Skocz do zawartości

[Tarcze] Różnice pomiędzy modelami XT.


SovaLTD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka dni temu wymieniłem klamki, chciałbym iść za ciosem i wymienić również tarcze i w przyszłości zaciski na XT i mam do was pytanie, czym różnią się modele tarcz XT?

Z tego co się zdążyłem zorientować to SM RT 81 a SM RT 86 różnią się tylko mocowaniem do piasty, ale np RT 86 są w dwóch wersjach z dłuższym i bardziej wygiętym pająkiem i krótkim.

Są jeszcze RT SM 76, 71 oraz różne modele mają dopisek M czy L.

 

Czy one różnią się jedynie wyglądem czy jeszcze czymś? Czy to prawda, że tarcze XT nie wpadają w wibrację i nie dzwonią np. w zakrętach? Czy te tarcze są kompatybilne z zaciskiem SLX M675 i XT M8000 czy trzeba zwrócić na coś uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

RT 86 są w dwóch wersjach z dłuższym i bardziej wygiętym pająkiem i krótkim.
Nie.

 

 

Są jeszcze RT SM 76, 71
To samo bez Ice Tech, czyli aluminiowego rdzenia. Niby gorsze chłodzenie.

 

 

oraz różne modele mają dopisek M czy L.
Rozmiar. 180mm i 203mm

 

Czy to prawda, że tarcze XT nie wpadają w wibrację i nie dzwonią np. w zakrętach?
Dzwonienie to bardziej sztywność widelca niż tarczy.

 

Czy te tarcze są kompatybilne z zaciskiem SLX M675 i XT M8000 czy trzeba zwrócić na coś uwagę?
Tarza to tarcza. Jest kompatybilna z każdym zaciskiem czy klockiem. Możliwe że będziesz potrzebował adaptera jak weźmiesz inny rozmiar niż masz teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT masz „zwykłe” i „ajstech” czyli te czary mary z warstwą stali na amelinium.

Z zaciskami Szimano od m675 w górę na pewno będą ok. Uważałbym na niektóre zaciski wykorzystujące większe klocki, bo bedą one szorować nie tylko po przeznaczonej do tego powierzchni ale i niżej po ramionach, co powoduje wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem to to oznaczenie rozmiaru. Mam rt 76 s i to 160 mm , m-ka ma 180 mm a l-ka 203 mm.

 

 

 

Dzwonienie to bardziej sztywność widelca niż tarczy.

Różnie bywa , ja przeszedłem z tarczy tektro na RT-76 i dzwonienie ustało a uginacz zoom jak był tak jest. 

Edytowane przez Ychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Uważałbym na niektóre zaciski wykorzystujące większe klocki, bo bedą one szorować nie tylko po przeznaczonej do tego powierzchni ale i niżej po ramionach
Też raczej nie, chyba że jest coś większego od B01S. To te nowe G01S i pochodne nie wykorzystują całej powierzchni tarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na mocowanie i to czy chcesz całą stalową czy z domieszką aluminium. To podstawa bo reszta to bzdety. 

 

Tarcze na pająku są sztywniejsze ale masa ludzi ma zwyczajnie niepoprawnie ustawione zaciski i dlatego opinie jakoby reszta dość mocno dzwoniła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też raczej nie, chyba że jest coś większego od B01S. To te nowe G01S i pochodne nie wykorzystują całej powierzchni tarczy.

Raczej czy nie raczej, po prostu to przerabiałem ;)

Tarczę miałem już XT ale zaciski Tektro Draco z klockami o większej powierzchni niż te z m675/785, zresztą dokładnie takimi samymi jak w którymś z niższych modeli m5xx. Zaraz po założeniu tarczy myślałem, że mi plomby z zębów wyskoczą...

 

Sova, to są zdjęcia różnych rozmiarów tarcz ;)

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwróć uwagę na mocowanie i to czy chcesz całą stalową czy z domieszką aluminium. To podstawa bo reszta to bzdety. Tarcze na pająku są sztywniejsze ale masa ludzi ma zwyczajnie niepoprawnie ustawione zaciski i dlatego opinie jakoby reszta dość mocno dzwoniła.

