Skocz do zawartości

[napęd] wymiana całego (lub części) napędu na XT


_pk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Zbliża się sezon, chcę zacząć jeździć, ale niestety nadszedł czas zainwestowania w rower. Po 4 sezonach katowania tego samego łańcucha przestał trzymać się kasety - na górkach nie mogę depnąć, bo łańcuch się ślizga po kasecie. Dodam jeszcze tyle, że w sprawie sprzętu jestem mocno zielony, poza tym, że kręcę kilometry na rowerze jak szalony. Do tej pory wszystko działało, więc po prostu pedałowałem...

 

Na początek rzucę, że jeżdżę na tej oto kozie: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.2/9166/49295/#specifications

 

Pomyślałem sobie, że jak już muszę wymieniać kasetę i łańcuch, to fajnie by było przejść na 3x10 i od razu podbić klasę komponentów. W planach miałem wymianę manetek na XT, więc to ładnie by się zgrywało w czasie. To mnie skusiło do myślenia o całym napędzie, ale mam trochę wątpliwości jeszcze. Nie wiem czy kaseta 10rz wejdzie, czy będę musiał przeplatać koła i robić inne cuda związane z taką zmianą. Giant mówi o piaście tylko tyle, że jest to jakieś enigmatyczne GIANT S-Elite Disc. Robił ktoś coś takiego, kojarzy jak to działa, albo może piasta w ogóle nie ma tutaj znaczenia?

 

W zasadzie na obecną korbę (Alivio) i przednią przerzutkę (Acera) nie narzekam, ale nie mam bladego pojęcia czy to będzie dalej działać jak dojdzie 1 więcej rząd i węższy łańcuch. Przy korbach piszą "ta korba działa z 10rz napędem", stąd moje wątpliwości jak to zadziała i czy w ogóle zadziała.

 

Szczerze to myślałem po prostu o takim zestawie - http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-xt-2013-m780-dyna-sys-3x10.html

 

Ale z drugiej strony, może opłaca się dorzucić jeszcze te parę złotych i zmienić na 2x11, np. http://rowertour.com/shimano-grupa-deore-xt-m8000-2x11rz.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kaseta 10rz wejdzie, czy będę musiał przeplatać koła i robić inne cuda związane z taką zmianą.

Kasta 10s będzie pasować 

 

 

W zasadzie na obecną korbę (Alivio) i przednią przerzutkę (Acera) nie narzekam, ale nie mam bladego pojęcia czy to będzie dalej działać jak dojdzie 1 więcej rząd i węższy łańcuch.

Będzie działać Korba może być pod dowolną ilość rzędów.

 

 

Zastanów się czy naprawdę potrzebujesz całej grupy xt :whistling:   Z xt warto kupić manetkę 10s i tylną przerzutkę na resztę szkoda kasy.

Reszta może być z niższej grupy. Rożnica w pracy pewnie nawet nie zauważysz.  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

maczet190399, dnia 07 Marz 2016 - 9:09 PM, napisał: A jaka różnica będzie w przerzutce między SLX na XT Praktycznie nieodczuwalna bo jakość pracy zależy głównie od manetki i pancerzy.

 

Niestety różnica jest i wydaje mi się że to całkiem spora, manetka XT może zrzucać po 2 biegi a SLX nie, i do tego XT ma wykonaną dolną dźwigienkę z aluminium a SLX z plastiku. Miałem SLX jak kupiłem rower i zmieniłem na XT i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu odpuściłbym sobie 1x11 i pomyślał o 2x10, a nawet 1x10. Korba zostaje (zdaje się, że jest rozbieralna?), do wymiany zębatka w przypadku 1x10, przedniej przerzutki nie kupujesz, manetki xt, do tego przerzutka xt/slx, możne być ze sprzęgłem. Podstawowa kaseta + dwa dobre łańcuchy. Otrzymujesz system nieustępujący za bardzo pełnemu xt z linku, a koszt o połowę niższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie nieodczuwalna bo jakość pracy zależy głównie od manetki i pancerzy.

Zamontuj do najlepszej manetki i olinowania "wypasioną" przerzutke cus mientkiego, np acera albo jakiś nowy inny wypas z metrowym fabrycznym luzem, zmienisz zdanie i szybko zechcesz przeciętna manetke i jakaś sensowna przerzutke. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Tutaj chyba mój bzik na punkcie rowerów (i snobizm) wygrają i postawię na cały napęd XT.

 

@@alagor96, mam pewne obawy co do 1x10/1x11 - Trójmiasto nie jest zbyt płaskie - nie będzie to uciążliwe przy jeżdżeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Warto przemyśleć czy wymiana na pełne XT (jak rozumiem również hamulce) ma sens w tym rowerze. Myslę, że w kwocie jaką jesteś gotowy wydać można juz kupić ciekawy nowy rower na grupie Deore.Z czasem będzie Cię czekała wymiana kół.., a że przy napędzie nie idziesz na kompromisy, sądzę, że też będziesz celował w godne kółka (drogie). 

Jeśli jednak lubisz swoją ramę i dobrze się czujesz na tym rowerze można trochę przepłacić i zamontować sobie biżuterię;)

Wybór blatów z przodu powinien zależeć od terenu w jakim najczęściej jeździsz (góry, pagórki, płasko, miasto). Rozmiar kół też ma pewne znaczenie, Duże znaczenie ma też twój styl jazdy, czy jeździsz siłowo czy na wysokich kadencjach.

Co do konkretnych korb, Moim zdaniem nie warto dopłacać do XT, wystarczy SLX, tak samo hamulce hydrauliczne, Zdecydowanie warto do manetki XT, można do tylnej przerzutki, ale SLX też jest ok.

Możesz podać więcej szczegółów o terenie w jakim jeżdzisz i twoim stylu jazdy, to będzie można lepiej doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@, jeżdżę po mieście, bardzo pagórkowatym (Trójmiasto) i po lasach, które są jeszcze bardziej pagórkowate.

 

Nie wymieniam hamulców - zostają te, które są, jestem z nich zadowolony. Patrząc, że za cały napęd zapłacę ok. 1500 złotych (u Was zresztą, już zamówiony), a za rower mógłbym dostać, powiedzmy, ~1000, to nie kupię raczej nawet podobnego roweru w tej cenie. Jak przeglądałem rowery nowe Gianta (tak, czuję przywiązanie do tej marki), to rowery które mnie interesują kosztują 6500 i więcej, więc całkiem sporo musiałbym dołożyć. Zastanawiałem się też pod kątem kół 27.5, ale przy moim wzroście (171), może być ciężko i mogę wtopić, a obecny mam dobrany bardzo dobrze pod względem rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...