Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe Shimano]Miekki hamulec po zdjęciu i założeniu koła


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam identyczny problem jak opisany w zarchiwizowanym temacie http://www.forumrowerowe.org/topic/74345-hamulec-tarczowy-slabe-dzialanie-po-zdjeciu-kola/. Dodam, że u mnie gdy po naprawie założyłem koło to nie chciało się obracać. okazało się, że klocki się zbliżyły do siebie a dałbym głowę, że nie naciskałem klamki hamulca gdy koło było zdjęte. Rozepchnąłem je plastykowa łyżką do opon, założyłem koło i pojechałem. Po wielokrotnym naciskaniu klamki hamulca (tylnego) zaczął on hamować, ale zbyt słabo w porównaniu z tym co było. Więc co dalej? Odpowietrzać i czy regulować jak ktoś napisał? Ale jak? Rower ma pół roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obracanie roweru może wpłynąć, ale ja bym nie chciał takich hamulców, przy których trzeba rower poziomo trzymać

Jak fabrycznei nie był dobrze odpowietrzony to takie rzeczy są możliwe, szczególnie w M396. Nie wiem gdzie powietrze się w nich zbiera, ale raz postawiłem rower do góry kołami i ew się w tym momencie zapowietrzyły oba M396. Przedniemu przeszło po paru hamowaniach i hamował idealnie, tylny wymagał interwencji, pewnie przez fikuśne prowadzenie przewodu, który do zacisku ma lekko w górę, przez co powietrze nie mogło trafić tam gdzie poprzednio się zbierało.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że hamulec zaczął się dziwnie zachowywać nie wynikało ze zdjęcia/założenia koła a tego, że rozepchałeś tłoczki. Olej przemieścił się w układzie i zastałeś miękką klamkę. W xt mam tak za każdym razem. Postukaj w zacisk i przewód i powinno wrócić do normy. Chyba, że faktycznie masz jakiś wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Postukaj w zacisk i przewód i powinno wrócić do normy.

 

To jest ewidentny dowód na zapowietrzenie zacisku, bo stukanie powoduje przemieszczenie się bańki powietrza do przewodów i wyżej i to nie jest rozwiązanie problemu. Zagrzej kiedyś porządnie płyn, powietrze się rozszerzy i stracisz hamulce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, śmieszne jest to, że tego powietrze jest bardzo mało, lub  w M396 potrafi sie jakoś ładnie "schować", że zupełnie tego nie czuć do momentu wykonania upsidedown.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...