kaarcia84 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam ponownie, Rozważam zakup któregoś z powyższych modeli (oczywiście damską wersję). Co sądzicie o geometrii wspomnianych modeli lub ogólnie rowerów Canyon'a? Ktoś użytkuje i ma jakieś spostrzeżenia? Różnica w cenie to 2 kafle (model 6.9 - 4.5 a 7.9 - 6.5). Czy myślicie, że różnica w osprzęcie jest na tyle znacząca aby wybierać droższą wersję? Plusy i minusy? Jeżdżę po lesie, ale nie po bardzo wymagających technicznie terenach (za to długie dystanse 50-100km). Jestem lekko "zielona" w temacie - stąd im więcej info tym lepiej Będę wdzięczna za każdą podpowiedź/opinię. Pozdrawiam, Karolina Linki: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-6-9-wmn.html https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9-wmn.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Główna różnica w tych rowerach to rama ... SLX jest nastawiony na ostrą jazdę w trudnym terenie ... jest to sprzęt bardziej zawodniczy. Do tego wyposażony we wszystkie możliwe "nowości". SL jest bardziej rekreacyjny, brak mu sztywnej osi z tyłu ... z opisu zastosowania wynika że to właśnie on powinien być "odpowiedniejszy". Jest wysokie prawdopodobieństwo że nie zauważysz różnicy w posiadaniu bądź nie sztywnej osi z tyłu. W osprzęcie ewentualne istotne różnice to lepsze hamulce i manetki w SLX`ie. Ale ta różnica w osprzęcie nie jest warta tych 2000 zł . Różnicę w cenie należy rozważyć tak właściwie tylko i pod katem zdecydowanie lepszej ramy w SLX`ie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 W osprzęcie ewentualne istotne różnice to lepsze hamulce i manetki w SLX`ie. Przecież AL SLX jest na pełnym XT 3x11. Jak by nie patrzeć to dość istotna różnica w stosunku do 3x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 To ja zapytam ... jak w istocie ma się ta różnica do planowanego zastosowania ? 3x11 owszem ma większy zakres tylko gdzie widzisz zastosowanie przełożenia 0,55 ? Jakby koleżanka na wstępie postawiła sprawę że chętnie jeździ po górach, to bym nie dyskutował a tak ... Osobiście nie kumam zastosowanego napędu w SLX`ie ... mam nieco mieszane uczucia patrząc na ten rower. Z kasetą o rozpiętości 11-40 spokojnie mogli pokusić się o napęd 2x11 z ewentualną korektą blatów pod zwyczajowo "słabszą kobiecą nogę". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Kluczową różnicą jest właśnie to, że bez bólu można z tego zrobić 2x11, który jakoś bardziej do mnie przemawia niż 2/3x10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 3x11... grubo... Ciekawe czemu taką korbę dali do damskiej wersji, podczas gdy męska ma 2x11? Może lepiej po prostu kupić męski wariant? Co do różnicy między ramami... Bo ja wiem, czy SLX jest taki racingowy? Bardziej bym powiedział, że bardzo nowoczesny - z płaską główką, stromszą (i krótszą) podsiodłówką, dłuższym reachem, a krótkim mostkiem i tylnym trójkątem. SL 6.9 ma przy nim bardzo klasyczną geo (o detalach ramy nie wspominając). Co prawda ma niżej suport i dłuższą główkę, więc pozycja faktycznie będzie bardziej wyprostowana, ale z tym w razie czego można sobie poradzić podkładkami pod mostek czy wsniosem kierownicy. IMHO te dwa rowery różnią się tym, że dla SL 6.9 bez problemu znajdziesz też inne alternatywy w tym przedziale cenowym, a SLX 7.9 jest na tą chwilę bezkonkurencyjny dzięki nowoczesnej geometrii (przerabiałem to ostatnio z bratem). Innymi słowy: warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 (edytowane) Bo ja wiem, czy SLX jest taki racingowy? Zwracając uwagę na to w którą stronę zmierza współczesne XC ... SLX z główką 68,5 st. i Rebą firmowo ustawioną na 110 ... to jak najbardziej "wyścigówka XC". bez bólu można z tego zrobić 2x11 Nie tak do końca bez bólu ... bo to w końcu dodatkowy wydatek i robota ... Jak dla mnie 2x11 z 40T jak najbardziej tak ... z tym że jak tylko jest okazja to staram się latać po górach ... Cały czas staram się rozważać ten rower pod kątem zaproponowanego zastosowania ... Tutaj mamy rower, który docelowo najprawdopodobniej ma latać w lasach pod Włocławkiem i trzeba sobie zadać pytanie czy jest po co wydawać 2kzł ekstra. Pozdrawiam Edytowane 17 Lutego 2016 przez rzezniol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Zwracając uwagę na to w którą stronę zmierza współczesne XC ... SLX z główką 68,5 st. i Rebą firmowo ustawioną na 110 ... to jak najbardziej "wyścigówka XC". W sumie racja! