Cub_S Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 Chciałem wam przedstawić projekt moich klamek Avid 5 Zakup klamek AVID FR-5 był bardzo trafnym zakupem. Po wizycie w Twomarku i dłuższej dyskusji z szefem sklepu [ ukłony w stronę pana Marka ] dostałem je za 50 zł komplet (mmm... jak miło) Ofc zaraz po powrocie ze sklepu waga poszła w ruch. Po wrzuceniu na wage cyfrowy wyświetlacz pokazał 76,6 g. Jak za 25 zł za szt. to świetnie. Jednak po dłuższych oględzinach stwierdziłem że klamka jest dość podatna na tunnig i jeszcze pare gram można by z niej uszczyknąć nie tracąc specjalnie na sztywności i wytrzymałości a co za tym idze siły hamowania Dobra koniec opowiastek... do rzeczy ! 1) Pierwszym krokiem jaki poczyniłem było : wyrzucenie nakrętki ze śrubki regulującej napięcie linki , oraz pozbycie się śrubki regulującej odległość dźwigni od korpusu klamki (mam na tyle długie paluchy że nie jest mi potrzebna). Następnie zebrałem „wypustki” ze śrubki regulacyjnej. Całość operacji z kroku pierwszego dało zysk 2,8 g. 2) Natępnie wyciołem dwa poprzeczne otwory w zacisku oraz jeden na końcu dźwigni klamki gdyż i tak praktycznie ten jej fragment ma nikły udział w procesie hamowania . Next przy pomocy tarczy ścuernej i pilnika , najpierw skróciełem górny fragment kopusu klamki [ ten gwintowany ] a natępnie zcienowałem również górna część korpusu oraz pogłębiłem gniazdo na łebek śruby dzięki czemu będę mógł ją poźniej skrócić. 3) No i oczywiście punkt ostatni i wberew pozorom najbardziej kłopotliwy , a mianowicie – polerka. Najwięcej kłopotów przyspożył mi pierwszy krok jakim był zdarcie anody z korpusu klamki. Potem już z górki papiery 240 , 500 , 800 itd.... a na koniec pasta szlifierska „ Schlief – Paste” za ok 8 zł z Castoramy Zysk kroku 2 dał mi w sumie 11,7 g zysku [ niestety nie miałem dostępu do wagi po kolejnych operacjach ], a polerka ok 0,4 g Podsumowując : Waga klamki po tuninngu to 58,3g bez śruby mocującej !!! Ta dojdzie do mnie w najbliższych dniach a nie powinna ważyć więcej niż 0,5 [ alu] więc moge śmiało zaryzykować stwierdzenia że efekt mojego projektu to <59 g Jestem z projektu bardzo zadowolony gdyż klamka troche schudła , nabrała orginalnego wyglądu a co najważniejsze nie ingerowałem w budowe centralnego fragmentu korpusu klamki dzięki czemu pozostaje ona nadal bardzo sztywna . W planach mam jeszcze skrócenie gwintu w śrubce regulacyjnej ale to da raczej nikły zyk ok. 0,5 g. Oceńcie sami - wszystkie wagi i efekt pokazane są na załączonych fotkach To by było na tyle pzdr Cub_S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 Przeróbka sama w sobie bardzo ciekawa. dobrze wybrane miejsca, tylko te otwory poprzeczne bym bardziej pilnikiem wyrównał Tylko obawiam się o otwór na dźwigni może budzić obawy bo przy upadku może się to urwać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 No cóz tak to już bywa albo rybki albo akwarium [ jak sie złamie to sie bede potem martwił ] Mam jeszcze kilka przeróbek w planie ale o nich w najblizszym czasie pzdr Cub_S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 Ładna polerka. Tylko weź pod uwagę, że te klamki mają dość specyficzną śrubę i w tej aluminiowej będziesz musiał usunąć część gwintu na wzór tej seryjnej - inaczej nie będziesz miał jak ich zacisnąć na kierownicy. Fajnie wyszły te otwory w dźwigniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Jak już odchudzać to odciął bym kawałek w miejscach które zaznaczyłem na czerowono http://img138.imageshack.us/img138/2340/efektva7.jpg . Nie osłabi konstrukcji, zejdzie kilka gram i nie będzie efektów ubocznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Też długo myślałem nad tą przerubką , jednak ostatnio z braku czasu nie zabrałem się za nią ..... jeśli dziś cały dzień będzie tak u mnie lało jak teraz to może zejde do piwnicy i wezme się za "tunnig" pzdr Cub_S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 To co, teraz pora rozszwajcarować ramę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Adamicki ... na wstępie było powiedziane że jak ktoś ma wchodzić na dział "Mania lekkości" i rzucać głupimi docinkami to niech se podaruje bo naprawde żal dupe ściaska jak sie czyta posty takich uzytkowników jak ty i do tego zaśmiecasz forum, więc daj se spokój A co do projektu.. wczorej pogoda nie dopisała i stwierdziłem że zrobie sobie dzień przerwy w treningach , więc miałem sporo