Greg00 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam po dłuższej nieobecności Zaczynam składać nowy rower na ramie Jamis Pro XCR 29 rocznik 2012 z tyłu mam ośkę 12x135 Mam zamiar złożyć go na napędzie 2x11 I tu mam pytanie, bo dostępne są dwie wersje korb - FC-M8000 linia łańcucha 48,8 mm - FC-M8000-B linia łańcucha 53 mm Słyszałem że są problemy z linią łańcucha przy shimano w napędach x11 że przy odwrotnym kręceniu spada łańcuch o parę koronek. Ludzie kombinują z podkładkami Z drugiej strony korba -B jest zgodna z ramą O.L.D 148mm Stąd się upewniam Powinienem kupić korbę FC-M8000 z linią łańcucha 48,8 mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 No na pewnio nie -B pod Boosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 ok sprawa jasna model: Shimano XT FC-M8000-Bwersja B jest przeznaczona do piast o szerokości 148mm i ram pod przerzutki przednie E-Type Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 model: Shimano XT FC-M8000-B wersja B jest przeznaczona do piast o szerokości 148mm i ram pod przerzutki przednie E-Type raczej niekoniecznie. O ile dobrze wyczytałem wszelakie materiały prasowe, 148mm piasty to nowy standard, który został już zatwierdzony w erze napędów 10rz. Ta piasta poszerza linie łańcucha o 3mm w stosunku do 135/142mm, a to oznacza, że z tradycyjnej LŁ ok. 45mm (kasety 11rz mają jeszcze 1/2 mm mniej) robi się dopiero 48mm czyli idealnie pod korby 2rz 48,8mm. Przypomnę, że korba 1rz ma LŁ 50,4mm. Gdy damy korbę typu Boost z linią łańcucha 51,8/53,4mm to ponownie będziemy mieli niezgodność przód=>tył o 4/5mm. Nie wiem, może te piasty powodują rozchylenie widełek i nie mieszczą się tradycyjne zębatki zwykłych korb? A może znaczenie Boost oznacza teraz co innego np. FB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Cześć, dorzucę trochę czystej teorii http://www.parktool.com/blog/repair-help/chainline-concepts#article-section-5 Jak podaje encyklopedia Parktoola często chainline z przodu i z tyłu nie są równe. Producenci ram czasem robią tak, że linia łańcucha na kasecie wypada nieco bardziej na zewnątrz, a nie idealnie prosto z linią łańcucha na korbie. Przy maksymalnych przekosach coś może obcierać, ale przecież tak się nie powinno robić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Nie na zewnątrz tylko do wewnątrz np. zamiast 50mm zgodnie z korbą, na kasecie jest 45. Tak było w czasach świeczka. Obecnie kasety 11rz MTB są szersze i na tradycyjnej piaście linia łańcucha zmalała do ok. 43/44mm. Kiedyś mieliśmy niezgodność 5mm, obecnie 7 a nawet 9 w skrajnych przypadkach. Zauważ też, że jest to dość stary poradnik, bo opisuje jeszcze sposób regulacji za pomocą wymiany wkładów suportu. Dziś tą metodą nic nie zrobisz. To, że coś się dopuszcza nie oznacza wcale, że jest to idealne. Kolejne pytanie, czy wiesz dla czego powstała ta niezgodność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Czyli generalnie nie ma korby XT z serii M8000 która miała by mocowanie tylko i wyłącznie pod jedną tarczę (bez otworów montażowych pod drugą)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Nie , ale otwory pod młynek są od środka i ich nie widać jak masz 1x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.