Skocz do zawartości

[kierownica] Podnoszenie kierownicy - Romet Rambler 1


pawel56122

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Mam pewien problem a mianowicie zbyt nisko zamocowaną kierownicę. Mój rower to Romet Rambler 1 na kołach 29" i ramie 21". Jestem bardzo wysoki, bo mam aż 2 metry. Chcąc ustawić siodło na takiej wysokości, aby noga była prawie prosta względem pedała, muszę strasznie wysoko podnieść siodło (na max.). Bardzo dziwnie i niewygodnie się siedzi mając wyżej siodło niż kierownicę, preferuję mieć je na równi.
Co proponujecie, aby podnieść kierownicę o 8-10cm? Mój obecny mostek ma wznios 8 stopni i długość 90mm, a kierownica jest niemal prosta.
Proszę o wypowiedzenie się na temat:
- podkładek
- mostków regulowanych
- mostków nieregulowanych, o wyższym wzniosie
np : http://rower.com.pl/humpert-charisma-wspornik-kierownicy-1i1-8cala-110-mm-31-8mm-409968
Humpert Charisma 110mm 45 stopni
- kierownic łamanych
Wstawiam również zdjęcia ustawień, na których moja noga jest prawie prosta. Sami możecie zobaczyć, jak nisko jest wtedy kierownica
#1 Siodełko podniesione około 5cm od mojego standardu (miałem wcześniej ustawione na równi z kierownicą)
Imgur: The most awesome images on the Internet
Imgur: The most awesome images on the Internet
#2 to samo, jeszcze 3cm wyżej - noga prawie prosta przy najniższym położeniu pedała. dodam, że jest to max. 
Imgur: The most awesome images on the Internet
Imgur: The most awesome images on the Internet

Przypuszczam, że na razie będę jeździć na pierwszym ustawieniu (po podwyższeniu kierownicy, rzecz jasna  :D). Potem pewnie będę stopniowo przestawiać siodło nieco wyżej, aż noga będzie mogła się prawie wyprostować. Chcę więc mieć troszkę zadatku przy wysokości kierownicy, czyli chcę ją unieść o 8-10cm. Którą z wymienionych przeze mnie opcji proponujecie najbardziej?

Dodatkowe info:
- Kierownica o średnicy 31,8mm
- Długość kierownicy 72mm i w przypadku wymiany nie chcę krótszej

Jako, że nie jestem ekspertem od rowerów, mogłem czegoś istotnego nie podać. Jeśli brak wam jakiejś informacji, to pytajcie o nią.
Z góry dzięki i pozdrawiam!  :D

 
Napisano

Myślę że powinno się zacząć od ustawienia SAGu (ugięcie wstępne) amortyzatora, powinno wynosić 20% długości ugięcia amortyzatora.
Następnie zmierz nogę wewnętrzną - książka między nogi , ściana i zrobić pomiar na boso :)

To co wyjdzie pomnóż przez 0,882. Możesz poszukać odpowiednich kalkulatorów w necie.  To będzie punkt wyjścia (+ - 10mm) odległości osi suportu a siedziska. Siedzenie oczywiście w poziomie.

W pozycji korby poziomo kolana powinno być w pionie osi pedała.

Jak to będzie dobrze, wówczas dostosowuje się kierownicę.

Mam nadzieje że pomogłem w pewnym stopniu.

 

Myślę że możesz szerszą, ma być wygodna.
Większa średnica zapewni większą sztywność. Mostek na 4 śruby.

http://www.team29er.pl/artykuly/1732-29er-optymalny-kierownica-rogi

Napisano

Przy dwóch metrach masz za małą ramę, to po pierwsze. Im mniejsza rama tym - między innymi - niższa główka ramy, czyli rura, w której zamontowany jest widelec.

To siłą rzeczy obniża przód.

Co do ustawienia wysokości siodła - tu - do normalnej jazdy każdego rodzaju poza sportami grawitacyjnymi czy poruszaniem się w terenie wyłącznie w dół - stosuje się takie same, niezmienne zasady, by zapewnić efektywność pedałowania i zdrowie kolanom. Nie możesz sobie przestawiać wysokości zależnie od dyspozycji, sprawności czy czegokolwiek innego. Ustawienie wysokości siodła jest parametrem NIEZALEŻNYM od wysokości kierownicy i nie koryguje się go zależnie od jej pozycji. 

Napisano

Podkładkami nic już nie zrobisz, jedyna opcja to mostek i kierownica. Mostki regulowane moim zdaniem są nieco toporne (o masie nie wspominam bo do ramblera nie ma znaczenia). Ja bym poszukał mostka stałego 30-40 stopni o długości co najmniej 110mm oraz wymienił kierownicę na prostą ale szerszą np. 720mm co powinno dodatkowo wyciągnąć sylwetkę w przód.

