Skocz do zawartości

[klamki] Avid FR-5 po diecie ... <59g


Cub_S

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem wam przedstawić projekt moich klamek Avid 5 :D

 

Zakup klamek AVID FR-5 był bardzo trafnym zakupem. Po wizycie w Twomarku i dłuższej dyskusji z szefem sklepu [ ukłony w stronę pana Marka ] dostałem je za 50 zł komplet (mmm... jak miło)

 

Ofc zaraz po powrocie ze sklepu waga poszła w ruch. Po wrzuceniu na wage cyfrowy wyświetlacz pokazał 76,6 g. Jak za 25 zł za szt. to świetnie. Jednak po dłuższych oględzinach stwierdziłem że klamka jest dość podatna na tunnig i jeszcze pare gram można by z niej uszczyknąć nie tracąc specjalnie na sztywności i wytrzymałości a co za tym idze siły hamowania

 

Dobra koniec opowiastek... do rzeczy ! :D

1) Pierwszym krokiem jaki poczyniłem było : wyrzucenie nakrętki ze śrubki regulującej napięcie linki , oraz pozbycie się śrubki regulującej odległość dźwigni od korpusu klamki (mam na tyle długie paluchy że nie jest mi potrzebna).

Następnie zebrałem „wypustki” ze śrubki regulacyjnej.

Całość operacji z kroku pierwszego dało zysk 2,8 g.

 

2) Natępnie wyciołem dwa poprzeczne otwory w zacisku oraz jeden na końcu dźwigni klamki gdyż i tak praktycznie ten jej fragment ma nikły udział w procesie hamowania . Next przy pomocy tarczy ścuernej i pilnika , najpierw skróciełem górny fragment kopusu klamki [ ten gwintowany ] a natępnie zcienowałem również górna część korpusu oraz pogłębiłem gniazdo na łebek śruby dzięki czemu będę mógł ją poźniej skrócić.

 

3) No i oczywiście punkt ostatni i wberew pozorom najbardziej kłopotliwy , a mianowicie – polerka. Najwięcej kłopotów przyspożył mi pierwszy krok jakim był zdarcie anody z korpusu klamki. Potem już z górki papiery 240 , 500 , 800 itd.... a na koniec pasta szlifierska „ Schlief – Paste” za ok 8 zł z Castoramy

 

Zysk kroku 2 dał mi w sumie 11,7 g zysku [ niestety nie miałem dostępu do wagi po kolejnych operacjach ], a polerka ok 0,4 g

 

Podsumowując :

Waga klamki po tuninngu to 58,3g bez śruby mocującej !!! Ta dojdzie do mnie w najbliższych dniach a nie powinna ważyć więcej niż 0,5 [ alu] więc moge śmiało zaryzykować stwierdzenia że efekt mojego projektu to <59 g :D

 

Jestem z projektu bardzo zadowolony gdyż klamka troche schudła , nabrała orginalnego wyglądu a co najważniejsze nie ingerowałem w budowe centralnego fragmentu korpusu klamki dzięki czemu pozostaje ona nadal bardzo sztywna .

W planach mam jeszcze skrócenie gwintu w śrubce regulacyjnej ale to da raczej nikły zyk ok. 0,5 g.

Oceńcie sami - wszystkie wagi i efekt pokazane są na załączonych fotkach

 

To by było na tyle

pzdr Cub_S

post-116456-1232299210_thumb.jpgpost-111719-1232324588_thumb.jpgpost-105208-1232491357_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:huh: Też długo myślałem nad tą przerubką , jednak ostatnio z braku czasu nie zabrałem się za nią ..... jeśli dziś cały dzień będzie tak u mnie lało jak teraz to może zejde do piwnicy i wezme się za "tunnig"

 

pzdr Cub_S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamicki ... na wstępie było powiedziane że jak ktoś ma wchodzić na dział "Mania lekkości" i rzucać głupimi docinkami to niech se podaruje bo naprawde żal dupe ściaska jak sie czyta posty takich uzytkowników jak ty :blush: i do tego zaśmiecasz forum, więc daj se spokój

 

A co do projektu.. wczorej pogoda nie dopisała i stwierdziłem że zrobie sobie dzień przerwy w treningach , więc miałem sporo wolnego czasu więc splanowałem jeszcze nieco obejmę i zeszlifowałem wystającą część gniazda na śrubę regulacyjną [ ale to bardziej ze względów estetycznych niż wagowych :) ] . Dziś czas na polerke waga jak na razie pokazałą 56.8 g

 

Miłego dnia pzdr Cub_S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cub_s moze i w jego wypadku to głupia docinka, ale czytalem gdzies, bodajze na forum LB że lakier na ramie waży w okolicach 50g! Tak wiec pozbywając sie go i nakladajac tylko jedną warstwe zabezpieczającą moglibyśmy być troszke do przodu :) ale to tylko moje teoryzowanie, malo sie znam, nie bijcie :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym chyba nie miał serca zeby swoje FR-5 tak oskubać, one sa takie piekne :P

 

a moze to i dobre z tym ze jak sie wywróci na rowerze, bo tak tylko koncówka sie złamie tam gdzie jest mniej alu, a tak to kto wie czy cała klamka by sie nie złamała

wogóle to nawet bardzo lekkie sie te klamki zrobiły, choc pewnie by sie jeszcze dało tu i tam cos oskubać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Troche bez sensu szlifowanie, tylko oszpeciło i nic nie dało.

 

Nic nie dało ?? :) Niesądze.... po pierwsze jakbyś uważnie przeczytał to górna część korpusu była cieniowana kolego wiec polerka była jak dla mnie niezbędną czynnością "wykończeniową".

Pozatym czy oszpeciła to kwestia gustu mi się bardzo podoba i do tego mam świadomość że nikt inny nie ma takowej :)

"nic nie dało" ... niestety bullsh*t :) pomijając wzdględy estetyczne {dyskusyjne :D} , klamka poprzez zdarcie warstwy andowej straciła na wadze :)

Pzdr Cub_S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wreszcie dotarly do mnie śrubki alu i projekt dobiegł nareszcie końca :030:

 

Efekt Finalny to 58,6 gr . Co ważniejsze klamka jest już po dłuższych testach i pozostała nadal nadwyraz sztywna i wytrzymała ... ma moc :P co mnie cieszy - cele projektu zostały w 101% zrealizowane ( dla przypomnienia celem było uszczyknięcie kilku "zbędnych" gramów nie tracąc na sztywności przekładającej się na siłę hamowania )

 

To by było na tyle

pzdr Cub_s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...