Skocz do zawartości

[koła 29" XC] w co zainwestować ?


Specfanz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

ważę 80kg i mam problem ... ale nie ze swoją wagą, a seryjnych kół z mojego Speca, która aktualnie wynosi 2250g-tył i 2050-przód (z oponą i dętką bez tarcz i kasety). I tutaj pojawia się pytanie w co zainwestować w granicach 500zł-600zł, aby zejść rozsądnie na tej wadze i czy brnąć np w no tubes czy nie ma sensu. Dodam, że koła 29" będą widziały różny teren, ale za wysoko od ziemi odrywać się nie powinny :) Więc tak:

 

Piasty:

tutaj raczej nie ma problemu i myślę o Novatec D041 i D042, kosztują około 250zł a jedyny ich minus to waga.

http://allegro.pl/piasty-novatec-nt-d041sb-nt-d042sb-disc-8-9-10-32h-i5814011981.html

ewentualnie czy warto doinwestować w D711/D712 z racji ich niewielkiej wagi lecz sporo wyższej ceny ok.450zł :(

http://allegro.pl/piasty-novatec-nt-d711sb-nt-d712sb-disc-8-9-10-32h-i5115655929.html

 

Nyple i szprychy:

tutaj nypel ameliniowy :) CN Spoke i szprychy DT Swiss Competition ... waga takiego zestawu to chyba 220gr przy 32szt.

 

Obręcze; (tu już jest trudniej... myślę o czymś oczkowanym i na 32H)

1. Może bez dętki i lekka ALEXRIMS Volar 2.1 29'' 32H tubeless

http://allegro.pl/alexrims-obrecz-volar-2-1-29-32h-tubeless-bs-i5966255769.html

 

2. A może rozsądne:

Alexrims SX44 32otw/530g

http://allegro.pl/obrecz-29-alexrims-sx44-oczkowana-32-otw-obrecze-i5828162353.html

Alexrims DP20 32otw/590

http://allegro.pl/obrecz-29-alexrims-dp20-oczkowana-32-otw-w-wa-i5636859082.html

 

3. Może coś z DT Swissa:

DT Swiss Obręcz 485D 29'' 32otw 

http://allegro.pl/dt-swiss-obrecz-485d-29-32otw-50-bikestacja-i5740966859.html

DT Swiss 533d 29er 32h

http://allegro.pl/dt-swiss-533d-29er-32h-od-daveo-i5800873576.html

 

4. Czy WTB ??

WTB OBRĘCZ ST i19 29er 29 CALI 32H

http://allegro.pl/wtb-obrecz-st-i19-29er-29-cali-32h-disc-cr-i5459874091.html

 

A może zupełnie coś innego :)

 

 

Napisano

prawdopodobnie waga kół wyjdzie minimalnie mniejsza jak nie taka sama jak ta w tych specach.

Jeśli chcesz wymieniać koła po to żeby urwać z wagi, to musisz liczyć minimum 1000zł żeby cokolwiek poczuć, do 600zł zamienisz ciężko koła na ciężkie

Napisano

Żeby za 500-600 zł zejść z wagi to najlepiej zainwestować w lekkie porządne zwijane opony i lekkie dętki lub system bezdetkowy... reszty bym nie ruszał bo przeplatane tego co masz mija się z celem a na nowe koła musisz podwoić budżet.

Napisano

Koła na golasa mają wagę tył-1320gr, przód-1110gr więc łącznie mamy 2430g  + opony i dętki (no i kaseta i tarcze, ale tego nie liczę bo tu nie mam zamiaru kombinować).

Całkiem poważnie myślę o zestawie DT Swiss 485D NT 771/712 29" 1705g:

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-485d-nt-771-712-29-1705g-25-taniej-40269.html

 

Swoją drogą były dokładnie w takim zestawieniu ostatnio na Allegro za 500zł :( ... przepadły.

 

Do tego dętka Maxxis Ultralight 125g i opona np. zwijany Race King-650g lub zwijany Maxxis Crosmark-650g

 

Wszystko to da koła o wadze łącznej około 3255g czyli ok.1kg lżejsze z czego 725g na gołych kołach ... a to chyba jest już różnica i łącznie za jakieś 850zł licząc wymianę opon i dętek.

Napisano

No Twoje są ciężkie faktycznie. Generalnie można za dobry pieniądz upolować używki w okolicy 2 kg, niżej w 29 zaczynają się już schody finansowe.

Napisano
Koła na golasa mają wagę tył-1320gr, przód-1110gr więc łącznie mamy 2430g

Same koła tj. obręcze piasty i szprychy? Aż wierzyć mi się nie chce, że to możliwe. Piasta na tyle musiała by ważyć ok. 600g, tyle samo obręcz, a 120g szprychy z nyplami. Masakra jakaś :)

 

 

 

Całkiem poważnie myślę o zestawie DT Swiss 485D NT 771/712 29" 1705g:

 

Te obręcze są raczej trekingowe, a nie MTB. 19mm szerokości wewnętrznej to strasznie mało jak na obecne standardy. Poszukaj jakichś 21mm, a nawet 23 czy 25mm. Koło lekkie, bo bardzo wąska obręcz, sprytne zaciemnienie obrazu :)

 

Najważniejsza w kole jest masa znajdująca się na jego obrzeżu czyli obręcz, opona, dętka, nyple. Mniej ważne są szprychy, a już najmniej piasty. Jeśli masz ograniczony mocno budżet, to wybierz najtańsze piasty, będą cięższe, ale tanie, tanie szprychy, najwyżej grubsze (2mm) ale w mniejszej ilości, nyple mosiężne, a zainwestuj w porządną obręcz o słusznej szerokości i wadze (23/25mm i 450/500g), na tym elemencie nie oszczędzaj. 

Robotę zleć dobremu i sprawdzonemu fachowcowi, a będziesz zadowolony. 

Napisano

Nie zależy mi jakoś obsesyjnie na wadze, bo potrzebuję tych kół do przyjemnej jazdy i żeby też wytrzymały swoje czasami, a nie do ścigania.  Widzę już, że budżet 600zł to nie realna kwota i tu na wadze nic nie urwę i nie ma to sensu. Ostatecznie zdecydowałem na piasty 711/712 Novateca i będę systematycznie w przypływach gotówki zbierał kolejne graty, aby w końcu coś złożyć sensownego. Będę celował w obręcze i opony o wadze ok.500gr przy szerokości 23-25mm. Pewnie wyjdzie to wszystko ostatecznie ponad 1000zł, ale nie będzie tak bolało jak się rozłoży w czasie :)

Napisano

 

 

23-25mm
weź zrób troszkę inaczej... zainwestuj w obręcze min 28 zewnętrznie może będzie parę gramów ciężej ale sztywność takich kół znacznie wzrośnie a opony na tych obręczach będą o wiele lepiej pracować. Wielkim błędem jest szukanie obręczy do kół 29 o szerokości równoważnej kołom 26 czyli 25mm. Koła są może lekkie ale papierowe i opony źle na nich pracują (żarówka) szczególnie na niskich ciśnieniach.  Ja mam 90 kg i przy obręczach szer 28 mm schodzę na dętce do blisko 1 atm. 
Napisano

Jemu chodzi o wymiar wewnętrzny. Obręcz mająca 25 w środku ma ok. 29mm na zewnątrz. Druga sprawa że to, ile jest na zewnątrz nie ma żadnego znaczenia, ważne to co w środku, bo od tej szerokości wewnętrznej zależy jak ułoży się opona i jaki kształt przyjmie. Na zewnątrz może być sobie nawet 35mm, ale jeśli w środku będzie 19 to kicha.

 

 

 

Ostatecznie zdecydowałem na piasty 711/712 Novateca

Nie 711/712 lecz nowsze i poprawione (czytaj, zdecydowanie lepsze) 771 i 772.

Napisano

Nie znam się za bardzo na odchudzaniu sprzętu, ale jakiś czas temu wymieniłem seryjne koła ze Speca które razem ważyły prawie 5400 gr na składane DT 370 SP + 533d (a więc najniższa półka DT) i waga spadła o ponad 1200 g. W sumie różnica niewielka (jest to do zbicia na lepszych od Rapid Robów oponach) ale odczuwalna w czasie jazdy.

Koszt mojej zabawy razem ze szprychami zamknął się w 600 zł więc nie uważam tego za zły wynik.

