Skocz do zawartości

[kierownica] 25.4 czy 31.8 wasze opinie


vip79

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Właśnie będę zamawiał mostek i kierownicę.Mam pytanie są stosowane dwa rozmiary kierownic 25.4 i 31.8 Jaki rozmiar polecacie.Jeśli chodzi o markę to mierzę w WCS'a chyba że nie warto przepłacać wówczas wersja PRO

Napisano

Wszystko zalezy od ciebie my mozemy tylko podpowiedziec.Mianowicie,odpowiedz sobie jaki typ kolarstwa górskiego bedziesz chciał uprawiać.Są kiery gięte i proste.Choć wagowo przy gietej to tylko 15g. różnicy/WCS/.31,8 /235g/jak sama liczba wskazuje,mocniejsza,sztywniejsza byc może i trwalsza-preferowana raczej do bardziej cieższago i agresywnego kolarza .25,4./220g/calowa/ wcale nie gorsza a lżejsza+mostek to juz troszke bedzie.

PRO,prosta z kolei to 140g/bo krótsza/.Jesli nie kreci cie zawodowe xc lub maratoniki to pro bedzie w sam raz.

Napisano

Mam oba rozmiary i

 

31,8 faktycznie fajnie wygląda i tłumi dźwieki (drgań i tak nie czuje na 25,4)

 

ale 31,8 wg. jest mniej praktyczna, bowiem nie ma miejsca na umieszczenie licznika na kierze (albo nie w tym miejscu co bym chciał) i czasem światła przedniego gdy potrzeba.

Mi wiec tam generalnie bez róznicy :D

Napisano

Ja używam 25,4 dlatego że w 31 przeszkadza mi i nie lubie tego pogrubienia ktore czasem sie zmniejsza, przez co lampka sie zsuwa i krzywo jest tak samo jak z licznik troszke krzywo i wogole mniej miejsca jest ;]

Napisano

Generalnie to w tych średnicach chodzi o to, że przy 31.8mm mocowanie z mostkiem jest sztywniejsze. Sama kiera może być też bardziej wycieniowana bo ma większą średnicę.

 

nie do końca, gdyż i tak musi się niedługo za mostkiem zwęzić, gdyć średnica mocowania manetek, klamek chwytów jest mniejsza nawet od 25,4 a co dopiero przy 31.8, a w miejscu zmiany średnicy musi być nawet więcej materiału => w efekcie najlżejsze kierownice jednak są w rozmiarze 25,4

Napisano

Hmmm. Zamowilem ostatnio u Arnika mostek i kier Boblighta na 31.8.

Czekam juz dluzszy czas bo musie sprowadzic od producenta i zastanawiam sie czy dobrze zrobilem.

Bo na kierze chcialbym licznik,pulsometr i uchwyt na swiatlo... hmmm

Napisano

a do dirtu którą byście wybrali 31.8 czy 25,4??

i czy kiera hussefelt 31.8 680mm będzie się nadawać do dirtu

Do zastosowań grawitacyjnych można spokojnie przyjąć zasadę "więcej = lepiej". Zatem Standard OS 31.8mm stanowczo. A Hussefelt jak najbardziej się nada. hussefelt to jedne z mocniejszych komponentów. Następnym krokiem to już tylko Cro-Mo.

 

Bo na kierze chcialbym licznik,pulsometr i uchwyt na swiatlo... hmmm

Wiele zależy od modelu - niektóre kiery są pogrubione bliżej samego mocowania. W innych grubsza część jest szersza. Większość akcesoriów niestety nie ma mocowania na średnicę 31.8. Wszystko będziesz musiał sprawdzić jednak "na żywca". Zawsze można kombinować - gumki, zipy, itp.

Napisano

Hmmm. Zamowilem ostatnio u Arnika mostek i kier Boblighta na 31.8.

Czekam juz dluzszy czas bo musie sprowadzic od producenta i zastanawiam sie czy dobrze zrobilem.

Bo na kierze chcialbym licznik,pulsometr i uchwyt na swiatlo... hmmm

Mam taki zestaw i światełko z licznikiem mieszczą się spokojnie. Myślę, że pulsometr też się zmieści.

Napisano

Jest dobrze. Wczoraj wszystko zamontowalem. Licznik udalo sie zamontowac na grubym miejscu, pulsometr z drugiej strony tez na grubym miejscu no i uchwyt na swiatlo tez wejdzie, na najchudsze miesce ;)

Napisano

Co do tego miejsca na umieszczenie licznika itd.:

zależy to od modelu. Mam Ritchey Pro i bez problemu założyłem licznik (Sigma - mocowanie jak to w Sigmie, w postaci gumki). Również lampkę mam tam gdzie chciałem założyć. Choć muszę dodać, że mam rogi, które w końcu "zabierają" trochę miejsca na kierze.