Napisano

Z drugiej strony. rower z mostek powyżej 110mm robi się nerwowy, łatwiej przelecieć przez kierownicę. Mostek z regulacją ułatwia znalezienie najlepszego kąta, by potem go wymienić na stały.

Co do złego ustawienia siodełka, w skrajnych przypadkach można doprowadzić do problemów z kolanami.
 

 

 

Wymiana sterówki amortyzatora lub taki wynalazek: http://allegro.pl/ad...5530566035.html


Czy ten wynalazek nie spowoduje problemów ze sterami, główką ?

 

Napisano

Dzięki wszystkim.
Co do SAG-u - moje amory nie są powietrzne, więc nie podniosą mi kierownicy.
Ten adapter to szczerze trochę dziwna opcja, nie spotkałem się z czymś takim jeszcze

Zdecyduję się chyba na opcję mostek + kierownica łamana.
Co sądzicie o tym mostku, który podlinkowałem? Polecacie może jakieś inne w tej cenie, lub tańsze?
Priorytetem oczywiście jest wznios :)

Jeszcze raz link do mostka:

http://rower.com.pl/humpert-charisma-wspornik-kierownicy-1i1-8cala-110-mm-31-8mm-409968

Napisano

W centrumrowerowe ten mostek jest kilka zł tańszy. Weź pod uwagę, że mostkiem i kierownicą nie osiągniesz tego co dałaby Ci właściwie dobrana rama. Może rozważania wymianę.

Napisano

A co sądzicie o mostkach regulowanych?
Zawodowcem nie jestem, a rower jakoś strasznie ekstremalnie używany nie będzie :D 
Słyszałem, że te mostki lubią się rozregulowywać. Czy tak rzeczywiście jest? Bardzo jest to uciążliwe? Czy dobry regulowany mostek będzie sztywny? 

Napisano

Mostki regulowane trzeszczą ... poza tym naprawę powinien być dobry, żeby się śruby nie luzowały ... osobiście na pewno nie używał bym regulowanego mostka poza drogami utwardzonymi ...

Niestety jak poprzednicy napisali, masz za małą ramę ...

Napisano

No ramy już nie zmienię... według mnie jest ona w porządku, na kalkulatorze obliczyłem, że rama dla mnie powinna wynosić 21,5 w porywach do 22 cali dla MTB.
Muszę więc wykombinować coś z mostkiem, bo inaczej się po prostu chyba nie da (ramy nie chcę wymieniać, za drogo)
W jakiej cenie kupię dobry regulowany mostek?
Opłaci mi się to? Czy lepiej kupić ten mostek nieregulowany za 100 co wysyłałem i do tego łamaną kierownicę, też za około 100?
 

Napisano

Z regulowanym dałbym sobie spokój . Kup ten co podałeś lub taki (trochę tańszy) http://allegro.pl/wspornik-kier-boptravel-31-8-dl-100mm-45-stopni-i6012494527.html , zamontuj i przetestuj. Jeśli jeszcze będzie mało wówczas zmień kierownicę na giętą i będziesz mógł podnieść pozycję o kolejne kilka centymetrów. Kierownicę możesz kupić tańszą np. http://allegro.pl/kierownica-iridium-31-8-720mm-black-i6011749000.html lub http://allegro.pl/nowa-zoom-31-8mm-720-30mm-328g-xc-mtb-trekking-i6024901649.html

Napisano

@up
dzięki bardzo! szukałem tańszego odpowiednika mostka i przeszukałem sporą część sklepów rowerowych online, ale allegro jakoś ominąłem.
co do kierownic - też fajne, zastanowię się :) planowałem właśnie zrobić tak, jak mówisz - najpierw zacząć od mostka, zobaczyć jak to wygląda i dopiero potem majstrować z kierownicą.

Swoją drogą - ile mogę dostać za używany ten mostek: http://allegro.pl/mostek-wspornik-romet-mtb-31-8-90mm-szary-i5619445321.html ?
Nie jeździłem na nim w terenie, jedyne co to jakieś spokojne przejażdżki po ścieżkach czy nawet ulicy/chodniku, więc jest praktycznie nowy ;p

Dzięki jeszcze raz wszystkim za odp. 

Napisano

No ramy już nie zmienię... według mnie jest ona w porządku, na kalkulatorze obliczyłem, że rama dla mnie powinna wynosić 21,5 w porywach do 22 cali dla MTB.

 

 

 

Te 21 czy 22" to tylko jeden z parametrów - długość rury podsiodłowej, rama ma wiele innych istotnych wymiarów, a ten Romet mimo rozmiaru 21" jest małą ramą ...

 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Temat można zamknąć, już kupiłem mostek z Boptravela 100mm / 45 stopni i jest w porządku :D kierownica poszła o jakieś 6cm do góry.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...