arturkwb Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Witam Marzy mi się szosa (a bardziej taki przełaj) dysponuje czymś takim do przebudowy CROSS MACHINE C4 SL 28R - myślę o klamkomanetkach sora st 3500, kierownicy compaktowej 44cm i zastanawiam sie jakie hamulce mechaniczne wybrać, żeby nie kombinować z kołami i wykorzystać to co mam. Ważę 100 kg ale obecny mój zestaw wystarcza mi w zupełności. Oczywiście skoro przerabiam to chce wydać jak najmniej, może coś doradzicie pozdrawiam.
CentrumRowerowe Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 Cześć, fajny projekt, tylko pamietaj, że zmiana kierownicy na szosową wydłuży pozycję na rowerze, dobrze by było pomyśleć o krótszym mostku. Chyba, że rama jest nieco mniejsza i nie spodziewasz się problemów. Od lat najpopularniejsze mechaniczne hamulce tarczowe to Avidy BB7. Są sprawdzone i polecane. Jest też tańsza wersja Avid BB5, która ma mniejsze okładziny hamulcowe i brak płynnej regulacji zewnętrznego (ruchomego) klocka hamulcowego. W komplecie z hamulcem są wszystkie potrzebne adaptery, śruby i nowe tarcze hamulcowe na 6 śrub. Trzeba sobie dokupić tylko klamkomanetkę, linkę i pancerz hamulcowy. Jeszcze ważna informacja w kwestii Avidów. występują one w wersjach Road i MTP. Podane powyżej linki są do szosowych zacisków. Wersje BB7 i BB5 MTB są zazwyczaj trochę tańsze, ale współpracują poprawnie tylko z dźwigniami hamulcowymi V-brake.
100lar3k Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 Już jeden taki temat założyłeś po co następny. http://www.forumrowerowe.org/topic/198507-bb7-tarcze-shimano/?do=findComment&comment=1810102 A propo to w tym miesiącu będę miał grupę sorę na sprzedaż jeśli cię to interesuje. Tylko muszę wszystko zdemontować. Używana w dobrym stanie
arturkwb Napisano 8 Marca 2016 Autor Napisano 8 Marca 2016 Witam Przepraszam za to powtórzenie ale zainicjowałem posta w dziale hamulce bo to mnie boli najbardziej, ale z czasem ogarnąłem się, że w sumie potrzebuje porady szosowców i stąd powtórzenie tematu. Jutro pomierzę rower (może podpowiecie na które wymiary zwrócić uwagę) Jak się domyślasz jestem chętny na klamkomanetki 3x9 a resztę chciałbym wykorzystać swoje, a Pan (Ty) prawdopodobnie chce sprzedać całą grupę.
100lar3k Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 Najważniejsza moim zdaniem jest w tym przypadku długość górnej rury. I moja rada idź do jakiegoś sklepu przymierz się do jakiejś szosy/przełaja żebyś zobaczył jaka jest pozycja na takim rowerze i jakiej pozycji powinieneś szukać u siebie. Jak przynierzysz się do szosy to zmierz sobie ile masz od siodelka do kierownicy i wyjdzie ci mniej więcej ile będziesz miał w swoim krosie i czy uda ci się ten wymiar uzyskać. To tak w dużym skrócie
zuczek222 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 Nieopłacalny interes, sprzedaj ten rower i kup przełajówkę, Musisz wymienić całe osprzęt, dokupić kierownicę, klamkomanetki, hamulce, korbę itd. jeżeli ten rower był dopasowany to będzie za długi na przełaja, a z bardzo krótkim mostkiem, będzie wyglądał przekomicznie.
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Marca 2016 Mod Team Napisano 9 Marca 2016 , będzie wyglądał przekomicznie. Aaa... No tak... Bo wygląd to Podstawowe Kryterium Dopasowania roweru... A ja góópi myślałem, że najważniejsze w dopasowaniu roweru jest ... dopasowanie do potrzeb i gabarytów jeźdźca... ... co nie zmienia faktu, iż jak już sugerowałem poprzednio wymiana całego roweru to najlepsza moim zdaniem opcja... Szacunek... I.
zuczek222 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 Jeździsz na przełaju/ szosie czy tylko teoretyzujesz, bo z mojego doświadczenia wynika, że ten typ roweru z krótkim mostkiem staje się nerwowy w prowadzeniu, geometria i rozmiar ramy jest dopasowana do prostej kierownicy, dodanie baranka, zmiana pozycji i i zaczyna się rzeźbienie z króciutkim mostkiem.
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Marca 2016 Mod Team Napisano 9 Marca 2016 Jeżdżę, nie teoretyzuję... Nie mam uwag do Twoich merytorycznych wniosków, ale jak może przeoczyłeś, zaznaczyłem, iż kwestia wyglądu który w/g Ciebie będzie komiczny to delikatniem mówiąc sprawa 5-to rzędowa. Sam mam ramę z raczej krótkim moskiem - 70mm, przy 179cm wzrostu - i niejeden szosowic z powołania załamuje nad tym ręce, że jak tak można. Wyobraź sobie, że można, Ba! nawet mi to jakby bardziej odpowiada niż niby dedykowana rozmiarowo rama i dłuższy most. Ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że najlepiej sprzedać hybrydę i kupić przełaja/gravela/szosę (niepotrzebne skreślić). Chyba, że ktoś lubi eksperymenty na żywym organiżmie Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.