dominik11026 Napisano 25 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Witam w moim marzo nadszedł czas na wymianę uszczelek i mam 1 pytanie. A mianowicie czy opłaca się zmieniać skok z 170 na 200 mm ?Czy amor bd się zacinał ?Czy zmniejszy się jego sztywność i wytrzymałość ?I jeszcze jedno bo oryginalnie uszczelki olejowe maja 2 wargi i czy simering z 1 warg da radę ? A marzo używam w Konie Stinky 2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 29 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 ad1 i ad2 - jesteś pewien że w Twoim widelcu da się zmienić skok?ad3 - jeśli producent tego nie przewidział to tak - sztywność zmnieszy się i to bardzo(no chyba, że ważysz 40-50 kg)ad4 - uszczelka olejowa do amortyzatorów owszem - składa się z dwóch warg, ale tylko jedna odpowiada za trzymanie oleju - dolna. Górna zaś ma za zadanie zatrzymać syf z którym nie poradziła sobie uszczelka kurzowa. Jeśli będziesz robił przeglądy widelca min 2 razy w roku, to ok - zakładaj simering, ale dobrej jakości. Odżałuj te 15 - 20 zł na sztukę(zerknij na uszczelnienia do amortyzatorów motokrosowych). Jeśli zaś należysz do szkoły zrób serwis marcokowi i zapomnij na kilka lat to nie polecam nic innego jak oryginały, choć nawet przy tym układzie zalecam serwis po każdym sezonie. Jeśli potrzebujesz pomocy w tej kwestii to pisz na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik11026 Napisano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 W tym marzocchi są podkładki pod tłumikiem.Na stronie producenta piszę że są 2 wersje tego widelca wersja z 170 mm skoku i 200 mm skoku http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?idC=1529&IdFolder=113&idMY=8357&IdOggetto=8468 I czy olej Motorex 5W będzie odpowiedni jeżeli ważę 56 kg ? I mam jeszcze jedno (głupie) pytanie czy można wlać do tego amorka mieszaninę oleju do pras (taki sam jak motula 7,5 W tylko gęstszy ) z olej do oliwienia maszyn do szycia ? ( olej jest bezbarwny i ma podajże 2,5 W) I co to powyższego pytania to Ojciec mi gada aby te oleje zmieszać i amortyzator bd tak samo chodził jak na oryginalnym oleju.. A ja za bardzo nie chce wlewać czegoś takiego do amorka bo boje się że uszkadza się ślizgi lub anoda na lagach. A amortyzator jest naprawdę w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 nic się nie uszkodzi- olej to olej, ale te do amortyzatorów mają dodatki przeciw spienianiu- jak wlejesz jakikolwiek olej to na szybkich seriach nierówności może ci tłumienie zaniknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik11026 Napisano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Dzięki za odpowiedź. I jeszcze jedno czy olej Motorex 5W bd odpowiedni pod wagę 56 kg ? Bo przedtem był motul 5W i amortyzator pracował bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 1 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 kolego - potrzebujesz olej o lepkości 26,1 cSt40 Jesli masz motorex to ok lej, ale jeśli masz go kupować to daj sobie spokój. Rozejrzyj się za Repsol'em - jest tańszy i mniej się pieni. Co do mieszania olejów... Obiecałem kilku osobom na tym forum że będę bardziej wyrozumiały na głupie porady ale kolega piciu256 za jeszcze jedną taką głupią radę opuści to forum...Wiesz jaki dokładnie skład ma olej dajmy na to przekładniowy a olej do amortyzatorów? Wiesz co to lepkość kinetyczna? Idąc twoim tokiem myślenia to wystarczy znaleźć olej 5W do silników, dodać dodatki przeciw spienianiu i można tym wynalazkiem zalewać amortyzatory?!? Za następną taką "złotą myśl" będą srogie plagi, bo nie ma nic gorszego jak głupie porady. Wręcz szkodliwe. Do autora - można mieszać oleje do amortyzatorów ale muszą mieć tę samą barwę. Barwniki nie zawsze się tolerują, zachodzi między nimi reakcja i taka mieszanka jest szkodliwa dla wszelkiej masci uszczelek i oringów zanurzonych w tym oleju. Nie wiem jak bardzo znasz swój amortyzator i jego pracę. Im rzadszy olej i im niższa lepkość kinetyczna tym bardziej będziesz musiał stłumić amortyzator pokrętłami. No chyba że zaczynasz i nie znasz jeszcze każdego chlupniecia amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 (edytowane) a czy ja coś napisałem o mieszaniu? napisałem tylko że olej sam w sobie nie zje uszczelek etc. bo czemu niby miałby to zrobić? ludzie (w tym ja) leją olej silnikowy do amortyzatora z powodzeniem i wszystko działa, i co do lepkości tak samo- ja tylko napisałem że nie zeżre uszczelek więc spokojnie... a jeśli się mylę i olej silnikowy zjada gumę, i ludzie źle robią (producenci też w instrukcjach) polecając