Mieteczek Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Witam Potrzebuję pomocy w doborze piasty.Otóż mam kółka Bontrager mustang elite TLR 29".Niestety rama jest na 9x135mm, a kółka mają piastę 12x142mm. Główne zastosowanie to XC.Oczekuję propozycji z różnych półek cenowych i uzasadnienie dlaczego akurat ta, a nie inna. Pozdrawiam
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 jakie masz te koła pod 12mm? może po prostu kup adaptery na 9mm?
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Z całym szacunkiem, ale chyba nie przeczytałeś co napisałem.Rama jest krótsza o 7mm.Tak swoją drogą mam te adaptery, ale nie do tych kół.
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 ale nie do tych kół no właśnie adaptery jakby skracają piastę- to adapter jest o te kilka mm dłuższy (oczywiście w zależności jaką masz piastę, bo w niektórych konwersja jest niemożliwa)
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 http://allegro.pl/adapter-mavic-12mm-na-9mm-tulejka-piasty-os84-i5949711941.html Mówię o tym adapterze, po włożeniu go do 12mm piasty, piasta wydłuża się jeszcze o jakiś 1mm.Nie mam pojęcia jak może skracać piastę.
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Nowe tulejki redukcyjne 12mm na 9mm 12x135 mm -> 9.5x135 mm Waga - 5g musisz mieć adapter do swojej piasty- zmieniasz te 'końcówki" na których opiera się rama, to jest zły adapter
marcin_ostrów Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Wyjmujesz stare dłuższe , wkładasz krótsze
MikeSkywalker Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Proponuję Novatec D042SB, względnie tania i sprawdzona piasta na łożyskach. Do XC spokojnie wystarczy.
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Boshee A więc jak zrobie z piasty 142 czy 135 obetnę 7mm nożyczkami czy jak? Piszesz a adapterach 12x135 na 9.5x135.Skoro ja nie mam piasty 135mm na cholere mi te adaptery?
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 potrzebujesz inny adapter ten jest do piast 135, ty musisz wymienić te jakby końcówki w piaście coś w tym stylu powiedz jaką masz piastę, ciągle próbuję to od ciebie wyciągnąć
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Koło systemowe Bontrager mustang elite TLR 29, czyli o ile się nie mylę formuła robi te piasty, jeżeli źle mówię to popraw, dokładnego modelu nie znam.
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 adaptery na pewno jakieś są- pisze nawet na stronie bontragera że jest opcja 9mm/12mm więc poszukam trochę i zaraz napiszę jak znajdę Kurcze jest to trudniejsze niż mi się wydawało- zero informacji jakie piasty tam są, udało mi się znaleźć jedynie że nie jest to już dt swiss (robili je do 2008 roku )
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Czyli z tego co rozumiem nie jest do końca adapter tylko węższe zakończenie piasty, mam racje?
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 nazywa się to adapterem,a le fizycznie jest to zmiana kawałka piasty tak masz rację
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Zastanawiam się czy w ogóle jest sens inwestowania w obręcze i szprychy bontragera.Początkowo wyszedłem z założenia, żeby przepleść piasty na jakiegoś novateca 711 czy dtswissa 350.Tylko czy ogólnie te obręcze są na tyle wytrzymałe by opłacało się zmieniać piasty? To już tak pomijając adaptery.
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 według internetów są niezłe- tani ten zestaw kół też nie jest, więc raczej pod tobą nie wybuchną ile ważysz?
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 nie bardzo- jak już pisałem brak jakichkolwiek informacji- może to być novatec, może formula a może jakiś noname- nic nie piszą :/ jedynie z obraków wywnioskowałem że są one nakręcanie- nie an wcisk jak w dt
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 za ile możesz je sprzedać, i czy tylko tylne ci nie pasuje? bo może rzeczywiście bardziej opłaca się sprzedać i złożyć nowe kółka...
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Przód pasuje, ale do kompletu warto by było 2. Myślę, że około 800 mógłbym mieć za te kółka
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 no to chyba lepiej je sprzedać bo za 800 to całkiem niezłe kółka można już mieć, a tutaj byś prawdopodobnie musiał szprychy wymienić ze względu na długość, obręcz można jakąś kupić za 100zł (200) do tego szprychy powiedzmy za 2zł (32x2x2=128) piasta przód na maszynach, marka nieważna bo to tylko 2 łożyska i obudowa powiedzmy novatec za 100zł, więc na piastę tył zostaje około 400zł- dt340/350 da się za tyle wyrwać, a jak nie to novatec jakiś i jest git
Arni220 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Jak dostanie za nie 800zł to niech sprzedaje i zaplata nowe. Za 1100/1300 dostanie świetne kółka na częściach, które łatwo wymienić w razie awarii. I nie Novateci 711/712 lecz 771 i 772. To nowszy model do którego da się podmienić wszystkie końcówki na obecne standardy. Jak chcesz to możesz tak jak ja, dać od razu oś 10x135 na tył. Można oczywiście inaczej, dać piasty np. DT350 i tańsze obręcze + tańsze szprychy, by końcowy rachunek wyszedł podobnie. Ja wybrałem droższe obręcze i tańszą piastę. Do mnie przemówił także system ABG w Novatecu, który ma rzekomo zapobiegać wcinaniu się koronek kasety w alu bębenka.
Mieteczek Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Okejo, wieelkie dzięki.Możecie jeszcze napisać po kilkanaście modeli ciekawych obręczy i szprych?Jeżeli chodzi o piastę to bardzo prawdopodobne jest, że wybiorę albo dt350 albo novatec 711 ewt jak kolega mówi, że nowszy model lepszy to 770. Słyszałem o nich bardzo dużo dobrych opini. Myślę, że innym też się przyda mała lista sprawdzonych i opłacalnych modeli.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.