Skocz do zawartości

[Koła] Uszczelnienie/pompowanie Racing Ralph-ów Performance - problem.


Nastar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obecnie walczymy z kumplem z jego nowymi RR Perf. i na razie słabo nam to idzie.

Zastosowaliśmy:

- nowe opony

- obręcze Alexrims FD26

- taśma żółta Stan'sa

- wentyle Rubeny

- planowane do użycia mleczko Joes'

 

Napisałem planowane bo jak na razie pomimo użycia kompresorów na 3 różnych stacjach paliw nie jesteśmy w stanie wstępnie na tyle dmuchnąć aby ułożyć oponę żeby był sens wlewać mleczko w ogóle. Powietrze spieprza bokami i nie ma szans na wtłoczenie go do opony.

 

Gdzie może być problem ? Osobiście obstawiam zbyt słabe kompresory bo nawet przy opcji "pompowania pustej opony" to dmuchanie jakieś takie wg mnie słabe jest...

Napisano

Kwestia ułożenia opony, wrzućcie ją w dętkę, napompujcie i zostawcie albo niech kolega na niej pojeździ. W moim przypadku podziałało :)

Napisano

Ew. załóż oponę na dętce. Napompuj tak, żeby ranty dobrze siadły. Spuść powietrze i zdejmij tylko jeden rant z obręczy (2gi musi pozostać na swoim miejscu). wyjmij dętkę, wkręć wentlek i z mydlinami siada każda opona.

Napisano

A ja również obstawiam kompresory na stacji. Te nowoczesne, programowalne, impulsowe diabelstwa nadają się do pompowania opon w samochodzie i nic więcej. Jak nie masz dostępu do "warsztatowego" kompresora to już lepiej metody z butelką użyć.

Napisano

Uszczelniłem Ralpha bez problemu pompką podłogową, wrzuć ją na obręcz, 1 stronę wciśnij w rant(ręką lub jak ktoś pisał wyżej napompuj z dętką to sama wskoczy), potem oponę bez powietrza parę razy przetocz po podłodze, żeby się lepiej na obręczy ułożyła, powieś ją na np kiju od miotły i napompuj jakąś w miarę dużą pompką podłogową(kilka naprawdę szybkich ruchów), musi zadziałać, znajomy tak samo Nobby Nice robił i też 0 problemu.

 

Chyba że to kwestia obręczy(w co wątpię), ja na DT M442 żadnych problemów nie miałem, kumpel na DT 533d tak samo, a taśma to nawet nie rowerowa, tylko gorilla. ;)

 

ps, te wentyle Rubeny są kiepskie... ale to akurat nie ich wina, że nie możesz opony uszczelnić.

Napisano

ps, te wentyle Rubeny są kiepskie... ale to akurat nie ich wina, że nie możesz opony uszczelnić.

Czemu są kiepskie?

Napisano

Bo ta ich "stopka" nie jest idealnie dopasowana do otworu w obręczy, np WTB o wiele lepiej pasują do obręczy, Stan's i inne które tą stopkę maja okrągła pewnie tak samo.

Napisano

To możliwe, przy uszczelnianiu musiałem dokręcić nakrętkę kluczem dość mocno, żeby nie puszczało w tym miejscu

Napisano

Zawory Rubeny upuszczają powietrze jak nimi ruszasz przy otworze pod preste. ;) Jak o to pytasz, WTB palcami dokręcam i nic nie puszcza.

 

Właśnie moje nie puszczają a mam obręcz pod Shradera, więc się trochę zdziwiłem ;) Jedyną awarię miałem gdy zaczepiłem o wężyk z podłączoną do wentyla głowicą pompki... ale wtedy o mało całego wentyla nie wyrwałem. Inna rzecz że dokręcam te nakrętki kluczykiem.

Napisano

@Nastar

Raczej bez problemu.

 

@BikerLight

Kwestia jaki obręcz ma kształt wewnętrzny, ta stopka musi się dobrze ułożyć na obręczy jak ma to szczelnie trzymać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...