PilifS Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Dobry wieczór, czy istniej coś takiego jak dobra lampka przednia ładowana usb do 300 PLN? Moje dotychczasowe typy to: KNOG BLINDER ARC 5.5 http://alltheway.pl/super-mocne/416-knog-blinder-arc-55-przod-usb-9328389021678.html LEZYNE SUPER DRIVE XL http://www.sportpoint.pl/pl/przednie-oswietlenie-rowerowe/9612-lezyne-led-super-drive-xl-575-lum-usb-czarna-lzn-1-led-6-v204-4712805978502.html?gclid=CO_64J2whMsCFYXbcgod3N0KFw CATEYE VOLT 400 http://velo.pl/akcesoria/lampy/cateye/hl-el461rc-volt400 Największe wady jakie zauważyłem: KNOG - beznadziejne mocowanie, czy ktoś używał z tą piankową taśmą, która miała to poprawić? LEZYNE - krótki czas działania i średni spot, czy 350 lumenów wystarczy na Kampinos? CATEYE - bardzo skupiony spot, poza nim niewiele widać Przeczytałem naprawdę wiele stron o oświetleniu na tym forum (i nie tylko) i nie potrafię wskazać najlepszej z wyżej wymienionych. Najlepiej jakby rozkład i siła światła była jak w knogu, mocowanie z lezyne, a sprawność aku jak w cateyu. Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco. Proszę o opinie co byście wybrali w takim budżecie, niekoniecznie z powyższych. A jeszcze chętniej przeczytam opinie użytkowników knog/lezyne/cateye. Link do strony z porównywarką spotów: http://road.cc/content/review/135611-knog-blinder-arc-17-front-light
wiekszygofer Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Witam polecam lampkę bontrager ion 700 , ma ona 700 lumenów , czas świecenia niecałe 2 godziny , ładowanie usb . Normalna katalogowa cena to prawie 500 zł , ale trzeba polować na okazje na allegro , bądź podobne . Sam taka posiadam i naprawdę super świeci .
Roxorloops Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 http://www.mactronic.pl/pl/products/adventure_line/1826/ladowalna_lampa_rowerowa_przednia_noise_02_500_lm/528.htmlJa polecam mactronica, używam screama jako latarki do wypadów nad jezioro, noisa na mtb do lasu i do miasta na szosie mam malego 100 lumenowego ładowanego przez usb. Wszystkie 3 działają bez zarzutu i mogę z czystym sumieniem polecić tą firmę.
wiekszygofer Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Zapomniałem dodać odnośnie mocowania , to bontrager ma naprawdę super i ładne mocowanie , w środku ma tylko jedną diodę cree , która naprawdę super oświetla drogę . w mieście trzeba używać trybu najsłabszego .
zekker Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Do zabawy w terenie? Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco. Co rozumiesz przez oślepiająco i dla kogo (ciebie, czy innych na drodze)? Czemu wiążesz sposób zasilania z punktowym świeceniem?
PilifS Napisano 19 Lutego 2016 Autor Napisano 19 Lutego 2016 Dziękuję za podpowiedzi. Bontrager ok, tylko cena. Noise 02, chwilowo mój typ power, ale będę go musiał chować w dzień do torby bo średnio pasuje do mojego kokpitu. Tripper ma dobry rozkład światła - prawie jak knog, cenę i jest cały czarny. @zekker - jazda po lesie w nocy = zabawa, nie wiążę sposobu zasilania z rodzajem spota, nie chcę dodatkowych kabli i nie chcę oślepiać kierowców.
wiekszygofer Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Posłuchaj ja kupiłem tego ion 700 za 280 zł , ten sprzedający miał jeszcze drugą sztukę to może warto zapytać , może jeszcze ma .
zekker Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 @zekker - jazda po lesie w nocy = zabawa, nie wiążę sposobu zasilania z rodzajem spota, nie chcę dodatkowych kabli i nie chcę oślepiać kierowców. Tego nie idzie połączyć pojedynczą lampą. Jeżeli lampa ma nie oślepiać, to musi mieć dobrze zrobione odcięcie. W takim przypadku jazda po lesie jest mocno ograniczona, nie ma mowy o swobodnej jeździe i orientacji w terenie. Po prostu widać praktycznie tylko drogę. Te wszystkie propozycje (no z wyjątkiem Trippera, który jest imo średniakiem) nie mają odcięcia, więc walą po oczach lub ustawienie jest bez sensu (mało oświetla, nie najlepiej widoczne dla innych). Odnośnie zasilania, brak wbudowanego akumulatora ładowanego przez usb nie oznacza, że to od razu musi być pakiet zewnętrzny i kabel. Równie dobrze może to być latarka z wymiennym akumulatorem i oddzielnie ładowarka. Porównaj sobie Knoga z Tripperem: http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=59&lang=pl To zupełnie różne rozkłady światła.
