Skocz do zawartości

[korba] Deore czy Alivio, czy...., kompatybilność napędu?


nickt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam rower jakiś miesiąc Buddy 03 i pomału wymieniam w nim części, pierwszy pozedł amortyzator, który został zmieniony na Suntoura XCR-RL 120mm. Następną sprawą która mnie strasznie denerwuje jest przedni napęd, korba Tourney, wraz z przerzutką C050 to masakra.

I teraz mam pytanie, chciałbym kupić dobrą korbę i z tego co czytałem to niezłe opinie ma Alivio 2006 i jest bardzo fajna z wyglądu, tylko chciałem do tego kupić przerzutkę deore 530 która przeznaczona jest na 44 zęby w największej zębatce, moim zdaniem to nie powinno przeszkadzać, że Alivio ma 42 ale chcę sie upewnić czy z 44 pracuje lepiej, czy nie ma różnicy?? Drugą korbą która wchodzi w rachubę jest Deore M-440 ale trochę mniej mi sie podoba. Mogę je kupić za tę samą cenę więc chciałbym wiedzieć czy te 44 zęby będą miały znaczenie i jak jakość obu korb? Czy może Alivio i przerzutkę od razu też alivio?

Miałem też pomysl żeby zainwestować od razu w Deore 530 hollowtech i na octalink, i wymienić suport, ale chcę wydać jak najmniej bo wymieniam także manetki na Deore 511 (chyba że zaproponujecie lepsze w cenie ok 100) i klamki Avid SD7. Kasetę i łańcuch chcę kupić w zestawie ten HG50 czy jakoś tak.

Kolejne pytanie się z tym wiąże, czyli jak działa ta technologia HG? Czy właśnie kompletować napęd w oparciu o HG czy np. kasete kupić jakąś SRAM??

Jeżeli będą jakieś uwagi czy propozycje to proszę piszcie bo chciałbym skompletować naprawdę dobrze działający sprzęt za rozsądną cenę.

Jeszcze zastanawiałem się nad zmianą hamulców Hayes MX3 na hydrauliki Deore 535 ale chyba poprostu zmienię klamki na te SD7 i się hamulce dotrą i będą spisywać spoko, a jak nie to kiedyś wymienię na większe tarcze albo w ogóle je zmienię.

Przepraszam administratorów że tak pisze o wszystkim i sam nie wiem gdzie to umieścić. Palący temat to ta korba bo chciałbym zmieniać na dniach.

Dzięki wszystkim za odpowiedź i podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o przednią przerzutkę to nie powinno być problemu, po poprawnym wyregulowaniu wszystko będzie dobrze :D W moim rowerze mam przerzutę przednia Alivio ( obsluguje podobno tylko do 42 zębów ) z korbą Lx 2005 która ma 44 zęby. Wszystko chodzi bardzo dobrze więc wg mnie nie ma to większego znaczenia czy masz z przodu 42 czy 44 zęby. Jeśli chodzi o klamki to jeśli w przyszłości i tak wywalisz te Hayesy to kup tańszy ( też bardzo dobry) model klamek Avida czyli Fr-5 zaoszczędzisz troche kasy a za rok wymienisz hamulce na np hydrauliczne Hayesy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem właśnie jedną rzecz a mianowicie taką że korba alivio nie współpracuje z napędem 9-rzędowym, a takie chcę w końcu klamki, kasetę itd, więc może jednak lepszym wyborem będzie ta korba m440, no chyba że to nieprawda i nie będzie z tym problemów.

Co do klamek to czytałem sporo pozytywnych opinii o tych FR5 i faktycznie 70 zl w kieszeni, jeszcze się zastanowie, bo o SD7 piszą że są praktycznie niezniszczalne i ta regulacja mocy...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim rowerze mam przerzutę przednia Alivio ( obsluguje podobno tylko do 42 zębów ) z korbą Lx 2005 która ma 44 zęby.

