Skocz do zawartości

[Opony] Opona 27,5'' nie pasuje do koła 27,5''


Charon95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Ostatnio zakupiłem rower Kross Level R3 2016 jednak fabryczne opony mają troszkę zbyt "terenowy" bieżnik jak dla mnie, oprócz jazdy chciałem też śmigać tym rowerkiem do pracy. Z tego względu zamówiłem sobie opony 27,5'' Vittoria Randonneur. Przy wymianie opon okazało się, że są one za duże. Przed napompowaniem opona już schodziła z koła, po delikatnym napompowaniu to samo. Zauważyłem, że na oponie widnieje takie oznaczenie "26 x 1 3/8" ponadto jest jeszcze coś takiego "650 x 35c". Na kole od roweru mam oznaczenie "584 x 19c". Czy to oznacza, że sklep przysłał mi złą oponę na koło 26''? 

 

Ewidentnie na stronie tego sklepu w specyfikacji opony było podane, że opona pasuje na koło 27,5'' i posiada szerokość 1.50.

 

Zamieszczam zdjęcia w załącznikach.

 

post-194160-0-21982200-1455991624_thumb.jpg

post-194160-0-45373400-1455991628_thumb.jpg

post-194160-0-26309100-1455991633_thumb.jpg

post-194160-0-73357100-1455991636_thumb.jpg

post-194160-0-06502700-1455991640_thumb.jpg

Napisano

Pokaż ofertę sprzedaży tej opony.

 

Twoja obręcz ma średnicę 584 mm co jest rozmiarem 650B, a opona którą kupiłeś jest na obręcz o średnicy 590 mm co jest rozmiarem 650C. "Jednym" słowem - nie może pasować. Jeśli na aukcji było podane, że opona jest w rozmiarze 650C to możesz ją tylko zwrócić, a jeśli sklep źle opisał to ma wymienić to odpowiednią.

Napisano

Dokładnie. Masz koło 650B a oponę kupiłeś na 650C. Pytanie czy walnąłeś się Ty czy sprzedawca. Jeśli zakupiona zdalnie, jako nowa i od firmy to masz ustawowe prawo do zwrotu o ile towar nie nosi śladów uzytkowania.

 

650C to rozmiar kół stosowany często w rowerach czasowych, ostrych kołach itp. Dość nietypowy temat i niektórzy nie wiedzą, że najważniejszym parametrem opisującym daną oponę jest jej rozmiar osadzenia na obręczy np 559, 590 czy jak u Ciebie w rowerze 584.

Napisano

No ja tam w opisie nie widzę, żeby było zaznaczone, że to jest 650C. Pisz lub dzwoń do nich, że mają niepełne informacje w ogłoszeniu i że Cię to zmyliło i marzy Ci się zwrócić oponę w związku z tym.

 

Jak tak patrze to wszystkie opony mają opisane tylko "modnym" 27,5', które jak widać nie zawsze znaczy to samo :icon_confused:

Napisano

Ok czyli już wiem wszystko :) Myślałem, że wszystko szybko pójdzie ale jak widać nie, pewnie to jeszcze potrwa z tydzień albo dwa zanim w końcu zmienię opony...

 

Dziękuję za bardzo szybką pomoc :)

Pozdrawiam


Albo sklep przysłał nie ten model albo nie wie co sprzedaje.
Tak BTW z tego roweru i tak nie zrobisz szosówki.

Nie chodzi mi o to żeby zrobić z niego szosówkę bo gdybym chciał szosówkę to bym sobie kupił kolarzówke. Chciałem po prostu opony z gładszym bieżnikiem bo teraz będę raczej cały czas śmigał po asfalcie a nie po terenie.

Napisano

Ok czyli już wiem wszystko :) Myślałem, że wszystko szybko pójdzie ale jak widać nie, pewnie to jeszcze potrwa z tydzień albo dwa zanim w końcu zmienię opony...