jgrabowski Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 B&M Ixon Core. Odcięcie i zasięg bardzo dobre. Dobrze zbudowana i nieduża jak na możliwości (mam porównanie do Roxim RX5). Do jazdy drogowej poza miastem bardzo ok. Trochę gorzej w lesie, bo faktycznie odcinka... odcina, ale jak się ją odrobinę wyżej podniesie to można pośmigać. Co do latarek wypalających mózg skupionym promieniem mam podobne zdanie jak autor. Powinny być używane tylko i wyłącznie w czasie samotnej jazdy w terenie. W każdej innej sytuacji (droga, mijanie się rowerów) jest po prostu niebezpieczna dla "przeciwnika".
modrzew Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 Zekker rozsądnie pisze. Albo zabawa w nocy w lesie, gdzie potrzebujesz naprawdę dobrej widoczności jeśli nie ma to być tempo emeryta, albo miejsko-drogowe wynalazki, które mają przede wszystkim nie oślepiać i są bardziej światłami pozycyjnymi lekko doświetlajacymi kawałek drogi przed tobą. I skąd wymóg ładowania przez USB, że niby wygodniej?
skimir Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 Z tym ładowaniem przez USB to bym sobie odpuścił, chyba, że lampeczka faktycznie pozycyjna do miasta. Mocniejsze latarki będą z reguły zasilane ogniwem 18650. Ogniwo to, warto dobrze ładować, co zapewnia duża trwałość i wydajność - warto mieć sensowną ładowarkę. Moduły ładowania w latarkach są dosyć prymitywne, gorzej trzymają parametry ładowania i ładują bardzo powoli. Traktowałbym taki sposób ładowania jako dodatkowy - można np. podładować latareczkę w samochodzie, choć i są ładowarki, które w domu podpinamy do 230V a w samochodzie do 12V.
zekker Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 jak się ją odrobinę wyżej podniesie to można pośmigać Skoro można założyć taką zabawę w przekręcanie lampki, to już chyba lepiej kupić Ixona Premium z akumulatorami i ładowarką: http://rowertour.com/busch-muller-ixon-iq-premium-lampka-rowerowa-led-80-lux.html Przesadzone zdjęcia producenta: Core http://www.bumm.de/uploads/tx_bummprodukte/50_Lux_600_px.jpg Premium http://www.bumm.de/uploads/tx_bummprodukte/80_Lux_600_px_04.jpg
sebaxgh Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 Ja też nie wyobrażam sobie swobodnej jazdy po lesie z takimi lampkami ładowanymi przez USB czy lampką/latarką zasilaną jednym ogniwem.. chyba, że chcemy tylko dojechać z punktu A do B. Żeby poszaleć w nocy w terenie przydała by się właśnie lampka z osobnym akumulatorem. W tej cenie już się kupi BT40S czy XT40 i masz już dobry rozkład i ilość światła. Ja co prawda mam już trochę zryty beret w tej kwestii, ale światła nigdy za wiele http://zapodaj.net/5011072d9f99f.jpg.html
Sansei6 Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 O ja Stary...z taką elektrownią.. pewnie po Twojej jeździe w pobliskich miejscowościach krażą plotki o pojawiajaćym się UFO w nocy Masz jakieś foto z trasy z tymi szperaczami w akcji?
sebaxgh Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 http://zapodaj.net/82301bf969566.jpg.html Jest moc, ale do normalnej bezpiecznej jazdy BT40S była by wystarczająca, mała, dobrze zrobiona, 4 tryby pracy, 2 różne optyki, dobry pakiet akumulatorów w komplecie.
cervandes Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 To już kuriozum jest. Dwa lataraki S2, 3A w diody, na ogniwach 3400 świecą 1h maxem a w trybie 30% w zupełności wystarczającym świecą prawie 4h. Na miasto - w dół, pod koło. W terenie w górę i można jechać. A są maleńkie, lekkie i niezawodne. Dwa lata ze mną, parę gleb, dzwonów i nie ma na nich śladu zużycia. A prezentują się tak: Zakupione u Darka, same latarki to koszt około 250pln. Uchwyty po 2pln sztuka. Ładowarkę intellicharger i2 kupiłem za 40pln na fasttechu.
