timex550 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania swój pierwszy (w miarę) lekki rower, który składałem od jakiegoś czasu. Od razu powiem, że jestem zaskoczony tą wagą, bo spodziewałem się, że będzie nieco cięższy. Nie starałem się zejść z wagą za wszelką cenę, bardziej skupiając się dobraniem niezawodnych części. A tutaj rozpiska: Bar plugs: (Korki do kierownicy) ESI - 6gBottom bracket: (Suport) Accent BB-EX1 - 102gBrakes: (Hamulce) Avid BB7 - 403gBrake adapters: (Adaptery hamulcowe) Shimano PM 160 - 50gBrake levers: (Klamki hamulcowe) Shimano Deore LX BL-M571 - 182gCables: (Pancerze i linki) Shimano/Accent/Clarcks - 160gCassette: (Kaseta) Shimano CS-HG300-9 - 326gChain: (łanńuch) Shimano CN-HG53 - 291gCrankset: (Korby) Shimano Deore XT FC-M770 - 743gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M771 - 162gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 228gFork: (Widelec) Rock Shox Reba Race Dual Air - 1660gFrame: (Rama) Corratec SuperBow Team - 2100gGrips: (Gripy) ESI Chunky - 58gHandlebar: (Kierownica) Author ACO-HB Respect14 - 268gHeadset: (Stery) Accent HSI-S01 - 136gPedals: (Pedały) Shimano PD-M520 - 377gRotors: (Tarcze) Avidg2CS 160mm - 255gSeat: (Siodło) Selle Italia X1 Special Edition - 296gSeatpost: (Sztyca) BBB SkyScraper BSP-20 - 307gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Light - 28gShifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 - 271gSkewers: (Zaciski koł) Accent Bolt - 70gSpacers: (Podkładki pod mostek) BBB Ultraspace - 10gStem: (Mostek) Accent AS-ST05 - 160gTire (Front): (Opona przednia) Maxxis Larsen - 452gTire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Larsen - 452gTubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 270gWheel Front: (Koło przednie) custom custom - 804g-Hub: (Piasta) DT Swiss 370 - 195g-Rim: (Obręcz) Accent Rockrider - 405g-Spokes: (Szprychy) Sapim Race - 182g-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax - 12g-Rim tape: (Opaska) 10gWheel Rear: (Koło tylne) custom custom - 1017g-Hub: (Piasta) DT Swiss 370 - 408g-Rim: (Obręcz) Accent Rockrider - 405g-Spokes: (Szprychy) Sapim Race - 182g-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax - 12g-Rim tape: (Opaska) 10gSummary : (razem) 11644g Zdjęcia z całego procesu składania Corrateca i więcej fotek roweru tutaj - http://www.forumrowerowe.org/gallery/album/3460-corratec-superbow-team-skladanie/ A tu pokazowa fotka fotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Ładniutki Chociaż ta geometria do mnie nie przemawia specjalne , wolę "klasyczną" ale to kwestia gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Superbow zawsze spoko. Pozdrawiam jako posiadacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Kupiłem tą ramę, między innymi, dla tej geometrii i designu. Zawsze chciałem mieć Corrateca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukers Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Super rower,bardzo mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Dzisiaj Corratec miał pierwszy dłuższy test. 52km (licznik jeszcze nie zamontowany, ale odczytałem od kolegi) w mieszanym terenie, z czego ok. 20-25km cały czas w błocie. Wnioski jakie mi się nasunęły po przesiadce z poprzedniego roweru:- da się przyspieszać! - waga kół ma naprawdę odczuwalny wpływ na "lekkość" jazdy - zewnętrzne łożyska suportu to istne cudo (czyt. "masełko") - nie mam już ochoty wracać do pedałów platformowych - manetki wyższej klasy pozwoliły przerzutkom w pełni rozwinąć skrzydła - oponki Larsen TT nawet w wersji 1.9 dają radę w błocie, ale są zdecydowanie mniej stabilne niż (szersze) Racing Ralphy (kolega no nich śmigał) - wąskie i twardsze siodło pasuje moim 4 literom w wiele bardziej No i najważniejsze - zdecydowałem się na zakup hydrauliki. Wybór padł na XT BR-M785, bo są teraz w sporych promocjach. Ok 540zł za parę z metalicznymi kolcami (nówki). Pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Ładny rower, takie oponki mam w 26 i dobrze się na nich jeździ w terenie, ale dość szybko schodzą Czekam na relacje z użytkowania hamulców, metaliczne kolce to musi być coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Jak masz zamiar częściej jeździć w błotku czy szerzej pojętym mieszanym terenie, to zaopatrz się może jednak w sensowne opony. Ja wiem, że takie wynalazki ładnie wyglądają na wadze i szybko się toczą, ale to gumy na konkretne warunki (sucho, twardo, płasko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Rower ładny, w miarę dobrze poskładany ; bo coś bym wymienił. O