go to proszę podaj mi ma to dowód. i jeszcze raz podkreslę że pisałem tylko o właściwościach chemicznych, nie o lepkości etc. a tak w ogóle jakie niby szkodzenia miałeś na myśli? jeszcze nie słyszałem żeby komuś amortyzator wybuchł od zbyt gęstego/rzadkiego oleju... co najwyżej praca była niezadowalajająca, były też przypadki osób lejących olej silnikowy do tłumika i też się nic nie działo... (co najwyżej właśnie tłumienie znikało z braku środków przeciw spienianiu) to nie jest żadna technologia rakietowe człowieku... ps. tak wogóle to ja się chyba lepiej na zapas pożegnam, bo pewnie dostanę bana za niezgadzanie się z moderatorem na zasadzie "ma zawsze rację nawet jak jej nie ma" Edytowane 2 Marca 2016 przez piciu256 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 coś mi się zdaje że author tematu chce mocno po bandzie polecieć... uszczelki za 10 zeta i olej z frytkownicy ;-))) Zrób to porządnie, bo fuszerka jest o wiele bardziej kosztowna niż osiągnięty zysk..... i to w amorze za parę tysi. Zrób porządnie serwis a wideł ci odpłaci długim i poprawnym działaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 a tak teraz napiszę do autora tematu- nie znam wielu olejów, ale mogę Ci polecić Finish Line, z tego co zauważyłem mniej się pieni niż np. motorex, i niskie temperatury nie wpływają na niego tak mocno, ale jest droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik11026 Napisano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Mam jeszcze jedno pytanie założyłem nowe uszczelki olejowe i po jednym wypadzie amortyzator dalej się poci. I ile amortyzator jeszcze będzie się pocił ? Uszczelki założyłem sprężynką w dół (do oleju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 jak sprężyna w dół? daj jakąś fotkę bo nie wierzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 11 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Wszystko zależy od budowy uszczelki olejowej. Spotykałem się z uszczelkami w Marcokach(fi 32) (nazywajmy je dalej simeringami) które miały tylko jedną sprężynkę na wardze zewnętrznej a później klient przychodził do mnie z oryginalnymi simeringami Marcoka które były dedykowane też do modeli o średnicy goleni 32 mm i te simeringi miały sprężynki na wardze zewnętrznej i wardze wewnętrznej. Więc warto byś określił co i jak zrobiłeś.Druga sprawa - człowiek uczy się na błędach, ale najlepiej to uczyć się na cudzych błędach. Poczytaj, obejrzyj filmiki w necie i będziesz wiedział gdzie są pułapki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik11026 Napisano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Kupiłem simeringi w sklepie rolniczym te z 1 wargą i na tej wardze jest sprężyna i tą sprężynka wbiłem uszczelkę w stronę oleju (Jestem 100% pewny bo już to robiłem w innych marzocchi) I nie rozumiem dlaczego w tym przypadku cieknie. Może być to spowodowane tym że simering jest nie do końca wbity ? (raczej to nie ma wpływu na szczelność ale wole się zapytać) Potem rozbiorę amortyzator jeszcze raz i porobię zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 widzisz są uszczelniacze i zgarniacze.Często gęsto naród ciemny z dh-złomu kupował po składach rolniczych simeringi przeznaczone do uszczelniania wałów obrotowych i płakał że to nie działa. Potrzebujesz tzw zgarniacza.W kwestii pocenia się - jesteś pewien że dobrałeś odpowiednią średnicę simeringa? Oryginalne uszczelki są odrobinę przyciasnawe, więc tu może leżeć problem Np sprawdzałem uszczelki do Super T i one miały średnicę wewnętrzną 31,8 a golenie masz o średniczy 32 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik11026 Napisano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 A czy te uszczelki będą dobrze spełniać swoje zadanie ? http://allegro.pl/uszczelniacze-lag-zawieszenia-35x47x7-9-mz-etz-250-i5819000105.html Tylko jest mały problem bo oryginalne uszczelki mają 10 mm wysokości a te mają 7 :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 16 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 już pojawiała się tu porada by dać podkładkę i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik11026 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Będę miał te uszczelniacze http://allegro.pl/uszczelniacze-p-zaw-athena-35x47x9-5-10-5-i6133343683.html Spełnią one swoje zadanie czy też bd ciekło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Dobrze by było gdybyś napisał jak te uszczelki się sprawują, w jakich warunkach jeździsz i czy mają wpływ na pracę widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.