ką. Kąt się nie zmienił, zobacz zdjęcie Thorxa. Rura podsiodłowa na początku faktycznie jest bardziej prostopadle, ale zaraz się zgina w kierunku tylnego koła. Nawet siodełko na sztycy jest przesunięte max. do przodu.

Nie mówię, że to zły rower ale pamiętaj, że osprzęt można zmienić a nawet trzeba jak się zużyje a rama - to już nie takie proste:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest do rocznika 2015, od tego czasu nic sie nie zmienilo. Ta "chora" geometri oznacza pewnie jakis 1-2 cm przesuniete siodelko do tylu jak w innych modelach. Mozna sobie wysunac na sztycy. Ja w 99% odcinkow nie bede mial nachylenia wiekszego niz 5 stopni , w koncu tyle ma Agrykola ;) , a bede jezdzil duzo po plaskich, czasem nierownych , twardych nawiezchniach i to jwest dla mnie wyznacznikiem a nie to ze na jakiejs stromej gorce bedzie mi ciezej jechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie jeździć jak tam chcesz, inni nie muszą pakować się w to samo bagno, w tym rowerze nie można zbliżyć się do klasycznego kąta podsiodłowego xc mimo maksymalnego wysunięcia siodełka do przodu , i tyle na temat .

Poza tym, nikt obecnie nawet w rowerach zjazdowych nie stosuje kąta podsiodłówki 69*, dawno stosują kąty takie tak w rowerach xc.

Bardziej chorego wynalazka niż Thorx trudno znaleźć ...

 


I Romet i Rose to ciekawe propozycje ale, Rose nie mogę kupić na raty; Romet podobnie jak Kross jest chyba dla mnie za długi..

 

Romet akurat nie jest tak długi jak Kross, i wydaje się dobrą propozycją.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć podłącze się do tematu.Podobnie stoję przed dylematem kupna nowego roweru.W zeszłym roku myślałem o gint Talon 2 ewentualnie 1.Ale w tym roku chciałem fulla niestety budżet za mały i do tego foteli rowerowy do podłączenia,wiec full raczej odpada (chodź może się mylę).A co powiecie na temat Kross Dust 2.0??Niezła geo.wyposażenie też niezłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja koledzy też dołożę trochę na temat tego Thorxa.
Kupiłem go jakiś miesiąc temu z rocznika 2016 i wydaje Mi się, że w rewelacyjnej cenie  bo 3000 zł i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu.
Bardzo pasuje mi pozycja w jakiej się siedzi, dosyć szybko nabiera prędkości, amor dosyć fajnie pracuje.
Co prawda przesiadłem się z 5 letniego roweru który był wyposażony w najprostszego suntura, v-breki, osprzęt shimano altus i stąd to moje dobre zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Geometria Thorxa jest już dostępna na stronie producenta. Pisałem do nich w tej sprawie i otrzymałem wyjaśnienie ,że brak tych danych jest chwilowy bo trwa "modernizacja" po stronie słowackiej. 

Przy okazji czytając ten temat muszę zauważyć że niektóre opinie tu wydawane są bardzo szkodliwe bo nie poparte żadnymi danymi a jedynie wysunięte na podstawie ogólnej teorii i własnego widzimisię.

Jak się okazuje kąty w tym rowerze mieszczą się w granicach zdrowego rozsądku. Pochopny osąd często wprowadza w błąd zwłaszcza osoby "raczkujące" w temacie i szukające merytorycznej porady u znawców tematu. Warto się nad tym pochylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę, że naganiacze od Kellysa się uaktywnili, niestety nie zmienia to faktu, że Thorx to chory projekt.

Nawet na grafice namalowali siodełko maksymalnie przesunięte do przodu, tyle, że powinni jeszcze namalować sztycę założoną odwrotnie - jarzemkiem do przodu, wtedy może by wyszedł jakiś normalny kąt podsiodłowy :teehee:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji czytając ten temat muszę zauważyć że niektóre opinie tu wydawane są bardzo szkodliwe bo nie poparte żadnymi danymi a jedynie wysunięte na podstawie ogólnej teorii i własnego widzimisię.

Jak się okazuje kąty w tym rowerze mieszczą się w granicach zdrowego rozsądku. Pochopny osąd często wprowadza w błąd zwłaszcza osoby "raczkujące" w temacie i szukające merytorycznej porady u znawców tematu. Warto się nad tym pochylić.

 

Geometria nie ma się mieścić w granicach rozsądku tylko być rozsądna a tu mamy "cudaka", którego ktoś złożył bez ładu i składu. Większość chyba nadal leci na napis XT na korbie bo reszta jest tak przeciętna, że aż w oczy szczypie. Znależli jakieś rurki i resztę szpejów i postanowili poskładać drogie z taniochą tylko im nie wyszło. Rower obleśny w wyglądzie, paskudnie poskładany, zupełnie bez pomyślenia. Cholernie ciężki i nie pomoże lekka korba XT a specyfikacja z SPD-kami 505, którymi można zabić bo tyle ważą zakrawa już na jawną kpinę.

Rower będzie jechał nawet nie najgorzej do czasu jak pojawi się trudniejszy teren. Długie podjazdy będą bardzo kiepsko szły i żadne zaklinanie rzeczywistości nie pomoże. Teksty w stylu "bo kupiłem i mi się jeżdzi" nie są nic warte. Przesiądz się szybko na "normalny" projekt a od razu zobaczysz różnicę. 

A jak macie udzielać rad na zrekompensowanie kąta podsiodłowego zabawami ze sztycą to lepiej się wcale nie wypowiadać. Kupiłeś to to to użytkuj i nie próbuj za wszelką cenę "zawracać kijem Wisły". 

 

Więc opinie nie są szkodliwe tylko sam Kellys nie uczy się na błędach i nie wyciąga wniosków. Nie wiem kto tam pracuje ale najwyrażniej ciężko jest im zerknąć na konkurencję i trendy. Chcą chyba być za bardzo oryginalni tylko to trzeba robić z głową. Jeszcze w zeszłym roku do roweru enduro dawali obręcz z wew 18mm i oponą 2,35" co wybitnie obrazuje jakie "byki" popełniają. Tyle w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie thorxa to ogólnie nie wiem dlaczego tak się ludzie to czepiaja, miałem okazję pojeździć na nim i ...ogólnie jak za takie pieniądze to jest naprawdę całkiem nieźle . do jazdy po w miarę prostym jest ok, zjazdy bardzo dobrze, no faktycznie trochę problemy zaczynają się jak zaczynają się podjazdy, ale nie jest to przecież problem taki że staniemy pod podjazdem i zaczniemy płakać :)

 

Wydrapane w Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy to jeszcze bym zrozumial w rowerze za 1000zl, tam mozna isc na duze kompromisy. Ale tutaj mamy juz rower z klasy w ktorej cudow nie oczekujemy, ale wszystko ma byc przynajmniej przyzwoite. Geometria takze. To jest ht, rower na ktorym z zasady dobrze sie podjezdza, ja osobisci wolalbym juz gorsza sprawnosc na zjazdach, bo jednak sporo osob szybciej ogranicza psychika, niz sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie thorxa to ogólnie nie wiem dlaczego tak się ludzie to czepiaja, miałem okazję pojeździć na nim i ...ogólnie jak za takie pieniądze to jest naprawdę całkiem nieźle . do jazdy po w miarę prostym jest ok, zjazdy bardzo dobrze, no faktycznie trochę problemy zaczynają się jak zaczynają się podjazdy, ale nie jest to przecież problem taki że staniemy pod podjazdem i zaczniemy płakać :)

 

Wydrapane w Tapatalk

 

Paru rzeczy nie rozumiem ale to raczej normalne bo gdyby było inaczej nie byłoby mnie tutaj. Analizuję podzespoły, części jakie oferuje konkurencja w zbliżonej cenie w swoich rowerach i na "laickie" oko wygląda na to że ten Kellys konkurencji odjeżdża pod tym względem. Co do tej geometrii to przyświrowali lekko ale w sumie na jedno wychodzi w kwestii kątów bo jedno ugięcie niweluje odległość. Opony u konkurencji też często takie same... Detale niektóre oszczędne ale gdzieś tych oszczędności szukali. Nie pojmuję jak "na oko" można ocenić że coś jedzie lepiej a coś gorzej... Żeby nie było że drwię, po prostu nie rozumiem... Skąd wnioski że lepiej będzie na zjazdach a gorzej na podjazdach? Jak się okazuje w podanej przez producenta geometrii wszystko gra jeśli bierze się pod uwagę "złoty wzorzec". Z drugiej strony dla amatora raczej różnicy nie zrobi kilo w tą czy w tą. Jak analizuję ofertę np. Krossa to szału nie ma w tej cenie. Najlepiej byłoby poczytać wypowiedzi osób które już tym jeździły i mogą z czymś sensownym porównać ale niewiele tego. Rower jak rower - pewnie jeździ  a pedałować zawsze trzeba:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funbiker81: opiniami teoretyków przejmować się nie należy aczkolwiek powinny wskazać na ewentualne tropy do własnego przemyślenia. Sam miałem kupić tego Thorxa , przejechałem się paręnaście minut i po tym wiedziałem co mi przeszkadza. Brak blokady amortyzatora na manetce, od biedy da się to blokować w trakcie jazdy sięgając do amora - jest to jednak niewygodne. Waga - prawie 2kg więcej niż roweru , który w końcu kupiłem. No i w końcu ta geometria , ale to wyszło dopiero po tym jak przetestowałem ściganckiego Scotta Scale. Od dłuższego czasu jeżdżąc na rowerze crossowym miałem problemy z kolanami, z powodu zbyt twardych przełożeń i umiejscowienia środka ciężkości zbytnio z tyłu. Na owym scottcie zaczęły pracować zupełnie inne grupy mięśni , bardziej uda niż kolana. dlatego postanowiłem zmienić rower na taki , w którym moje problemy z kolanami znikną. Scott odpadł bo zamiast kolan zaczęły mnie boleć plecy i nadgarstki od zbyt sportowej sylwetki. Kupiłem Gianta Talona 27,5 0 LTD , zmieniłem tylko hamulce na SLX i dokupiłem spd. Jestem bardzo zadowolony. Nieprzetestowany jeszcze w prawdziwych górach ale w warunkach mazowieckich daje radę - Kazurka podjechana na najtrudniejszych podjazdach , pewnie trzyma się na zjazdach, dobrze sprawdza się na szutrach czy asfalcie. Hamulce i przerzutki działają bezbłędnie nawet w błotnistych warunkach. Wady - klocki obcierają o tarcze przy ostrych skrętach , sztyca trzeszczy jak się zabrudzi. Mi zależało na fajnym amortyzatorze dlatego wybrałem wersję 0 , wersja 1 ma słabszą korbę i dużo słabszy amortyzator ale kosztuje o 1k mniej. No i mój rower odpowiada mi pod względem kolorów, na te pomarańcze czy zielenie nie bardzo mogę patrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...