Skocz do zawartości

[rower] Canyon - Grand AL SL 6.9 vs Grand AL SLX 7.9


kaarcia84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

 

Rozważam zakup któregoś z powyższych modeli (oczywiście damską wersję).

 

Co sądzicie o geometrii wspomnianych modeli lub ogólnie rowerów Canyon'a? Ktoś użytkuje i ma jakieś spostrzeżenia?

 

Różnica w cenie to 2 kafle (model 6.9 - 4.5 a 7.9 - 6.5). Czy myślicie, że różnica w osprzęcie jest na tyle znacząca aby wybierać droższą wersję? Plusy i minusy?

 

Jeżdżę po lesie, ale nie po bardzo wymagających technicznie terenach (za to długie dystanse 50-100km).

 

Jestem lekko "zielona" w temacie - stąd im więcej info tym lepiej :)

 

Będę wdzięczna za każdą podpowiedź/opinię.

 

Pozdrawiam, Karolina


Linki:

 

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-6-9-wmn.html

 

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9-wmn.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna różnica w tych rowerach to rama ...

SLX jest nastawiony na ostrą jazdę w trudnym terenie ... jest to sprzęt bardziej zawodniczy.

Do tego wyposażony we wszystkie możliwe "nowości".

 

SL jest bardziej rekreacyjny, brak mu sztywnej osi z tyłu ... z opisu zastosowania wynika że to właśnie on powinien być "odpowiedniejszy".

Jest wysokie prawdopodobieństwo że nie zauważysz różnicy w posiadaniu bądź nie sztywnej osi z tyłu.

 

W osprzęcie ewentualne istotne różnice to lepsze hamulce i manetki w SLX`ie. 

Ale ta różnica w osprzęcie nie jest warta tych 2000 zł .

 

Różnicę w cenie należy rozważyć tak właściwie tylko i pod katem zdecydowanie lepszej ramy w SLX`ie. 

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam ... jak w istocie ma się ta różnica do planowanego zastosowania ?

3x11 owszem ma większy zakres tylko gdzie widzisz zastosowanie przełożenia 0,55 ?

Jakby koleżanka na wstępie postawiła sprawę że chętnie jeździ po górach, to bym nie dyskutował a tak ... 

Osobiście nie kumam zastosowanego napędu w SLX`ie ... mam nieco mieszane uczucia patrząc na ten rower. 

Z kasetą o rozpiętości 11-40 spokojnie mogli pokusić się o napęd 2x11 z ewentualną korektą blatów pod zwyczajowo "słabszą kobiecą nogę".

 

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3x11... grubo... Ciekawe czemu taką korbę dali do damskiej wersji, podczas gdy męska ma 2x11? Może lepiej po prostu kupić męski wariant?

 

Co do różnicy między ramami... Bo ja wiem, czy SLX jest taki racingowy? Bardziej bym powiedział, że bardzo nowoczesny - z płaską główką, stromszą (i krótszą) podsiodłówką, dłuższym reachem, a krótkim mostkiem i tylnym trójkątem. 

 

SL 6.9 ma przy nim bardzo klasyczną geo (o detalach ramy nie wspominając). Co prawda ma niżej suport i dłuższą główkę, więc pozycja faktycznie będzie bardziej wyprostowana, ale z tym w razie czego można sobie poradzić podkładkami pod mostek czy wsniosem kierownicy.

 

IMHO te dwa rowery różnią się tym, że dla SL 6.9 bez problemu znajdziesz też inne alternatywy w tym przedziale cenowym, a SLX 7.9 jest na tą chwilę bezkonkurencyjny dzięki nowoczesnej geometrii (przerabiałem to ostatnio z bratem). Innymi słowy: warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem, czy SLX jest taki racingowy?

