Skocz do zawartości

[opona 29er] Opony dla 29era pod Bikemaratony


endrzer

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się do bardziej wprawionych speederów bike maratonowych :thumbsup:  o dobór opon pod start Bike Maratonie w Miekini i etapach podobnych.

 

Jak wiadomo trasa płaska, niezbyt wymagająca i techniczna, więc pomyslałem że może zamienić moje grubobieżnikowane opony 2.25 na coś szybszego dla takich warunków?

 

Co zakładacie na takie traski? Nie chodzi mi o inne edycje BM, które będą rozgrywane głównie w górach, a właśnie o takie o profilu Miękinia, itp..

 

Teraz fabrycznie  w moim  Cube mam fabrycznie zamontowane (niezbyt highlevelowe :sick: ):

Schwalbe Tough Tom Active, 29x2.25" - przód

Schwalbe Rapid Rob Active, 29x2.25"  -tył

 

To jest pierwszy mój sezon na standardzie 29 i się rozczarowałem :(

Dlaczego maszyny XT za prawie 6k na 29 kołach nie mogę rozpędzić do prędkości większych niż mojego wysłużonego (>30kkm) 26" Wheelera klasy Acera ???  :whistling:

 

W wheelerze jeździłem na 1.75 i 1.9" do tego miałem spd, które lekko chodziły - w Cube jeszcze nie założyłem spd, i kręcę na platformach. Jak zauważyłem fabryczne pedały ciężko się obracają ale czy mogą na nich powstawać aż takie straty?

Przy okazji: chcę zamówić shimano spd. Waham się między PD-M520 a PD-M540 - różnica rzędu 50pln. Warto dopłacić?

 

Dużo jeżdżę wokół Wrocławia, po lokalnych szutrach, wałach i leśnych duktach i chyba drugich opon potrzebowałbym pod taki profil.

Jak będę wybierał się w góry, to oczywiście zamianka na 2.25 ;)

 

Poradzicie coś na moje problemy?  :woot:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na Miękinie polecam Saguaro albo Ikon

 

Na Geax Saguaro jeździłem wcześniej na whhelerze (26x2.0") i po szutrach pędziłem sobie 29km/h (średnia z godzinnej jazdy). Na Cube na tych firmowych schwalbe tak nie potrafię :(

Widzę, że pod 29" też są Geaxy dostępne.

Ikon nie testowałem nigdy...

 

thx

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawe ile ważą Twoje koła w tym Cubie

 

Nie ważyłem, ale koła są nawet niebylejakie - na piastach CSW i obręcze DT swiss. Tylko widzę, że na oponach przyżydzili  :verymad:

Jak zakręce kołem to się zatrzymać samo prawie nie chce ;)

A wygląda to dokładnie tak:

 

 

Cube-LTD-SL-275-MTB-Hardtail-2015-blackl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@endrzer

 

Też kupiłem niedawno Cube'a na tych oponach co ty, oni je chyba ładują do każdego modelu nie zależnie od ceny i klasy osprzętu... Masz rację, te opony to tragedia, one są dobre żeby ja zakładać chyba na zimę. Też zastanawiałem się na co je wymienić i zamówiłem na przód rocket ron lite skin 2.25 a na tył racing ralph performance 2.10. Jak jeżdżą tego jeszcze nie wiem bo aktualnie Reba jest w serwisie a opony na półce ale spodziewam się dużej zmiany na plus, no i na wymianie samych opon urwałem pół kilo na wadze roweru (te fabryczne ważą po ok 800g, te które zamówiłem ok 530g).

 

Co do spd, myślę że jeżeli różnica w cenie to 50 zł to warto wziąć 540. 

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos pedałów SPD Szimano była niedawno cała dyskusja. IMHO różnice w cenach spore między poszczególnymi modelami, a przekłada się to jedynie na drobne niuanse. M520 nie są bez powodu polecane, bo mają najlepszy stosunek jakości do ceny. Osobiście bym nie dopłacił ani złotówki do m540. Ale też nie dałbym więcej jak 100zł za m520.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie - zebrałem w kupę wiadomości (oprócz ikona, bo nie wiedziałem o którego chodzi dokładnie ;)

 

Takie porównanie wizualne:

dfab1df4f0ef8736.jpg

 

Z tych czterech, skłoniłbym się do Continentala Race King ;) A to za sprawą recenzji, którą znalazłem w sieci:

http://43ride.com/reviews/2015/test-dlugodystansowy-continental-race-king-pierwsze-wrazenie/

http://43ride.com/reviews/2015/opony-continental-race-king-test-dlugodystansowy/

 

Jednak wcześniej na takie szutrowe/leśne trasy myślałem nad czymś w stylu (nie chciałem jednak za wczasu Wam niczego sugerować i poznać Wasze zdanie :) ):

Schwalbe Marathon Dureme 28x2.0

1736s.jpg

A to za sprawą recencji na forum napisanej przez @rambolbambol:

http://www.forumrowerowe.org/topic/153631-opony-schwalbe-marathon-dureme-28x20-nietypowa-recenzja/

Niestety tych opon nie mogę nigdzie na e-rynku już znaleźć.

 

Może w takim świetle ktoś teraz zasugeruje coś nowego? :woot:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ikona to chyba jest tylko w wersji 2.25 ale mogę się mylić, to czy ktoś ma druty czy zwijane to sprawa indywidualna tzn ile kto ma kasy. Liczy się bieżnik, a w ikonach jest wystarczająco dobry na większość suchych tras.

 

Continentale no cóż jedni chwalą inni nie, jakiś czas temu była dyskusja na forum o ich wytrzymałości i targaniu się ścianek..warto poczytać. Podobno mają niskie opory toczenia.