ile nad ramą Corratec sam się zastanawiałem, to widzę, że nie potrzebnie. Jeśli to realna waga ramy, to powala ( negatywnie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) @@DEVILEK, Waga ramy jest realna. W galerii jest nawet fotka z ważenia. Racja - jest ciężka, ale jak na nią patrzę, to nie żałuję ani jednej wydanej na nią złotówki @@modrzew, Jak będę miał więcej czasu, żeby odwiedzać góry (czerwiec - wrzesień) to założę, konkretniejsze, szersze oponki. Na razie Larseny są ok, bo dużo jeżdżę po asfalcie i szutrach (codzienne poruszanie się po mieście i okolicach). @@Piotrek383, Hamulce jak na BB7 przystało może i nie zaskakują modulacją (chociaż przy obecnych klamkach jest nawet całkiem dobrze), ale siła hamowania - konkret. Z racji na metaliczne klocki, w błocie i na mokrym kwiczą jak zarzynana świnia, aczkolwiek to jedyny minus. Nadrabiają za to bezproblemową i prostą jak budowa cepa obsługą, nawet w trasie. Jeździłem z nimi już sporo na poprzednim rowerze i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły (w górach też były). Z tym, że wtedy pracowały z tarczami Shimano - przód 180 Ice Tech na pająku i tył 160. No ale chcąc nie chcąc kiedyś trzeba przesiąść się na hydraulikę (zwłaszcza, że Trek został chwilowo bez hampli). Wybór padł na BR-M785. Tylko nie wiem... czarne czy srebrne. Jak myślicie? BTW. Zamawiamy z kolegą w/w hamulce w Cyklomani, żeby oszczędzić na wysyłce. Jeśli ktoś chce się dorzucić do zamówienia (najlepiej z Katowic i okolic), to do soboty jest czas EDIT. Lada moment Corratec dostanie jeszcze licznik VDO M3 WR. Edytowane 10 Marca 2016 przez timex550 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 jak już kupisz to daj znać jak te "kolce" się sprawują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Coś kolego za lekki ci wyszedł przy obecnej konfiguracji, ja po zmianie kół mam 11,45. Ważyłeś całość na wadze czy z rozpiski . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Fajniutki, ile kosztował (nie znalazłem informacji, chociaż mogę być po prostu ślepy)? Tylko ta rama, ładna, ale straszny kloc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 @@kolarzjedrek, Z rozpiski wychodzi 11644g, a przy ważeniu całego roweru na wadze podwieszanej pokazało 11,60kg. Nic na to nie poradzę, że wygląda na lżejszy Z resztą waga większości części jest w galerii ze składania. @@alagor96, W obecnej konfiguracji, za sam rower (nie licząc butów i bloków) wyszło mnie ok. 3300zł, ale (dla własnego zdrowia psychicznego) wolałem nie wiedzieć dokładnie. Poza tym, oprócz ramy, amora i korby) wszystko jest nowe. Jedynie hamulce przełożyłem z poprzedniego roweru, ale nowe niedługo będą w drodze. Btw. wzrok jeszcze masz dobry, bo w temacie o cenie nie pisałem. Orientacyjnie w "garażu" jest wpisane 3400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 To całkiem nieźle, jak dla mnie, znacznie fajniejszy od tego, co można w tej cenie kupić nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Teraz rynek części używanych pod 26 jest pełny naprawdę dobrego sprzętu w niezłych cenach, także składanie 26er'a jest na ten moment dość opłacalne. A do tego udało mi się złożyć grupę (no dobra, manetki, przerzutki i korbę ) XT pod "archaiczne" 3x9. Na przyszłość jeszcze widziałbym tam kasetę CS-M770 i pedały PD-M770 do kompletu Myślałem jeszcze nad hamplami M775, ale szybki research ukazał mi znaczną przewagę M785 i to na nie padł wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Kasete XTR/Dura Ace z małym przebiegiem można kupić w cenie nowej XT/Ultegra, a waga spadnie nawet o 100g (licząc mase rotacyjną kasety to daje jakieś 150 gram mniej). Lekkie koła to sama radość z jazdy. Chyba jednak lepiej opłaca się samemu złożyć rower, szczególnie jak wpadnie w oko coś lekkiego z domieszką tytanu w dobrej cenie i ma się dużo czasu na kompletowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 masa rotacyjna kasety? tego to jeszcze nie słyszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Ja mam obsesje ostatnio na punkcie lekkich kaset, tak mi się spodobały Masa rotacyjna obręczy, opon, dętek razy dwa. Masa pedałów razy 1,5. Korby i kasety około 1,2-1,5 x masa. Tak by się przedstawiała realna masa tych rzeczy. Sorry, ale jak tu większość liczy masę powietrza w dętkach to musiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 (edytowane) Mała aktualizacja. Uwzględniłem wagę nowych hamulców (klamki, przewody, śruby, zaciski) po skróceniu przewodów. Teraz waga w kategorii "Pancerze i linki" obejmuje tylko te do przerzutek