Skocz do zawartości

[2000]Merida Big Seven 100 2015


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jestem własnie na etapie zakupu roweru MTB. Nie jeździłem na rowerze kilka lat i w tym sezonie chce zacząć , ale typowo amatorsko głównie weekendy. Wzrost 182cm , waga 97kg . Poczytałem troche i na pewno chce koła 27,5 oraz MTB bo mieszkam poza miastem. Wielkosc ramy w Meridzie 18,5 cala

 

Moj wybór padł ma MERIDA BIG SEVEN 100 2015 - 1900zl 

 

Niby promocja bo kosztował kolo 2500zl. Dla mnie na pewno wystarczy , ale moze macie jakies ciekawsze/lepsze propozycje w tej cenie - lub ta MERIDA to nie udany mododel itp.

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Mod Team
Napisano

Obejrzyj : http://allegro.pl/rower-shockblaze-mtb-27-5-r5-19-20-i5563107110.html  i  http://allegro.pl/rower-shockblaze-mtb-27-5-r5-17-20-i5563106019.html

Tu masz specyfikację ( podali link do modelu 2016 ) : http://www.shockblaze.com/en/bikes/R5-275-En.html

Rower ma taperowaną główkę ramy, co w przypadku chęci ulepszania sprzętu umożliwi wymianę amortyzatora na nowszy typ ze sterówką 1,5 ".

Poza tym ma blokadę amortyzatora w manetce, jednak posiada kasetę 8 rzędową ( Merida 9 rzędową ).

Możesz brać pod uwagę oba rozmiary, ale mniejszy tylko z myślą o ostrym śmiganiu w trudniejszym terenie i po górach.

Jeżeli preferujesz spokojną jazdę głównie po płaskim, to 19 " będzie OK.

Napisano

Dzięki za radę. A jak sprzętowo wygląda porównanie? Meriva ma chyba trochę lepszy amor i osprzęt. Czy się mylę?

Napisano

Cene masz dobrą na Meride, ja w grudniu po wielu negocjacjach zbiłem cenę modelu 40-D 2015 na 1950 zł :/ Wybrałem Meridę bo mi się podobała, miała napęd 9 rzędowy i pasowała mi geo :) Mój model możesz zobaczyć w garażu, zaszły już lekkie zmiany w specyfikacji, ale najważniejsze że rama ma super geometrie jak dla mnie i jest sens coś do niej dokładać. Zmieniam tylko to, co najgorzej mi się sprawuje i doskwiera. Ale wracając do Twojej propozycji - ogólnie to znośnie ;) Napęd w mojej Meridzie niczym się nie różni poza słabszą przerzutką tylną, a mimo to nie mam z nim najmniejszych problemów - Ty więc również nie będziesz miał kłopotów. Dalej - amortyzator to prawie najsłabszy model Suntoura, XCM. Trochę na nim pojeździłem i wymieniłem na lepszego XCR - ważę 70 kg i XCM był za twardy. Przy twojej wadze powinien sporo się uginać, gorzej ze sztywnością. Nie ma co od niego oczekiwać, pojeździsz, zobaczysz jak się będzie sprawował i zadecydujesz czy czekasz aż się zajedzie czy od razu wymieniasz na coś lepszego i odsprzedajesz :) Innego scenariusza nie ma, prędzej czy później złapie duże luzy (nie wspominając o tym, że już nowy ma luzy) i trzeba będzie go wymienić. Hamulce - jak będziesz jeździł amatorsko to powinny wystarczyć, jeśli będzie brakowało siły możesz wymienić klocki na metaliki. Jest to raczej słaby model Tektro do amatorskiej jazdy :)  Koła są ciężkie, ale solidne, w tej cenie nie oczekuj nic lekkiego. Wszystkie inne komponenty są przyzwoite i imho nie powinno się nic z nimi dziać :) Zauważyłem różnica modelu 40D, a 100D to nie tylko drobne zmiany w napędzie, ale też wszystkie rurki są lżejsze i lepsze, inne (domyślam się że lżejsze) opony i dętki. 

 

Jeśli możesz dopłacić to może zapytaj o rabat na model 300? Jeśli też dostaniesz 600 zł rabatu to warto dopłacić :) Otrzymasz m.in. powietrzny amortyzator i lepszy napęd. 

Napisano

Dzięki za obszerna odpowiedź. Może rzeczywiście warto dołozyc :)

Tak mysle o tej meridzie 300 , czy to jest juz rzeczywisicie taki skok do przodu w stosunku do 100 ? Czy amor i inne rzeczy mozna wymienic/rozbudowac , czy tez koncowka amora nie jest tapperowana ?

