Paszul Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Cześć, po latach jeżdżenia na 'starych' systemach i rowerze, który ma już kilka dobrych lat (a jednak dalej dobrze się sprawuje ) naszła mnie ochota przejścia na coś nowego. Przede wszystkim kuszą mnie koła 29 calowe - przy moich 191 cm wzrostu wydaje się, że jest to rozwiązanie idealne. Problemy są dwa, na początku był jeden, ale w trakcie pojawił się drugi. Wymagania: 29er dobrej klasy osprzęt - np. pełne Shimano XT lub odpowiednik SRAM dobry amortyzator - Reba, SID, Fox hamulce - jeżdżę obecnie na XT i jestem z nich zadowolony (ewentualna przekładka nie wchodzi w rachubę) koła - wytrzymujące 95 kg kolarza Spodobała mi się geometria Trek Superfly. Szukam więc roweru na oczekiwanym poziomie osprzętu i... okazuje się, że w aluminium nie dostanę - tylko carbon. Problem numer jeden - producenci wyższej klasy osprzęt 'wkładają' tylko do carbonowych ram (Merida i Scott by się znalazły - tak na granicy oczekiwanego osprzętu). Problem nr jeden zrobił problem nr dwa - carbon dla osoby ważącej 95? Czy to ma sens? Niby limity wagowe są spore, a gwarancja Treka dożywotnia (kruczki?), ale mimo wszystko obawa jest. Poza tym, poprzedni rower kupiłem 8 lat temu i po prostu utrzymywałem go na odpowiednim poziomie. Pytanie, czy przy carbonie ma to sens? Tzn. traktowanie ramy jako bazy w perspektywie 7-8 lat jeżdżenia po 4 tysiące rocznie. Łącznie ok. 30 tys. km, czasem w górach, większość po wyżynie śląskiej w lekkim terenie. edit: jeszcze pytanie o koła, które w Treku niewiele mi mówią. Nadają się pod osobę 95 kg, czy ewentualnie od razu do wymiany? Edytowane 22 Lutego 2016 przez Paszul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toto71 Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Koła w Treku to proponuję wymienić na coś mocniejszego przy twojej wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Koła w tym treku to akurat do szczególnie wylajtowanych nie należą, więc najpierw warto sprawdzić jak się będą sprawować, i potem ewentualnie szukać czegoś mocniejszego. Moim zdaniem powinny dać radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paszul Napisano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Koła w tym treku to akurat do szczególnie wylajtowanych nie należą, więc najpierw warto sprawdzić jak się będą sprawować, i potem ewentualnie szukać czegoś mocniejszego. Moim zdaniem powinny dać radę. a sam carbon dla osoby ważącej 90-95 kg? Nie ukrywam, że chciałbym, aby rama była podstawą roweru przez ok. 5-8 lat, czyli w moim przypadku 30 tys. km. Z aluminiowych ram z podobnym osprzętem znalazłem: 1. Scott Scale 940 za 7999 zł http://www.scott.pl/produkt/214/1272/Rower-Scale-940/ 2. Merida Big Nine 900 za 8990 zł (chyba najlepszy osprzęt z ram alu) http://www.rowerymerida.pl/produkt1011/bignine-900-rower-merida.html 3. Mondraker Finalist Pro SL za 7299 zł (tutaj trochę gorszy osprzęt, ale to i tak najlepiej wyposażony Mondraker na alu ramie) http://mondraker.pl/bikes/finalist-pro-sl-29er/ 4. Trek Superfly 8 za 8499 zł (jednorzędowa korba? Jeżdżę w zróżnicowanym terenie, obawiam się, że zakres może być za mały.) http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/g%C3%B3rskie/cross-country/superfly/superfly-8/p/2074600-2016 Zawsze marzył mi się caron - serce mówi TAK. Tylko rozum ma wątpliwości. Warto dokładać te 3-4 tys. żeby mieć carobonową ramę? Rzeczywiście korzyść jest zauważalna? Wiem, że każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, a dyskusja trochę przypomina te ps4 vs. xbox czy android vs. iphone ale skracając sparwę do dwóch pytań: 1. Czy carbon dla użytkownika 95 kg na 7-8 lat (30 tys.) w śląskim klimacie (wyżyna + czasem Beskidy) jest bezpiecznym rozwiązaniem? 2. Czy warto dokładać 3 tysiące do ramy carobonowej patrząc na korzyści (sztywność, waga)? Wiem, to pytanie może wywołać III wojnę światową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartZ Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Jeżdzę na Treku SF 9.8 X1 z 2015 roku. Maszyna zacna. Jestem bardzo zadowolony. Co do wagi - ważę +- 92 kg przy 188 cm wzrostu i rower sprawuje sie zacnie. Do kół rownież nie mam zastrzeżeń - do najlżejszych nie nalezą ale dla mnie na chwile obecna wystarczające. Zależy co użytkownik chce robić - jeżeli skakać to odradzam ;-) Jeden blat z przodu daje radę w terenie ale na płaskim trochę brakuje. Ja nic nie zamierzam zmieniać. Jak byś miał pytania to dawaj na priv. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi