badmod Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Witam Chcialem kupic lozyska maszynowe do Piasty DT SWISS 350 przod 15 mm centerlock. Na stronie producent wyczytalem ze sa to lozyska o numerze 6902 i teraz czy musza to byc lozyska dt swiss? Bo jak szukam na allegro to lozyska o tym numrze wygladaja roznie... ktos kupowal lozyska do tych piast? Pozdrawiam
tobike Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Zdemontuj łożyska z piasty i będziesz miał 100% pewności. Łożyska do piast powinny być z oznaczeniem 2RS uszczelniane dwustronnie i coraz częściej stosowane z luzem C3. Warto kupić łożyska dobrej firmy co nie znaczy najdroższe. Oryginalne na pewno będą droższe niż dobrej klasy średnia półka.
piciu256 Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 poszukaj opinii w internecie o różnych markach łożysk- nie muszą być "oryginalne" bo tylko się za markę przepłaca
tobo Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Wybieraj łożyska z grubosciennym pierścieniem zewnętrznym. Jeśli gniazda są ciasne to łożyska mogą się odksztalcac przy małej sztywności. Producenci różnie robią.
dawid Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 na pewno będziesz miał problem ponownie umieścić końcówki piasty. Świetnie do tego nadaje się sztyca o średnicy 27.2mm
badmod Napisano 22 Lutego 2016 Autor Napisano 22 Lutego 2016 A takie http://allegro.pl/lozysko-6902-2rs-c3-6902-2rs-c3-15x28x7-pfi-i5994644390.html wyglądają dość rozsądnie? Jako ciekawostkę dodam że jak dzisiaj byłem w serwisie to mi zaśpiewali 120 zł za robociznę wymiany łożysk maszynowych na moje zdziwienie i pytanie skąd taka cena to dostałem odpowiedź że "specjalistyczne narzędzia kosztują 1500 zł więc koszt usługi musi być odpowiednio wysoki żeby się zwróciło" Jakie ku... narzędzie tyle kosztuje chyba ze złota...
piciu256 Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 jest to przegięcie ale właśnie takie są realia swoją drogą te specjalistyczne narzędzia można z powodzeniem zrobić samemu jeśli ma się tokarkę lub zastąpić zestawem socket ów do kluczy nasadowych i długą srubą lub imadłem
rzezniol Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 1500 to poszalał ale z przesyłką oryginalny zestaw narzędzi do piast DT wychodzi w okolicy 1 kzł ... Na część z tych narzędzi mają patent dlatego nie są powszechnie spotykane jako zamienniki. Wszystko co zrobisz na własny użytek jest twoje ... 120 zł za serwis piasty ... z jednej strony dużo z drugiej mało ... Aby zrobić serwis w tylnej piaście ze star ratchet musisz mieć specjalny klucz, który nieoryginalny w najtańszej opcji teraz chyba kosztuje 60 zł + koszt przesyłki. Pozdrawiam
piciu256 Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 ale ten klucz tylko jak się zaplecze jest potrzebny- na internetach wszędzie radzą sobie samym szybkozamykaczem
MokryxD Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Polecam serwis tych piast u Daveo - szybko, sprawnie i dobrze. Moje piasty serwisował już 2 razy, zawsze wymieniał jakieś łożyska i śmiga jak nowa.
rzezniol Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Daj mi jakieś źródło bo mnie zaciekawiłeś tym "szybkozamykaczem". Pozdro
badmod Napisano 22 Lutego 2016 Autor Napisano 22 Lutego 2016 Powiedzmy że za tył to rozumiem (a notabene jak się zapytałem o tył to chyba 240 zł ...) ale za przednią piastę trochę dużo. A wracając do pytania jak te łożyska z linku wyżej???
dawid Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 z tym kosztem wszystkich narzędzi jak chcesz mieć oryginalne to 1500zł może nie starczyć Zestaw DT to 800zł, ale tam są tylko tuleje, rzemyk, klucz do ratcheta i smary (klucz do ratcheta połamałem, bitul robi lepsze ) Prasa skręcana od Novateca 500zł ( parktool to chyba ponad 1000zł sobie życzy) Prasa skręcana 2tonowa wolnostojąca chyba też około 500zł - niby można to samo zrobić na skręcanej od novateca, ale na takiej wygodniej i szybciej, szczególnie przy bębenkach Dodatkowe tuleje też parę złotych, bo zawsze się znajdą jakieś dziwne łożyska. Młotek bezwładnościowy do wybijania łożysk 250zł Troszkę jest tych zabawek, można samemu i taniej, ale w przypadku serwisu nie wypada
tobo Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 ale ten klucz tylko jak się zaplecze jest potrzebny- na internetach wszędzie radzą sobie samym szybkozamykaczem Szybkozamykacz dobry jest do otwarcia piwa do tej roboty. A takie http://allegro.pl/lozysko-6902-2rs-c3-6902-2rs-c3-15x28x7-pfi-i5994644390.html wyglądają dość rozsądnie? Jako ciekawostkę dodam że jak dzisiaj byłem w serwisie to mi zaśpiewali 120 zł za robociznę wymiany łożysk maszynowych na moje zdziwienie i pytanie skąd taka cena to dostałem odpowiedź że "specjalistyczne narzędzia kosztują 1500 zł więc koszt usługi musi być odpowiednio wysoki żeby się zwróciło" Jakie ku... narzędzie tyle kosztuje chyba ze złota... Jeśli zamawiają te narzędzia tylko po to żeby zrobić serwis Twojej piasty to Cie muszą skasować żeby się opłaciło. A jak tak tłumacza koszt usługi to kiepsko z nimi i mało lepsiejszych rzeczy robią - moze lepiej ich unikać Powiedzmy że za tył to rozumiem (a notabene jak się zapytałem o tył to chyba 240 zł ...) ale za przednią piastę trochę dużo. A wracając do pytania jak te łożyska z linku wyżej???Mozesz kupic tanie, zamontować i zobaczyć ile pozyja przy Twoim użytkowaniu.Z moich obserwacji wynika że z czterech łożysk z tylu najszybciej padają te w bębenku, potem lewe w korpusie a najrzadziej łożysko przy ratchecie. Więc problem klucza do ratcheta odpada - możesz iść do serwisu z rozebrana piasta wydlubanym wszystkim poza łożyskiem za ratchetem, w serwisie wymienia za ułamek ceny obsługi całości.
