Skocz do zawartości

[opona 26"] - prośba pomocy w wyborze


morfeusz1805

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Niby temat obalatany, ale po przeczytaniu wielu wątków, testów wróciłem do punktu wyjścia - więc juz nic nie wiem.

Kiedyś wiele lat jeżdziłem na Maxxisach z bieżnikiem na wertepy (modelu nie pamiętam). Była to opona bardzo lekka kevlarowa. Niby była to kostka, ale opory toczenia miała przyzwoite. Ogólnie byłem zadowolony.  Później aby odświeżyć kupiłem Schwalbe Land Cruiser. Opona pancerna, całkiem niezłe opory toczenia, ale waga to masakra. Przerzucenie się z 0,5kg na 1kg to przepaść. Więc za namową serwisu ze sklepu zmieniłem na Maxxis Larsen TT. Ale tak kiepskich oporów toczenia jeszcze nie doświadczyłem. Nawet nie wiedziałem że rower może tak cieżko sie poruszać. Dlatego po rau miesiącach chcę ponownie zmienić, ale już aby być w pełni zadowolony.

Początkowo chciałem Kenda Khan 1.75 z wkładką antyprzebiciową. Dobra, tania, przyzwoite opory toczenia, wytrzymała. Niby ok, ale nie mogłem znależć masy tej opnony. Z tego co mi wiadomo podchodzi prawie do 900g a to już prawie Land Criusery.

Nastawiłem się na szerokość  1.75, ze względu na jazdę po asfalcie, ale nie wiem czy to dobry kierunek. Moja jazda to 90% szosa, reszta to wertepy leśne, piaski, szutry. Nie chcę kg kloca. Opona ma być wytrzymała, znakomite opory toczenia, dobre trzymanie podczas przechyłów w zakrętach. Ale jaka szerokość? Myślę że właśnie 1.75, ewentualnie 1.9 na asfalt i bezdroża byłoby optymalnie. Cena? Chciałbym jak najtaniej (tak  100-150 za komplet). Jest to możliwe, czy trzeba jednak wydać sporo więcej?

 

A to udało mi się znależć:

-Maxxis Wormdrive

-Schwalbe Roud Cruiser

-Maxxis Overdrive

-Silento

-Geax Mezscal

- Vittoria adventure trail

-Continental Contact 2

-Author Cross MTB

-Delium Opona Sa-207

-Deestone 26 D-1006

-Hutchinson Acrobat Protekt Air

 

Może jeszcze inne, lepsze propozycje?

  • Mod Team
Napisano

Mogę się wypowiedzieć na temat drutowanych Maxxis Wormdrive 1,9 " : opona wystarczająco szybka na asfalcie ( 30 km < 1g ), w suchym terenie też dawała radę - chociaż czasem brakowało przyczepności na stromych podjazdach.

Zaznaczam, że były to bardzo strome podjazdy ( piach i trawa ), na których większość ludzi po prostu wprowadziłaby rower na górę.

Trzymanie boczne raczej słabe, zwłaszcza na mokrym asfalcie można się było oszukać.

Odporność na przebicia też nienajlepsza, ale tragedii nie było ( średnio może jedna guma na 1000 km ).

Podsumowując : stosunkowo szybki semi slick nadający się na asfalt i w lekki teren, jednak z naciskiem na drogi utwardzone.

Napisano

Pozwolę dodać swoje 3 grosze.

Jeździłem na wormdrive zwijanym przeszło ponad 1k km.W terenie spisują się całkiem nieźle ale pod warunkiem, że jest sucho.Opory toczenia bardzo niskie.Ogólnie z oponami maxxis mam same dobre wspomnienia dlatego bardzo Ci je polecam, jednak na mokro radziłbym uważać.Jeżeli jednak jeździsz 90% szosą to rozważ tę opcję

http://ultimabike.pl/pl/p/MAXXIS-DETONATOR-26x1.5-opona-zwijana-/2428

 

Sam ostatnio założyłem do swojego scotta 26" i jestem bardzo zadowolony tylko, że wersję 1.25.Bardzo dużą zaletą jest też waga z tego co pamiętam coś między 200-300g.

 

Napisano

Dziękuję. Opinie o Maxxis Wormdrive już mam. Jednak chciałbym zasięgnąć więcej informacji i aż w końcu coś mnie olśni właśnie do tej opony a nie innej. Za dużo miałem z nimi problemów ostatnio aby znowu wpaść w g....o.

Detonator z jednej strony kusi wagą, ale jednak boję się że bedzie możliwa tylko jazda na szosie a zjazd na pobocze to będzie zejście z roweru, bo nie będzie można jechać dalej. Dlatego skłaniałbym się za tymi klockami po bokach opony aby rower trymał sie w zakrętach a przejazd po piaskach też mógłby być możliwy.

Ktoś mnie jeszcze olśni?

Napisano

Dla mnie Khany to najgorsza opona jaką kiedykolwiek miałem. 1000km i kosz, łącznie 4 sztuki i zawsze to samo - wyłaził bąbel bokiem.