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Nie tak do końca bez bólu ... bo to w końcu dodatkowy wydatek i robota ... Robota - tak. Trzeba zdemontować i sprzedać korbę i przednią przerzutkę. Ale wydatek? Póki nowe, będą warte w sumie jakieś 600 zł. Spokojnie można za tyle dostać nowy zestaw XT do napędu 2x. A kombinując odrobinę (SLX anyone? ) można na tym zarobić rekompensatę za stracony czas. Masz rację, że sprzęt trzeba dobierać do potrzeb. Z tym, że ja np. mając taką kasę właśnie bym tak zrobił. A góry oglądam tak do dwóch razy w roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb3 Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 (edytowane) Może odgrzeję kotleta, ale jak ktoś będzie szukał porównania na kolejny wysyp nowych canyonów to ta animacja może sięprzydać. Dla mnie jeszcze rok temu taka grafika znaczyłaby więcej niż tysiąc słów jak i cyferek w tabelkach dot. ramy. Dziś już na szczęście kumam tableki i wiem co to BB drop! Wrzucałem podobną animację w temacie geometrii GC 6.9, ale tam jest już ponad 100 podstron i zanim ktoś to znajdzie to się znudzi Różnica w geometrii rowerów Canyon: GC AL 6.9 (oraz 5.9, 4.9, 3.9) vs GC AL SLX 7.9 (oraz 8.9, 9.9). Edytowane 20 Lipca 2016 przez qb3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareckiabc Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Ma ktoś może SLX 7.9 rozmiar L by zobaczyć jak się prezentuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AcidManiac Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 "Podciągam" tylko temat, bo o to samo spytałem wczoraj w innym wątku: [Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny Czy ktoś z okolic Krakowa lub z okolic Śląska nie dysponuje może L-ką lub M-ką GC AL SLX 7.9, 8.9 lub 9.9 z 2016 i zgodziłby się na przymiarkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojek Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Stałem się szczęśliwym posiadaczem AL SLX 7.9, wersja męska oczywiście. Przy wzroście 188 i przekroku 84 rama L moim zdaniem jest w sam raz, być może skuszę się kiedyś na dłuższy mostek, ale póki co jest dobrze no i praca XT M8000 robi wrażenie. Tylko temat w sumie chyba nieaktualny - jak wczoraj patrzyłem to L'ki się skończyły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AcidManiac Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Stałem się szczęśliwym posiadaczem AL SLX 7.9, wersja męska oczywiście. Przy wzroście 188 i przekroku 84 rama L moim zdaniem jest w sam raz, być może skuszę się kiedyś na dłuższy mostek, ale póki co jest dobrze no i praca XT M8000 robi wrażenie. Tylko temat w sumie chyba nieaktualny - jak wczoraj patrzyłem to L'ki się skończyły. No to gratulacje bracie! Dzięki za tego posta, bo uspokoił mnie trochę i upewnił w przekonaniu, że przy moich 182/89 zamówiona przeze mnie L-ka też powinna być OK. PS. A jaki kolorek wyrwałeś? Pytam, bo szukam realnych fotek Blue-Lime nie mogąc doczekać się swojego egzemplarza:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojek Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Blue/lime kupiłem - jestem zadowolony, moim zdaniem ciekawszy niż czarny przy 182 będzie idealna, mam brata o takim wzroście i jak usiadł to też mu przypasowała, ja trochę musiałem siodełko cofnąć plus ewentualnie zmiana mostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi