sysak Napisano 26 Sierpnia 2006 Napisano 26 Sierpnia 2006 Witam. Od trzech dni jestem szczęśliwym (?) posiadaczem triggerów Sram X7. Manetki zostały zakupione na TEJ aukcji. Zamontowałem wszystko na próbę i przez 2 dni rozkoszowałem się ich wspaniałą pracą. Potem zawiozłem rower do znajomego, który pracuje w branży, żeby wymienić pancerze, wyprostować hak i wyregulować wszystko. Gość założył nową linkę (poprzednia była za krótka) i nie przykręcił jej do przerzutki. Pare razy zmienił bieg i nagle wizjer wskazujący bieg przestał działać. Gdy zrzucił bieg z ósmego do pierwszego i z powrotem, wskaźnik dalej pokazywał pierwszy bieg. Wszystko to działo się na moich oczach. Po prostu nie mogłem uwierzyć! Musiałem wyjechać, a mój rower odebrał kolega. Następnego dnia przyjechałem do niego po bika i kumpel oznajmił mi, że manetka ożyła, ale wskazuje zły bieg. Tak to wygląda. Pierwsza liczba - faktyczny bieg, druga - bieg wskazywany przez manetkę. 8=8 7=7,5 6=7 5=6 4=5 3=4 2=3 1=2 Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Może ktoś wie jak to naprawić, albo chociaż jak rozebrać manetkę i dostać cię do wskaźnika, który przecież znajduje się w obejmie kierownicy... A może ubiegać się o wymiane manetki? (Choć nie mam na nią żadnej gwarancji...) Jestem zdesperowany! Proszę o rady...
skrzynia Napisano 27 Sierpnia 2006 Napisano 27 Sierpnia 2006 Niestety to jest tandetnie rozwiązane w Triggerach, wiem bo je miałem przez moment i też miałem taki problem (tylko u mnie w ogóle wskaźnik przestał działać). Musisz odkręcić śrubki na klucz torx które są na górze manetki (3 albo 4 nie pamietam dokładnie) i ją otworzyć. W środku jest plastikowe kółko zębate i taka biała tasiemka - ta która pokazuje aktualny bieg. Pewnie zeskoczyła z tego kółka albo jest krzywo; wystarczy poprawić jej ustawienie.
Jacke Napisano 28 Sierpnia 2006 Napisano 28 Sierpnia 2006 Eee ja bym nie radzil tego ruszac samemu tylko podjechac do sklepu, poniewaz zeby prawidlowo ustawic ten pasek trzeba odpowiednia sekwencje ruchow wykonac. Niestety zdarzaja sie awarie tych wskaznikow (co nie przeszkadza w pracy) jednak zawsze wymieniaja bez slowa te wskazniki. U mnie na szczescie wszystko ok ale kolega juz raz do nich jechal
skrzynia Napisano 28 Sierpnia 2006 Napisano 28 Sierpnia 2006 Wystarczy zrzucić na manetce na najniższy bieg i tak samo ustawić tą tasiemkę - to proste Zwłaszcza, jak były kupione na aukcji - cała zabawa z wysyłaniem trwała by jak dla mnie za długo, osobiście wolałbym to w kilkanaście minut sam poprawić Swoją drogą mogli się bardziej postarać z tymi wskaźnikami. Zawsze miałem grip-shifty i nigdy żadnych awarii, Triggery kupiłem okazyjnie na próbę i też w pierwszych dniach defekt wskaźnika...
Jacke Napisano 28 Sierpnia 2006 Napisano 28 Sierpnia 2006 No niestety zdarzaja sie wady techniczne ale i tak wg mnie triggery chodza swietnie
oRd Napisano 31 Stycznia 2008 Napisano 31 Stycznia 2008 podepne się pod temat. Potrzebuje pilnej pomocy co do budowy tych manetek (x7) rozkrecilem prawa bo mi ja ostatnio w pip... serwisie gosc rozebrał i rozsypał w drobny mak, teraz wymieniałem linki i za cholere nie chciała wyjsc normalnie. No i teraz nie moge zlokalizowac prawidłowego miejsca na taką spiralną sprężyne o dużej średnicy (nakładana na oś obrotu dzwigni) która jak mniemam odpowiada za odbijanie/ zrzucanie na niższe biegi. Nigdzie nie moge znależć schematu budowy x7 (sram podaje wewnetrzna budowe Xo i X9 ale juz nie X7:/ ) Pomocy bo rower stoi i przez ta swoja wlasna glupote nie moge jezdzic. Gdzie to choloerstwo ulokowac w manetce, gdzie zaczepić końce. HELLP!
tobo Napisano 31 Stycznia 2008 Napisano 31 Stycznia 2008 czy te triggery nie maja tej samej budowy co x9 z roznicami materialowymi miedzy oboma? gripy x9 i x7 nie roznia sie konstrukcyjnie niczym poza materialem samego chwytu.
Lobster Napisano 31 Stycznia 2008 Napisano 31 Stycznia 2008 czy te triggery nie maja tej samej budowy co x9 z roznicami materialowymi miedzy oboma? gripy x9 i x7 nie roznia sie konstrukcyjnie niczym poza materialem samego chwytu. Obecne X.0 i X-9 nie mają wskaźnika aktualnego biegu, a X-7 mają, więc może różnią się też w innych miejscach...
Paviarotti Napisano 31 Stycznia 2008 Napisano 31 Stycznia 2008 Miałem identycznie nim się spostrzegłem już sprężyna wyleciała i też nie wiedziałem jak to złożyć. Znalazłem radę - rozkręciłem ostrożnie lewą. Musisz tak zrobić, że na środku wkładasz w takie zagłębienie, napinasz ją i tam przy wyjściu zaczepiasz, proste to jest. Zobacz sobie w drugiej manetce, tylko ostrożnie.
Gość Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 u mnie było tak, że dopóku sam nie rozebrałem i jeszcze raz nie skęciłem nie działał mi wskaźnik indeksacji. Po złożeniu działa już normalnie, a sama czynność jest banalnie łatwa.
sysak Napisano 5 Maja 2008 Autor Napisano 5 Maja 2008 Trochę odkopie, bo zapomniałem napisać jak się sprawa rozwiązała. Otóż poszedłem na żywioł, rozkręciłem manetki i winny okazał się papierek z narysowanym wskaźnikiem biegu. Ma on wycięte takie ząbki i jest połączony z kółkiem zębatym, dzięki czemu odpowiednio przesuwa się wraz ze zmianą biegu. Ząbki się skrzywiły i przestały chwytać kółko i dla tego wskaźnik nie działał. Wyprostowałem je, włożyłem wskaźnik na swoje miejsce i od dwóch lat elegancko działa. Cała naprawa trwała dosłownie 5 minut i była intuicyjna i banalna. Każdy głupi to potrafi, więc nie bójcie sie. PS. Moim zdaniem to duże niedopatrzenie srama, bo ta awaria była spowodowana tylko i wyłącznie błędem konstrukcyjnym. Papier był za cięki, za do pupy i się zgiął. W sumie polecam czymś usztywnić ząbki, np. warstewką jakiegoś kleju, albo cienkim paskiem taśmy klejącej (potem odpowiednio wyciąć.) i problem z głowy na amen. Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.