Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

lepiej czyścić szmatką, ewentualnie trochę oleju- działa tak samo jak brunox a nie ma obaw o wypłukanie oleju z gąbek przeciwkurzowych, jeśli ten amor je wogóle ma ;)

Napisano

a to jakiego oleju mam użyć zależy od amortyzatora/producenta czy do wszystkich jest taki sam?

 

Jeśli ta gąbka przeciw kurzowa to uszczelka w miejscu chowania się lag, to ma :)

Napisano

Amorek ma uszczelki przeciwkurzowe, pod nimi gąbki olejowe a pod nimi jeszcze uszczelki olejowe. Lepiej przetrzeć szmatką po jeździe, jeśli Brunox to mało i po aplikacji parę razy wcisnąć lagi aby brud wylazł. Olej powinien być do amortyzatorów o lepkości 7.5, firmy dowolnej np Motul albo inna.

Napisano

do czyszczenia goleni po jeździe zamiast Brunoxa może być olej silikonowy na przykład, a jak już Brunox to tak jak wyżej- mało a po ugięciu amortyzatora wytrzeć aby nie wypłukał gąbek.

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Silikon w sprayu. Szkoda kasy na przereklamowanego brunoxa ;)
Z tym, że psikasz(czy to silikon czy to brunoxa) tylko i wyłącznie na powierzchnię goleni górnych. Czekasz aż spłynie na uszczelkę kurzową, wtedy wginasz widelec kilka razy i wycierasz szmatką powstałe pierścienie brudu. Wedle potrzeby czynność powtarzasz. Nigdy zaś przenigdy nie podważaj uszczelek kurzowych i nie psikaj płynem do środka. Wypłuczesz olej z gąbeczek i pozwolisz że brud który jednak przedostanie się do środka utworzy masę ścierną na rzeczonych gąbeczkach i może być nieciekawie. Dlaczego to piszę? Otóż pewien dość popularny ostatnio bloger z dziedziny enduro popełnił poradę, gdzie dopuszcza takie działanie. Jak zwykle głupota została skopiowana i już widziałem fachowe porady od "fachoffców" co to doradzają takie czynności opierając się na opinii innego "fachoffca" co to ma swój blog i jest autorytetem. Napisałbym co o tym myślę, ale moje stanowisko tutaj na to mi nie pozwala, ale uważam, że to cymbalizm do kwadratu ;)
W kwestii widelca - czy on miał jakiś przegląd zerowy? Bo sporo w życiu widziałem i widziałem też brak gąbeczek olejowych tam gdzie powinny być i widziałem też "suche" amortyzatory które wyszły prosto z taśmy, choć w dolnych goleniach powinno być trochę oleju do smarowania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...