Napisano

Big Nine z 2015 roku ma zwykła główkę, nie tapered, natomiast 2016 za tą samą cenę już ma tapered i to na niego lepiej się zdecydować. Poza tym model 2016 ma inne opony. Big Seven 100 z tego roku też już ma główkę tapered, więc bez problemu założysz do niego dobry amortyzator :) Fajnie że wprowadzili te główki również do niższych modeli. Lepiej będzie jak będziesz negocjował modele 2016, właśnie ze względu na te główki. Wszystko co jest w modelu 300 możesz dokupić do 100, ale nie będzie to opłacalne. Różnica w ich cenie to 500 zł, a sam nowy powietrzny XCR to około 600 zł. Tak więc jak możesz dołożyć to negocjuj cenę na nowego 300 2016 :) Na moje oko to nie ma tam nic do wymiany do amatorskiej jazdy ;)

Napisano

sprawdzalem cene meridy z 2016 i kosztuje 3000zl , z 2015 - 2400 . Moj budzet wstepny to było 2000max. Coraz wiecej czytam i obawiam sie ze przy mojej wadze prawie 100kg szybko uszkodze ten podstawowy amor. Merida 300 z 2015 ma juz powietrzny ale nie taperowanej głowki . Czy to taki wielki problem ? Moze cos innego z powietrznym amorem w cenie max 2500 ? 

Napisano

http://allegro.pl/rower-29er-silverback-sola-4-deore-taper-widel-air-i6024342317.html

 

Koła 29, nie wiem czy bierzesz pod uwagę, ale jest taper, powietrzny amortyzator i puszczą go za 2100 zł. Napęd jest znacznie słabszy niż w modelu Big Seven 300, bo tylko 24 biegi i tylko Deore z tyłu, reszta Altus. 

 

A jeśli się nie podoba to bierz Big Seven 300 z 2015. Główka tapered to żadna konieczność, lepiej ją mieć niż mieć, ale wciąż dostaniesz przyzwoity wideł pod zwykłą główkę :) Tu jest w dobrej cenie, naprawdę. http://www.bikko.pl/27-5-650b/rower-gorski-merida-big-seven-300-2015.html

Napisano

Kola chce 27,5 . Wlasnie ogladalem ta Meride z tego sklepu . Cena wg mnie swietna i moge ja ostatecznie zaakceptować. Tylko czy nie bedzie wielkim problem wymiana amora np. za 5 lat ? Nie planuje rozbudowy roweru , ale w razie uszkodzenia itp. 

 

Czy cena za niezly osprzet to przez to ze rama nie ma glowki tapperowanej ? Sorry ze mase pytan , ale to w koncu ponad 2000zl i nie chce zalowac pozniej. Rower mi sie bardzo podoba :)

Napisano

Nie będzie problemu, a nawet jeśli zapragniesz założyć droższy amortyzator i będzie on dostępny tylko w wersji tapered to udasz się do użytkownika Activia, a on profesjonalnie wymieni Ci rurę sterową w nowym amortyzatorze na 1 1/8 cala :) Z tym że nowy xcr nie ma nic wspólnego ze starymi które łapią łuzy i nie są zbyt sztywne - nie powinien on sprawiać problemów przez długi czas jeśli będziesz prawidłowo o niego dbał.

Dodatkowo dobrze by było dokupić pompke do amortyzatora, koszt około od 60 zł, a będziesz mógł sobie próbować z różnymi ciśnieniami. Od biedy to podjedziesz do serwisu i tam napompują wartość wedlug tabelki - pod Twoją wagę. ;)

Napisano

Ostatnie pytanie , czy rama 18,5 bedzie dla mnie odpowiednia ? Nie mam mozliwosci przymiarki tego roweru. Moj wzrost 182cm , dlugosc wew. strony nogi okolo 82cm . 

 

Dzieki i zamawiam :)

Napisano

 

 

Nie będzie problemu, a nawet jeśli zapragniesz założyć droższy amortyzator i będzie on dostępny tylko w wersji tapered to udasz się do użytkownika Activia, a on profesjonalnie wymieni Ci rurę sterową w nowym amortyzatorze na 1 1/8 cala

 

czasem czytam te forum i nie dowierzam absurdom jakie tu są wpisywane, widziałeś kiedyś kolego widelec z taperowaną rurą i bez niej ?, to chyba logiczne że jak jest szersza rura włożona to musi być szersza dziura nie wspominając o tym że cała korona widelca jest szersza i co wtedy robi użytkownik activia wkładając rurę o mniejszej o jakiś 1 cm średnicy w większą dziurę ? plasteliną wypełnia ?

 

taperowana główka ramy to nie tylko zgrubienie na rurze ale cała korona jest szersza i ładnie spasowana z ramą o poszerzanej główce, takie małe zdjęcie gdzie jest widelec z taperem i bez ten sam model i proszę Cie wskaż 3 róznice i teraz wytłumacz jak użytkownik activia z tego większego robi to mniejsze ?

 

niner%20forks2.jpg

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...