 

Fakt, że obie rzeczy mam na styku, tj. między zgrubieniem kiery i klamkomanetką, ale MAM solidnie zamontowane. Nie jest to żadna prowizorka (czyt. kompromis).

Napisano

hej,

w rowerze nr 1 mam kierę 24,5, w rowerze nr 2 - 31,8. Pewniejsze mocowanie licznika jest na 24,5, na 31,8 idzie on nieco po skosie. Ale nie przeszkadza mi to. Rogi - na węższej mam założone, na szerszej nie, bo jest karbonowa. Ściągnęłam gripy i okazało się, że nie ma wzmocnień na końcach pod rogi, dlatego z obawy by nie uszkodzić / nie osłabić kiery, nie montowałam ich. Na długich trasach, a takie preferuję, nadgarstki nieco bolą. Kokpit z kierą 31,8 prawdopodobnie jest sztywniejszy, ale ja jestem lekka (51kg) i dla mnie te różnice praktycznie nie są odczuwalne. Przymiarki z lampką jeszcze nie robiłam, sama jestem ciekawa jak będzie. Ciężej jest dobrać mostek do kiery 31,8. Ja mostek zmieniałam i sporo się naszukałam, nim znalazłam ten idealny. Większą ofertę mostków można znaleźć pod 24,5.

  • 5 tygodni później...
Napisano

A ja posiadam licznik na mostku,fajnie to wygląda/rzecz gustu/.Nie lubie miec"nasrane" na kierownicy.

 

A ja właśnie lubie rogi,lampka,licznik,pulsometr(którego nie mam :P ) Fajnie to wygląda

 

A co do tamatu:

 

Ja miałem WCS na 31,8 (kiera i mostek) i się według mnie głupią jezdził, a przedewszystkim nie widziałem różnicy między 31,8 a 25,4 (prucz albo prócz pogrubienia :) )

Napisano

Ciężej jest dobrać mostek do kiery 31,8. Ja mostek zmieniałam i sporo się naszukałam, nim znalazłam ten idealny. Większą ofertę mostków można znaleźć pod 24,5.

 

dokładnie tak - potwierdzam to ( na 25,4 - oczywiście :D ).

Próbowałem uszosowić :P crossa ( między innymi obniżyć pozycję) i wywaliłem podkładki dystansowe z rury widelca, obciąłem rurę. Szukałem też długiego mostka, o jak największym kącie ( myślałem nawet o mostkach z regulowanym kątem ale to zły pomysł - i kilka osób wybiło mi go z głowy) aby go odwrotnie założyć i wten sposób mocniej się obniżyć. I faktycznie znalezienie odpowiedniego mostka do kiery 31,8 - taką mam- było b. trudne, zaprzestałem prób. Oczywiście mostki takie istnieją w ofertach Bontragera, BBB, Ritchey i innych, natomiast w Polsce są prawie nie do kupienia :029: . Przedstawiciele na Polskę co najmniej dwóch firm odpowiedzieli mi, że takich mostków do kiery 31,8 nie mają i mieć nie będą :D - mówili, że " nie mają możliwości sprowadzenia" - po prostu nie opłaca im się bo , jak powiedzieli, 31,8 wychodzi z użycia, jednej sztuki mi nie sprowadzą - natomiast na 25,4 spokojnie mógłbym kupić.

Jeśli więc chcielibyście koniecznie kupować kierę 31,8 a później eksperymentować z mniej typowymi mostkami - zorientujcie się, czy taki mostek gdziekolwiek dostaniecie ( w dziale INTERNETOWE SKLEPY ROWEROWE ludzie polecają sklep ARNIKA - podobno gość sprowadza na indywidualne życzenia bikerów i do tego ceny ma mocno zachęcające- sam pewnie spróbowałbym powalczyć jeszcze z tym mostkiem ale zdecydowałem się kupić po prostu kolarkę jako drugi rower)

Napisano

z mostkiem na 31.8 problem? a skad taka bzdura co?

ritchey, boplight, syncros - wszystkie dostepne w sklepach i w internecie. zaden problem. boplighta kupilem w sklepie. lezal. byl do wziecia to wzialem.

 

ritchey u matuszewskiego wrocław

boplight - strona netowa lub w sklepach

syncros - polsport.

Napisano

z mostkiem na 31.8 problem? a skad taka bzdura co?

ritchey, boplight, syncros - wszystkie dostepne w sklepach i w internecie. zaden problem. boplighta kupilem w sklepie. lezal. byl do wziecia to wzialem.