 

Zwracając uwagę na to w którą stronę zmierza współczesne XC  ... SLX z główką 68,5 st. i Rebą firmowo ustawioną na 110 ... to jak najbardziej "wyścigówka XC". :)

 

 

bez bólu można z tego zrobić 2x11

 

 

Nie tak do końca bez bólu ... bo to w końcu dodatkowy wydatek i robota ... :)

 

Jak dla mnie 2x11 z 40T jak najbardziej tak ... z tym że jak tylko jest okazja to staram się latać po górach ...

 

Cały czas staram się rozważać ten rower pod kątem zaproponowanego zastosowania ...

Tutaj mamy rower, który docelowo najprawdopodobniej ma latać w lasach pod Włocławkiem i trzeba sobie zadać pytanie czy jest po co wydawać 2kzł ekstra.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie tak do końca bez bólu ... bo to w końcu dodatkowy wydatek i robota ...
Robota - tak. Trzeba zdemontować i sprzedać korbę i przednią przerzutkę. Ale wydatek? Póki nowe, będą warte w sumie jakieś 600 zł. Spokojnie można za tyle dostać nowy zestaw XT do napędu 2x. A kombinując odrobinę (SLX anyone? ;) ) można na tym zarobić rekompensatę za stracony czas. Masz rację, że sprzęt trzeba dobierać do potrzeb. Z tym, że ja np. mając taką kasę właśnie bym tak zrobił. A góry oglądam tak do dwóch razy w roku :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Może odgrzeję kotleta, ale jak ktoś będzie szukał porównania na kolejny wysyp nowych canyonów to ta animacja może sięprzydać. Dla mnie jeszcze rok temu taka grafika znaczyłaby więcej niż tysiąc słów jak i cyferek w tabelkach dot. ramy. Dziś już na szczęście kumam tableki i wiem co to BB drop! ;)  Wrzucałem podobną animację w temacie geometrii GC 6.9, ale tam jest już ponad 100 podstron i zanim ktoś to znajdzie to się znudzi ;)

 

Różnica w geometrii rowerów Canyon: GC AL 6.9 (oraz 5.9, 4.9, 3.9)   vs   GC AL SLX 7.9 (oraz 8.9, 9.9).

 

ezgif_3749154841.gif

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"Podciągam" tylko temat, bo o to samo spytałem wczoraj w innym wątku:

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny

 

Czy ktoś z okolic Krakowa lub z okolic Śląska nie dysponuje może L-ką lub M-ką GC AL SLX 7.9, 8.9 lub 9.9 z 2016 i zgodziłby się na przymiarkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem się szczęśliwym posiadaczem AL SLX 7.9, wersja męska oczywiście. Przy wzroście 188 i przekroku 84 rama L moim zdaniem jest w sam raz, być może skuszę się kiedyś na dłuższy mostek, ale póki co jest dobrze :) no i praca XT M8000 robi wrażenie. Tylko temat w sumie chyba nieaktualny - jak wczoraj patrzyłem to L'ki się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem się szczęśliwym posiadaczem AL SLX 7.9, wersja męska oczywiście. Przy wzroście 188 i przekroku 84 rama L moim zdaniem jest w sam raz, być może skuszę się kiedyś na dłuższy mostek, ale póki co jest dobrze :) no i praca XT M8000 robi wrażenie. Tylko temat w sumie chyba nieaktualny - jak wczoraj patrzyłem to L'ki się skończyły.

 

 

No to gratulacje bracie! :thumbsup:  Dzięki za tego posta, bo uspokoił mnie trochę i upewnił w przekonaniu, że przy moich 182/89 zamówiona przeze mnie L-ka też powinna być OK.

 

PS. A jaki kolorek wyrwałeś? Pytam, bo szukam realnych fotek Blue-Lime nie mogąc doczekać się swojego egzemplarza:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blue/lime kupiłem - jestem zadowolony, moim zdaniem ciekawszy niż czarny :) przy 182 będzie idealna, mam brata o takim wzroście i jak usiadł to też mu przypasowała, ja trochę musiałem siodełko cofnąć plus ewentualnie zmiana mostka :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...