wolnego czasu więc splanowałem jeszcze nieco obejmę i zeszlifowałem wystającą część gniazda na śrubę regulacyjną [ ale to bardziej ze względów estetycznych niż wagowych ] . Dziś czas na polerke waga jak na razie pokazałą 56.8 g Miłego dnia pzdr Cub_S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ombre Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Cub_s moze i w jego wypadku to głupia docinka, ale czytalem gdzies, bodajze na forum LB że lakier na ramie waży w okolicach 50g! Tak wiec pozbywając sie go i nakladajac tylko jedną warstwe zabezpieczającą moglibyśmy być troszke do przodu ale to tylko moje teoryzowanie, malo sie znam, nie bijcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Cub_S, mam nadzieję, że Ci ten "żal dupe" za mocno nie "ściaska". :022: Ale koniec już marudzenia. Żeby nie robić OT: ściągnąłem dzisiaj naklejki z moich klamkomanetek. Uszczknąłem w ten sposób 10^(-2)g z mojego bika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Adamicki - poczytaj ten post Żbika Po to jest własnie osobne forum Mania Lekkości Ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia oznaczają brak możliwości udzielania się forum. Z mojej strony EOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Ech, gdzie Wasze poczucie humoru.. Przy okazji, skrzynia, kiedy klikam "Zobacz nowe posty", to za Chiny komunikat Żbika się nie pojawia... Pozdrawiam i kończę w tym temacie. Papa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baksik22 Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 hmm ciekawy pomysl ale ja nie bawil bym sie w cos takiego co jazde martwilbym sie ze mi sie cos rozwali:P ale gratuluje przemyslanej przerobki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Kiedy przeróbka jest przemyślana nic się nie rozwali, np. w tym przypadku podczas gleby może jedynie urwaćsię kawałek dźwigni, ale to trzeba było porządnie trzsnąć w coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 ja bym chyba nie miał serca zeby swoje FR-5 tak oskubać, one sa takie piekne a moze to i dobre z tym ze jak sie wywróci na rowerze, bo tak tylko koncówka sie złamie tam gdzie jest mniej alu, a tak to kto wie czy cała klamka by sie nie złamała wogóle to nawet bardzo lekkie sie te klamki zrobiły, choc pewnie by sie jeszcze dało tu i tam cos oskubać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 20 Września 2006 Udostępnij Napisano 20 Września 2006 Troche bez sensu szlifowanie, tylko oszpeciło i nic nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2006 Troche bez sensu szlifowanie, tylko oszpeciło i nic nie dało. Nic nie dało ?? Niesądze.... po pierwsze jakbyś uważnie przeczytał to górna część korpusu była cieniowana kolego wiec polerka była jak dla mnie niezbędną czynnością "wykończeniową". Pozatym czy oszpeciła to kwestia gustu mi się bardzo podoba i do tego mam świadomość że nikt inny nie ma takowej "nic nie dało" ... niestety bullsh*t pomijając wzdględy estetyczne {dyskusyjne } , klamka poprzez zdarcie warstwy andowej straciła na wadze Pzdr Cub_S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 30 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2006 Wreszcie dotarly do mnie śrubki alu i projekt dobiegł nareszcie końca :030: Efekt Finalny to 58,6 gr . Co ważniejsze klamka jest już po dłuższych testach i pozostała nadal nadwyraz sztywna i wytrzymała ... ma moc co mnie cieszy - cele projektu zostały w 101% zrealizowane ( dla przypomnienia celem było uszczyknięcie kilku "zbędnych" gramów nie tracąc na sztywności przekładającej się na siłę hamowania ) To by było na tyle pzdr Cub_s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hxm Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 ojojo ale ty Cub_S kombinujesz aby tak dalej moze cos nowego wymyslisz jakis nowy pattent czy jak pozdro 4 all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baksik22 Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Cube_s proponuje żebys sobie firmę otworzyl a jej hasło będzie brzmialo tak "Masz cos nowego i chcesz aby bylo niepowtarzalne przyjedz" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 21 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2006 Dzięki za ciepłe słowa Fajnie że komuś projekcik sie spodobał ( tak wogółe hxm kope lat ) Jak jeszcze kiedyś wykobinuje coś wartego pokazania to nie omieszkam zamieścić pzdr Cub_s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.