Specfanz Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Cześć, ważę 80kg i mam problem ... ale nie ze swoją wagą, a seryjnych kół z mojego Speca, która aktualnie wynosi 2250g-tył i 2050-przód (z oponą i dętką bez tarcz i kasety). I tutaj pojawia się pytanie w co zainwestować w granicach 500zł-600zł, aby zejść rozsądnie na tej wadze i czy brnąć np w no tubes czy nie ma sensu. Dodam, że koła 29" będą widziały różny teren, ale za wysoko od ziemi odrywać się nie powinny Więc tak: Piasty: tutaj raczej nie ma problemu i myślę o Novatec D041 i D042, kosztują około 250zł a jedyny ich minus to waga. http://allegro.pl/piasty-novatec-nt-d041sb-nt-d042sb-disc-8-9-10-32h-i5814011981.html ewentualnie czy warto doinwestować w D711/D712 z racji ich niewielkiej wagi lecz sporo wyższej ceny ok.450zł http://allegro.pl/piasty-novatec-nt-d711sb-nt-d712sb-disc-8-9-10-32h-i5115655929.html Nyple i szprychy: tutaj nypel ameliniowy CN Spoke i szprychy DT Swiss Competition ... waga takiego zestawu to chyba 220gr przy 32szt. Obręcze; (tu już jest trudniej... myślę o czymś oczkowanym i na 32H) 1. Może bez dętki i lekka ALEXRIMS Volar 2.1 29'' 32H tubeless http://allegro.pl/alexrims-obrecz-volar-2-1-29-32h-tubeless-bs-i5966255769.html 2. A może rozsądne: Alexrims SX44 32otw/530g http://allegro.pl/obrecz-29-alexrims-sx44-oczkowana-32-otw-obrecze-i5828162353.html Alexrims DP20 32otw/590 http://allegro.pl/obrecz-29-alexrims-dp20-oczkowana-32-otw-w-wa-i5636859082.html 3. Może coś z DT Swissa: DT Swiss Obręcz 485D 29'' 32otw http://allegro.pl/dt-swiss-obrecz-485d-29-32otw-50-bikestacja-i5740966859.html DT Swiss 533d 29er 32h http://allegro.pl/dt-swiss-533d-29er-32h-od-daveo-i5800873576.html 4. Czy WTB ?? WTB OBRĘCZ ST i19 29er 29 CALI 32H http://allegro.pl/wtb-obrecz-st-i19-29er-29-cali-32h-disc-cr-i5459874091.html A może zupełnie coś innego
dawid Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 prawdopodobnie waga kół wyjdzie minimalnie mniejsza jak nie taka sama jak ta w tych specach. Jeśli chcesz wymieniać koła po to żeby urwać z wagi, to musisz liczyć minimum 1000zł żeby cokolwiek poczuć, do 600zł zamienisz ciężko koła na ciężkie
Poochaty Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Przede wszystkim zważ te koła na golasa, bez opon i dętek, bez kasety, bez tarcz. Wtedy będzie wiadomo, do jakiego pułapu się odnosisz.
Alsew Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Żeby za 500-600 zł zejść z wagi to najlepiej zainwestować w lekkie porządne zwijane opony i lekkie dętki lub system bezdetkowy... reszty bym nie ruszał bo przeplatane tego co masz mija się z celem a na nowe koła musisz podwoić budżet.
Specfanz Napisano 25 Lutego 2016 Autor Napisano 25 Lutego 2016 Koła na golasa mają wagę tył-1320gr, przód-1110gr więc łącznie mamy 2430g + opony i dętki (no i kaseta i tarcze, ale tego nie liczę bo tu nie mam zamiaru kombinować). Całkiem poważnie myślę o zestawie DT Swiss 485D NT 771/712 29" 1705g: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-485d-nt-771-712-29-1705g-25-taniej-40269.html Swoją drogą były dokładnie w takim zestawieniu ostatnio na Allegro za 500zł ... przepadły. Do tego dętka Maxxis Ultralight 125g i opona np. zwijany Race King-650g lub zwijany Maxxis Crosmark-650g Wszystko to da koła o wadze łącznej około 3255g czyli ok.1kg lżejsze z czego 725g na gołych kołach ... a to chyba jest już różnica i łącznie za jakieś 850zł licząc wymianę opon i dętek.