 

Jak chcesz gładko i z ząbkami to Conti Double Fighter II. Cały sezon na nich, ponad 4000km i bardzo mi do gustu przypadły. Obecnie jeżdżę na o wiele większych oponach ale te czekają zafoliowane na mój powrót do długich tras.

Napisano

Schwalbe Hurrican 26x 2.0 będzie idealna na Twoje potrzeby, może nie jest najlżejsze ale wytrzymała i szybka.

A jak się upierasz nad cieniasami to Conti Travel Contact 1,75... chociaż te 0,25 cala niewiele zmienia po za spadkiem poziomu komfortu.

Napisano

Z Khanów jednak zrezygnuję.

Teraz biorę pod uwagę:

 

-Schwalbe Hurrican

-Conti Double Fighter II

-Author Cross MTB

-Maxxis Wormdrive

-Maxxis Overdrive

-Schwalbe Silento

 

Plus co udało mi się jeszcze znaleźć:

 

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-ritchey-comp-speedmax-beta-26x2-0-5931.html

http://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/author/zero-26-x-195

http://dobresklepyrowerowe.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/author/speed-master-26-x-200http://dobresklepyrowerowe.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/author/speed-master-26-x-200

http://dobresklepyrowerowe.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/author/spanker-26-x-195

Ogólnie trudny wybór. Co myślicie o tych co dodałem a także o Author Cross MTB?

Napisano

Z wymienionych: Hurricane i Double Fighter. Pierwszymi zrobisz 20-30 tysięcy zapewne, o włos wolniej. Conti zrobisz 10-15 tysięcy o włos szybciej. Z innymi styczności nie miałem.

 

Moje Conti czekają na dojechanie, kolejne jakie kupuję to raczej Hurricane albo Race King ale 2.0.

Napisano

Bo żeby mieć opinie o różnicach trzeba korzystać z różnego osprzętowania. Khanów np miałem kilka sztuk, co prawda 1,95 ale w wersji i kshield i bez wkładki. Śliskie tak, że na kropli wody można się zabić, dziurawe okrutnie, co 100-200km kapeć, dosłownie raz na kilka dni dziura. Do tego fatalnie ciężkie i te bąble co 1000km i wymiana przez dystrybutora na nowe to po prostu jakiś żart dla mnie.

Napisano

Zawężam ponownie poszukiwania. Hurricane jest moim cichym faworytem ze względy na wytrzymałość, niskie opory toczenia i ogólnie bardzo dobre opinie na necie a przez to nie zabija ceną i wagą, choć to ostatnie mogłoby być jeszcze niższe, wtedy byłby to już prawie  ideał. Ale nie jest i dlatego lżejsze opony nie dają mi spokoju.

 

-Maxxis Wormdrive

-Author Cross MTB

-Ritchey COMP Speedmax Beta 26x2.0

 

Wszystkie te 3 opony mają wagę poniżej 600g. Nic nie wiem na temat Ritchey Comp Speedmax. Z wyglądu przypomina trochę Double Fighter II ale jest o wiele od niej  lżejsza.

Napisano

A gdyby nie chec eksperymentow a wedle zasady "jak cos dziala to tego nie zmieniamy" kupilbys ponownie Double Fightery?

 

Zdecydowanie i nawet chodzi mi to po głowie. Bo przednia po tych 4tys wygląda jak nowa, tylna troszkę się starła a że nadgorliwy jestem to zastanawiam się czy jak wrócę za jakiś czas do DFII czy nie kupić na tył nowego. Takie tam gdybania, w każdym razie zdecydowanie jak zacznie się robić ciepło to je zakładam i kręcę dalej.

Napisano
  •  

    Z wymienionych: Hurricane i Double Fighter. Pierwszymi zrobisz 20-30 tysięcy zapewne, o włos wolniej. Conti zrobisz 10-15 tysięcy o włos szybciej
    Z Huricanami też chyba nie miałeś styczności skoro twierdzisz że są wolniejsze od DF 2...

     

    Hurricane jest moim cichym faworytem ze względy na wytrzymałość, niskie opory toczenia i ogólnie bardzo dobre opinie na necie a przez to nie zabija ceną i wagą, choć to ostatnie mogłoby być jeszcze niższe, wtedy byłby to już prawie ideał. Ale nie jest i dlatego lżejsze opony nie dają mi spokoju. -Maxxis Wormdrive -Author Cross MTB -Ritchey COMP Speedmax Beta 26x2.0
    Lekkie opony robi się do XC a opony quasi-trekingowe mają byś w pierwszej kolejności wytrzymałe. Mówiąc szczerze to żadnej z tych 3 bym kijem nie dotknął... A jak jesteś takim maniakiem lekkości to kup te Hurricany i do tego dętki Schwalbe Ultralight. Bo jak znam życie to Twoje obecne dętki ważą po 250 gram/szt. a robisz zagadnienie z powodu 100 g na oponie... A druga sprawa jest taka że dobra i lekka opona nie kosztuje 50 zł ... Tak dla przykładu http://allegro.pl/opona-continental-race-king-race-sport-26x2-0-zwij-i5605519815.html
Napisano

Czytałem  o Sammy Slick. Nie umieściłem jej w propozycjach właśnie ze względu na cenę.

