Skocz do zawartości

[2000 - 3000] rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A nie lepiej kupić nowy ? 

Najlepszą propozycją w tej półce cenowej jest Romet Orkan 5.0 który na allegro kosztuje 2300zł i w podobnej cenie idzie kupić w sklepie stacjonarnym bo jest właśnie wyprzedaż modelu 2015.

 

Inne propozycje, które będą miały słabszy osprzęt i będą droższe to Kross Evado 5.0, Unibike Zethos, Giant Roam 1 Disc, Giant Roam 2 Disc.

 

 

Dla mnie faworytem jest Romet, który przed wyprzedażą kosztował 3200zł, obecnie prawie tysiąc mniej - 2300zł. Zostawia on w tyle konkurencję w tej półce cenowej ;)

Napisano

Ten stevens na pewno jest w dobrej cenie, rower modelowo z 2015, wiec duzo nie najeździł. kosztował 4k PLN. Pytanie o papiery.

....jakos dziwnie duży mi się wydaje jak na 50cm ramy, bliżej mu chyba do 60, a moze z rana zle widze.

Napisano

Tak twierdzi sprzedawca, zmienił tez informacje nt rozmiaru na aukcji.

Ok w takim razie szukam dalej.

Jakieś inne propozycje? Dobrze by było żeby osprzęt był min. alvio no i dobra wytrzymała rama:)

Napisano

Patrzyłem, dzięki. Giant mi się nie podoba, nad romet em jeszcze pomyślę.

A co myślicie o cube nature/nature pro albo o northtec caledon DB DR/DB AL?

Napisano

Jakość i trwałość ram rowerów z takiego przedziału cenowego jest podobna bez względu na logo firmy , przedstawiciele zachodnich marek mówią inaczej bo co mają zrobić kiedy ich rower z takim samym osprzętem a czasem i gorszym kosztuje dwa razy więcej wymyślają więc legendy aby dowartościować pacjenta ;) Zapoznaj się z rowerem Romet Orkan 6.0 model z 2015 roku można kupić za 3000 zł model na ten rok kosztuje już 4400 zł , a i przy tej cenie jest to znakomita oferta , rower ma najwyższej klasy piastę planetarną Shimano Alfine 11 oraz najlepszy w swoim zastosowaniu powietrzny amortyzator SR Suntour NRX D RL 700c air , osobiście posiadam dwa takie Orkany na Shimano Alfine 11 taki napęd jest praktycznie bezobsługowy wystarczy umyć i naoliwić dwa koła zębate oraz łańcuch , wymianę oleju w piaście przeprowadza się co kilka tysięcy kilometrów , którą samemu łatwo wykonać , najtańsze rowery innych producentów z Alfine 11 kosztują od 6 do 8 tysięcy złotych bez amortyzatora , który sam kosztuje 900 zł

 

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-6-0-28-r19-2015-cza-alfine-cross-i5788317001.html

Napisano

Tylko dlaczego romet daje tylko 2 lata gwarancji skoro inni producenci dają np. 5 lub więcej lat gwarancji na ramę?

Napisano

Dobre pytanie do Romet-a też się nad tym zastanawiałem oferują rowery enduro , all mountain trail , xc za kilkanaście tysięcy złotych z gwarancją tylko na dwa lata

Napisano

Cube Nature i Nature Pro w całości są ciężkie i mają zamontowane słabo tłumiące drgania amortyzatory SR Suntour NEX HLO takie za 200-300 zł

Napisano

... rower ma najwyższej klasy piastę planetarną Shimano Alfine 11 oraz najlepszy w swoim zastosowaniu powietrzny amortyzator SR Suntour NRX D RL 700c air , osobiście posiadam dwa takie Orkany na Shimano Alfine 11 taki napęd jest praktycznie bezobsługowy wystarczy umyć i naoliwić dwa koła zębate oraz łańcuch ...

Ja bym sie radzil kazdemu dobrze przymierzyc do wielobiegow...mi to zupelnie nie odpowiada. Opory wewnetrzne mnie wnerwiaja, mysle ze gdybym zaczynal od takiego sprzetu zanim nauczylem sie jezdzic na kadencji 90-95obr/min bylob to moze nawet niezauważone....a z ta bezobslugowoscia to tez bym nie przesadzal, lancuch sie tez rozciaga, zebatka tylna sie wyciera. Sa tez minusy np zmiana kola bez klucza do odkrecenia osi sie nie uda. Lancuch potrafi czasem zleciec z korby....

 

Co do Cuba to dobre sprzety. Hamulce slabe...ale wiekszosc crossow w tej cenie ma podobne. Piasty tez jakies takie nie za dobre. Reszta klamotow moze byc w takim nature pro.

Napisano

rowery crossowe marki Cube , warto brać rozmiar wiekszy. moj okazal sie za maly.

jak jestes chetny mam do sprzedania swojego cube cross 2015 .

rozmiar 54cm.

Napisano

Klucz do osi to 15-stka jak do pedałów ja używam tego typu malucha jest bardzo wygodny http://www.narzedzia.pl/klucz-plasko-oczkowy-krotki-15-mm-yato-yt-4908,29529.html łańcuch w Orkanie 6.0 to KMC X9.93 9-speed , który mniej się zużywa niż w napędzie gdzie skacze po kasecie i jeszcze nam się nie zdarzyło aby łańcuch z korby spadł ;) łańcuch jest idealnej linii , koszt zębatki Alfine Made in Japan to 30 zł . Zmiana biegów na postoju to luksus :thumbsup:

Napisano

Są i plusy i minusy posiadania wielobiegowej piasty. Z mojego doświadczenia wychodzi ze ja np. wole klasyczne napędy, według mnie takie rowery są po prostu szybsze i lżejsze.