 

A jak jest różnica pomiędzy stalą a amelinum, waga? Obecnie mam tarcze SLX i potrafią zadzwonić, fakt, że zdarza się to rzadko, ale jednak. Zaciski mam ustawione prawidłowo, hample shimano łatwo się reguluje, bo pomiędzy klockami a tarczą jest sporo miejsca.


 

 

Sova, to są zdjęcia różnych rozmiarów tarcz ;)

 

Możliwe, że tak, bo szukałem ich w google grafika a tam różnie to wypada, bo szukałem rozmiaru 180 i właśnie różne wynalazki wyskakiwały, ale wszystkie RT 86, stąd pewnie mój błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś gramy mniej i teoretycznie jakaś poprawa chłodzenia i teoretycznie łatwiej taką tarczę zajechać bo stali jakby cienko ;)

 

Tarczę slx kiepsko wspominam, niby ok ale jakoś łatwo dwa czy trzy razy ją przegrzałem, a potem kawałek gałęzi zakończył jej żywot w moim kole. Prostować mi się już nie chciało, założyłem w jej miejsce jakiegoś noł-nejm masywnego chinola i działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś gramy mniej i teoretycznie jakaś poprawa chłodzenia i teoretycznie łatwiej taką tarczę zajechać bo stali jakby cienko ;)

 

Te gramy mniej i poprawa chłodzenia to rozumiem w modelu 86? Czyli 76 nie ma Ice tech i są cięższe itd? Poprzedni model?

Edytowane przez SovaLTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest różnica pomiędzy stalą a amelinum, waga? Obecnie mam tarcze SLX i potrafią zadzwonić, fakt, że zdarza się to rzadko, ale jednak. Zaciski mam ustawione prawidłowo, hample shimano łatwo się reguluje, bo pomiędzy klockami a tarczą jest sporo miejsca.

 

Mnie waga zupełnie nie interesuje natomiast powierzchnia robocza z 3 warstwami znika szybciej od stalowej a niech mi ktoś wykaże, że sprawuje się przy tym zauważalnie lepiej. Nie sępisz kasy bierz najdroższą chociaż i tak klocki są najważniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mnie waga zupełnie nie interesuje natomiast powierzchnia robocza z 3 warstwami znika szybciej od stalowej a niech mi ktoś wykaże, że sprawuje się przy tym zauważalnie lepiej. Nie sępisz kasy bierz najdroższą chociaż i tak klocki są najważniejsze.

 

No dobra, ale nadal się nie dowiedziałem jakie to modele? Model 76 jest cięższy i stalowy, a 86 jest już z bajerami typu srajtech itp? Ceny na allegro są podobne, dlatego założyłem ten temat, bo się pogubić można. Zdjęcia też nie wiele mówią, bo są tylko poglądowe i wielu sprzedawców wstawia nie właściwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej zacisk je pod głupim kątem ustawia bo one chodzą na takie same klocki jak B01S które u mnie z m395 i tarczą XT nie sprawiały żadnego problemu, ot pracowały sobie prawie całą powierzchnią tarczy zamiast 75% jak nowe SLX.

To coś masz za wysoko zacisk. U mnie m785 łapie równo niemal caluteńką dostępną powierzchnię. A Draco z racji większych klocków sięgały niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srajtechy były zwykle wyraźnie droższe, a piszesz że różnice cenowe niewielkie. Warto sprawdzić czy ktoś wie co sprzedaje.

Jak się poszuka to można trafic podobną cenę dlatego tak napisałem. Ogólnie masz rację, są sporo droższe jak tak teraz patrzę, ale od czego jest internet [emoji6]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie apropo dzwonienia "mało sztywnych tarcz" na zakrętach- olśniło mnie jak to wyjaśnić, sam ma ten problem- tylko że jak jadę na asfalcie to na zakrętach nic nie stuka, a w terenie już tak- mało sztywne tarcze po prostu wyginają się na dziurach ;) stąd to brzęczenie- sztywna tacza jak "uderzasz" na sucho rowerem o ziemię nie brzęczy, a tania już tak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...