Poochaty Napisano 25 Lutego 2016 Napisano 25 Lutego 2016 No Twoje są ciężkie faktycznie. Generalnie można za dobry pieniądz upolować używki w okolicy 2 kg, niżej w 29 zaczynają się już schody finansowe.
Specfanz Napisano 25 Lutego 2016 Autor Napisano 25 Lutego 2016 I takie polowanie chyba muszę zacząć ... niewykorzystana szansa na powyższe w cenie 500zł mnie motywuje
Arni220 Napisano 25 Lutego 2016 Napisano 25 Lutego 2016 Koła na golasa mają wagę tył-1320gr, przód-1110gr więc łącznie mamy 2430g Same koła tj. obręcze piasty i szprychy? Aż wierzyć mi się nie chce, że to możliwe. Piasta na tyle musiała by ważyć ok. 600g, tyle samo obręcz, a 120g szprychy z nyplami. Masakra jakaś Całkiem poważnie myślę o zestawie DT Swiss 485D NT 771/712 29" 1705g: Te obręcze są raczej trekingowe, a nie MTB. 19mm szerokości wewnętrznej to strasznie mało jak na obecne standardy. Poszukaj jakichś 21mm, a nawet 23 czy 25mm. Koło lekkie, bo bardzo wąska obręcz, sprytne zaciemnienie obrazu Najważniejsza w kole jest masa znajdująca się na jego obrzeżu czyli obręcz, opona, dętka, nyple. Mniej ważne są szprychy, a już najmniej piasty. Jeśli masz ograniczony mocno budżet, to wybierz najtańsze piasty, będą cięższe, ale tanie, tanie szprychy, najwyżej grubsze (2mm) ale w mniejszej ilości, nyple mosiężne, a zainwestuj w porządną obręcz o słusznej szerokości i wadze (23/25mm i 450/500g), na tym elemencie nie oszczędzaj. Robotę zleć dobremu i sprawdzonemu fachowcowi, a będziesz zadowolony.
Specfanz Napisano 26 Lutego 2016 Autor Napisano 26 Lutego 2016 Nie zależy mi jakoś obsesyjnie na wadze, bo potrzebuję tych kół do przyjemnej jazdy i żeby też wytrzymały swoje czasami, a nie do ścigania. Widzę już, że budżet 600zł to nie realna kwota i tu na wadze nic nie urwę i nie ma to sensu. Ostatecznie zdecydowałem na piasty 711/712 Novateca i będę systematycznie w przypływach gotówki zbierał kolejne graty, aby w końcu coś złożyć sensownego. Będę celował w obręcze i opony o wadze ok.500gr przy szerokości 23-25mm. Pewnie wyjdzie to wszystko ostatecznie ponad 1000zł, ale nie będzie tak bolało jak się rozłoży w czasie
woojj Napisano 26 Lutego 2016 Napisano 26 Lutego 2016 23-25mm weź zrób troszkę inaczej... zainwestuj w obręcze min 28 zewnętrznie może będzie parę gramów ciężej ale sztywność takich kół znacznie wzrośnie a opony na tych obręczach będą o wiele lepiej pracować. Wielkim błędem jest szukanie obręczy do kół 29 o szerokości równoważnej kołom 26 czyli 25mm. Koła są może lekkie ale papierowe i opony źle na nich pracują (żarówka) szczególnie na niskich ciśnieniach. Ja mam 90 kg i przy obręczach szer 28 mm schodzę na dętce do blisko 1 atm.
