Kloch Napisano 22 Lutego 2016 Autor Napisano 22 Lutego 2016 Ale kiedy amortyzator wsadzę na koło to jest pięknie prosto. Minimalnie sie przekrzywia jak zacisnę i powód tego widać na zdjęciach. A jak zahamuje kilka razy to jeszcze delikatnie sie kosi. Tak wiec w samym haku widelca jest wszystko okej ( tam gdzie opiera sie oska ). Problem jest po bokach haka gdzie sciska zacisk. I właśnie ta powierzchnie musze wyrównać i spróbować dać podkładkę lub może nawet i bez sie obejdzie. Zobaczymy. Trzymam mocno kciuki bo wymiana dolnych goleni to pewnie spory koszt a nie planowałem takich rzeczy kompletnie. :|
zgrzezly Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Szukaj pdkładek jak niżej tylko rozmiarów kę trzeba dobrać http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/7151/4/86/podkladki-kuliste-i-podkladki-stozkowe/din-6319/eg/
Alsew Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 W zasadzie to mam podobny problem z tylnym kołem, tyle że u mnie to przesunięcie ma jakieś 1,5 mm, a z tych zdjęć które wrzuciles to u Ciebie wygląda to na 5 mm. Tez w zasadzie nie mam pomysłu co z tym zrobić. Co zauważyłem to w moim przypadku os piasty ma delikatny luz mimo że jest na łożyskach maszynowych i ma 500 km przebiegu... Na szczęście w moim przypadku okazało się ze koło było źle zaplecione , bicia nie miało, ale piasta nie była idealnie na środku ;-)
no1 Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Szukaj pdkładek jak niżej tylko rozmiarów kę trzeba dobrać http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/7151/4/86/podkladki-kuliste-i-podkladki-stozkowe/din-6319/eg/ Wskazówka: Przy montażu elementów o nierównoległych powierzchniach należy stosować podkładki stożkowe typu G. Czyli musi być podkładka typu C (kulista) oraz typu G (stożkowa) na średnicę gwintu M5, bo taka jest w standardowej ośce tak? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
GREEQ Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Daj zwykłą, żeby tylko była większa niż te wgłębienia,możesz nawet dociąć kawałek blachy. Jak to Ci nie pomoże to jakieś ekstra podkładki też nie, bo i tak będzie zjeżdzać do wgłębienia. Można też zalać ten oddcisk żywicą jak kolega wyżej pisał. Jak będziesz widział poprawe to możesz użyć na stałe jakiejś moletowanej lub ryflowanej podkładki.
no1 Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 No to popróbuję w późniejszym czasie, chociaż u mnie nie ma takiej tragedii jak u autora tematu, na moje oko 1~2 mm się przemieszcza. Dodam jeszcze do tego zacisk na imbusy i zobaczymy.
Kloch Napisano 22 Lutego 2016 Autor Napisano 22 Lutego 2016 Powracam! Tym razem z naprawdę dobrą nowiną! Udało sie w 95%! Od poczatku. Zestaw naprawczy: Docięte pod wymiar walcy dwa rodzaje papierów sciernych ( 120 i 240 ) z podklejona cienka bardzo mocna tasma dwustronna. Wytoczone walce w pracy tak żeby wkrętarka je łapała: Środkowy pasuje niemal idealnie 25mm średnicy: Zrywamy folie z taśmy dwustronnej i mamy gotową pseudo "frezarkę" Szybkie spojrzenie na zniszczone gniazdo: Po obróbce jednym o drugim papierem: Profilaktycznie dostało się też drugiej stronie: Od wewnętrznej strony tej bardziej zniszczonej musiałem podziałać ręcznie wiec troszkę sie jej dostało: Druga strona idealnie rowna wiec nie dotykałem. Kolo zaciśnięte! W końcu równo po samym zacisnieciu!!! I po kilkunastu mocnych hamowaniach na zacisku ojca: Słuchajcie jest prawie idealnie! Kolo kosi sie może o 0,5-1mm. Jest to albo kwestia poprawienia jeszcze delikatnie tek wewnętrznej strony albo oddania kola i sprawdzenia jego poprawnego zaplecenia. Zrobię jedno i drugie i juz powinno być super na 100% mam nadzieje! Cieszę się jak male dziecko bo udalo sie samemu i w dodatku bez żadnego nakladu finansowego a juz jest prawie idealnie! :)
przmor Napisano 22 Lutego 2016 Napisano 22 Lutego 2016 Skoro takie cos stalo sie od jazdy do sklepu po bulki to wiem jedno, w zyciu rowerem po bulki nie pojade.
eloo Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 jeszcze raz napiszę to samo. Kup dartmoora bolt on, odpowiednik accenta lub inny klon i zapomnisz o problemie.
