Skocz do zawartości

[amortyzarot] sr suntour xcr - Da się go naprawić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pogoda ostatnio nas trochę rozpieszcza, więc postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę rowerową. Niestety, wróciwszy do domu stwierdziłem, że mój amortyzator nie trzyma oleju(?). Jestem laikiem rowerowym, nie wiem czy jestem w stanie go naprawić w domu, czy oddać go do serwisu, czy po prostu jestem zmuszony kupić nowy, dlatego podrzucam zdjęcia. 

Co o nim myślicie? 

I8oV8Ls.jpg

QhJvRXM.jpg

W tych amortyzatorach nie ma oleju, są tak ślizgi a na nich jest smar stały. Uszczelki w tych amortyzatorach też nie są najlepsze i do środka dostaje się syf. Możesz zdjąć dolne lagi (odkręcasz 2 nakrętki) wyczyścić wszytko i od nowa posmarować ślizgi smarem do amortyzatorów. Ewentualnie uszczelki posmaruj jakimś smarem w stylu sram judy butter.

W xcr są śrubki i odkręca się je imbusem 5. Ogólnie to słabo to wygląda, ale podstawowy serwis czyli czyszczenie i smarowanie wszystkiego powinno mu pomóc, nawet jak są wyczuwalne wżery to temu amortyzatorowi jakoś bardzo to nie szkodzi ;) 

Tak się właśnie zastanawiam co do ostatniej wypowiedzi i jestem podobnego zdania.Nie jest to amortyzator najwyższych lotów i podstawowy, częsty serwis jakoś tam go utrzyma przy życiu.Właściwie to lubie "druciarstwo" i mnie nurtuje pytanie.Nawet jak by w środku była rdza,powiedzmy powierzchniowa na lagach górnych i dolnych nie mówie że amor zaraz się ma rozsypać to co stoi na przeszkodzie żeby to wszystko wyczyścić na glanc papierkiem ściernym o różnej gradacji i zrobić polerkę.Wiem że nikt się nie bawi w takie rzeczy.Robienie "gó..wna z gó..wna" ale tak jak pisałem lubie robótki ręczne :) Czy problemem będzie tylko porządne uszczelnienie tego na nowo?