Skocz do zawartości

[lampka przednia] USB do 300,-


PilifS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobry wieczór,

 

czy istniej coś takiego jak dobra lampka przednia ładowana usb do 300 PLN?

 

Moje dotychczasowe typy to:

 

KNOG BLINDER ARC 5.5 

http://alltheway.pl/super-mocne/416-knog-blinder-arc-55-przod-usb-9328389021678.html

 

LEZYNE SUPER DRIVE XL

http://www.sportpoint.pl/pl/przednie-oswietlenie-rowerowe/9612-lezyne-led-super-drive-xl-575-lum-usb-czarna-lzn-1-led-6-v204-4712805978502.html?gclid=CO_64J2whMsCFYXbcgod3N0KFw

 

CATEYE VOLT 400

http://velo.pl/akcesoria/lampy/cateye/hl-el461rc-volt400

 

Największe wady jakie zauważyłem:

 

KNOG - beznadziejne mocowanie, czy ktoś używał z tą piankową taśmą, która miała to poprawić?

 

LEZYNE - krótki czas działania i średni spot, czy 350 lumenów wystarczy na Kampinos?

 

CATEYE - bardzo skupiony spot, poza nim niewiele widać

 

Przeczytałem naprawdę wiele stron o oświetleniu na tym forum (i nie tylko) i nie potrafię wskazać najlepszej z wyżej wymienionych. Najlepiej jakby rozkład i siła światła była jak w knogu, mocowanie z lezyne, a sprawność aku jak w cateyu.

 

Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco.

 

Proszę o opinie co byście wybrali w takim budżecie, niekoniecznie z powyższych. A jeszcze chętniej przeczytam opinie użytkowników knog/lezyne/cateye.

 

Link do strony z porównywarką spotów: http://road.cc/content/review/135611-knog-blinder-arc-17-front-light

 

Napisano

Witam polecam lampkę bontrager ion 700 , ma ona 700 lumenów , czas świecenia niecałe 2 godziny , ładowanie usb . Normalna katalogowa cena to prawie 500 zł , ale trzeba polować na okazje na allegro , bądź podobne . Sam taka posiadam i naprawdę super świeci .

Napisano

Zapomniałem dodać odnośnie mocowania , to bontrager ma naprawdę super i ładne mocowanie , w środku ma tylko jedną diodę cree , która naprawdę super oświetla drogę . w mieście trzeba używać trybu najsłabszego .

Napisano

Do zabawy w terenie?

 

 

 

Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco.

Co rozumiesz przez oślepiająco i dla kogo (ciebie, czy innych na drodze)?

Czemu wiążesz sposób zasilania z punktowym świeceniem?

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi. Bontrager ok, tylko cena. Noise 02, chwilowo mój typ power, ale będę go musiał chować w dzień do torby bo średnio pasuje do mojego kokpitu. Tripper ma dobry rozkład światła - prawie jak knog, cenę i jest cały czarny.

@zekker - jazda po lesie w nocy = zabawa, nie wiążę sposobu zasilania z rodzajem spota, nie chcę dodatkowych kabli i nie chcę oślepiać kierowców.

Napisano
@zekker - jazda po lesie w nocy = zabawa, nie wiążę sposobu zasilania z rodzajem spota, nie chcę dodatkowych kabli i nie chcę oślepiać kierowców.

Tego nie idzie połączyć pojedynczą lampą.

 

Jeżeli lampa ma nie oślepiać, to musi mieć dobrze zrobione odcięcie. W takim przypadku jazda po lesie jest mocno ograniczona, nie ma mowy o swobodnej jeździe i orientacji w terenie. Po prostu widać praktycznie tylko drogę.

Te wszystkie propozycje (no z wyjątkiem Trippera, który jest imo średniakiem) nie mają odcięcia, więc walą po oczach lub ustawienie jest bez sensu (mało oświetla, nie najlepiej widoczne dla innych).

 

Odnośnie zasilania, brak wbudowanego akumulatora ładowanego przez usb nie oznacza, że to od razu musi być pakiet zewnętrzny i kabel. Równie dobrze może to być latarka z wymiennym akumulatorem i oddzielnie ładowarka.

 

Porównaj sobie Knoga z Tripperem: http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=59&lang=pl

To zupełnie różne rozkłady światła.

Napisano

B&M Ixon Core. Odcięcie i zasięg bardzo dobre. Dobrze zbudowana i nieduża jak na możliwości (mam porównanie do Roxim RX5). Do jazdy drogowej poza miastem bardzo ok. Trochę gorzej w lesie, bo faktycznie odcinka... odcina, ale jak się ją odrobinę wyżej podniesie to można pośmigać.

Co do latarek wypalających mózg skupionym promieniem mam podobne zdanie jak autor. Powinny być używane tylko i wyłącznie w czasie samotnej jazdy w terenie. W każdej innej sytuacji (droga, mijanie się rowerów) jest po prostu niebezpieczna dla "przeciwnika".

Napisano

Zekker rozsądnie pisze. Albo zabawa w nocy w lesie, gdzie potrzebujesz naprawdę dobrej widoczności jeśli nie ma to być tempo emeryta, albo miejsko-drogowe wynalazki, które mają przede wszystkim nie oślepiać i są bardziej światłami pozycyjnymi lekko doświetlajacymi kawałek drogi przed tobą.

I skąd wymóg ładowania przez USB, że niby wygodniej?

Napisano

Z tym ładowaniem przez USB to bym sobie odpuścił, chyba, że lampeczka faktycznie pozycyjna do miasta.

Mocniejsze latarki będą z reguły zasilane ogniwem 18650. Ogniwo to, warto dobrze ładować, co zapewnia duża trwałość i wydajność - warto mieć sensowną ładowarkę.

Moduły ładowania w latarkach są dosyć prymitywne, gorzej trzymają parametry ładowania i ładują bardzo powoli. Traktowałbym taki sposób ładowania jako dodatkowy - można np. podładować latareczkę w samochodzie, choć i są ładowarki, które w domu podpinamy do 230V a w samochodzie do 12V.

Napisano

 

 

jak się ją odrobinę wyżej podniesie to można pośmigać

Skoro można założyć taką zabawę w przekręcanie lampki, to już chyba lepiej kupić Ixona Premium z akumulatorami i ładowarką: http://rowertour.com/busch-muller-ixon-iq-premium-lampka-rowerowa-led-80-lux.html

Przesadzone zdjęcia producenta:

Core http://www.bumm.de/uploads/tx_bummprodukte/50_Lux_600_px.jpg

Premium http://www.bumm.de/uploads/tx_bummprodukte/80_Lux_600_px_04.jpg

Napisano

Ja też nie wyobrażam sobie swobodnej jazdy po lesie z takimi lampkami ładowanymi przez USB czy lampką/latarką zasilaną jednym ogniwem.. chyba, że chcemy tylko dojechać z punktu A do B. Żeby poszaleć w nocy w terenie przydała by się właśnie lampka z osobnym akumulatorem. W tej cenie już się kupi BT40S czy XT40 i masz już dobry rozkład i ilość światła.

 

Ja co prawda mam już trochę zryty beret w tej kwestii, ale światła nigdy za wiele  :icon_mrgreen:

http://zapodaj.net/5011072d9f99f.jpg.html

 

 

 

Napisano

O ja Stary...z taką elektrownią.. pewnie po Twojej jeździe w pobliskich miejscowościach krażą plotki o pojawiajaćym się UFO w nocy ;)  

Masz jakieś foto z trasy z tymi szperaczami w akcji?

Napisano

To już kuriozum jest.

 

Dwa lataraki S2, 3A w diody, na ogniwach 3400 świecą 1h maxem a w trybie 30% w zupełności wystarczającym świecą prawie 4h.

 

Na miasto - w dół, pod koło. W terenie w górę i można jechać.

 

79094955185431369566.jpg

 

92137374584249530813.jpg

 

 

 

A są maleńkie, lekkie i niezawodne. Dwa lata ze mną, parę gleb, dzwonów i nie ma na nich śladu zużycia. A prezentują się tak:

 

35421079797854048548.jpg

 

 

 

Zakupione u Darka, same latarki to koszt około 250pln. Uchwyty po 2pln sztuka. Ładowarkę intellicharger i2 kupiłem za 40pln na fasttechu.

