Lennypl Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie . Mam w piwnicy starego rometowskiego jaguara/huragana i zastanawiam się nad zrobieniem sobie pomykacza do pracy. Problem polega na tym, że jest dość zużyty. Piasty mają wżery na bieżniach łożysk, brakuje szprych, itd... Same obręcze też nie są w najlepszym stanie a ze względu na hamowanie wolałbym amelinium. Z tyłu mam wolnobieg a teraz już chyba raczej stosuje się kasety? Renowacji takich rowerów jest w necie sporo, ale mało kto zmienia koła a rozmiar 630 - 27cali nie jest popularny w sklepach. Mam pytania: Czy rozmiar 28 cali jest po zewnętrznej większy właśnie o cal od tego starego 630? Może ktoś z rometowych renowatorów próbował zmieścić nowe koła i się podzieli wynikami ? Problem mam też z suportem, bo zupełnie się na tym nie znam jak to kupić, ale to chyba nie w dziale koła. Wiem że finansowo lepiej kupić używkę, ale mamy go w rodzinie od zawsze .
piciu256 Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 mam rometowski rower (gazela) i mogę pomierzyć ile jest miejsca, ale na pewno będzie problem z hamulcem jeśli by włożyć większe koło.
Ychu Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Nie jestem do końca pewien ale stare 27" to chyba dzisiejsze 27,5 albo nawet 28.
piciu256 Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 jest mniejsze niż 27.5 i 28- przerabiałem przy wymianie opony w sensie obręcz mniejsza, koło raczej podobne bo opona dość wysoka jest.
Lennypl Napisano 19 Lutego 2016 Autor Napisano 19 Lutego 2016 Faktycznie znalazłem już, że stary rozmiar 630 jest największy . Sprawdzę ile hamulce sięgną w dół i jak coś to będę pytał dalej co byście polecili w moim budżecie.
seraph Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 Koła 28' mają obręcz 622 mm, więc wystarczy, że hamulce sięgną Ci 4 mm niżej niż obecnie. Co do suportu to masz mufę bez gwintu? Chcesz wymieniać korbę czy zostawić? Przy zmianie jest możliwość przejścia na kwadrat -istnieją wciskane suporty na kwadrat w postaci pakietu.
Lennypl Napisano 19 Lutego 2016 Autor Napisano 19 Lutego 2016 Dzięki za cynk, sprawdziłem że hamulce powinny mieć te 4 mm zapasu. Poszukam kogoś kto ma takie koła i przymierzę. W jakim zakresie cenowym szukać kół żeby spokojnie pojeździć kilka lat przynajmniej? Latam codzień około 20 km, mam 80 kg i raczej umiem wskakiwać na krawężniki . Przesadnie ciężko mieć chyba nie będą. Może polecicie jakiś producentów/ modele żeby nie wydać majątku? W mufie mam gwint, ma 70 mm długości i około 40 średnicy. Muszę przejść na kwadrat, bo oryginalna ośka była na kliny.Dokręcana co miesiąc ciągle się luzowała, więc z cytrynem i gumiakiem, zapunktowaliśmy korbę spawarką . Przegrzana ośka pękła po 2 kolejnych miesiącach. Ja, o mało co, spektakularnie opuściłbym i rower i swój pas ruchu. Jest na to jakiś standard?
Marcin9 Napisano 19 Lutego 2016 Napisano 19 Lutego 2016 W mufie mam gwint, ma 70 mm długości i około 40 średnicy. Muszę przejść na kwadrat, bo oryginalna ośka była na kliny.Dokręcana co miesiąc ciągle się luzowała, więc z cytrynem i gumiakiem, zapunktowaliśmy korbę spawarką . Przegrzana ośka pękła po 2 kolejnych miesiącach. Ja, o mało co, spektakularnie opuściłbym i rower i swój pas ruchu. Jest na to jakiś standard? Zmierz dokładnie średnice gwintu bo 40mm nie pasuje to do żadnego standardu. Jeśli miał by tam być gwint bsa to musiał byś mieć 34 a jesli ita to 36mm. Mufa pewnie ma 68 nie 70
Lennypl Napisano 20 Lutego 2016 Autor Napisano 20 Lutego 2016 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi . Wiem już że muszę kupić koła700c na obręczach 622 x około16. Potem dorzucić kasetę, kupić suport włoski (wymiary jeszcze sprawdzę na 100%, ale mam prawe gwinty po obu stronach) i dobrać ośkę do korby. Na pazzegro nic w tej chwili podobnego w używanych nie widzę, poczytam jeszcze forum i jak coś to zapytam kiedyś o konkretne modele.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.