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 a nie da się tych łożysk wybić przypadkiem śrubokrętem? do wbicia wystarczy cokolwiek o średnicy łożyska, nawet gumowym młotkiem działa dobrze, więc nie rozumiem o co wam chodzi z tymi "specjalnymi narzędziami"
porcelanowy Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Powitoł Chodzi kolegom pewnie o to, żeby nie oddawać do serwisu roweru ze świadomością, że ktoś robi piasty za kilkaset ziko przy pomocy śrubokręta i młotka. Tak tylko gdybam Sam sobie to mogę gazrurką i drągiem miski sterów wybijać (co skutecznie zrobiłem ). Zerknąłem sobie ten zestaw narzędzi do piast DT Swiss - kilka tulei, adapterów, i dwa mazidła za ok 300 baksów... Odpadłem od ścianki
rzezniol Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 a nie da się tych łożysk wybić przypadkiem śrubokrętem? A da się ... tylko przy takich operacjach trzeba mieć troszkę więcej niż odrobinę doświadczenia Piasty alu dość łatwo uszkodzić ... kiepsko tak pozbyć się piasty za kilka setek z powodu rozkalibrowanego/uszkodzonego gniazda na łożysko ... Można "odpadać od ścianki" z powodu wysokich cen narzędzi i patrzenia na to z perspektywy roweru ... Wielu z nas ma rowery droższe od przeciętnego samochodu spotykanego na drodze. Ale jak podjedziesz do serwisu samochodowego i zobaczysz kolesia, który specjalistyczne narzędzie stara się zastąpić "majzlem i młotkiem" bo jest tani i nie inwestuje w narzędzia, to jakoś tak zrobi ci się niewesoło ... Pozdro
tobo Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Dlatego klient nie powinien mieć wstępu na warsztat dzięki temu unika się obustronnego stresu.
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 nie no doświadczenie trzeba jakoś zdobyć ale na pewno trzeba mieć dobre wyczucie i myśleć- nie walić po 1 stronie aż się przekręci o 90* tylko pół milimetra z jednej, potem z drugiej- lekko pukać w śrubokręt, ja jak się zabieram za podobne rzeczy to zamiast młotka (brak gumowego/ plastikowego) używam 2giego śrubokręta uchwyt jest wystarczająco ciężki i gumowy łożyska powinny siedzieć na tyle lekko że wystarczy lekko pukać i samo wyskoczy.
Punkxtr Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Oryginalny klucz DT do odkręcania pierścienia to nie jest żaden święty graal - ma prostą, banalną wręcz wadę konstrukcyjną, która ujawnia się podczas odkręcania mocno zapieczonych nakrętek. Bitul jest niestety kopią i ma ten sam problem. Osobiście używam do tego celu minimalnie inaczej wykonanego klucza. A ceny oryginalnych narzędzi są wysokie. Np prasa Park Tool do łożysk swoje kosztuje. Swoją drogą dziwię się czasem, że rowerzyści, którzy znają przecież ceny dobrych części rowerowych są nierzadko w szoku kiedy słyszą o wysokim koszcie profesjonalnych narzędzi. Zawsze można tłuc w łożysko śrubokrętem ;-)
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Zawsze można tłuc w łożysko śrubokrętem to jest dobra opcja bo tak czy siak raczej jak się łożysko wyciąga to jest do wymiany więc strata żadna
rzezniol Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 To jest taka nasza polska mentalność ... Wszyscy by chcieli zarabiać po kilkadziesiąt zł za godzinę ... jednocześnie narzekają na wysokie koszty usług. To niestety wzajemnie się wyklucza ... Oczekując profesjonalizmu musimy godzić się a wysoka ceną profesjonalnej usługi. Pozdrawiam
piciu256 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 niestety tak działa świat- albo robisz samemu albo płacisz krocie, niekoniecznie za dobre wykonanie
badmod Napisano 23 Lutego 2016 Autor Napisano 23 Lutego 2016 Nie wiem czy to polska mentalność, ale 120 zł plus koszt samych łożysk (za w moim mniemaniu dość prostą czynność jaką jest wymiana łożysk) przy koszcie nowej piasty około 250-300 zł wydał się dość absurdalny. I nie trafia do mnie argumentacja jak nie chcę zapłacić to sam sobie radź bo jest pewna granica której przekroczenie najzwyczajniej trzeba nazwać naciąganiem. Z ciekawości poszukałem w internecie koszt wymiany łożysk piasty samochodowej i wynosi on około 100 zł a śmiem twierdzić że jest to zabieg bardziej skomplikowany...
lucass3 Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Ceny wysokie moim zdaniem. I nie rozumiem co do tego ma koszt narzędzi, dlaczego mają się spłacić już po kilku klientach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.