Hehe, powiem więcej mam napęd na 9sp, korba LX, Rohloff, XT a na przodzie wysłużonego SISa który był robiony na 6,7 sp i działa ok z korbą LX (44t) i napędem 9sp. Jedyny problem z przerzutkami na 42t to to, że mają szerszy wózek i łańcuch może przelecieć ma zewnętrzną stronę korby.

Co do Twoich zmian to tak: jak korba to tylko na octalink albo zintegrowaną oś. Sztywność jest nieporównywalnie większa w sposunku do kwadratu. Klamki weź FR5, hamulce zmienisz jak uznasz (po dotarciu) że są za słabe. Kasetę kup Alivio bo imho więcej na niej przejedziesz niż na Deore. Łańcuchy polecam Srama, np PC-48, PC-58.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o korbę to domyślam się że nie ma przeznaczonych na 9-rzędowe kasety, bądź 8 i tak dalej. Chodzi mi badziej o tę technologię HG że niby szybciej zmieniane są biegi. Kaseta i korba ma niby trochę inaczej wykonane zęby niż inne firmy. Tu jest pytanie na ile jest to prawda?? Bo jak to nie ma znaczenia to kupiłbym chyba Sram PG 970 i łańcuch 951 również Sram. Napisałeś że Alivio wytrzyma więcej niż Deore, no może i tak ale chcę kasetę 9-rzędową więc Alivio odpada. Co do octalinka to oczywiście że jest sztywniejszy, tylko zastanawiam się czy warto mi teraz wydawać 300 zł razem z suportem, czy za 100 kupić korbę na kwadrat i trochę na niej powinienem pojeździć.

Co do klamek to mogą być i FR5 póki co. Co do manetek widzę że nie macie uwag więc zostanę przy deore.

Powiedzcie mi tylko co z tym systemem HG czy on się sprawdza czy warto iść w jego stronę?? Czy mieszać komponenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a może by tak zrobic jeszcze inaczej.

Kupić manetki 8 rzędowe np. Alivio, bo deore chyba nie dostanę i zostawić tę kasetę Sram 3.0 co mam.

A co do korby to myślici że lepsza będzie Alivio na kwadrat i obejdzie się bez wymiany suportu, czy lepiej kupić jakiegoś taniego truvative'a np. isoflow, czy x flow, czy fiveD z suportem isis??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra chyba już postanowiłem..., chociaż gdyby tak było naprawdę to bym o tym nie pisał przed kupnem:P Tak więc liczę na Wasze dalsze sugestie, a najlepiej przytakiwanie:)

Po kolei: Zostanę przy swojej kasecie 8-rzędowej Sram 3.0 z łańcuchem KMC Z-72.

Przerzutkę na przód dam najprawdopodobniej Deore, bo Alivio miałbym w bardzo podobnej cenie, może o jakieś 5-10 zł tańsze więc nie warto. Co do klamek to zdecydowałem się na Avid Fr5.

Manetki.... i tu właśnie wybrałem Sram Trigger Attack, bo widziałem że są na 8-rzędowe kasety czego w wyższych modelach shimano nie znajdę. No chyba że poprostu Alivio....

I największy problem ciągle stanowi korba. Moje typy to Alivio 2006, podoba mi się naprawdę, ale bardziej zaawansowane są modele Shimano M415 i M460. Oto linki http://www.allegro.pl/item122083971_korby_...15_fc_m415.html

http://www.allegro.pl/item118793072_nowe_d...29_99_wow_.html

No i ewentualnie w grę wchodzą truvative chociaż czytałem opinie że są strasznie miekkie, więc pewnie wybiore coś z tych. A jeszcze jest też M440, która jest u mnie w mieście za 99zł ale nie wiem co to warte, ją najmniej biorę pod uwagę.