Arni220 Napisano 26 Lutego 2016 Napisano 26 Lutego 2016 Jemu chodzi o wymiar wewnętrzny. Obręcz mająca 25 w środku ma ok. 29mm na zewnątrz. Druga sprawa że to, ile jest na zewnątrz nie ma żadnego znaczenia, ważne to co w środku, bo od tej szerokości wewnętrznej zależy jak ułoży się opona i jaki kształt przyjmie. Na zewnątrz może być sobie nawet 35mm, ale jeśli w środku będzie 19 to kicha. Ostatecznie zdecydowałem na piasty 711/712 Novateca Nie 711/712 lecz nowsze i poprawione (czytaj, zdecydowanie lepsze) 771 i 772.
xandercage Napisano 29 Lutego 2016 Napisano 29 Lutego 2016 Nie znam się za bardzo na odchudzaniu sprzętu, ale jakiś czas temu wymieniłem seryjne koła ze Speca które razem ważyły prawie 5400 gr na składane DT 370 SP + 533d (a więc najniższa półka DT) i waga spadła o ponad 1200 g. W sumie różnica niewielka (jest to do zbicia na lepszych od Rapid Robów oponach) ale odczuwalna w czasie jazdy. Koszt mojej zabawy razem ze szprychami zamknął się w 600 zł więc nie uważam tego za zły wynik.
Specfanz Napisano 1 Marca 2016 Autor Napisano 1 Marca 2016 wymieniłem seryjne koła ze Speca które razem ważyły prawie 5400 gr na składane DT 370 SP + 533d (a więc najniższa półka DT) i waga spadła o ponad 1200 g. właśnie trochę kusza mnie te obręcze bo cena jest bardzo rozsądna ... jednak już waga mniej 575g to całkiem sporo, tyle że za te 80g mniej w M442 trzeba zapłacić prawie 3 x tyle :| Nie 711/712 lecz nowsze i poprawione (czytaj, zdecydowanie lepsze) 771 i 772. Arni, 711/712 dostałem w cenie 400zł za nowe z zaciskami, 771/772 nie znalazłem taniej niż 475zł ... niby nie dużo, ale tu 50 tu 50 i robią się kolejne setki ... tak wiem, nikt nie powiedział, że to będzie tania zabawa, ale chciałbym zachować zdrowy rozsądek i kupować graty przyzwoite za rozsądną cenę. Nie potrzebuje mega lekkiego roweru dościgania, ale przyjemne wozidełko
Arni220 Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 A przeczytałeś o wadach tylnej piasty 712? Czytałeś, że pierścień zapadek pęka i wykręca, chyba zapadki także pękały? A zauważyłeś, że 772 są już seryjnie wyposażone w stalową płytkę na jednym wypuście bębenka, która (przynajmniej częściowo) zapobiega wcinaniu się koronek? Można było wybrać przednią tańszą, ale na tył wolał bym dołożyć jednak, bo to nie są mało istotne wady/zalety. Jest jeszcze inna pozytywna cecha 772, konwersja na inne standardy. Tak, wiem, dziś powiesz że masz tradycyjne haki i QR ci wystarcza, a za 7 lat też tak powiesz, gdy pęknie ci przypadkiem rama, a wszystkie nowe będą miały tylko sztywne osie 12x142?
Specfanz Napisano 1 Marca 2016 Autor Napisano 1 Marca 2016 Jest jeszcze inna pozytywna cecha 772, konwersja na inne standardy. Tak, wiem, dziś powiesz że masz tradycyjne haki i QR ci wystarcza, a za 7 lat też tak powiesz, gdy pęknie ci przypadkiem rama, a wszystkie nowe będą miały tylko sztywne osie 12x142? Przekonałeś mnie podoba mi się perspektywa ze nie dość, że 77x przeżyją ramę z QR to i po 7latach pracy będą nadawały się do dalszego użytkowania ...a na poważnie, to zamieniłem 711/712 na 771/772 w sumie w podobnej cenie.