i blokady Reby. Nie podaję wagi klamek osobno, bo nie miałem jak zważyć. Niestety nie mam fotek z ważenia hampli i licznika, bo telefon mi padł zanim dojechałem do sklepu Sumarycznie, waga nieco spadła. Z 11644g na 11618g, czyli zysk wagowy na poziomie 26g. Bar plugs: (Korki do kierownicy) ESI - 6gBottom bracket: (Suport) Accent BB-EX1 - 102gBrakes: (Hamulce) Shimano Deore XT BR-M785 - 593gBrake adapters: (Adaptery hamulcowe) Shimano PM 160 - 50gBrake levers: (Klamki hamulcowe) Shimano Deore XT BL-M785Cables: (Pancerze i linki) Shimano/Accent/Clarcks - 160gCassette: (Kaseta) Shimano CS-HG300-9 - 326gChain: (łanńuch) Shimano CN-HG53 - 291gCrankset: (Korby) Shimano Deore XT FC-M770 - 743gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M771 - 162gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 - 228gFork: (Widelec) Rock Shox Reba Race Dual Air - 1660gFrame: (Rama) Corratec SuperBow Team - 2100gGrips: (Gripy) ESI Chunky - 58gHandlebar: (Kierownica) Author ACO-HB Respect14 - 268gHeadset: (Stery) Accent HSI-S01 - 136gPedals: (Pedały) Shimano PD-M520 - 377gRotors: (Tarcze) Avid G2CS 160mm - 255gSeat: (Siodło) Selle Italia X1 Special Edition - 296gSeatpost: (Sztyca) BBB SkyScraper BSP-20 - 307gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Light - 28gShifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 - 271gSkewers: (Zaciski koł) Accent Bolt - 70gSpacers: (Podkładki pod mostek) BBB Ultraspace - 10gStem: (Mostek) Accent AS-ST05 - 160gTire (Front): (Opona przednia) Maxxis Larsen - 452gTire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Larsen - 452gTubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 270g Wheel Front: (Koło przednie) - 804g-Hub: (Piasta) DT Swiss 370 - 195g-Rim: (Obręcz) Accent Rockrider - 405g-Spokes: (Szprychy) Sapim Race - 182g-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax - 12g-Rim tape: (Opaska) 10g Wheel Rear: (Koło tylne) - 1017g-Hub: (Piasta) DT Swiss 370 - 408g-Rim: (Obręcz) Accent Rockrider - 405g-Spokes: (Szprychy) Sapim Race - 182g-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax - 12g-Rim tape: (Opaska) 10g -Bike computer: (Licznik) VDO M3 WR - 62 gSummary : (razem) 11618g PS. Nowa fotka wkrótce. Edytowane 21 Marca 2016 przez timex550 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 No to czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 23 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Zgodnie z obietnicą - po złożeniu wszystkiego do kupy wrzucam fotki. BTW. trochę zabawy było ze ściąganiem i zakładaniem gripów, ale chłopaki z Mbike Katowice zawsze służą dobrą radą W każdym razie, do rzeczy. TUTAJ więcej nowych fotek dla chętnych, a w poście lecą dwie pokazowe. Pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Spoko rowerek, wygląda na przemyślany i na pewno przyjemnie się nim jeździ. Co do wagi to jest spoko choć jeszcze na przyszłość będzie co zrzucać :-) Lekkie kółka dają naprawdę dużo, sam mama koła 1580g/2szt z lekkimi oponami i przyspieszenie zależy tylko od mojej kondycji, nie czuć tego oporu i masy. Jedynie rama o wadzę ponad 2kg to średnia baza na lekki rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adnnn Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Cześć, mam pytanko w sprawie obręczy. Jak wygląda sprawa zakładania opon, dobrze wchodzą na rant, nie ma problemów z montażem? Próbowałeś zakładać szersze oponki np, 2,10 / 2,20 cala? Jak ze sztywnością kół? Mam 90 kg i szukam czegoś na podmianę za Salsa Delgado, bo ułożenie poprawnie opony na rancie zajmuje pół dnia metod prób i błędów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 @@Adnnn, Z zakładaniem opon nie ma najmniejszego problemu. Nie próbowałem z drutowymi, ale zwijki wchodzą gładko (bez konieczności poprawiania). Nie próbowałem jeszcze zakładać szerszych opon, ale obecne Larseny TT mają dość duży balon (jak na oponki 1.9"), także nawet gumy 2.2 powinny układać się bez problemu (szerokość wew. obręczy - 18mm). Zwłaszcza, że obręcz nie jest specjalnie wysoka (18mm). A co do sztywności - nie zauważyłem (ani tym bardziej nie poczułem) żadnych związanych z nią kłopotów. Obecnie ważę ~67kg i koła spokojnie dają radę w górach. Co prawda Accent nie podaje do tego modelu konkretnych danych, ale myślę, że Rockridery powinny dać radę nawet powyżej Twojej wagi. Osobiście polecam te obręcze, bo oferują dość niską wagę małym kosztem (najlżejsza obręcz 26" w swojej klasie cenowej) i sprawdzają się w warunkach tras XC. Dla mnie - BOMBA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.