Pomóżcie mi wyborze korby i potwierdźcie pozostałe rzeczy i kupuję:P

P.S. Amortyzator już zamontowany, faktycznie miekki jest ten XCR-RL i nie jestem pewien jak powinno działać tłumienie olejowe bo nie odczuwam różnicy w stosunku do RST...:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Wheeler Teamu?:> Czy że co?

Zdjęcia może wrzucę ale dopiero jak już skończę "tuning":D

A co do moich pytań to co sądzicie o korbach, bo ciągle nie wiem jaką kupić.

P.S. Dzisiaj widziałem na żywo FR2 .....mmmm marzenie :( Kupiłbym sobie jako drugi rower do maksymalnych szaleństw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, powiem więcej mam napęd na 9sp, korba LX, Rohloff, XT a na przodzie wysłużonego SISa który był robiony na 6,7 sp i działa ok z korbą LX (44t) i napędem 9sp. Jedyny problem z przerzutkami na 42t to to, że mają szerszy wózek i łańcuch może przelecieć ma zewnętrzną stronę korby.

Co do Twoich zmian to tak: jak korba to tylko na octalink albo zintegrowaną oś. Sztywność jest nieporównywalnie większa w sposunku do kwadratu. Klamki weź FR5, hamulce zmienisz jak uznasz (po dotarciu) że są za słabe. Kasetę kup Alivio bo imho więcej na niej przejedziesz niż na Deore. Łańcuchy polecam Srama, np PC-48, PC-58.

Kilka uwag :

1. Będzie ok, jeżeli korba będzie miała rozstaw 22-32-42. Jeżeli jednak jest to 24-34-42 wtedy jest kicha, i przerzutka pod 44sp nie będzie działała poprawnie (problemem jest środkowa tarcza, o którą zawadza wewnętrzna część prowadnicy)

2. Nie ma sensu kupować kasety Shimano i do tego łańcuch Sram (albo odwrotnie). Jak już to z jednego systemu a na pewno będzie lepsza kultura pracy i szybkość działania.

3. Wymieniłbym już cały komplet hamulcowy na 535 a nie tylko same klamki. Jeżeli po zakupie FR5 nie będzie poprawy w hamowaniu to i tak nie da się do nich zamontować hydraulików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie ma sensu kupować kasety Shimano i do tego łańcuch Sram (albo odwrotnie). Jak już to z jednego systemu a na pewno będzie lepsza kultura pracy i szybkość działania.

Te systemy to pic na wodę. Przeciętny biker nie zauważy różnicy jeżeli nie będzie wiedział jaką kasetę i łancuch ma założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam: kaseta sram 990 + hg93 i bylo super. zasada, ze nie powinno sie mieszac kaset i lancuchow ruznych producenow jest zwyklym zabobonem, ktorych zreszta pelno w rowerowym swiatku :P

 

co do niepoprawnego dzialania przy 24-34-42: kolego, naucz sie manipulowac obejma przerzutki, na przodzie to jest najwazniejsza regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam: kaseta sram 990 + hg93 i bylo super. zasada, ze nie powinno sie mieszac kaset i lancuchow ruznych producenow jest zwyklym zabobonem, ktorych zreszta pelno w rowerowym swiatku ;)

 

co do niepoprawnego dzialania przy 24-34-42: kolego, naucz sie manipulowac obejma przerzutki, na przodzie to jest najwazniejsza regulacja.

Nie wiem co tam jest do manipulowania w tej obejmie - do tej pory myślałem, że można ją przesuwać tylko w górę bądź w dół. Skoro znasz lepsze chwyty to pochwal się ;) .

 

Problem był taki, że jak podniosłem na tyle żeby wewnętrzna strona wodzika nie obcierała o środkową koronkę, to zewnętrzna część była około 2 cm nad blatem. Nie dość, że wyglądało to badziewnie, to jeszcze upośledzało pracę i nie dało się idealnie ustawić. Po wymianie korby na 22-32-44 problem się rozwiązał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...