Skocz do zawartości

[napęd] zmiana napędu na deore xt


simon1600

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam zamiar zmieniać cały napęd na deore xt 9s i moje pytanie mam zamiar zacząć od przodu korba, suport, przednia przerzutka a później tył i zastanawiam sie czy zmieniać moją tylna przerzutkę alivio M-4000 po przebiegu 400km czy ją zostawić do wykończenia i to samo sie tyczy kasety alivio .Z góry dziękuje i pozdrawiam Mateusz

Napisano

Wymiana całego napędu na XT raczej mija się z celem , korba w zupełności wystarczy SLX (ma to samo co XT czyli HTII a jest sporo tańsza). Przy przedniej przerzutce również nie odczujesz różnicy w pracy między XT , SLX czy Deore. Skoro masz prawie nową  tylną przerzutkę M4000 i kasetę to również nie ma sensu tego zmieniać. Rzeczą w której odczułbyś różnicę przy zmianę na XT to są manetki i tu warto zainwestować w M770.

Napisano

Obecnie te „całe XT 9s” to wyjdzie drożej niż 10s i jeszcze się na szukasz niektórych elementów (grupa z ~2008 roku o ile pamiętam). Nie ma to najmniejszego sensu, chyba dla znaczka (paranoja zupełna) lub w celach kolekcjonerskich (to już bym bardziej zrozumiał).

Sądząc z tego co podałeś masz najnowsze Alivio, co temu dolega że już zmieniasz? Co to za rower i jak używany? Czemu korba do wymiany? Portfel świerzbi czy są jakieś racjonalne przesłanki?

Napisano

:002: a za 2 miesiące na 2x12, za dwa lata na 2x13 :002:

Taaa, to już wiadomo po co wymyślili aby do MTB wsadzać koła 29" :-)

Wiedzieli, że za jakiś czas może być problem z upchnięciem największego kółka kasety :-)

Napisano

 

 

Wiedzieli, że za jakiś czas może być problem z upchnięciem największego kółka kasety :-)

Aby upchnąć większe kółko kasety wymyślili osie 148mm. Dzięki tym osiom, szprychy od str. napędu pójdą pod większym katem, więc koronka 50z zmieści się spokojnie tak, jak dotychczasowa 42z na osiach 135/142.

Ma to pozytyw, ale jest też chytrym planem.

 

 

 

Obecnie te „całe XT 9s” to wyjdzie drożej niż 10s

Dokładnie, jeśli ma się już 9s niższej grupy, to wymiana wszystkiego na kolejne 9s nie ma sensu. Albo wejść od razu w 11s, albo po kosztach coś zmodernizować np. blaty korby i samą lewa manetka.

Napisano

mam alivio M4000 nie narzekam portfel nie pęka w szwach a kofba i suport do wymiany bo zardzewiał po sezonie zimowym i nie wygląda estetycznie

 

tak jak wyżej pisałem przerzutek ani kasety alivio M4000 nie zmieniam zostawię je jak na razie niema z nimi kłopotu po sezonie zimowym


Aby upchnąć większe kółko kasety wymyślili osie 148mm. Dzięki tym osiom, szprychy od str. napędu pójdą pod większym katem, więc koronka 50z zmieści się spokojnie tak, jak dotychczasowa 42z na osiach 135/142.

Ma to pozytyw, ale jest też chytrym planem.

 

 

 

Dokładnie, jeśli ma się już 9s niższej grupy, to wymiana wszystkiego na kolejne 9s nie ma sensu. Albo wejść od razu w 11s, albo po kosztach coś zmodernizować np. blaty korby i samą lewa manetka.

ani 10s ani 11s nie potrzebuję bo i tak rzadko używam 9 biegu z tyłu jestem raczej amatorem

Napisano

Witam mam zamiar zmieniać cały napęd na deore xt 9s...

 

Jeśli chcesz zaczynać od korby to kombinuj tak, aby zakończyć modyfikacje napędem 2x10.

Skoro nie masz konkretnych oczekiwań od korby i nie musi mieć ona znaczka xt, to kup deorkę. Zaoszczędzone dwie paczki odłóż na manetki xt.

Potem zostanie już tylko kaseta, tylna zmieniarka i łańcuch do wymiany na 10sp - dwa pierwsze fanty tez mogą być klasy deore, łańcuch np. kmc x10.73

Na końcu zmienisz sobie przednia zmieniarkę.

 

Jeśli nie chcesz iść w napęd 10 lub więcej sp, to kup Pan korbę alivio i zakończ na tym zmiany (ewentualnie sam suport wymień)

Napisano

Korba zardzewiała (aluminiowa jest jakby co) czy suport..?

Co tam jest, octalink czy hollowtech? Jak się płynnie obraca to wyczyścić i jeździć a nie szukać dziury w całym czy cudować z „pełnym XT 9s”.

Octa jest praktycznie nie do zabicia, wkład może z zewnątrz nie wyglądać ładnie, ale póki nie strzela czy trzeszczy to jest ok. Zresztą i tak siedzi w mufie i go nie widać. A jak nie dbałeś o rower to skąd nagle taka dbałość o estetykę? ;)

Jeśli zewnętrzne łożyska, to znowuż siedzą w aluminiowych obudowach więc nie ma tu co rdzewieć. Jak ubite to wymienić np. na suport Accenta i potem już same łożyska wymieniać.

Napisano

Aluminium też się utlenia, powstaje taka sama warstwa tlenku jak na stali lecz o innym składzie chemicznym rzecz jasna. Przewagą korozji alu jest to, że ten tlenek narasta i praktycznie przestaje, nie postępuje jak w stali. To fajna cecha alu. Myślę że wszyscy w alu ramach mamy naloty z tlenku glinu od środka rur.

Napisano

Tak, ale słowo zardzewiały odnosi się zwykle do stali i pochodnych. Przynajmniej nie słyszałem żeby ktoś tak potocznie nazywał utlenianie się aluminium. Oczywiście jedno i drugie można nazwać po prostu korozją ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...