PilifS Napisano 20 Lutego 2016 Autor Napisano 20 Lutego 2016 Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi. Szkoda, że nikt nie użytkuje KNOGa, niby tyle tego w sklepach. Poszukam dobrej ceny na IXON IQ Premium - dużo światła i chyba raczej nie ślepia - ma dopuszczenie do ruchu germańskich oprawców Rozumiem, że modowane S2 x 2 zjadają ixon na śniadanie (ładne foto @cervandes), ale mam nadzieję, że ta pojedyńcza wystarczy. Najwyżej będę jechał po lesie w tempie "emeryta" - 20 km/h. Dam zwierzynie szansę na ewakuację Przejrzałem kilka ofert i zauważyłem różne rodzaje mocowań ixona, na zacisk/clips - jak w poście wyżej, dzięki @zekker, lub zacisk/śruba http://www.bike-discount.de/en/buy/busch-mueller-ixon-iq-premium-led-accumulator-headlamp-139355 Na śrubę wydaje się pewniejszy, czy ktoś może ma doświadczenie z tymi uchwytami?
zekker Napisano 21 Lutego 2016 Napisano 21 Lutego 2016 Głowy nie dam, ale chyba ten zacisk też ma śrubę. Po prostu zamiast baryłki jest zacisk jak w kole. Sama baryłka o tyle lepsza, że można łatwiej ustawić siłę zaciśnięcia. W praktyce uchwytów B&M mam tylko mocowane do widelca. Szukając okazji zwracaj uwagę co jest w zestawie. Jeżeli masz akumulatory i ładowarkę, to nie ma problemu, w przeciwnym wypadku trzeba doliczyć je do kosztu.
phoe Napisano 21 Lutego 2016 Napisano 21 Lutego 2016 http://www.aliexpress.com/item/GACIRON-MTB-Bicycle-860-Lumens-Lamp-Cree-XM-LU-2-LED-Portable-Cycling-Torch-Headlight-Flash/32469175594.html Mam, używam i polecam, czas oczekiwania to równo 10 dni w moim przypadku.
roberttrebor Napisano 1 Marca 2016 Napisano 1 Marca 2016 Dobry wieczór, czy istniej coś takiego jak dobra lampka przednia ładowana usb do 300 PLN? Moje dotychczasowe typy to: KNOG BLINDER ARC 5.5 http://alltheway.pl/super-mocne/416-knog-blinder-arc-55-przod-usb-9328389021678.html LEZYNE SUPER DRIVE XL http://www.sportpoint.pl/pl/przednie-oswietlenie-rowerowe/9612-lezyne-led-super-drive-xl-575-lum-usb-czarna-lzn-1-led-6-v204-4712805978502.html?gclid=CO_64J2whMsCFYXbcgod3N0KFw CATEYE VOLT 400 http://velo.pl/akcesoria/lampy/cateye/hl-el461rc-volt400 Największe wady jakie zauważyłem: KNOG - beznadziejne mocowanie, czy ktoś używał z tą piankową taśmą, która miała to poprawić? LEZYNE - krótki czas działania i średni spot, czy 350 lumenów wystarczy na Kampinos? CATEYE - bardzo skupiony spot, poza nim niewiele widać Przeczytałem naprawdę wiele stron o oświetleniu na tym forum (i nie tylko) i nie potrafię wskazać najlepszej z wyżej wymienionych. Najlepiej jakby rozkład i siła światła była jak w knogu, mocowanie z lezyne, a sprawność aku jak w cateyu. Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco. Proszę o opinie co byście wybrali w takim budżecie, niekoniecznie z powyższych. A jeszcze chętniej przeczytam opinie użytkowników knog/lezyne/cateye. Link do strony z porównywarką spotów: http://road.cc/content/review/135611-knog-blinder-arc-17-front-light Lezyne to jakość,wykonane z dobrego aluminium i mimo że czasem mniej lumenów niż u innych producentów(podających chyba zawyżone miana),to świecenie jest często dużo lepsze,ceny w Polsce faktycznie wysokie ale ja czasem coś znajdę w atrakcyjnych cenach na brytyjskich stronach,właśnie nabyłem lezyne 1400 lm za cene co prawda przekraczająca twój budżet bo 500zł ale z extra dodatkową baterią poszperaj w chainrelctioncycles,można znaleźć tam lampki w miarę rozsądnych cenach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.