Napisano

 

 

wymieniłem seryjne koła ze Speca które razem ważyły prawie 5400 gr na składane DT 370 SP + 533d (a więc najniższa półka DT) i waga spadła o ponad 1200 g.

właśnie trochę kusza mnie te obręcze bo cena jest bardzo rozsądna ... jednak już waga mniej 575g to całkiem sporo, tyle że za te 80g mniej w M442 trzeba zapłacić prawie 3 x tyle :|

 

Nie 711/712 lecz nowsze i poprawione (czytaj, zdecydowanie lepsze) 771 i 772.

Arni, 711/712 dostałem w cenie 400zł za nowe z zaciskami, 771/772 nie znalazłem taniej niż 475zł ... niby nie dużo, ale tu 50 tu 50 i robią się kolejne setki ... tak wiem, nikt nie powiedział, że to będzie tania zabawa, ale chciałbym zachować zdrowy rozsądek i kupować graty przyzwoite za rozsądną cenę. Nie potrzebuje mega lekkiego roweru dościgania, ale przyjemne wozidełko :)

Napisano

A przeczytałeś o wadach tylnej piasty 712? Czytałeś, że pierścień zapadek pęka i wykręca, chyba zapadki także pękały? A zauważyłeś, że 772 są już seryjnie wyposażone w stalową płytkę na jednym wypuście bębenka, która (przynajmniej częściowo) zapobiega wcinaniu się koronek? Można było wybrać przednią tańszą, ale na tył wolał bym dołożyć jednak, bo to nie są mało istotne wady/zalety.

Jest jeszcze inna pozytywna cecha 772, konwersja na inne standardy. Tak, wiem, dziś powiesz że masz tradycyjne haki i QR ci wystarcza, a za 7 lat też tak powiesz, gdy pęknie ci przypadkiem rama, a wszystkie nowe będą miały tylko sztywne osie 12x142?

Napisano

 

 

Jest jeszcze inna pozytywna cecha 772, konwersja na inne standardy. Tak, wiem, dziś powiesz że masz tradycyjne haki i QR ci wystarcza, a za 7 lat też tak powiesz, gdy pęknie ci przypadkiem rama, a wszystkie nowe będą miały tylko sztywne osie 12x142?

Przekonałeś mnie :) podoba mi się perspektywa ze nie dość, że 77x przeżyją ramę z QR to i po 7latach pracy będą nadawały się do dalszego użytkowania ;) ...a na poważnie, to zamieniłem 711/712 na 771/772 w sumie w podobnej cenie.

 

 

Napisano

To ja dodam od siebie. Mam złożone koła na Piastach 771/772 i obręczach dt 533d (32 szprychy) koła ważą razem z taśmą:

tył 1132

przód 1019 gram.

Uważam, że to dobra waga jak na tą cenę. Kupowałem od razu z przejściówkami.

Napisano

Znalazłem cos takiego z Alexrims MD23 , niby ciężka bo 530g, ale szeroka za to szeroka 23mm i w rozsądnej cenie

http://amppolska.pl/obrecz-mtb-alexrims-md23-29-x32otw-tubeless-ready-h-tarczowy-kapslowana-czarna,alx-md2329,pk115568,p15144,pl

Zwróc uwagę na stany magazynowe AMP. Połowę obręczy jakie "oferują" nie ma na stanie i czasami rok się czeka żeby się cokolwiek pojawiło, szukaj w obręczach które są dostępne

Napisano

1.95 a w realu 1.7 o ile nie mniej. Na 25mm obręczy założyłem RoRo 2.25 i zamiast 57mm suwmiarka pokazuje 25mm. To jakie trzeba mieć obręcze, by wyszło 57mm? 29mm?

345g to waga drutowej opony szosowej o szerokości 28mm. Nie spodziewam się realnie tych 1.95". A poza tym do 29" takie rurki? Jakoś tak niebardzo

Napisano

Przy mojej jeździe, gdzie dojeżdżając do pracy muszę się poruszać po asfalcie najbardziej przemawia do mnie opona Thunder Burt, lekka , szeroka, z gęstym bieżnikiem w środku co będzie plusem na asfalt, ale powinna i w mniej gładkim terenie sobie poradzić - chyba że się mylę :)

http://allegro.pl/schwalbe-opona-thunder-burt-29x2-25-evo-tl-e-500g-i5803488685.html

Jedyny chyba minus to cena :(

Ewentualnie jeszcze lżejszy FFred:

http://allegro.pl/opona-schwalbe-furious-fred-26x2-25-tl-ready-zwij-i5649695427.html

Ale cena tutaj to dwa minusy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...