 

ritchey u matuszewskiego wrocław

boplight - strona netowa lub w sklepach

syncros - polsport.

 

przeczytaj uważnie co napisałem - chodziło mi o mniej typowe mostki. Proszę podaj mi link gdzie mogę kupić mostek 31,8 kiera , 1 1/8" widelec. Mostek ten ma mieć co najmniej 125mm długości (super byłoby 135mm), kąt wzniosu co najmniej 25 stopni - a optymalnie byłoby 45 stopni.

Napisano
kąt wzniosu co najmniej 25 stopni - a optymalnie byłoby 45 stopni

No fakt takie mostki to rarytas.... i nie widzialem nawet takich

Napisano

przeczytalem bardzo uwaznie twoj post - nie napisales ani slowa na temat parametrow poza srednicą obejmy na kierownicę - dopiero w drugim poscie dane na temat kątów i długości.

trudno o mostek dlugosci 135 bo dzis nie stosuje sie takich długości. norma to 80 - 110 mm. z resztą najcześciej wydłuzenie mostka przy danym rozmiarze ramy (szczegolnie jesli nie jest pod twoj wzrost) powoduje zmiany sterownosci roweru. mało kto kupuje takie mostki wiec sie nie dziwie ze dystrybutorzy nie chca ich sprowadzac. dla kilku klientow?

Napisano

przeczytalem bardzo uwaznie twoj post - nie napisales ani slowa na temat parametrow poza srednicą obejmy na kierownicę - dopiero w drugim poscie dane na temat kątów i długości.

trudno o mostek dlugosci 135 bo dzis nie stosuje sie takich długości. norma to 80 - 110 mm. z resztą najcześciej wydłuzenie mostka przy danym rozmiarze ramy (szczegolnie jesli nie jest pod twoj wzrost) powoduje zmiany sterownosci roweru. mało kto kupuje takie mostki wiec sie nie dziwie ze dystrybutorzy nie chca ich sprowadzac. dla kilku klientow?

 

to było w moim pierwszym poście:

 

dokładnie tak - potwierdzam to ( na 25,4 - oczywiście :confused: ).

..... Szukałem też długiego mostka, o jak największym kącie ( myślałem nawet o mostkach z regulowanym kątem ale to zły pomysł - i kilka osób wybiło mi go z głowy) aby go odwrotnie założyć i wten sposób mocniej się obniżyć. ....... Oczywiście mostki takie istnieją w ofertach Bontragera, BBB, Ritchey i innych, natomiast w Polsce są prawie nie do kupienia :029: .....................Jeśli więc chcielibyście koniecznie kupować kierę 31,8 a później eksperymentować z mniej typowymi mostkami - zorientujcie się, czy taki mostek gdziekolwiek dostaniecie .........

dokładnych danych nie podałem ale napisałem tu o mniej typowych mostkach (długich o jak największym kącie)- nie twierdziłem, że w ogóle są problemy z mostkami na 31,8 bo to byłby nonsens.

Piszesz, że "dziś nie stosuje się takich długości" (135mm) - widzisz, mnie to nie obchodzi, co "się stosuje". Uważam, że o ile jakieś zamiany w komponentach nie zagrażają bezpieczeństwu mojemu czy roweru, to jeśli zmiany te służą temu, co chcę osiągnąć - to wszystko jest ok. To ja jestem od decydowania, na jakim rowerze będę jeździł. Już założyłem mostek odwrotnie- dzięki temu pochyliłem się do przodu i jak piszesz zmieniła mi się sterowność - tyle, że na plus mi się zmieniła :) . A wiem, że jeśli założyłbym jeszcze dłuższy, z jeszcze większym kątem, to byłoby jeszcze lepiej.

Rzeczywiście dziwię się, że jest takim problemem sprowadzenie jednego konkretnego mostka. Przecież dystrybutor bierze partię towaru co jakiś czas - bierze standardowe najczęściej kupowane mostki np. firmy BBB - co mu szkodzi dodatkowo wziąć jedną sztukę jakiegoś bardziej udziwnionego - tym bardziej że prawie błagałem go o to przez telefon :wink: - widać mu nie zależy na kliencie...

 

Ale odbiegamy od tematu - zaraz nas skasują. :wink:

Napisano

no to niezły obciach :ninja: - jak pisałem wczorajsze posty, to byłem po dwóch ciężkich nocach. Oczywiście kierownica w moim rowerze ma średnicę 25,4 a nie 31,8. Mostki, nawet te bardziej nietypowe, o których pisałem są dostępne na 31,8. Ja oczywiście szukałem mostków na 25,4 i z nimi miałem te problemy , o których wspominałem. Zobaczyłem post rowerzystki i jakoś mnie tak zaćmiło... ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...