mgipron Napisano 24 Lutego 2016 Napisano 24 Lutego 2016 Cześć Chciałem poprosić Was o pomoc przy wyborze roweru specialized z serii sirrus, zaweżając już do modelu: expert carbon. Zdecydowany jestem już na ten rower, tylko on jest w dwóch wersjach: expert carbon i expert carbon x1. Podstawowa rożnica to przednia korba i brak przerzutek z przodu i tutaj się zastanawiam czy ten z jedną przerzutką poprostu nie jest gorszy, a mnie tej przerzutki będzie brakowało (de facto robi się rower tylko z 11 przełożeniami). Druga różnica to w rodzaju przerzutki tylnej i manetki do tego (tutaj już kompletnie nie wiem, która jest lepsza). Rower potrzebuje głównie do jazdy po mieście, oraz na kilkudniowe wyprawy - głównie asfalt, po 100 km dziennie.
Pitof Napisano 24 Lutego 2016 Napisano 24 Lutego 2016 Witam, jeśli chodzi o manetki to ta od Srama działa bardzo dobrze. Jak się sprawuje microSHIFT to niestety nie mam pojęcia. Pamiętam jedynie, że zeszłoroczny Expert Carbon miał również manetki microSHIFTA (nie wiem czy te same) i spotkałem się z 2 czy 3 opiniami w sieci, wg których użytkownicy byli średnio zadowoleni. Natomiast w kwestii tylnych przerzutek to powiem tak: 105 jest dobra, ale Rival 1 działa jeszcze lepiej. Nie wiem czy to jest kwestia mocniejszej sprężyny i/lub czegoś innego, ale mi praca Srama bardziej się podoba.
mgipron Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 Cześć Proszę o konkretną poradę w zakresie wyboru Specialized Sirrus Carbon.Dzisiaj testowałem Speca Sirrus Extran Carbon X1, on ma kasetę Sunrace, 11-speed, 11-42t, mechanizm korbowy Gossamer Pro Megatooth, alloy, MegaEVO BB, 40T, 110mm BCD spider, podczas jazdy brakowało mi dolnych/cięższych przerzutek. Jak się rozpędziłem to aż chciało się zejść jeszcze jedno, dwa przełożenia niżej a tu nie było. Z drugiej strony za dużo był przerzutek lekkich, powyżej 5/6 praktycznie kręciłem w miejscu. Czy to dlatego że z przodu nie ma żadnej przerzutki ?!? Jest tylko jedna tarcza. Mam pytanie czy inny model speca Sirrus Expert Carbon z kasetą Shimano, 11-speed, 11-32t i mechanizmem korbowym FSA Gossamer Pro, alloy, MegaEVO BB, sub compact, 48/32T, 110mm BCD spider da mi to czego szukam czyli przełożenia do prędkości i jazdy po równym ? Czy te dwie przerzutki z przodu dadzą mi to ?
piciu256 Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 możesz zmienić z przodu tarczę na większą- będzie "bardziej twardo" więc przy szybkości ci nie zabraknie, i będzie więcej "wolnych" biegów używać.
rowerzystkaPomocy Napisano 6 Marca 2016 Napisano 6 Marca 2016 Też miałem dylemat czy brać tego Sirrusa na podobne zastosowanie, rok temu. Ostatecznie wziąłem Rose sl pro 2000, przemyśl, czy ten rower nadaje się na trasy 100km, bo imho nie.
