mati3000 Napisano 15 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Siemanko, Nazywam się Mateusz. Z czasów liceum mam jeszcze rower Mongoose Fireball, jest to rower z 2009 roku. Całkiem fajny rower, ale do codziennej jazdy niestety się nie nadaje i właśnie z tego powodu stoi w garażu i się kurzy. Od kilku miesięcy starałem się go sprzedać (bezskutecznie). Od kilku miesięcy rower wisi za 700zł i nie nikt go nie chce. Trochę szkoda mi tego osprzętu (wiadomo, nie jest to wysoka półka, ale spełni moje wymagania) Natomiast w zeszłym roku kupiłem za 200 zł Rometa Waganta, trochę go odnowiłem (wymiana korby, łańcucha, wolnobiegu, suportu na kwadrat,smary, hamulec). Jest to single speed, w skrócie całkiem fajny rower do miasta. Natomiast z powodu, że jest to przestarzała konstrukcja dalsze przeróbki nie mają sensu. (Gość w serwisie powiedział, że to złom) Z racji, że zbliża się kolejny sezon już zastanawiam się czym będę jeździć. I tu pojawił się pomysł, mianowicie- wymiana ramy w mongoosie na coś wyższego i wygodniejszego. Tutaj myślałem o ramie kross hexagon a6, nie ma to być wypasiona rama (nie chce się bać, że mi ktoś ten rower ukradnie, dlatego rama do 400zł musi wystarczyć) Bardzo dobrze mi się jeździło wagantem, dlatego poszukuję szybkiego, wygodnego roweru do jazdy po mieście. Chciałbym, to wszystko uprościć, czyli hamulec tylko na tył, 7 biegów, cieniutkie opony 26x1.5 (albo nawet jeszcze węższe jeżeli podejdą). Teraz pytanie: 1. Czy to ma sens? 2. Na co zwrócić uwagę przy wyborze ramy (rozmiar stery, mocowanie na tarcze, coś jeszcze) a) mam 180cm wzrostu jaki rozmiar ramy? czy suport z firebirda można przełożyć do nowej ramy? Nie jestem ekspertem, dlatego nie hejtujcie. Poniżej zamieszczam specyfikację Mongoosa: KatalInformacje ogólne: Rama (materiał): Flat top tube technologies 6061, aluminiowaWaga:Rozmiary: Jeden rozmiarAmortyzacja:Widelec: RST Launch T8', 100mm skokuTłumik:Napęd:Przerzutka przednia: NILPrzerzutka tylna: SRAM SX4Korba: TruVativ Blaze, aluminiowe, 36TŚrodek suportu: SRAM HOWITZER XRKaseta: Shimano HG30 11-32T, 8sLańcuch: KMC Z72Pedały: Mongoose, aluminiowe, platformowe Koła:Piasta przednia: Formula Disc, aluminiowa 36HPiasta tylna: Formula Disc, aluminiowa 36HObręcze: Jalco DDZ, aluminioweOpony: 26x2.3 Kenda K-905Kontrola:Manetki: Sram X4 triggerDźwignie hamulca: ProMax aluminioweHamulec przedni: ProMax, mechaniczne tarczowe 160mmHamulec tylny: ProMax, mechaniczne tarczowe 160mmKierownica: Mongoose, aluminiowa 31.8x30x685 mmMostek: Mongoose, aluminiowy 31.8x50 mmStery: Stalowe 1 1/8" AheadSiodełko: Mongoose jump styleSztyca: Mongoose, aluminiowaCechy: Powyżej dawca Powyżej stary Wagant od którego się zaczęło majstrowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 (edytowane) Zacznę od Waganta; 1. Żaden złom tylko klasyk 2. Warto do tego dołożyć parę złoty jeśli nie ma jakiś grubych usterek typu spawana rama (mam spawanego rometa po dzwonie xddd) Mongoose; 1. Technicznie patrząc włożenie ramy z hexagona czy levela jest wykonalne nawet całkiem proste (kwestia ewentualnie sterów i suportu). 2. Hamulec tylko na tył to głupi pomysł. Może się przyzwyczaiłeś do jazdy na zabytku (które w znaczniej większości nie hamują) ale ogólnie lepiej mieć czym hamować. 7 biegów to akurat dobry pomysł do miasta. 3. Opony osobiście bym dał jakies 2.0 typu continantal race king, małe opory na asfalcie, a zapewniają komfort, nie strach o dziury i krawęzniki. Mam jednak uwagę popartą doświadczeniem. Jakiej ramy byś nie włożył do mongoosa, w mieście będzie jeździł gorzej niż Wagant czy inna nawet retro szosa (kwestia rozmiaru kół, masy, geometrii, pozycji itp.) Jeżeli absolutnie nie ciągnie Cię w teren, to według mnie lepiej sprzedać tego mongoosa. Chcesz szybki rower na asfalt - kup szosę, wygodny - jakiś cross czy inny mieszczuch (byle nie taki 20kg). Obawiam się, że z tego przekładania ramy i modyfikacji wyjdzie rower do wszystkiego a po czasie sam stwierdzisz, że do niczego. Głupio, żebyś był nie zadowolony ze swojej pracy. Edit: Zapomniałem o twoich pytaniach, rozmiar to gdzieś z 18-18,5", stery 1 1/8 cala czyli standard, mocowanie na tarcze na 90% bedzie identyczne jak masz, więc nie ma się o co martwić. Jeszcze jedna sprawa, taka przekładka ramy i ogarnięcie starego roweru, który długo stał to masa pracy. Niby przyjemnej, bo efekty i takie tam ale żeby nie było, że nie ostrzegałem. Musisz liczyć na operacje 2-3 dni (a nawet więcej), pewnie ktoś na mnie zaraz z forum nakrzyczy, że on to w 2 godziny ogarnie ale ja piszę o realiach jak się takich rzeczy codziennie nie robi. Edytowane 16 Lutego 2016 przez Silver400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 @mati3000 Ty nawet nie wiesz, co masz. Ten Wagant to mistrzostwo świata. Popatrz co ludzie z nim robią przy odrobinie chęci: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/3480-romet-wagant/?tab=images Przy 180cm wzrostu na tym Mongoose Fireball będziesz wyglądać jak małpa na szlifierce. Wagant ma (zwłacza z tych roczników jak twój) i będzie mieć pewną klasę. Za 400-500 zł jesteś w stanie z niego rakietę zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati3000 Napisano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Dzięki wielkie za odpowiedzi Ja wiem, że wagant jest super tamten temat śledziłem jak składałem swojego. Obręcze na opony 27 cali, to już zabytek, nikt z tego nie korzysta. Nie ma wersji dwukonorowych, a oryginalne krzywią od samego patrzenia. Przerabianie na 28 cali to już ingerencja w ramę i koszt minimum 300 zł. Suport w wagancie to strasznie przestarzała konstrukcja. Teraz w takim razie stwierdzam, że najbardziej opłacalną opcją będzie sprzedanie obu rowerów i zakup używanej szosy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 rama waganta szału nie robi ale .. . Przerabianie na 28 cali to już ingerencja w ramę i koszt minimum 300 zł to nie tak, koła 28 sie mieszczą bo sa troszkę mniejsze, jedynie szczęki hampli mogą byc ciut za krótkie. pozdr ps. jak znajdziesdz na złomie jskieś dłużrze szczęki (altenburger, wiesman, ) jeszcze symetryczne to to działa całkiem dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.