Dorzucę jeszcze czwartą  ciekawą propozycję (plus oczywiście Hurricane)

http://www.grawitacyjny.pl/p17484-opona-geax-mezcal-26x19-drut.html

No i nic nie mogę znaleźć na temat Ritchey COMP Speedmax Beta 26x2.0

 

Teraz to już zupełny mętlik w głowie...

Mógłby ktoś obeznany w temacie scharakteryzować te 5 opon, subiektywnie ocenić  i dalej zawęzić moje poszukiwania?

 

Alsew, maniakiem lekkości nie jestem, ale jak widzę że da się zaoszczędzić na wadze, to dlaczego nie. Tym bardziej że w kołach jednak jest to odczuwalne.

 

"Mówiąc szczerze to żadnej z tych 3 bym kijem nie dotknął..."

A dlaczego byś nie tknął? Aż takie to g...o?

O Geax Mezcal też podobne zdanie?

 

 

 

Napisano

O Mezcal ach na forum już było wszystko powiedziane, moim zdaniem to jest opona xc a nie na asfalt co najlepiej widać jak popada i do tego na asfalcie szybko bieżnik zniknie. O Sammy Slick

się nie wypowiem ale na forum sporo wyczytasz. O oponach Richeya czy Authora nie znajdziesz za duzo opini, co tez cos znaczy. Nikt nie podejmie decyzji za ciebie. Wrzuć na wagę lepiej swoje dętki i nie kombinuj...

Napisano

Już miałem teraz zamawiać Hurricane i dętki ultralight ale coś mnie w głowie trąciło z Conti Travel Contact 1,75. Wiem że cena dwukrotnie wyższa. Ale czy warto dopłacić do niej? Czy opory toczenia, przyczepność, wytrzymałość i ogólnie jakość oraz zachowanie tej opony na drodze jest warte tej dopłaty? Waga też jest podobna co Hurricane. Wiele dobrego czytałem o obu oponach. Schwalbe można porównać w ich tabelach ale Conti to inna bajka i tylko po osobistych doświadczeniach z obiema oponami można  dowiedzieć o ich praktycznych różnicach.

Napisano

Ta opona Conti będzie lepiej toczyć się po asfalcie ale gorzej w terenie, co wynika z szerokości, jeszcze skromniejszego bieżnika i twardszej gumy. Do tego musisz się liczyć ze spadkiem komfortu w porównaniu do Hurrican. Zaletą Travel Contact jest to ze prędzej zajdziesz rower niż ja zedrzesz, chociaż w tej kategorii Hurrican tez dobrze wypada... Na dobrą sprawę idealne byłoby połączenie Travel Contact na tyle I Hurrican na przodzie.

Napisano

Też właśnie zastanawiałem na taki mix. Ale możesz wytłumaczyć dlaczego właśnie w takiej konfiguracji? Dlaczego szersza na przodzie, węższa na tył? No i dlaczego nie zastosować na dwa koła Hurricane czy  tak samo Travel Contact? Pytam się, bo po prostu nigdy na to nie zwracałem uwagi i nie stosowałem takich mieszanek.

 

 

Napisano

Mieszanie opon jest powszechną praktyką, nawet niektórzy producenci sprzedają nowe rowery z miksem. Na tył daje się opony węższe, o mniej agresywnym biezniku bo z tylnego koła pochodzi 70 proc oporów toczenia, przednia opona może być szersza a agresywny bieżnik gwarantuje lepsza trakcję w terenie i zakrętach. Oczywiście możesz założyć 2 identyczne opony ale taki miks wydaje się być idealny. Ja tam od zawsze mieszam gumy ;-)

Napisano

Wiem że marudzę, ale  przed zamówieniem konfiguracji zaproponowanej przez Alsew, (Hurricane-Travel Contakt) przeglądałem jeszcze  oponki na stronie firmowej Schwalbe i znalazłem Marathon Cross http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-cross.html  I jakie moje zdziwienie było kiedy parametry w tabeli okazały się przeważnie lepsze niż Hurricane. Opona jest stosunkowo nowa i mało na jej temat jest informacji. Wpadła mi myśl, że może z agresywniejszym bieżnikiem włożyć ją na przód roweru? Ktoś zna tę oponę i mógłby porównać do Hurricane w praktyce, bo przecież papier wszystko przyjmie?

Napisano

Oczywiście o różnicach cenowych zdaje sobie sprawę  ;)  (znalazłem ją po 95zł) Pomimo tego jednak chciałbym dowiedzieć się o innych pozytywach i negatywach Marathon Cross  w porównaniu do Hurricane. Właściwości jezdne tej pierwszej na tabeli wyglądają baaaardzo obiecująco, dlatego cena aż tak już nie wystraszyła. Ale co jest na papierze a co w praktyce to inna sprawa. Czy różnice na drodze  między tymi gumami będą zauważalne i warte dopłaty czy jednak tabela w jeździe tych różnic nie oddaje a będzie to  tylko niepotrzebne wywalanie kasy na Krossy (jak nie wiać różnicy to po co przepłacać). Jeżeli są różnice to jakie? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...