Kloch Napisano 9 Marca 2016 Autor Napisano 9 Marca 2016 Przeżywam dzisiaj kryzys. Mam ochotę rzucić rowerem z pałacu kultury i o nim zapomnieć. W między czasie zadowolony, że jest super ( testy w piwnicy ) zawiozłem mimo wszystko obydwa koła do serwisu rowerowego Roberta Dudy ( pewnie ktoś kojarzy ) na sprawdzenie kół. Tylne idealnie, przód poluzowana była kontra od piasty i lekko za mocno ściśnięta piasta. Przednie było też minimalnie scentrowane. Odebrałem zrobione koła, dzisiaj zamontowałem, zmieniłem klocki na NOWE, wyregulowałem raz jeszcze zaciski i naprawiłem wewnętrzną stronę haków amortyzatora: Zrobiłem rundę dookoła bloku, kilka razy shamowałem i znów to samo. Błagam niech mi ktoś coś doradzi, podpowie bo jeszcze mała chwilka i oszaleję do reszty. Ja już nawet zły nie jestem. Już jestem tak bezradny i bezsilny, że ręce mi opadły i nie wiem co mam robić...
cervandes Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 Bez hamowania przednim kołem wyjdź i popedałuj na stojąco, ostro. Czy koło pływa lewo prawo względem łącznika goleni?
no1 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 Może tym: http://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/kleje/kleje-reparacyjne/masa-epoksydowa-plynny-metal-dragon,p99539,l1161.html Zalać i wyrzeźbić gniazda. Jak będzie mi się chciało to spróbuję. Mam to samo i też widelec Manitou, zacisk na klucz imbusowy nic nie daje, nieważne z jaką siłą zacisnę, ośka po lewej stronie zjeżdża milimetr w dół.
piciu256 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 teraz dopiero się przyjrzałem zdjęciom- już wiem że piasta jest ok, już o to nie pytam ja bym (jak nic już nie pomoże) spróbował ośki 9mm bolt thru, wiązałoby się to z wymianą piasty, ale możliwe że rozwiązałoby problem bo po 1sze można znacznie mocniej ścisnąć niż szybkozamykaczem a po 2gie jest to pełna oś
no1 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 No ale koledze i mi zaciski przesuwają się na hakach, co da bolt thru, przecież też może się przesunąć, czy się mylę?
piciu256 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 może dać chociażby to że w thru bolt koło opiera się na osi, a nie na ściankach haków przynajmniej tak wychodzi na logikę. a tak btw- naszła mnie taka myśl- może po prostu zamontuj mniejszą tarczę zamiast 185 którą masz teraz? teoretycznie będzie trochę mniej ciągnąć koło w dół
Kloch Napisano 9 Marca 2016 Autor Napisano 9 Marca 2016 Bez hamowania przednim kołem wyjdź i popedałuj na stojąco, ostro. Czy koło pływa lewo prawo względem łącznika goleni? Nie pływa. Tak mi się wydaje ale jak hamuje przednim hamulcem to widzę że koło aż się wygina jakby w stronę lewej goleni po czym odbija do osi amortyzatora jak puszczam klamkę. Próbowałem to nakręcić ale jest bardzo ciężko samemu bo ruszam ręką podczas hamowania i nie widać tego co trzeba. Jakby szprychy z plasteliny były normalnie. No ale jeśli nawet to dlaczego się to pierdzielone koło przesuwa w hakach widelca? Nie pojmuje tego, normalnie nie ogarniam, czarna magia...
piciu256 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 skoro odbija to musi to być oś piasty pęknięta czy coś- jakby piasta była ok to by się "wyginało" ale nie wracało...
Kloch Napisano 9 Marca 2016 Autor Napisano 9 Marca 2016 może dać chociażby to że w thru bolt koło opiera się na osi, a nie na ściankach haków przynajmniej tak wychodzi na logikę. a tak btw- naszła mnie taka myśl- może po prostu zamontuj mniejszą tarczę zamiast 185 którą masz teraz? teoretycznie będzie trochę mniej ciągnąć koło w dół Tylko to nie rozwiązuje problemu. W dodatku jest to bezsensowny downgrade. skoro odbija to musi to być oś piasty pęknięta czy coś- jakby piasta była ok to by się "wyginało" ale nie wracało...W jaki sposób dostać sie do niej? Tego akurat nigdy nie rozbierałem. Coś powinienem wiedzieć? Znaczy koło się wygina bardzo i wraca ale nie wraca już do osi tak jak powinno być idealnie. Przekrzywia sie w stronę lewej goleni. Im więcej pohamuje tym bardziej przekrzywia sie w jej stronę... :|
piciu256 Napisano 9 Marca 2016 Napisano 9 Marca 2016 zobacz jakikolwiek poradnik serwisu piasty na konusach problem może być jedynie z ponownym kontrowaniem bo potrzeba bardzo wąskiego klucza (dowiedziałem się tego "the hard way")
no1 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Zaraz będę testował na innym kole, zobaczymy czy będzie to samo.Jeśli tak, to będzie oznaczało że to nie piasta.
endrzer Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 może nieuważnie czytałem, ale czy sprawdzałeś jak się koło układa w widelcu bez zaciskania? Tzn. wykręć zacisk całkiem, osadź koło luźno, tak aby haki widelca dokładnie opadły na ośkę i wtedy oceń czy jest symetrycznie usadowione. Jeśli w tym momencie masz odchył, to wg. mnie widelc walnięty lub obręcz przeciągnięta (choć pisałeś, że koło oddałeś do serwisu centrowniczego) i wtedy ciężko będzie koło utrzymać przy jeździe w symetrii w stosunku do widelca. Kiedyś coś takiego ćwiczyłem w rowerze kolegi - u niego akurat było to przy tanim rowerze w tylnym kole. Obręcz była "przeciągnięta" i dopiero chyba wymiana koła pomogła. U niego to był jednak tani model - koło za 150pln.
Mod Team Pixon Napisano 10 Marca 2016 Mod Team Napisano 10 Marca 2016 a jesteś w 100% pewny że to nie piasta? Przecież, było koło zmienione na inne.
piciu256 Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 no tak, ale wszystko oprócz tego już sprawdzone/ poprawione więc sprawdzić nie zaszkodzi...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.