Gość Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Mam identyczny problem jak opisany w zarchiwizowanym temacie http://www.forumrowerowe.org/topic/74345-hamulec-tarczowy-slabe-dzialanie-po-zdjeciu-kola/. Dodam, że u mnie gdy po naprawie założyłem koło to nie chciało się obracać. okazało się, że klocki się zbliżyły do siebie a dałbym głowę, że nie naciskałem klamki hamulca gdy koło było zdjęte. Rozepchnąłem je plastykowa łyżką do opon, założyłem koło i pojechałem. Po wielokrotnym naciskaniu klamki hamulca (tylnego) zaczął on hamować, ale zbyt słabo w porównaniu z tym co było. Więc co dalej? Odpowietrzać i czy regulować jak ktoś napisał? Ale jak? Rower ma pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Odpowietrzać i czy regulować jak ktoś napisał? Odpowietrzyć. Jaki hamulec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Jaki hamulec? Shimano Disc BR-M396 Ale jak sie mógł zapowietrzyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Ale jak sie mógł zapowietrzyc? Nad tym nie ma co się zastanawiać, można snuć teorie spiskowe. Objawy zapowietrzonego są i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Obracałeś może rower do góry kopytami tj kołami ? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Wyjmij klocki hamulcowe i zobacz czy wokół tłoczka nie jest choćby trochę tłusto od oleju. Obracanie roweru może wpłynąć, ale ja bym nie chciał takich hamulców, przy których trzeba rower poziomo trzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) Obracanie roweru może wpłynąć, ale ja bym nie chciał takich hamulców, przy których trzeba rower poziomo trzymać Jak fabrycznei nie był dobrze odpowietrzony to takie rzeczy są możliwe, szczególnie w M396. Nie wiem gdzie powietrze się w nich zbiera, ale raz postawiłem rower do góry kołami i ew się w tym momencie zapowietrzyły oba M396. Przedniemu przeszło po paru hamowaniach i hamował idealnie, tylny wymagał interwencji, pewnie przez fikuśne prowadzenie przewodu, który do zacisku ma lekko w górę, przez co powietrze nie mogło trafić tam gdzie poprzednio się zbierało. Edytowane 7 Marca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinw Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 To że hamulec zaczął się dziwnie zachowywać nie wynikało ze zdjęcia/założenia koła a tego, że rozepchałeś tłoczki. Olej przemieścił się w układzie i zastałeś miękką klamkę. W xt mam tak za każdym razem. Postukaj w zacisk i przewód i powinno wrócić do normy. Chyba, że faktycznie masz jakiś wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Postukaj w zacisk i przewód i powinno wrócić do normy. To jest ewidentny dowód na zapowietrzenie zacisku, bo stukanie powoduje przemieszczenie się bańki powietrza do przewodów i wyżej i to nie jest rozwiązanie problemu. Zagrzej kiedyś porządnie płyn, powietrze się rozszerzy i stracisz hamulce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Obracałeś może rower do góry kopytami tj kołami ? :> tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 No to masz prawdopodobną przyczynę. Niedokładnie odpowietrzony hamulec i powietrze poszło z klamki/przewodów do zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Ano, śmieszne jest to, że tego powietrze jest bardzo mało, lub w M396 potrafi sie jakoś ładnie "schować", że zupełnie tego nie czuć do momentu wykonania upsidedown. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Moze byc bardzo mało, cały układ zawiera tylko kilka ml plynu. Jeśli powietrze jest w zbiorniku i odwrócisz rower to ma ono krótka drogę do układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.