Napisano

Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi.

 

Szkoda, że nikt nie użytkuje KNOGa, niby tyle tego w sklepach.

 

Poszukam dobrej ceny na IXON IQ Premium - dużo światła i chyba raczej nie ślepia - ma dopuszczenie do ruchu germańskich oprawców :icon_cool:

 

Rozumiem, że modowane S2 x 2 zjadają ixon na śniadanie (ładne foto @cervandes), ale mam nadzieję, że ta pojedyńcza wystarczy.

Najwyżej będę jechał po lesie w tempie "emeryta" - 20 km/h. Dam zwierzynie szansę na ewakuację :thumbsup:

 

Przejrzałem kilka ofert i zauważyłem różne rodzaje mocowań ixona, na zacisk/clips - jak w poście wyżej, dzięki @zekker,

lub zacisk/śruba http://www.bike-discount.de/en/buy/busch-mueller-ixon-iq-premium-led-accumulator-headlamp-139355

 

Na śrubę wydaje się pewniejszy, czy ktoś może ma doświadczenie z tymi uchwytami?

Napisano

Głowy nie dam, ale chyba ten zacisk też ma śrubę. Po prostu zamiast baryłki jest zacisk jak w kole. Sama baryłka o tyle lepsza, że można łatwiej ustawić siłę zaciśnięcia.

W praktyce uchwytów B&M mam tylko mocowane do widelca.

 

Szukając okazji zwracaj uwagę co jest w zestawie. Jeżeli masz akumulatory i ładowarkę, to nie ma problemu, w przeciwnym wypadku trzeba doliczyć je do kosztu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dobry wieczór,

 

czy istniej coś takiego jak dobra lampka przednia ładowana usb do 300 PLN?

 

Moje dotychczasowe typy to:

 

KNOG BLINDER ARC 5.5

http://alltheway.pl/super-mocne/416-knog-blinder-arc-55-przod-usb-9328389021678.html

 

LEZYNE SUPER DRIVE XL

http://www.sportpoint.pl/pl/przednie-oswietlenie-rowerowe/9612-lezyne-led-super-drive-xl-575-lum-usb-czarna-lzn-1-led-6-v204-4712805978502.html?gclid=CO_64J2whMsCFYXbcgod3N0KFw

 

CATEYE VOLT 400

http://velo.pl/akcesoria/lampy/cateye/hl-el461rc-volt400

 

Największe wady jakie zauważyłem:

 

KNOG - beznadziejne mocowanie, czy ktoś używał z tą piankową taśmą, która miała to poprawić?

 

LEZYNE - krótki czas działania i średni spot, czy 350 lumenów wystarczy na Kampinos?

 

CATEYE - bardzo skupiony spot, poza nim niewiele widać

 

Przeczytałem naprawdę wiele stron o oświetleniu na tym forum (i nie tylko) i nie potrafię wskazać najlepszej z wyżej wymienionych. Najlepiej jakby rozkład i siła światła była jak w knogu, mocowanie z lezyne, a sprawność aku jak w cateyu.

 

Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco.

 

Proszę o opinie co byście wybrali w takim budżecie, niekoniecznie z powyższych. A jeszcze chętniej przeczytam opinie użytkowników knog/lezyne/cateye.

 

Link do strony z porównywarką spotów: http://road.cc/content/review/135611-knog-blinder-arc-17-front-light

Lezyne to jakość,wykonane z dobrego aluminium i mimo że czasem mniej lumenów niż u innych producentów(podających chyba zawyżone miana),to świecenie jest często dużo lepsze,ceny w Polsce faktycznie wysokie ale ja czasem coś znajdę w atrakcyjnych cenach na brytyjskich stronach,właśnie nabyłem lezyne 1400 lm za cene co prawda przekraczająca twój budżet bo 500zł ale z extra dodatkową baterią poszperaj w chainrelctioncycles,można znaleźć tam lampki w miarę rozsądnych cenach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...