A luksusy jak zmiana biegów na postoju są według mnie mało istotne, bo jednak przez większość czasu rowerem się jeździ a nie stoi. Po drugie przy nabraniu pewnych nawyków/przyzwyczajeń redukuje się bieg przed zatrzymaniem odruchowo, osobioscie bardziej cenie sobie zmianę biegów pod obciążeniem niż na postoju, a obciążony wielobieg potrafi się "zwiesić" do momentu odpuszczenia na korbach.

Napisano

Modele Romet-ów Orkan z 2015 roku 5.0 to 13kg (napęd 3x10) , a 6.0 to 12kg (napęd Alfine 11)  tyle na temat wagi rowerów z takimi samymi ramami i amortyzatorami , co do szybkości to konstruktorzy BMC napisali coś takiego ''Kiedy nasz zespół usiadł do projektowania nowego alpenchallenge AC01, cel był jasny. Nowy design miał być szybszy: szybszy niż wszystkie wcześniejsze rowery miejskie BMC, szybszy od konkurencji i szybszy, niż uznałbyś za możliwe w przypadku roweru do podróży.Wiele rowerów jest dostępnych w segmentach rowerów miejskich, kondycyjnych, do podróży i szosowych z prostą kierownicą, ale jeśli chcesz wybrać najszybszy rower, zalety naszego nowego alpenchallenge AC01 powinny być oczywiste.'' i zamontowali w nim Alfine 11 :thumbsup: oraz wyprodukowali taki zabawny film reklamowy

 

Napisano

Według rozpiski na 2016 Orkan 5 i 6 waza juz po 13 kg. :-) Sama Alfine SGS700 wazy według tej strony http://ctbike.pl/shimano-sg-s700-alfine-cl-36ot-piasta-tylna-11-biegow.html

1600gr. Ważyłeś tego swojego Orkana ? Ile Ci wyszło na wadze? Bo papier to wiele zniesie.

A jak porównać Alfine 11 do klasycznego 1x11 bo rożnica robi sie już wesoła znaczna.

 

Co do szybkosci rowerów BMC czy innych, jesli chcesz mnie przekonać ze rowery z pastami wielobiegowmi sa szybsze od rowerow z klasycznym napedem, to mnie nie przekonasz. Opory wielobiegów czuć i tyle.

Napisano

Zgadza się, w moim przypadku mam opory, powstały one jednak po spróbowaniu wielobiegu a nie przed. ;-)

Może jeszcze Rolhoffa powinienem kiedyś spróbować ;-)

A jeśli dalej masz wątpliwości co do efektywności pedałowania wielobiegi vs klasyczne zmieniarki odsyłam do "HUMAN POWER" autorstwa Frank Berto  & Chester Kyle, artykuł  "The mechanical efficiency of bicycle derailleur and hub-gear transmissions"  - jest tu też o Rolhoffie 14...niestety nie ma Alfine, ale mysle ze Alfa nie jest lepsza ;-P

 

Najwazniejsze wnioski ktore pasuja do naszej oftopikowej dyskusji sa takie:

Hub gears are generally about 2% lower in efficiency than derailleur-type gears.

 

A ile to jest 2% jest wyjasnienie na przykładzie : "If racers, or even commuting or touring cyclists, could choose optimum gears they would be hundreds of meters ahead at the end of 60 km (37 mi). For example, if Lance Armstrong, in the Tour de France 58.5-km time trial (36.4 mi) were to choose the wrong gear, a drop of 2% in efficiency would cause him to be 410 meters behind (27 seconds) at the end of the time trial, easily enough to lose the stage [3]. Incidentally, Armstrong averaged about 54 kph (33.6 mph) for the time trial (58.5 km long = 36.4 mi).
With commuting riders who travel 24 kph (15 mph), instead of 54 kph (33.6 mph), it only gets worse. A 2% drop in efficiency would lead to an 800-meter gap (about 2 minutes). The
reason for the increasing gap is that the slower cyclist spends much more time on the course [3]. The point is, why waste energy when it is unnecessary.

Napisano

Nie bardzo kumam do czego sprowadzają się te wnioski , że Alfine 11 nie nadają się do wyczynowej jazdy i bicia rekordów czy , że ktoś nieodpowiednio używa jej przełożeń lub ma źle dobraną tylną i przednią zębatkę do stylu jazdy , wytłumacz mi proszę po polsku co miałeś na uwadze . Odpowiednio dobierając zębatki każdy może dopasować sobie optymalne rozwiązanie
トータル : 409%
ギア比 1 : 0.527
ギア比 2 : 0.681
ギア比 3 : 0.770
ギア比 4 : 0.878
ギア比 5 : 0.995
ギア比 6 : 1.134
ギア比 7 : 1.292
ギア比 8 : 1.462
ギア比 9 : 1.667
ギア比 10 : 1.888
ギア比 11 : 2.153

Napisano

Sprowadzają się do tego, ze rowery na wielobiegach są wolniejsze od rowerow z klasycznymi zmieniarkami.....

 

Napisano

Pytasz o przełączanie biegów czy o straty mocy podczas pedałowania? odpowiedz na to drugie jest oczywista.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...