 

Rocket ron to fajna opona na przód a racing ralph na tył, a saguaro to bardzo uniwersalne opony o 99% dobrych opinii.

 

Marathon dureme trochę zbyt gładki moim zdaniem, dobry bardziej do trekinga.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Marathon dureme trochę zbyt gładki moim zdaniem, dobry bardziej do trekinga

 

No do trekinga faktycznie mu chyba najbliżej... ale czy na taką trasę jak w Miękini, czy w Obiszowie nie wystarczą?

Sporo z 30kkm na wheelerze jeździłem na oponach typu Land Cruiser i  w lekkim terenie (powiedzmy szutry, dukty leśne, wały) spisywały się bez zarzutu.

 

Mało jeździłem po górach, ale wydaje mi się, że taki Saguaro to już opona która sobie w górach poradzi ;)

Przy okazji w wheelerze mam też komplet Saguaro 2.0 i opony toczenia są lux na szutry a nawet asflaty (przy odpowiednim oczywiście już wtedy ciśnieniu) - subiektywnie opory porównywalne z land cruiserami.

 

Poczytam o tym "targaniu ścianek", bo mnie to zainteresowało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental Race King najgorszemu wrogowi nie polecam. Pruje się to nieziemsko i układa na feldze jak klocek w syfonie. Maxxis Ikon ładny, ale opory toczenia ma potworne, Podobnie zresztą Ardent.

Marathon Dureme to nieziemsko dobra opona jest. Niestety tak jak wcześniej napisano, już niedostępna. Są jednak Marathon Mondial i Almotion, które niewiele odstają jakością. Szkoda, że niestety wagą odstają dość znacznie.

 

Obecnie ujeżdżam konfigurację Racing Ralph 29x2.35 przód (1.5 bar) i Vittoria Saguaro 29x2.0 tył (2 bar). Obie w bezdętce. Jest miękko i opory toczenia są bardziej niż akceptowalne. Zarówno Racing Ralph jak i Saguaro to bardzo dobre opony w każdy teren. Na szosie z Marathonem nie mają szans, ale w szutrach, piaskach, błotach i lasach idą rewelacyjnie. Moja recenzja Racing Ralpha:

http://www.forumrowerowe.org/topic/185057-opona-schwalbe-racing-ralph-29-235-tlr-evo-wywiad-z-opona/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są jednak Marathon Mondial i Almotion, które niewiele odstają jakością. Szkoda, że niestety wagą odstają dość znacznie.

 

A o jakich mondialach piszesz? Rozumiem tych dedykowanych na 28"? Bo dla 29" nie widzę osobnej wersji?

- schwalbe Marathon Mondial 28x2.0 zwijana: 725g

- schwalbe Marathon  Almotion 28x2.0 zwijana: 780g

 

Widzę, że ta Marathon Dureme zwijana 28x2.0 ważyła 645g. Różnica 80g, czy to aż tak duużo? Dla mnie to 4-6 plasterków szynki  :woot: 

 

Porównałem też wagi dla:

-  Vittoria Saguaro 29x2.00 waga 620g

-  Racing Ralph Performance waga 610g

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 28 cali i 29 cali to ta sama wielkość obręczy ETRTO 622

tak, tak wyczaiłem to już kiedyś - nawet przed kupnem bajka 29er

 

Pytałem bardziej o wagi opon... bo w marathonach widziałem różnicę rzędu 80g i jedna była ciężka a druga idealna ;)

 

PS. opony do jakiej wagi przyjmuje się jako lekkie/średnie(normalne)/ciężkie ? oczywiście mówiąc w rozsądnym budżecie - do max 200pln ;)

Nie wiem czy po prostu te 100 gram przy średniej wadze 650 ma duże znaczenie?? 

 

Celuję wydać do 300PLN za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Miękini pojadę na Pythonach 29x2.1 zalanych mleczkiem. Maraton ten jest bardzo mało wymagający technicznie, więc im mniej agresywny bieżnik i im węższa opona tym będzie szybciej.

 

Na Race Kingach zrobiłem swego czasu całą generalkę w BM i chwaliłem sobie te opony, ale było to kilka lat temu i na kole 26" Nowe Conti faktycznie mają paskudną opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geax saguaro i geax mezcal(mazcal na suche warunki super ); ) o ikonach złego słowa tez nie powiem. Mam na przodzie na lekkie warunki. Na błotko i góry zaglądam z przodu Noby nick, Ardent Race tez fajne opinii na przód. Schwalbe rony i ralphy dobre gumy ale nie lubią błota i znikają w oczach. Continentale to były super gumy kiedyś teraz to jest papier ;)

Cenowo to najlepiej wydają geax i maxxis nie mowie o exo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, maxxisy cenowo wypadają bardzo dobrze biorąc pod uwagę np to że moje druty 26" z przebiegiem niecałych 3k spokojnie pojeżdżą jeszcze ten sezon, a przód może i jeszcze następny. Do tego to jak się sprawdzają spokojnie pozwala wydać te 60-70 zł/szt. 

 

Rona i ralpha 29" kupiłem typowo na sezon, mam nadzieję że tylko tył będzie do wymiany na przyszły rok a w październiku po ostatnim wyścigu od razu zakładam z powrotem drutowe 800 gramowe kloce tough tom / rapid rob. 

 

@endrzer

Pisałeś o wadze racing ralphów performance 29"?

Tu masz 29" w szerokości 2.10

 

1.jpg

 

edit:

 

t0mi jesteś z będzińskiego ghostbikersa? mają takie logo jak ty w avatarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Race Kingach zrobiłem swego czasu całą generalkę w BM i chwaliłem sobie te opony, ale było to kilka lat temu i na kole 26" Nowe Conti faktycznie mają paskudną opinię.

Mają taką opinie bo ludzie powtarzają na forach jak mantrę te same banialuki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...