Specfanz Napisano 2 Marca 2016 Autor Napisano 2 Marca 2016 Znalazłem cos takiego z Alexrims MD23 , niby ciężka bo 530g, ale szeroka za to szeroka 23mm i w rozsądnej cenie http://amppolska.pl/obrecz-mtb-alexrims-md23-29-x32otw-tubeless-ready-h-tarczowy-kapslowana-czarna,alx-md2329,pk115568,p15144,pl
100lar3k Napisano 2 Marca 2016 Napisano 2 Marca 2016 To ja dodam od siebie. Mam złożone koła na Piastach 771/772 i obręczach dt 533d (32 szprychy) koła ważą razem z taśmą: tył 1132 przód 1019 gram. Uważam, że to dobra waga jak na tą cenę. Kupowałem od razu z przejściówkami.
dawid Napisano 2 Marca 2016 Napisano 2 Marca 2016 Znalazłem cos takiego z Alexrims MD23 , niby ciężka bo 530g, ale szeroka za to szeroka 23mm i w rozsądnej cenie http://amppolska.pl/obrecz-mtb-alexrims-md23-29-x32otw-tubeless-ready-h-tarczowy-kapslowana-czarna,alx-md2329,pk115568,p15144,pl Zwróc uwagę na stany magazynowe AMP. Połowę obręczy jakie "oferują" nie ma na stanie i czasami rok się czeka żeby się cokolwiek pojawiło, szukaj w obręczach które są dostępne
Specfanz Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 A czy ktoś z was miał w rękach albo na obręczach opony Chaoyang Merlin ? Fakt, ze jest wąska dosyć 1,95, ale waży niby 345g http://allegro.pl/nowa-chaoyang-29-merlin-1-95-kevlar-343g-mtb-i6001509172.html
Arni220 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 1.95 a w realu 1.7 o ile nie mniej. Na 25mm obręczy założyłem RoRo 2.25 i zamiast 57mm suwmiarka pokazuje 25mm. To jakie trzeba mieć obręcze, by wyszło 57mm? 29mm? 345g to waga drutowej opony szosowej o szerokości 28mm. Nie spodziewam się realnie tych 1.95". A poza tym do 29" takie rurki? Jakoś tak niebardzo
Alsew Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 A czy ktoś z was miał w rękach albo na obręczach opony Chaoyang Merlin ? Fakt, ze jest wąska dosyć 1,95, ale waży niby 345g http://allegro.pl/nowa-chaoyang-29-merlin-1-95-kevlar-343g-mtb-i6001509172.html Lekkie bo zrobione z recyclingu chińskich kondomöw :-)
Specfanz Napisano 7 Marca 2016 Autor Napisano 7 Marca 2016 Rozumiem, ze bieżnik to też efekt wypustek na kondonach, a nie zamierzonego rozłożenia kostki
Arni220 Napisano 7 Marca 2016 Napisano 7 Marca 2016 Spodziewasz się, że chińczyk jeździł na PŚ, robił badania, testy i bieżnik jest tego efektem? Daj sobie z nimi spokój, a szczególe z ta szerokością
Specfanz Napisano 8 Marca 2016 Autor Napisano 8 Marca 2016 Przy mojej jeździe, gdzie dojeżdżając do pracy muszę się poruszać po asfalcie najbardziej przemawia do mnie opona Thunder Burt, lekka , szeroka, z gęstym bieżnikiem w środku co będzie plusem na asfalt, ale powinna i w mniej gładkim terenie sobie poradzić - chyba że się mylę http://allegro.pl/schwalbe-opona-thunder-burt-29x2-25-evo-tl-e-500g-i5803488685.html Jedyny chyba minus to cena Ewentualnie jeszcze lżejszy FFred: http://allegro.pl/opona-schwalbe-furious-fred-26x2-25-tl-ready-zwij-i5649695427.html Ale cena tutaj to dwa minusy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.