Skocz do zawartości

[korba] Sram S 800 - czyli magiczny ring i o kompatybilności słów kilka :)


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziś wpadł mi w ręce zatyrany 29er z obecnie już niemodną konfiguracją napędu - korbą trójrzędową. Rower na serwis, zdrowo umęczony - wymiana tarcz korby, łańcucha, kasety, kółek przerzutki, suportu i ewentualnie co tam jeszcze (drobnego) potrzeba.

 

Zlecenie wydawałoby się banalnie proste w realizacji, jedyny mankament to konieczność "uwalenia się" po łokcie, bo to zaniedbana zimówka.

Korba trójrzędowa, blat 44, mała 22 zęby - trudno spodziewać się czegoś dziwnego. Współpracuje z suportem w standardzie wielowypustu power spline. 

Reszta części została wymieniona, korba umyta, nowe zębatki założone, by uniknąć problemów zamontowałem produkty Srama (Shimano ma inne odchylenie od osi korby oraz niekompatybilne osadzenie tarcz). 

I tu zaczęła się zabawa :)

Przerzutka za nic w świecie nie chciała wrzucać z małej na średnią, co gorsza, zrzucała łańcuch między blat a środkową tarczę. To częsty - typowy - objaw zamiany zębatek na takie o innej "geometrii" ale tym razem wszystko było od tego samego producenta. Blat stalowy, środkowa alu, mała pozostała z wcześniejszego zestawu, stan dobry.

Kombinowałem z naciągiem linki, z przesuwaniem wyżej/niżej przerzutki. 

 

Przysłowiowe jajco.

 

Po kilkunastu minutach wygrzebałem środkową zużytą tarczę ze śmietnika, wyciągnąłem z pudełka inną, nową środkową 32 zęby, przyłożyłem do siebie i... zęby się nie pokrywają :) Pomyślałem że może z głodu mam zwidy które naginają czasoprzestrzeń ale aż tak źle nie mogło być.

 

Pozostało policzenie uzębienia i okazało się że zębatka ma... 33 zęby a nie typowe dla korb trójrzędowych 32 dla korb 44/32/22.

Rzut oka do "jadłospisu" dystrybutora i - faktycznie - jest takowa tarcza.

Żeby było ciekawiej - cena typowej 32ki stalowej wg dystry to w detalu jakieś 100 zł a tej udziwnionej.... 400 :)

 

Serwis zakończył się zmianą korby (w całości nowa, wraz z suportem w cenie poniżej ceny tej 33ki). 

 

Zaskakujące, durne rozwiązanie, które potrafi zepsuć masę krwi, do tego nierozwiązywalne bez wydania masy pieniędzy lub większej zmiany.

 

https://www.sram.com/sram/mountain/products/s-800-crankset

 

Producent nie podaje w specyfikacji kombinacji zębatek, producent roweru tak. Tylko obawiam się że nikt nawet nie wpadłby na to by podejrzewać coś takiego. 

Współczuję każdemu kto trafi na to cudo.

Oczywiście mogłem jeszcze próbować wykombinować coś z innymi zębatkami, przerobić je ewentualnie ale nie było na to czasu.

 

Kocham drogie, durne rozwiązania :)

 

PS: Wg producenta korba s 800 to korba do napędów/grup 9sp, wg listy i opisu samej zębatki w katalogu części zamiennych - 10 sp :)

 

Napisano

Widocznie linie naszego przeznaczenia się nie przecięły wtedy gdy było to konieczne :)

Nie dziwię się że nie możesz sprzedać, chyba tylko ta korba ma taką tarczę a ja zmieniałem ją pierwszy raz w życiu (podobnie jak widziałem ją pierwszy raz). 

W katalogu Bikeboardu cena 321 zł i błędy w specyfikacji - najprawdopodobnie z tego samego powodu z którego ja pomyliłem się w ocenie korby przy wymianie tarczy :)

Do dziwnej zębatki trzeba jeszcze dorzucić mało popularny standard osi - power spline, w Treku w rozmiarze 73 mm. Same ułatwienia hehehe.

Napisano

Alu 32 jest droższa od stalowej, cena 33ki jest absurdalna (podałem oczywiście cenę w mojej lokalnej dystrybucji, cena hurt też różna 3,5 raza między stalowa 32 a alu 33).

  • Mod Team
Napisano
Najdziwniejsza to tutaj jest cena tej trzydziestkitrójki..

To norłej, to normalne :D Dla porównania, obejma + wihajster do "niespadania łańcucha między korbę a ramę" w szosie łącznie 400zł :D

WP_20150421_17_04_54_Pro.jpg jak by ktoś wątpił :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...