barbapapa11 Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Zawsze mi się superbowy podobały, pamiętam jak na pierwszym w życiu maratonie połowę jechałem za albo przed takim. Fajna maszyna, szkoda, że ta waga to już okolice fulla. Na wadze sporo możesz oczywiście urwać na sztycy i mostku, albo na przejściu na bezdętkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 @@barbapapa11, Z tego co liczyłem, to najwięcej do zbicia (patrząc dodatkowo na koszty) jest na kierze, siodle, sztycy i kasecie. Jak obecna kaseta polegnie pod ciężarem kilometrów, to kupię już coś lekkiego na pająku (celuję w CS-M770, żeby pasowało do reszty grupy). No a takie rzeczy jak kokpit (chciałbym kierę Easton EC90 Flat Wide), sztyca i siodło są w planach na następne wymiany (może na węglowe wersje serii Execute od Accenta). Może kiedyś wpadną też lżejsze tarcze lub nawet całe koła. Jak to się mówi - pożyjemy, zobaczymy. Na razie jestem usatysfakcjonowany wagą całości (przy takiej masie ramy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barbapapa11 Napisano 4 Maja 2016 Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 @timex550 Spokojnie na tych komponentach masz 250g, to dużo. Możesz spróbować jakiegoś chińskiego węgla, jak nie kupisz podróbki, tylko zwykłą bezmarkową to nie powinno być problemów. Mostek dosyć lekkie są np. uno ultralight, do wyrwania poniżej 100zł, a przy wymianie na tytanowe śruby koło 90g 90mm. Siodło to oczywiście sprawa indywidualna, jak Ci wygodnie to nie ma co urywać na siłe gramów. Kaseta jak kaseta, wymienisz tak jak mówisz, jak się zużyje. Kiera podobnie jak siodło, dobierz do własnych preferencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 12 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 Mała aktualizacja z okazji nowych pedałów. "Standardowe" M520 zastąpiły XT PD-M780. Zysk wagowy na poziomie 39g. A poprzednie SPDy jeszcze się przydadzą, bo powędrują do szosy, którą mam w planach kupić jeszcze przed wakacjami W każdym razie - do rzeczy. Nowe zdjęcie wkrótce. Bar plugs: (Korki do kierownicy) ESI - 6gBottom bracket: (Suport) Accent BB-EX1 - 102gBrakes: (Hamulce) Shimano Deore XT BR-M785 - 593gBrake adapters: (Adaptery hamulcowe) Shimano PM 160 - 50gBrake levers: (Klamki hamulcowe) Shimano Deore XT BL-M785Cables: (Pancerze i linki) Shimano/Accent/Clarcks - 160gCassette: (Kaseta) Shimano CS-HG300-9 - 326gChain: (łanńuch) Shimano CN-HG53 - 291gCrankset: (Korby) Shimano Deore XT FC-M770 - 743gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M771 - 162gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 228gFork: (Widelec) Rock Shox Reba Race Dual Air - 1660gFrame: (Rama) Corratec SuperBow Team - 2100gGrips: (Gripy) ESI Chunky - 58gHandlebar: (Kierownica) Author ACO-HB Respect14 - 268gHeadset: (Stery) Accent HSI-S01 - 136gPedals: (Pedały) Shimano PD-M780 - 338gRotors: (Tarcze) Avid G2CS 160mm - 255gSeat: (Siodło) Selle Italia X1 Special Edition - 296gSeatpost: (Sztyca) BBB SkyScraper BSP-20 - 307gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Light - 28gShifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 - 271gSkewers: (Zaciski koł) Accent Bolt - 70gSpacers: (Podkładki pod mostek) BBB Ultraspace - 10gStem: (Mostek) Accent AS-ST05 - 160gTire (Front): (Opona przednia) Maxxis Larsen - 452gTire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Larsen - 452gTubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 270g Wheel Front: (Koło przednie) - 804g-Hub: (Piasta) DT Swiss 370 - 195g-Rim: (Obręcz) Accent Rockrider - 405g-Spokes: (Szprychy) Sapim Race - 182g-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax - 12g-Rim tape: (Opaska) 10g Wheel Rear: (Koło tylne) - 1017g-Hub: (Piasta) DT Swiss 370 - 408g-Rim: (Obręcz) Accent Rockrider - 405g-Spokes: (Szprychy) Sapim Race - 182g-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax - 12g-Rim tape: (Opaska) 10g -Bike computer: (Licznik) VDO M3 WR - 62 gSummary : (razem) 11579g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Pomyśl o zmianie dętek na Schwalbe XX-light Ich realna waga to około 95 g więc niewielkim kosztem możesz zejść o około 100 g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 @@montell81, Właśnie się trochę obawiam tak wylajtownych dętek. Co prawda na Ultralightach Maxxisa przejechałem już ponad 1k km bez żadnych problemów, ale wolę ostatecznie oszczędzić na innych rzeczach (sztyca, kiera, mostek, tarcze, siodło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Nie obawiaj się Schwalbe. Jeżdżę na nich od wielu sezonów i laczki łapałem raz na kilka tysięcy kilometrów. Nawet z oponami Continental Supersonic. Zdarzyło mi się jechać trochę kilometrów z rozerwaną oponą i balonem dętki na wierzchu i dętka cała, w dalszym ciągu leży na kole z inną gumą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.