 

Dziękuję za bardzo szybką pomoc :)

Pozdrawiam

Co nie zmienia faktu że kupiłeś rower stricte terenowy żeby zmieniać od ręki opony na slicki... Dla większości jedyny słuszny rower to mtb choćby na kołach od szosy :-)
Napisano

Nie rozumiem o co chodzi, kupiłem rower za swoje pieniądze więc mogę z nim robić co chcę i nikomu nic do tego. Miałem problem z oponami i dlatego założyłem ten temat a nie żeby się kłócić czy rower mtb musi służyć tylko do jazdy po lasach czy nie...

Napisano

Tego, że na rower MTB można założyć gładkie opony i pojechać dalej, szybciej niż na Jakichś Nobby Nickach niektórzy po prostu nie mogą zrozumieć. A jak się ma ochotę na teren, to się zakłada ponownie terenowe laczki i nadal jedzie się tym samym rowerem.

 

Modrzew nie wie, że łatwiej uszosowić MTB niż uterenowić szosę. Pewnie też myśli, że rower tak samo pojedzie na sflaczałych kapciach w teren co nabitych detonatorach :)

Napisano
stricte terenowy żeby zmieniać od ręki opony na slicki... Dla większości jedyny słuszny rower to mtb choćby na kołach od szosy :-)

a co maja slicki  czy nawet semi-slicki szerokie na  35C do kol szosowych ?

A co do słusznosci roweru MTB, to wyobraz sobie, że są też w POlsce ludzie wysocy i o słusznej wadze,a  wcale nie grubi, ot  "zmasowani" np z epizodami w latach poprzednich na siłowni, waża po 100kg i jezdzza codziennie do pracy na rowerach, np w Warszawie po drogach rowerowych, .... Polecasz im szosę ? czy moze lepszy dla nich MTB na gładkich oponkach ? Z moich doświadczeń wynika że na szosie przy wadze 90kg+  po drogach rowerowych w Warszawie nawet na oponach 28C jezdzic sie nie da, tylko asfalt. Chyba ze ktos lubi loterie pt "czy dziś będzie kicha".

 

Nie ma co szyć wszystkich swoja miarką, bo nie wszystko takie proste jak sie wydaje.

Napisano

Modrzew nie wie, że łatwiej uszosowić MTB niż uterenowić szosę. Pewnie też myśli, że rower tak samo pojedzie na sflaczałych kapciach w teren co nabitych detonatorach :)

MTB nie da się uszosowić, to tylko nędzna namiastka szosy. Tak samo jak do dojazdów autostradą czy przez miasto do pracy nikt rozsądnie myślący nie kupuje Landrovera Defendera i nie zmienia mu kół na sportowe niskie slicki na alufelgach. Chyba tylko w Polsce mamy taką dziwną manierę na kupowanie do wszystkiego roweru a la górski i robienie z tego pokraki. Za to wiedza o istnieniu rowerów przełajowych, fitnes czy wreszcie mieszczucha innego niz damka z koszyczkiem wśród szerszej publiczności praktycznie nie istnieje.

To takie myślenie jak w tej anegdocie o sprzedawcy z afrykańskiego bazaru co miał koszule w jednym rozmiarze, ale pasujące absolutnie na wszystkich. I był to największy możliwy rozmiar, bo skoro pasuje na dużego to będzie pasować też na małego :) I na takiej zasadzie wetknięcie do taniego górala wąskich opon, bo przecież skoro szerokie pasują to i wąskie wejdą, daje efekt taki sam jak z tą koszulą.

Napisano

To teraz to napisz producentom żeby przestali produkować, sprzedawcom żeby przestali sprzedawać i kupującym, żeby przestali kupować.

 

Śmieszne jest to co piszesz, ludzie jako obuwie codzienne noszą buty do biegania, tenisa i koszykówki zamiast mokasynów a do pracy jeżdżą na endurakach i też w Discovery na normalnych oponach - bo tak. Bo tak chcą, bo mają wybór.

 

Mam MTB bo mi się podoba, mam szerokie kapcie jak chcę jechać w las czy inne pole a jak sobie w lecie latam dystanse po 150km i więcej to zakładam semi slicki i jest mi łatwiej. Ty natomiast możesz sobie nawet na trenażerze jeździć w Muddy Mary skoro to wstyd zakładać slicki do MTB.

