Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zbudowanie prasy do łożysk. Chodzi mi o przyrząd uniwersalny, którym osadzę bezinwazyjnie łożyska zarówno w piastach jaki i w elementach zawieszeń. Elementem ściskającym ma być śruba. Czy ktoś z tu obecnych robił kiedyś coś takiego i chciałby się podzielić wiedzą:

1. Jakiego materiału użyć do pierścieni osadniczych?

2. Jakie są najpopularniejsze rozmiary łożysk w piastach i zawieszeniach?

2a. Ile mniejszą średnicę musi mieć pierścień osadniczy w stosunku do łożyska

3. Jak uzyskać maksymalną osiowość pracy takiego urządzenia? (unikanie tzw "skoszenia" łożyska)

 

Wszelkie sugestie mile widziane 

  • Mod Team
Napisano

Ja sobie taki przyrząd skombinowałem ze śruby na imbusa długości ok. 4m, nakrętki na nią, podkładek kilku różnych wielkości oraz tulei odpowiednich do rozmiaru łożyska. Z tymi ostatnimi jest największy problem, ale jak się ma dostęp do tokarki to problemu nie ma. Ja wykorzystałem kawałki od przyciętych kiedyś kierownicy i sztycy, o dziwo pasowały :D. Także prowizorka totalna, druciarstwo, itd, ale działa, łożyska już kilka razy zmieniałem i problemów nie było.

Raczej lipa będzie z określeniem najpopularniejszych rozmiarów łożysk, po prostu producenci stosują różne rodzaje, w tym nietypowe. Standaryzacji tu nie uświadczymy.

Napisano

2a pierścień osadniczy musi mieć możliwie jak najbardziej zbliżoną średnicę do średnicy łożyska, ponieważ naciskając na środek się je uszkadza- trzeba wciskać o zewnętrzną krawędź

3 wystarczy że pierścień osadniczy nie będzie miał możliwości przechylania się za bardzo an śrubie- najoptymalniej by było jakby był nagwintowany- wtedy trzyma się idealnie pionowo względem osi śruby

Napisano

 

 

problem jest z wprasowaniem łożysk w piaście w której oś jest montowana razem z drugim łożyskiem
do tego najlepiej użyć imadła, albo prasy działającej na podobnej zasadzie 
Napisano

Ja tam nowe łożyska wprasowywałem za pomocą starych :D.

to czasem pomaga, ale w niektórych przypadkach wprasowując drugim łożyskiem może ono złapać gniazda i wtedy znów trzeba wybijać ;)

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

to czasem pomaga, ale w niektórych przypadkach wprasowując drugim łożyskiem może ono złapać gniazda i wtedy znów trzeba wybijać ;)

Na szlifierce stoczyć lekko stare łożysko.

Po drugie, piastę podgrzać, a łożysko zamrozić. Wejdzie bez problemu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...