Siodemek Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Cześć, Mam zamiar przerobić swoją Meridę na szosowego SS. Rower ma służyć do jazdy poza miastem (z prędkością średnia ~35km/h), czasami w mieście aby podjechać do piekarni po bułki. Oponki Schwalbe Kojak 26 x 1.35 i teraz pytanie: jakie przełożenie. W tym momencie mam blaty do korby 36t i 40t oraz kasetę 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36t (wszystkie się nadają do użytku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Skoro dobrze rozjeżdżeni szosowcy mają podobną średnią na blacie 50, to raczej nie licz na to samo na przerobionym 26 ". Powiedzmy, że wsadzisz korbę od cross'a z blatem 48, ale nawet wtedy trudno będzie przekroczyć średnią 30 km/h. Oczywiście dużo zależy od tzw. kopyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ok może trochę poniosła mnie fantazja z tym ~35km/h. Ok rozjeżdżone chłopaki mają blaty 50t ale z tyłu mają 15-17t co daje 3.33-2.94. Przy 36t z przodu i 11-13t z tyłu mamy 3.27-2.76. Rozumiem węższa opona, większe koła, ale przełożenia podobne czyli coś w granicach ~30km/h można wydusić na przerobionym 26". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabluk Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 miałem podobną konfigurację na 26'' i potwierdzam - realne jest utrzymanie prędkości w granicach 30 - więcej było już mi ciężko - ale to jak poprzednik pisał - zależy też od kopyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Wpisz sobie w przeglądarce kalkulator przełożeń,znajdziesz program w którym podajesz kadencję, oponę i możesz bawić się z przełożeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Znalazłem np takie cudo i wynika, że niby 30km/h powinno być realne. Ale co innego kalkulator a co innego opinia bardziej doświadczonych kolegów który znają to od podszewki. @jabluk Podobną czyli jaką 36 czy 40 z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Uważam, że trzeba celować w blat > 40 ( 42 lub 44 ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabluk Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Znalazłem np takie cudo i wynika, że niby 30km/h powinno być realne. Ale co innego kalkulator a co innego opinia bardziej doświadczonych kolegów który znają to od podszewki. @jabluk Podobną czyli jaką 36 czy 40 z przodu? dokładnie Truvativ Isoflow, 44-32-22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirecki Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Może zamiast kombinować coś takiego : Ostatnio składałem klientce 26" i z przodu założyłem blat zespolony 42 lub 44 ( już nie pamiętam ) z starszego Kettlera . Jako że całość aluminiowa to i lekka , a z tylu kaseta "8" i Wszyscy zadowoleni , łącznie z rowerem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Uważam, że trzeba celować w blat > 40 ( 42 lub 44 ). Przy ilu zębach z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildix Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ja do ostrego dobierałem zawsze tak, żeby mieć 90rpm przy 30kmph. Ale tę magiczną wartość wyznaczyłem właśnie na rowerze z przerzutkami na cienkich oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ja w singlu 26" mam aktualnie przełożenie 2,5:1, zębatki 32 i 13. Za mało choć idzie wykręcić do 40km/h (rekord to 50 na płaskim) ale kadencja jest już zbyt duża. Przerabiałem też mniejsze i większe przełożenia i przy wąskich oponach jakie planujesz nie schodziłbym poniżej ~2,7:1. Myślę że do utrzymywania prędkości jakiej oczekujesz wystarczy. A zębatki dopierasz spośród tego co masz żeby osiągnąć zbliżone przełożenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 ... zawstydziłeś Cavendisha swoja kadencją... 40 km/h na takim przełożeniu to prawie 130 obrotów czyli już dobry sprint, a te rekordowe 50 km/h to już blisko 170 obrotów... W tym momencie mam blaty do korby 36t i 40t oraz kasetę 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36t (wszystkie się nadają do użytku). 36x13 da przy kadencji 90 już ok 30 km/h... Przy 40T możesz zakładać 11/13/15 wg uznania i trasy. 40x15 to prawie odpowiednik 36x13 ( różnica dosłownie 1 km/h przy obrocie 90, czyli przy 40T masz jeszcze zapas w "dół" dwóch zębatek i kilka kilometrów... Pomocny kalkulator http://www.gear-calculator.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sertom Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Moje zdanie: zapomnij o kalkulatorach i opiniach, rzuć duży blat z przodu mniejszy z tyłu, pojeździj trochę - wyciągnij wnioski, zmniejsz/zwiększ zębatkę na bębenku(tak będzie?) i dalej ogień, nogi same podpowiedzą Ci najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Można i tak ale ze swojego singlowego doświadczenia polecam zabawę z przełożeniami w zakresie 2.5 - 3.0. Ewentualnie nieco większymi jeśli teren nie jest pagórkowaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 I tak chyba zrobię, że dobiorę eksperymentalnie Chciałem mieć po prostu jakieś odniesienie od ludzi który mieli z tematem SS więcej do czynienia niż ja. Zacznę od 36-13 i będę kombinował. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 I obawiam się że przy takim możesz pozostać Mi jeszcze zostało jedno do przerobienia (3:1) z założonych przełożeń próbnych (każde to rok jeżdżenia) ale na bazie 2,3:1 2,5:1 2,7:1 już skłaniam się ku temu ostatniemu. Miłego singlowania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Pożyjemy, pojezdzimy, zobaczymy. Na szosowym SS od 2.3 do 2.7 doszedełeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Szosowym ciężko to nazwać bo rower klasy Twojej Meridy i z racji krawężników w mieście zostałem przy semislickach 1,75. Ale o ile na 2.3 i 2.5 brakowało mi przełożenia na płaskim to 2.7 było bardzo uniwersalne. Na węższych oponach i jak nie masz tyle górek co na Podkarpaciu poszedłbym nawet nieco dalej w kierunku 3.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 No szosowy to "lekka" przenośnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.