Napisano

Chyba tylko w Polsce mamy taką dziwną manierę, że 90% ludzi kupuje jeden samochód i to na dodatek osobówkę. Przecież wiadomo, że inny jest na dojazdy samotne do pracy po mieście, inny na weekendowe zakupy, inny na wakacyjne wyjazdy letnie, inny na zimowe, inny na autostrady, a inny na bezdroża. Zmieniają tylko opony na letnie albo zimowe, i tak dobrze że nie jeżdżą na całorocznych.

 

Nie wszyscy mają chęć, miejsce i środki na kilka różnych rowerów.

Napisano

Puki kupujący i sprzedający będą operować na rozmiarówce calowej, póty będą takie pomyłki. Jest to chyba najgorsza możliwa skala opisująca rozmiar koła, bo wskazuje jedynie przybliżoną średnicę wynikową.

Gorąco namawiam do korzystania z europejskiej rozmiarówki, czyli:

-obręcze średnica x szerokość wewnętrzna [mm]

-opony szerokość x średnica osadzenia w obręczy [mm]

 

Tu się nie da pomylić, bo średnica obręczy musi się zgadzać ze średnicą opony.

https://rueduvelo.files.wordpress.com/2015/06/standard-etrto.jpg

Wystarczy popatrzeć ile różnych rozmiarów obręczy jest dla popularnych 26" czy 28", a żeby było ciekawiej 27" mają większe obręcze niż 28".

Napisano

Tej opony nie ma w ogóle w rozmiarze 27,5/650B, do 29 pasują opony szosowe i tutaj nie ma problemu, ale do 27,5 będziesz miał problem ze znaleziskiem typowo szosowej opony.

 

Jak napompujesz takiego RaceKinga 2.0 czy Crossmarka 1,95 na 4 bar, to to się dość fajnie już toczy.

Są jeszcze opony jak Tread Lite, Furious Fred/Thunder Burt czy Speed King, ale je dość szybko na asfalcie zjedziesz.

Napisano

Drogie, bo z wkładką. Detonatory zawsze spoko, ale czytałem, że warto poszukać wersji z gęstszym oplotem (120 TPI zamiast 60), bo boczne ścianki lubią puścić.

 

Co do Marathonów to fajnie się toczą, żywotne i nie da się złapać kapcia dzięki wkładce, ale ciężkie są okrutnie :icon_confused: Wolałbym chyba już Race King'a bez dętki...

  • Mod Team
Napisano

Jak jeszcze raz ktoś w tym temacie wspomni autorowi o kupnie szosy, zamiast kupnie szosowych opon, to wystawiam od zaraz ostrzeżenie.

 

Trzymajmy się wątku proszę.

Napisano

Marathony rzeczywiście są "trochę" ciężkie. Szukałem Detonatorów ale wszędzie są wersje z oplotem 60 TPI. 

Pozostaje mi albo brać te ciężkie albo brać Detonatory tyle, że z cieńszym oplotem  :icon_confused:

Napisano

Możesz jeszcze kupić Race Kinga i ogolic go z "kostek" to wtedy będziesz mieć prawdziwe detonatory; -) A tak na poważnie to kup Schwalbe Hurrican to będziesz mieć szybko , komfortowo i nawet w lesie jak sucho da rade pobrykac!

Napisano

A może coś takiego http://rowertour.com/schwalbe-marathon-27-5-x-1-65-650b-greenguard-reflex-opona-drutowa.html Tylko ta opona też jest dosyć ciężka...

Jedyne hurricane jakie są to na allegro http://allegro.pl/opona-schwalbe-hurricane-performance-27-5x2-00-i5817799588.html 

Z tego co widzę to hurricane jest dosyć gruba, myślałem, że dorwę jakąś oponę przynajmniej 1,50 lub 1,65.

No teraz sam już nie wiem, nie dość że na koło 27,5 jest "mały" wybór to jeszcze jak jest jakaś fajna opona to albo za ciężka, albo za gruba...

Napisano

 E tam za gruba. To nie dziewczyna. Bierz wersję 2.0 bo nie ma różnicy żadnej w prędkości w stosunku do 1.6, a dużo wygodniej i w las też wiedziesz pewniej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...