Skocz do zawartości

[rower] jaki do pracy ?


alabruda77

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Podjąłem decyzję żeby w sezonie letnim zamienić samochód na rower. Zacząłem rozglądać się za rowerem, czytać opinie i sam nie wiem co wybrać. Dystans który będę pokonywał to 23 km, z tego 80 % to szosa 20% ścieżka rowerowa przez miasto. Chciałbym jak najszybciej pokonywać ten dystans, nie wiem jaki rower będzie do tego najlepszy? Cross? Treking? Przełajowy? Kwota która dysponuje to 2 tyś. Lepszy będzie nowy, czy może używany?

Proszę o pomoc i propozycje.

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Uważam, że najlepszy będzie cross ( przy założeniu, że nie będziesz chciał na nim bić rekordów prędkości w drodze do pracy ) : http://allegro.pl/rower-28-19-romet-orkan-4-0-m-cross-2015r-wwa-i5731813794.html   lub  http://allegro.pl/romet-orkan-4-0-m-2015-od-rower-sport-pl-i5991257168.html - w zależności jakiego rozmiaru potrzebujesz.

Szosówką byłoby szybciej, ale chyba nie chcesz się garbić :icon_question:

Jeżeli nie zależy Ci na amortyzatorze, to możesz pomyśleć o rowerze fitness ( szosa z prostą kierownicą ) - tu chyba lepiej szukać używanych, bo nowe będą miały słabszy osprzęt w tej cenie.

Treking tylko w sytuacji, kiedy masz zamiar więcej ze sobą wozić - jak Cię kiedyś najdzie ochota na wojaże z bagażem, to z crossa też go będzie można zrobić, ale pod warunkiem posiadania odpowiednich mocowań na ramie.

 

Napisano

Dzięki za odpowiedź, amortyzator mi nie potrzebny zastanawiałem się nad szosa. Martwi mnie jednak ten kawałek przez miasto po ścieżce jest sporo świateł i kiepsko by było hamowac w typowej szosie. Na pewno potrzebne mi błotniki i oświetlenie. Skłaniam się bardziej w coś crossowego bądź coś pomiędzy crossem a szosa. Bagażnik mi jest zbędny.

Pozdrawiam

Napisano

 

 

coś pomiędzy crossem a szosa.

To są rowery fitnes. Trochę niszowe, ale myślę, że idealnie trafią w twoje preferencje.

Napisano

@@alabruda77, Jeśli nie masz jakiegoś już doświadczenia z rowerami to najlepiej byłoby wziąć nowy. Cross będzie odpowiedni do Twoich celów (nie ogranicza Cię tylko do dróg, jeśli chciałbyś w przyszłości więcej pośmigać). Dobrym rozwiązaniem byłoby pójście do sklepu i przymierzenie się do jakiegoś roweru. Warto popytać w sklepach o końcówki serii, bo czasem można znaleźć w dobrej cenie nowe rowery z wcześniejszych lat. Poza tym, podaj jeszcze swój wzrost, żebyśmy mogli znaleźć rozmiar.

A jeśli chodzi o nówki prosto od producentów to tutaj są całkiem fajne. Oba od polskich marek:
- Kross Evado 3 (hamulce tarczowe, gorszy napęd)

- Unibike Crossfire GTS (V'ki, lepszy napęd)

 

A tu opcjonalnie (jeśli możesz nagiąć budżet o ok. 100z). Oba rowery bardzo do siebie zbliżoneł:
- Kross Evado 4

- Unibike Crossfire GTS Disc

Napisano

Właśnie mam zamiar iść Ci sklepu i do czegoś się przymiezyc. Chciałbym też znać opinie osób postronnych które się na tym znaja czyli was:-)

Mam 187 waze 85kg, noga 85.

Dzięki za odpowiedź.

Napisano

Tak jak poprzednicy - proponuje podejść do sklepu i się przymierzyć

Ja natomiast mam podobny dystans do pracy tzn 20 km i podobny stosunek drogi do ścieżek rowerowych

Na początku jeżdziłem MTB na 26'' - było ok ale przesiadłem się na przełaj

 

plusy jakie ja widze w stosunku do MTB to 

dużo mniejsza waga i opry

śpieszy ci się lub masz pod wiatr - dolny chwyt i do przodu

w korku jedziesz na górze kierownicy i masz hamulce pod ręką

Z pod kół 700 23c nie leje się tak mocno jak z 2.0'' 26''

 

 Każdy ma inne preferencje

Napisano

Daruj sobie crossy,trekkingi,szosy na 23mm,fitnessy i podobne.

W zalezności od preferencji co do kierownicy  (osobiście polecam szosową,niezależnie,czy miasto/poza nim ) celuj w coś takiego (przykłady tylko) :

 

http://allegro.pl/bdb-specialized-sirrus-expert-roz-57cm-22cali-i5998344452.html

 

http://allegro.pl/focus-mares-ax-4-0-rozmiar-l-56-i6010010539.html

 

czyli szerzej,wygodniej i nieco mocniej niż typowa szosa,sporo lżej i efektywniej niż cross z amortyzatorem,trzyblatową korbą itd.

Napisano

A zastanów się czy 5 min, które możesz zaoszczędzić na rowerze szosa/fitnes w stosunku do cross/treking czy nawet city jest tego warte. Ta druga grupa jest bardziej uniwersalna.jak decydujesz si,ę na 23 km dojazdu do pracy rowerem to pewnie używasz go też do innych celów. Twój wybór, ale ja też często dojeżdżam do pracy rowerem i z moich doświadczeń rozmaitych wynika, że tu najważniejszy jest komfort.

Napisano

A taki typowy fitness jak wygląda?

 

Powołany wyżej specialized sirrus to jest właśnie typowy rower fitness

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...