Tomek21001 Napisano 6 Marca 2016 Napisano 6 Marca 2016 Mając budżet na Sirrusa Experta Carbon nie zastanawiałbym się nawet przez moment i wybrał.......któregoś Diverge. (po doświadczeniach z crossami,Roubaix itd )
mgipron Napisano 7 Marca 2016 Autor Napisano 7 Marca 2016 No niby tak z tą wymianą tarczy, tylko czy to nie będzie "proteza". Z jakiegoś powodu producent dobrał takie rozmiary, a co ważne do tego dobrał osprzętowanie ?!? Czy większa tarcza nie spowoduje zbyt dużych skosów ? I czy na tym osprzęcie to zadziała ? Zresztą już mi to zaproponowali w sklepie, tylko się obawiam, że oni chcą mi już teraz ten rower wcisnąć zmieniajac przód. Czy nie wybrać tego drugiego Sirrusa Carbon on już ma dwie przerzutki z przodu ( zakładam, że jedną wiekszą). skoro już kupuje rower jak dla mnie za kosmiczne kwoty 8.000-9.000 zł, to chciałbym, aby wszystko było perfect ! pomóżcie bardzo proszę
rowerzystkaPomocy Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Nie brałbym Specialized-a nawet Carbona ponieważ za tą cenę można mieć szosówkę 8kg w alu - tak jak pisałem ten Rose (5,5k) a za większą kasę zejdziesz do 7kg (ok 6,5k) i to zmiecie z trasy takiego Sirrusa. Carbon ma to do siebie, że niestety na rynku wtórnym ciężko go opchnąć, z racji ew. niewidocznych mikropęknięć. Na Carbon nie ma raczej dożywotniej gwarancji na ramę. W szosówkach Rose/Canyon które aktualnie chyba mają najlepszy stosunek ceny / jakości na rynku w modelach aluminiowych są Carbonowe widelce. Pod dupe można sobie wsadzić jakąś fajną sztycę typu Cane Creek (koszt ok 600zł ale działa): https://www.centrumrowerowe.pl/img/min/755/558/75558309_wspornik-siodla-amortyzowany-thudbuster-st-cane-creek_1024x1024_FFFFFF_pad.jpg Taka sztyca waży ok 400g czyli pewnie ze 200g do roweru zaledwie dokładasz więc przy 7kg i tak zmiatasz takiego Sirrusa a dodatkowo masz lepszą amortyzację niż na Carbonie. Poza tym zmieniać cokolwiek na Carbonie (nawet sztycę) to strach, tracisz odrazu gwarancję - jest tutaj na forum już kilka takich przypadków opisanych - pęka rama po zmianie sztycy / zacisku - do końca nie wiadomo. Także o zmianie tarczy też zapomnij.. Moja sugestia, nie pchać się w Carbona, bo cena wzrasta mocno a efekt nawet czasem odwrotny - niektóre rowerki po 8-9tyś będą ważyć 9kg na carbonie (między innymi Sirrus..), a Rose-a sl 3000 7,6kg masz za 6,5k alu + widelec Carbon a jak masz więcej kasy to bierzesz jeszcze wyższe modele, a takie są... Z drugiej strony fajny Carbon za niecałe 9k masz rower 6,75kg w ramie 57'' https://www.rosebikes.pl/bike/rose-x-lite-crs-3000-820238/aid:820315 Jeśli chodzi o hamulce tarczowe - jakoś kolarze Tour de France ich nie używają, nie oznacza to że nie panują nad hamowaniem przy prędkościach 70-80kg/h więc w ogóle bym się nimi nie przejmować, są cięższe niż zwykłe hamulce. Na forum jest użytkownik reprezentujący firmę Rose w PL - paulsen.
Pitof Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Czy nie wybrać tego drugiego Sirrusa Carbon on już ma dwie przerzutki z przodu ( zakładam, że jedną wiekszą). Tu nic nie trzeba zakładać. Wystarczy, że zerkniesz w specyfikację rowerów, którą sam tu wkleiłeś. W modelu Expert Carbon X1 masz kasetę o rozpiętości zębatek 11-42 i tarczę z przodu 40, czyli najtwardsze (najszybsze) przełożenie będzie miało wartość 3,63. W Expert Carbon masz kasetę o rozpiętości 11-32 i największą tarczę (tarczę nie przerzutki!) z przodu 48, czyli uzyskasz przełożenie o wartości 4,36. Zauważalnie twardsze. Jeszcze co do modelu X1 to nie wiem czy wiesz, ale Megatooth u FSA oznacza zębatkę typu narrow wide. Tak więc w przypadku ewentualnej wymiany na większą tarczę dobrze byłoby o tym pamiętać, aby nie pozbawić się zalet takiego rozwiązania. Poza tym zmieniać cokolwiek na Carbonie (nawet sztycę) to strach, Zerknąłeś chociaż jaka jest sztyca w tych Sirrusach, czy tak tylko sobie piszesz?
rowerzystkaPomocy Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Tak zerknąłem ale mnie się najlepiej jeździ na trapezowej a ponieważ do wyboru sztycy dochodzi się latami, to lepiej wiedzieć, że na ramie Carbonowe na wszelkie wymiany osprzętu pozwolić sobie nie można. Potem tutaj ludzie piszą posty w stylu: Dlaczego w VELO nigdy powinno się kupować roweru..
