Skocz do zawartości

[hybryda przebudowa]


arturkwb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Marzy mi się szosa (a bardziej taki przełaj) dysponuje czymś takim do przebudowy 

CROSS MACHINE C4 SL 28R - myślę o klamkomanetkach sora st 3500, kierownicy compaktowej 44cm i zastanawiam sie jakie hamulce mechaniczne wybrać, żeby nie kombinować z kołami i wykorzystać to co mam. Ważę 100 kg ale obecny mój zestaw wystarcza mi w zupełności. Oczywiście skoro przerabiam to chce wydać jak najmniej, może coś doradzicie pozdrawiam.

Napisano

Cześć,

fajny projekt, tylko pamietaj, że zmiana kierownicy na szosową wydłuży pozycję na rowerze, dobrze by było pomyśleć o krótszym mostku. Chyba, że rama jest nieco mniejsza i nie spodziewasz się problemów.

Od lat najpopularniejsze mechaniczne hamulce tarczowe to Avidy BB7. Są sprawdzone i polecane. Jest też tańsza wersja Avid BB5, która ma mniejsze okładziny hamulcowe i brak płynnej regulacji zewnętrznego (ruchomego) klocka hamulcowego. W komplecie z hamulcem są wszystkie potrzebne adaptery, śruby i nowe tarcze hamulcowe na 6 śrub. Trzeba sobie dokupić tylko klamkomanetkę, linkę i pancerz hamulcowy. Jeszcze ważna informacja w kwestii Avidów. występują one w wersjach Road i MTP. Podane powyżej linki są do szosowych zacisków. Wersje BB7 i BB5 MTB są zazwyczaj trochę tańsze, ale współpracują poprawnie tylko z dźwigniami hamulcowymi V-brake.

Napisano

Witam

 

Przepraszam za to powtórzenie ale zainicjowałem posta w dziale hamulce bo to mnie boli najbardziej, ale z czasem ogarnąłem się, że w sumie potrzebuje porady szosowców i stąd powtórzenie tematu. Jutro pomierzę rower (może podpowiecie na które wymiary zwrócić uwagę) 

Jak się domyślasz jestem chętny na klamkomanetki 3x9 a resztę chciałbym wykorzystać swoje, a Pan (Ty) prawdopodobnie chce sprzedać całą grupę.

Napisano

Najważniejsza moim zdaniem jest w tym przypadku długość górnej rury. I moja rada idź do jakiegoś sklepu przymierz się do jakiejś szosy/przełaja żebyś zobaczył jaka jest pozycja na takim rowerze i jakiej pozycji powinieneś szukać u siebie. Jak przynierzysz się do szosy to zmierz sobie ile masz od siodelka do kierownicy i wyjdzie ci mniej więcej ile będziesz miał w swoim krosie i czy uda ci się ten wymiar uzyskać. To tak w dużym skrócie

Napisano

Nieopłacalny interes, sprzedaj ten rower i kup przełajówkę, Musisz wymienić całe osprzęt, dokupić kierownicę, klamkomanetki, hamulce, korbę itd. jeżeli ten rower był dopasowany to będzie za długi na przełaja, a z bardzo krótkim mostkiem, będzie wyglądał przekomicznie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

, będzie wyglądał przekomicznie.

 

Aaa... No tak... Bo wygląd to Podstawowe Kryterium Dopasowania roweru...

 

A ja góópi myślałem, że najważniejsze w dopasowaniu roweru jest ... dopasowanie do potrzeb i gabarytów jeźdźca...

 

... co nie zmienia faktu, iż jak już sugerowałem poprzednio wymiana całego roweru to najlepsza moim zdaniem opcja...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Jeździsz na przełaju/ szosie czy tylko teoretyzujesz, bo z mojego doświadczenia wynika, że ten typ roweru z krótkim mostkiem staje się nerwowy w prowadzeniu, geometria i rozmiar ramy jest dopasowana do prostej kierownicy, dodanie baranka, zmiana pozycji i i zaczyna się rzeźbienie z króciutkim mostkiem.  

  • Mod Team
Napisano

Jeżdżę, nie teoretyzuję...

 

Nie mam uwag do Twoich merytorycznych wniosków, ale jak może przeoczyłeś, zaznaczyłem, iż kwestia wyglądu który w/g Ciebie będzie komiczny to delikatniem mówiąc sprawa 5-to rzędowa.

 

Sam mam ramę z raczej krótkim moskiem - 70mm, przy 179cm wzrostu - i niejeden szosowic z powołania załamuje nad tym ręce, że jak tak można. Wyobraź sobie, że można, Ba! nawet mi to jakby bardziej odpowiada niż niby dedykowana rozmiarowo rama i dłuższy most.

 

24246429234_35d6c329fc_z.jpg?w=640&h=480

 

Ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że najlepiej sprzedać hybrydę i kupić przełaja/gravela/szosę (niepotrzebne skreślić).

 

Chyba, że ktoś lubi eksperymenty na żywym organiżmie :)

 

Szacunek...

I.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...