klaptoczb Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Witam, Mam problem z luźną kasetą na bębenku. Kaseta- Shimano 105 piasta- DT Swiss 350 Kaseta jest nowa, po nałożeniu ją na bębenek zauważyłem że wielowypust na bębenku nie pasuje idealnie do wielowypustu na kasecie. Efektem tego jest możliwość niewielkiego obracania się kółek kasety między sobą (nie są one luźne ale przy mocniejszym naciśnięciu widać jak się obracają o niewielki kąt). Wcześniej miałem kasetę sram i było wszystko OK. Kaseta dokręcona mocno- nie tutaj problem. Nie przeszkadzało by mi to gdyby nie wibrująca korba przy mocniejszym naciskaniu pedałów jak i głośna praca napędu. Proszę o informację czy macie jakieś rozwiązanie mojego problemu. Z góry dziękuję za pomoc.
seraph Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Wibrowanie napędu raczej nie ma nic wspólnego z luźnymi zębatkami - u mnie w kasecie Ultegra też każda zębatka jest osobno i napęd chodzi płynnie. Luz kątowy na niedokręconych zębatkach jest raczej naturalny... Łańcuch masz nowy? Może napęd potrzebuje po prostu czasu aby się dotrzeć - ponoć czasem tak jest, że nie od razu się idealnie dogaduje.
piciu256 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 jesteś pewny ze to nie np. łańcuch? jak mocno skręciłeś kasetę to nie ma możliwości żeby się zębatki ruszały- bębenek przecież kręci się do tyłu łatwo, a odpowiednio skręcona kaseta trzyma się dość mocno- zauważ że posiada ząbki na koronkach.
krism4a1 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 105-ka jest 10s czy 11s? Producent tej piasty podaje, że jest pod standard Shimano 9 i 10s.
radomir82 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 11 nie założysz na 10. Pewnie zapomniałeś o podkładce pod kasetę.
klaptoczb Napisano 1 Marca 2016 Autor Napisano 1 Marca 2016 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Kaseta jest 10 rzędowa. Pierwsze 3 koła (największe) są połączone ze sobą, następne są luźne przełożone plastikowymi pierścionkami. Na końcu jest podkładka wykonana z cieniutkiej blaszki i potem nakrętka dociskowa. Nakrętka dociśnięta jest do oporu. U mnie jest tylko luz kątowy- koła delikatnie obracają się między sobą przy przyłożeniu odpowiedniej siły. Kaseta ma przejechane około 300km, a łańcuch może 500km. Wibrację czuć nawet jeśli kręcimy korbą bez obciążenia (tj. rower do góry kołami).
MikeSkywalker Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Czyli nakrętka nawet pomimo dokręcenia jej do oporu (na bębenku) nie dociska kasety?
turysta Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Nie wiem jak jest w tej 105'tce ale w innych kasetach poszczególne zębatki są jeszcze skręcone jedną długą szpilką. Nie może być tak, że wsadzasz 3 pierwsze połączone, a potem kolejne luzem jedynie je oddzielając przekładkami.
SovaLTD Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Wibrację czuć nawet jeśli kręcimy korbą bez obciążenia (tj. rower do góry kołami). A jesteś pewien, że wibracje wywołuje kaseta? Kręciłeś samą korbą bez łańcucha?
piciu256 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 nie może? to jest 105 nie pozwoliło mi grafiki wstawić :/
klaptoczb Napisano 1 Marca 2016 Autor Napisano 1 Marca 2016 Nie, Nakrętka dociska elegancko do całej kasety . W osi bębenka kaseta jest sztywna. Problem polega tylko na luzie kątowym. Wygląda to tak jakby rowki w kółkach nie pasowały idealnie do rowków na bębenku i był między nimi luz. Nakrętka kasety zabezpiecza koła przed ruchem liniowym, a wielowypust na bębenku przed obrotem (i tu jest problem) Tak kręciłem samą korbą bez łańcucha i problem nie występuje- suport również jest nowy:). Łańcuch i kaseta są nowe, natomiast przednie koła są stare, czy to może być tego wina?
SovaLTD Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Łańcuch i kaseta są nowe, natomiast przednie koła są stare, czy to może być tego wina? To może tu jest problem, że przednie koronki są już na tyle zużyte, że nie przyjmują nowego łańcucha? Wrzuć tutaj fotki przednich zębatek, to się okaże czy mogą przyjąć nowy łańcuch: http://www.forumrowerowe.org/topic/152734-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-zebatek-napedu-cz2/
radomir82 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Modzisz z tą kasetą kolego, tak jak napisałem wcześniej, zanim zamontujesz kasetę na bębenek, musisz założyć podkładkę grubości 1mm (jest w zestawie z kasetą). A wibracje/zgrzytanie najprawdopodobniej od zużytych zębatek korby. Czasami napęd musi się też po prostu dotrzeć - jeżeli delikatnie "zgrzyta" przy nowych częściach.
phoe Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 105-ka jest 10s czy 11s? Producent tej piasty podaje, że jest pod standard Shimano 9 i 10s. DT 350 są w wersji 11 speed... szosowa i MTB.
krism4a1 Napisano 2 Marca 2016 Napisano 2 Marca 2016 DT 350 są w wersji 11 speed... szosowa i MTB. Tak, miałem przed sobą stary katalog, nowy podaje że są pod standard 9, 10, 11s. Nie wiem jak jest w tej 105'tce ale w innych kasetach poszczególne zębatki są jeszcze skręcone jedną długą szpilką. Nie może być tak, że wsadzasz 3 pierwsze połączone, a potem kolejne luzem jedynie je oddzielając przekładka Akurat mam taką pod ręką, 10-cio rzędowa 105 CS-5700:
klaptoczb Napisano 2 Marca 2016 Autor Napisano 2 Marca 2016 Może dzisiaj uda mi się pokazać jakoś na zdjęciach lub filmiku o co chodzi. Zobaczę czy faktycznie tej podkładki nie brakuje. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.