Pitof Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Wiesz to że Ty do czegoś musiałeś dochodzić latami i że najlepiej Ci się jeździ na trapezowej sztycy to jeszcze nie znaczy, że u wszystkich innych wygląda to tak samo. To po pierwsze. Po drugie gdybym miał w rowerze sztycę CG-R to ostatnia rzecz, o której bym pomyślał to jej wymiana. Po trzecie robienie z czyjegoś problemu z ramą ogólnego argumentu przeciw kupowaniu carbonowych rowerów jest demagogią. DELIKATNIE mówiąc. Wreszcie po czwarte przeprowadzenie ewentualnych zmian w rowerze jest zależnie od polityki gwarancyjnej i podejścia do klienta danego dystrybutora, a także zdrowego rozsądku (obu stron - vide malowanie ramy) a nie materiału z jakiego jest zrobiona rama roweru.
rowerzystkaPomocy Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Ciekawe, czy po paru latach ew. od razu jak autor chciałby coś zmienić w rowerze i coś złego by się stało, to byś wziął za to odpowiedzialność.. Ciekawe, czy byś zagwarantował, że Specialized przyjmie rower na gwarancję. Autor przymierza się do takich zmian, więc dobrze, żeby o tym wszystkim wiedział. Polityka gwarancyjna dla carbonów jest ostrzejsza nie bez powodu. Ryzyko uszkodzeń również jest większe. Świadomość tego tematu trzeba mieć. Carbony mają wiele zalet, o tych nie trzeba pisać. Warto napisać o tym co nie jest oczywiste. Teraz autor sam zdecyduje czy bierze ryzyko takiego zakupu na klatę (przy założeniu, że będzie coś w rowerze grzebał).
mgipron Napisano 7 Marca 2016 Autor Napisano 7 Marca 2016 Dzięki wielkie PITOF za Twoje wpisy, widać, że wiedzę masz naprawdę przeogromną !!! Dziekuję za obecne wpisy. Powiedz mi jeżeli Ty miałbyś dokonać wyboru to w X1 zmieniłbyś zebatkę (pytanie do jakiego rozmiaru) czy wybrałbyś model z dwoma zębatkami z przodu + możliwość przerzutki jaki daje Sirrus Expert Carbon ?
Pitof Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Ciekawe, czy po paru latach ew. od razu jak autor chciałby coś zmienić w rowerze i coś złego by się stało, to byś wziął za to odpowiedzialność.. Ciekawe, czy byś zagwarantował, Ja nie jestem dystrybutorem marki Specialized w Polsce, ani żadnej innej. Ja nie tworzę zapisów gwarancyjnych marki Specialized, ani żadnej innej. Ja nawet nie sprzedaję żadnych rowerów. W związku z czym po co zadajesz mi głupie pytania czy wziąłbym za coś personalną odpowiedzialność? W związku z jakim faktem miałbym to zrobić? Od tego jest autoryzowany dealer Speca i każdej innej marki, żeby jasno powiedział klientowi czy można zrobić dane zmiany z zachowaniem gwarancji czy nie. Proponuję, żebyś jeszcze raz przeczytał punkt 4 mojego poprzedniego posta. Choć wydawało mi się, że wyraziłem się jasno. @mgipron Ja osobiście wolałbym X1, ALE ja śmigam głównie po mieście, a jakieś długie wycieczki poza miasto zdarzają się u mnie sporadycznie. Tak więc dla mnie prostota napędu 1x11 byłaby zaletą, a najtwardsze przełożenie wystarczające. Natomiast z tego co Ty piszesz to wychodzi na to, że Sirrus z dwurzędową korbą (Expert Carbon) byłby dla Ciebie lepszym rozwiązaniem. Przemyśl to sobie na spokojnie, bo kwota jest spora. Te rowery biorą w ogóle udział w tej wiosennej promocji Speca -20%? Rowery z barankiem są oczywiście alternatywą, ale to też trzeba się najpierw przejechać, bo nie każdy taką kierownicę polubi.
Pitof Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 EDIT: Jeszcze co do ewentualnej zmiany tarczy to np. tutaj:http://www.bikeforums.net/hybrid-bicycles/1036482-2016-specialized-sirrus-carbon-expert-x1-2.html#post18583183 jest przykład użytkownika, który wymienił sobie korbę na model Srama z tarczą 46z. Zeszłoroczny Expert Carbon: https://www.specialized.com/pl/pl/bike-archive/2015/sirrus/sirrus-pro-carbon-disc/65324 też miał korbę z tarczą 40 z, ale kaseta zaczynała mu się od zębatki 10z, czyli było troszkę twardziej niż w tegorocznym X1. Wspomniany tu wcześniej Specialized Diverge w wersji z napędem 1x11 ma seryjnie montowaną korbę z tarczą 46z:https://www.specialized.com/us/en/bikes/adventure/diverge-comp-dsw-x1/107070. Ja nie potrafię udzielić Ci jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o ile większa tarcza będzie dla Ciebie optymalna. Jednemu wystarczy zmiana na 42z, a innemu na 44z czy 46z.
rowerzystkaPomocy Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 a nie jestem dystrybutorem marki Specialized w Polsce, ani żadnej innej. Ja nie tworzę zapisów gwarancyjnych marki Specialized, ani żadnej innej. Ja nawet nie sprzedaję żadnych rowerów. W związku z czym po co zadajesz mi głupie pytania czy wziąłbym za coś personalną odpowiedzialność? W związku z tym, że proponujesz ludziom rozwiązania, które mogą doprowadzić w prostej linii - do uszkodzeń roweru / ciała rowerzysty / utraty gwarancji ponieważ ryzyko grzebania w rowerach carbonowych jest duże ale o tym już nie informujesz albo udajesz, że tak nie jest. Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności, ale ode mnie porady nie dostaniesz, bo bezpłatnie ich nie daje. Żebyś to zrozumiał, mogę Ci to porównać do samowolnej zmiany w projekcie domu, bez przeliczania jego parametrów na nowo. Efekt wiadomo jaki może być. Ogólnie to nie chce mi się z Tobą sprzeczać więc odłączam się od tematu.
Pitof Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 Człowieku Ty masz jakiś poważny problem z umiejętnością czytania ze zrozumieniem i logicznym myśleniem. Po pierwsze to nie ja zaproponowałem wymianę tarczy tylko użytkownik piciu256 (post nr 4), a przede wszystkim sam sklep, który te rowery sprzedaje (post nr 7). Proponuje, żebyś tam zadzwonił. Po drugie to ja nawet uczuliłem na to jaki rodzaj zębatki jest tam zamontowany i że warto o tym pamiętać podczas ewentualnej wymiany. Po trzecie jasno i wyraźnie napisałem od czego zależy możliwość ewentualnej wymiany elementów w rowerze. Niestety usilnie nie chcesz tego przeczytać. Od dwóch dni. Skup się i zacznij czytać ze zrozumieniem co inni do Ciebie piszą, bo póki co to dyskutujesz sam ze sobą. Sam sobie stawiasz tezy, z którymi później bohatersko walczysz. Co do udzielania mi porad przez takiego speca jak Ty to pozwól, że nie skorzystam. Mógłbym tego intelektualnie nie przetrwać. Gratuluję jednak wysokiej samooceny.
piciu256 Napisano 8 Marca 2016 Napisano 8 Marca 2016 W związku z tym, że proponujesz ludziom rozwiązania, które mogą doprowadzić w prostej linii - do uszkodzeń roweru / ciała rowerzysty / utraty gwarancji Ja pierwszy zaproponowałem założenie większej tarczy, i chętnie dowiem się jakie szkody (poza oczywiście skutkami zbyt szybkiej jazdy bez umiejętności) może wyrządzić większy blat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.